مهم‌ترین تفاوت‌های تونر و میسلار واتر

پوست ما هرروزه در معرض آسیب‌های گوناگونی از قبیل آلودگی هوا، اشعه فرابنفش خورشید، مواد شیمیایی و … قرار دارد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، آلاینده‌های هوا تقریبا 20 برابر از منافذ پوست کوچکتر هستند و به همین دلیل به سرعت در داخل منافذ جا خوش می‌کنند و باعث چین و چروک و خشکی آن می‌شوند. برای کم کردن این آسیب‌ها لازم است مراقبت‌های پوستی را به صورت روزانه و متناسب با نوع پوست خود انجام دهید.

دنیای محصولات مراقبت پوستی نسبت به قبل بسیار گسترده‌تر شده و هر یک از این محصولات برای رفع نیازهای مختلف پوست، طراحی و تولید شده‌اند. تونر و میسلار واتر هر دو جزئی از مراحل روزانه برای پاکسازی پوست صورت هستند. شاید تصور شما این باشد که این دو محصول تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و کارکرد آن‌ها مشابه است؛ اما این دو محصول ساختار و کارکرد کاملا متفاوتی از هم دارند. برای آشنایی با تفاوت‌های این دو محصول توصیه می‌کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

میسلار واتر چیست؟

میسلار واتر نوعی پاک‌کننده صورت می‌باشد. این محصول برخلاف سایر پاک‌کننده‌ها که به شکل فوم یا لوسیون هستند، ظاهری شبیه آب دارد. مواد تشکیل‌دهنده میسلار واتر شامل مولکل میسل، آب، گلیسیرین و ترکیبات دیگری است که به راحتی در آب حل می‌شوند و فاقد هرگونه مواد شیمیایی، الکی و صابونی هستند. این پاک‌کننده با حذف چربی اضافه، مواد آرایشی و آلودگی‌ها از روی سطح پوست، کمک می‌کند تا پوستی نرم و زیبا داشته باشید.

میسلار واتر مانند تمام پاک‌کننده‌ها، اولین قدم روتین پوستی است. برای استفاده از آن به یک وسیله جانبی نیاز دارید؛ به جای اینکه محصول را مستقیم روی پوست بریزید، آن را روی پد پنبه‌ای یا یک تکه پنبه ریخته و روی صورتتان بمالید. پنبه را روی تمام صورت خود بکشید و تا جایی که تمام آرایش و آلودگی‌ها پاک شود، به کار خود ادامه دهید.

از مزایای میسلار واتر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که باعث شده‌اند این محصول در رقابت با انواع پاک‌کننده‌های صورت نظیر دستمال مرطوب و انواع صابون‌ها، برنده باشد:

  • پاکسازی یکدست و بدون پخش کردن مواد آرایشی روی صورت
  • عدم ایجاد حساسیت
  • مناسب انواع پوست
