فواید ماساژ کف پا برای سلامتی

هر روزه استرس زیادی روی پاها وارد می شود، بنابراین پاها نیاز به مراقبت ویژه دارند. ماساژ کف پا یکی از روش های دلپذیر و مفیدی است که به دستیابی به اثری آرام بخش کمک می کند.

مزایا و ویژگی های ماساژ کف پا

در ماساژ کف پا علاوه بر کف پا قسمت های دیگر پا نیز ماساژ داده می شوند . این نوع ماساژ  شامل ضربه به پاها، ساق پا، باسن، مفاصل زانو و ران است. فقط روی پاها بیش از 70 هزار پایانه عصبی و نقاط مهم وجود دارد که از طریق آنها ارتباط با تمام اندام ها انجام می شود.
از نظر علمی تأیید شده است که نوازش، ورز دادن و مالیدن پاها تأثیر مفیدی بر عضلات، وضعیت پوست و سیستم اسکلتی عضلانی دارد.
حرکات ماساژ می تواند به طور انعکاسی بر کل بدن تأثیر بگذارد و عملکرد آن را بهبود بخشد. در طول عمل، احساس اضطراب، بی قراری و عصبی از بین می رود، سردرد و بیماری های مختلف ناپدید می شوند و فرد احساس قدرت و انرژی پیدا می کند. به موازات آن، کار سیستم قلبی عروقی و عصبی بهبود می یابد، سیستم ایمنی تقویت می شود و هورمون ها نیز تثبیت می شوند.
حتی خود ماساژ معمولی پاها بعد از یک روز کاری سخت به رفع خستگی و بازگرداندن پاهای خسته به حالت عادی کمک می کند. اما، بدون مهارت های خاص و درک تکنیک های اساسی، دستیابی به چنین نتیجه ای غیر ممکن است بنابراین باید توسط ماساژ درمانگرهای حرفه ای انجام شود.

به طور خلاصه، این روش به شما امکان می دهد تا به تغییرات مثبت زیر دست یابید:
– بهبود گردش خون
– رفع ادم
– تقویت پوست و عضلات
– از بین بردن درد و ناراحتی
– بهبود خلق و خوی عمومی
– پیشگیری از استرس
– تقویت سیستم ایمنی، قلب و عروق خونی
– افزایش عملکرد و استقامت

نشانه های نیاز به انجام ماساژ کف پا

این که آیا ماساژ برای اهداف تفریحی انجام شود یا خیر، موضوع اعتماد به روش ها و تکنیک های موجود است. به عنوان مکمل درمان اصلی، این یک راه حل کاملا منطقی و موثر است.  حتی اگر هیچ شکایت و مشکلی وجود نداشته باشد، ماساژ کف پا به عنوان پیشگیری از بیماری های مختلف، برای بهبود رفاه و آرامش کلی مفید است.
نشانه های نیاز به انجام ماساژ کف پا عبارتند از:
– صاف بودن کف پا
– آرتروز
– درد و ناراحتی در اندام تحتانی
– صدمات قبلی
– والگوس پا
همچنین، این نوع ماساژ برای کسانی که نیاز به بهبود تحرک مفصل، تقویت دستگاه رباط مفصلی، اصلاح موقعیت استخوان ها، بهبود لنف و جریان خون دارند، مفید است.
– برای تثبیت اثر شفای این ماساژ، کافی است 2-3 بار در ماه انجام شود.

انواع ماساژ کف پا

ان نوع ماساژ انواع مختلفی دارد که هر کدام تکنیک های خاص خود را دارند و به شما اجازه می دهند به نتیجه خاصی برسید.

کلاسیک

رپورتاژ

این نوع ماساژ کف پا ، شامل اقدامات ساده اولیه در نقاط فعال زیستی است. می توان از چوب های مخصوص ماساژ نیز استفاده کرد. ناحیه نفوذ ، ران و ساق پا بوده و  به مقابله با خستگی کمک می کند و باعث آرامش و تسکین استرس می شود.  جلسات ماساژ کلاسیک مفاصل را متحرک و ماهیچه ها را الاستیک می کند. همچنین تأثیر مثبتی بر عملکرد مغز، سیستم عصبی مرکزی دارد.

درمانی

این روش چندین تکنیک را با هدف بهبود سیستم اسکلتی عضلانی ترکیب می کند و برای توانبخشی پس از شکستگی های جدی، دررفتگی، عملیات در اندام تحتانی انجام می شود. هدف آن شروع فرآیندهای متابولیک برای بهبود سریع مناطق آسیب دیده است. ماساژ درمانی همچنین به مقابله با صافی کف پا و تغییر شکل هالوکس والگوس کمک می کند.

تایلندی

یکی از محبوب ترین انواع ماساژ اندام تحتانی است. این برای استفاده از تکنیک های مختلف برای تاثیر نقطه بر روی نقاط زیست فعال فراهم می کند. می توان آن را به صورت دستی یا با کمک چوب های مخصوص انجام داد.

نحوه انجام ماساژ انگشت پا

ماساژ پا را می توان با ماساژ ضد استرس انگشتان ادامه داد.
– ابتدا دست را به حالت صاف روی پا بکشید سپس ریشه انگشت پا را محکم فشار دهید. این دستکاری با انگشت شست انجام می شود. بنابراین باید هر انگشت پا را جداگانه فشار دهید.
– پس از آن، باید انگشت کوچک را دوباره صاف کنید و سپس انتهای انگشت را فشار دهید. ممکن است صدای کلیکی بشنوید که نشان دهنده آزاد شدن تنش است.
– حرکات مشابه باید با تمام انگشتان به نوبت تکرار شود.

توصیه های ماساژ پا

برای اینکه ماساژ کف پا تاثیر بیشتری داشته باشد، رعایت تعدادی توصیه ضروری است:
– به هر پا باید به میزان مساوی زمان داده شود .  برای راحتی کافیست فقط یک تایمر تنظیم کنید.
– روی پاها باید یک کرم طبیعی خوب بمالید که مطابق با خصوصیات فردی پوست انتخاب شده است. در صورت تمایل می توان روغن های طبیعی را به آن اضافه کرد.
– کرم نباید زیاد باشد ، در غیر این صورت دست ها به شدت روی پوست می لغزند.
– حرکات ماساژ باید شدید، اما بدون درد و ناراحتی باشد.

برای آموزش ماساژ در کرج ، ویژه بانوان می توانید با آموزشگاه ماهدیس تماس بگیرید. ۰۹۱۲۸۶۳۲۳۲۵

نوشته‌های مرتبط