ماسک جوانسازی پوست: ۱۲ ماسک صورت خانگی و ساده برای جوانسازی صورت

ممکن است فکر کنید ماسک‌های صورت شبانه یک نوع مد و علاقه‌ی زودگذر در حوزه‌ی مراقبت پوست هستند. اما، آن‌ها به خواب‌هایی که برای زیبایی خود دیده‌اید معنا و تعبیری تازه می‌دهند. بله، وقتی خوابیده‌آید بدن‌تان التیام می‌یابد و خودش را احیاء می‌کند. وقتی سلول‌های اپیدرمال تحت درمان قرار می‌گیرند نیز همین موضوع صادق است. جهت شفا و درمان بهتر، باید موثرترین مواد را برایشان فراهم آورید. در بازار ماسک‌های شبانه‌ی تجاری بسیاری موجود است، اما اگر از آن دسته افراد هستید که دوست دارند خودشان کارها را انجام بدهند و به شکل طبیعی هر چیزی علاقمند هستید، ما برای‌تان فهرستی از انواع ماسک جوانسازی پوست صورت دست‌ساز آماده کرده ایم که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

اما پیش از آنکه به قسمت بعد بروید، باید بدانید ماسک صورت شبانه چیست. بیایید با هم این موضوع را بفهمیم.

ماسک صورت شبانه چیست؟ آیا با ماسک‌های صورت معمولی فرق دارد؟

ماسک‌های صورت شبانه‌ ماسک‌هایی هستند که شب‌ها پیش از به رختخواب رفتن استفاده می‌کنید و پس از بیدار شدن آن‌ها را می‌شوید. هدف اصلی یک ماسک صورت شبانه تقویت آبرسانی و کمک به مرمت خود پوست از طریق فراهم کردن مواد مغذی در طول شب است.

باید این ماسک‌ها را یک شب روی صورت‌تان بگذارید و صبح روز بعد آن‌ها را بشویید. ماسک‌های صورت شبانه به ماسک‌های خواب هم معروف هستند و به راحتی می‌توانید آن‌ها را از فروشگاه‌های محصولات زیبایی تهیه کنید. اما، اگر می‌خواهید از مواد طبیعی استفاده کنید، می‌توانید برای صورت‌تان از ماسک‌های صورت شبانه که در بخش بعدی معرفی می‌شوند استفاده کنید.

۱. ماسک صورت روغن نارگیل

اگر پوست‌تان خشک و حساس است روغن نارگیل ابرخوراکی مناسب برای شما به شمار می‌رود. استفاده از روغن نارگیل روی صورت‌تان می‌تواند میزان تبخیر آب از اپیدرم را کاهش دهد، پوست‌تان را آرام سازد، التهاب را بکاهد، آبرسانی را بهبود دهد، آسیب ناشی از آفتاب را درمان و از عفونت پیشگیری کند. اما، اگر پوستی چرب و مستعد جوش دارید، از روغن نارگیل دوری کنید.

طرز استفاده: یک قاشق چایخوری روغن نارگیل فرابکر یا روغن نارگیل سرد-کمپرس شده را با کرم شب محبوب‌تان قاطی کنید. آن را روی صورت‌تان ماساژ دهید و صبح روز بعد بشویید.

نکته: می‌توانید از روغن نارگیل بدون ترکیب کردن با کرم و به طور مستقیم روی پوست‌تان استفاده کنید.

۲. ماسک خواب هندوانه

هندوانه نه تنها طراوت بخش است، بلکه پوست‌تان را نیز اشباع می‌کند. هندوانه حاوی لیکوپن است که به پیشگیری از آسیب‌های پوستی ناشی از رادیکال‌های آزاد مضر کمک می‌کند.

طرز استفاده: یک فنجان گوشت (قرمز) هندوانه را رنده کنید و آب آن را بگیرید. با استفاده از گوش پاک کن، آن را روی صورت‌تان بمالید و بگذارید خشک شود سپس بخوابید.

۳. ماسک جوانسازی پوست زردچوبه و شیر

شیر زردچوبه درمان آیورودیک محبوبی برای بسیاری از مشکلات سلامتی است. این ترکیب حاوی خواص ضد میکروبی و ضد التهابی است، و به عنوان آنتی اکسیدانی قوی عمل می‌کند که جوش و پرتوپیری (photoaging /پیری ناشی از آسیب به جهت قرار گرفتن در معرض پرتوهای نور آفتاب. م) را کاهش می‌دهد و وضعیت ریزش مو و سلامت پوست را بهبود می‌بخشد. اسید لاکتیک موجود در شیر نیز بافت و سفتی پوست را تقویت می‌کند.

طرز استفاده: نصف قاشق چایخوری پودر زردچوبه را در یک قاشق غذاخوری شیر خام مخلوط کنید. از یک گوش پاک کن برای مالیدن آن روی صورت‌تان استفاده کنید، درست همان طور که از تونر استفاده می‌کنید. بگذارید حسابی خشک شود و بعد بخوابید. حتما از روبالشتی‌های کهنه استفاده کنید چون زردچوبه می‌تواند باعث لکه شدن‌شان بشود.

۴. ماسک جوانسازی پوست خیار

خیار یک ابرخوراکی است که نه تنها برای بدن بلکه برای پوست‌تان نیز فایده‌ دارد. آب خیار اثر خنک کنندگی بر روی پوست دارد. نه تنها سطح آبرسانی به پوست را تقویت می‌کند بلکه التهاب را نیز کاهش می‌دهد، باعث تسکین آفتاب سوختگی می‌شود، ظاهر چین و چروک‌ها را بهتر می‌کند و پوست را روشن‌تر می‌سازد.

رپورتاژ

طرز استفاده: آب نصف یک خیار را بگیرید و با گوش پاک کن آن را روی صورت‌تان بمالید.

۵. ماسک روغن زیتون

روغن زیتون سرشار از ترکیب‌های فنلی (فلاونوئيدها و الکل‌های فنلی)، اسید لینولئيک، اسید اولئيک، و سایر آنتی اکسیدان‌هایی است که می‌توانند بازسازی پوست را تقویت کنند، استرس اکسیداتیو را کاهش دهند، و فایده‌های ضد التهابی داشته باشند.

طرز استفاده: چند قطره روغن زیتون فرابکر را در کرم شبانه‌ی محبوب‌تان مخلوط کنید و روی پوست صورت‌تان ماساژ بدهید.

نکته: می‌توانید از روغن زیتون بدون ترکیب با هیچ کرمی استفاده کنید.

۶. ماسک صورت آلوئه ورا و ویتامین E

آلوئه ورا حاوی آنتی اکسیدان‌هایی مانند A، C، و E و همچنین آمینو اسیدها، اسید سالیسیک، لیگنین، و آنزیم‌ها است. این ماده التهاب را کاهش می‌دهد، ترکیب کلاژن را بهبود می‌بخشد و از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از پرتوهای ماوراء بنفش محافظت می‌کند.

طرز استفاده: روغن درون یک عدد کپسول ویتامین ای را خارج و با ژل آلوئه ورا مخلوط کنید. آن را روی پوست صورت و گردن‌تان بمالید.

هشدار: پیش از استفاده‌ از روغن ویتامین ای روی پوست‌تان یک آزمایش موضعی انجام دهید تا مطمئن شوید به آن حساسیت ندارید.

۷. ماسک صورت چای سبز و سیب زمینی

چای سبز حاوی پلی‌فنول است و استفاده از چای سبز به صورت موضعی می‌تواند به پیشگیری از واکنش‌های التهابی به وجود آمده بر اثر قرار گرفتن در معرض پرتوهای ماورا بنفش و سرکوب استرس اکسیداتیو کمک کند. از طرف دیگر، آب سیب زمینی، برای پوست‌های چرب خوب است. این مایع می‌تواند به پیشگیری از راش های پوستی، کاهش لکه‌های ناشی از جوش، و تغذیه‌ی پوست کمک کند.

طرز استفاده: یک قاشق غذاخوری چای سبز تازه دم شده را با یک قاشق چایخوری آب سیب زمینی خام مخلوط کنید. با استفاده از یک گوش پاک کن مخلوط حاصل را روی پوست‌تان بمالید و بگذارید یک شب بماند.

۸. ماسک صورت روغن بادام

روغن‌های طبیعی نرم کننده‌های بی نظیری هستند که پوست را هیدراته نگه می‌دارند و سدهای پوستی را از بین می‌برند. روغن بادام نیز دارای خواص التیام دهندگی زخم است و می‌تواند به بهبود رنگ و بافت پوست کمک کند.

طرز استفاده: یک قاشق چایخوری روغن بادام را با یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورای تازه مخلوط کنید. می‌توانید مقداری زردچوبه هم به صورت دلخواه اضافه کنید. این مخلوط را روی صورت‌تان بمالید، بگذارید خشک شود، سپس بخوابید.

۹. ماسک صورت روغن جوجوبا و روغن معطر درخت چای

روغن جوجوبا و روغن درخت چای خواص ضد التهابی دارند. روغن جوجوبا می‌تواند به کاهش عفونت‌های پوستی و به تاخیر انداختن پیری پوست کمک کند. روغن درخت چای هم می‌تواند به خاطر فعالیت آنتی اکسیدانی بالا به درمان جوش‌ها و سایر عفونت‌های پوستی کمک کند.

طرز استفاده: ۲ تا ۳ قطره روغن معطر درخت چای را در یک قاشق چایخوری روغن جوجوبا مخلوط کنید و آن را روی صورت‌تان بمالید. حتما پیش از استفاده‌ی کامل روغن درخت چای ابتدا آن را به صورت

منبع stylecraze
نوشته‌های مرتبط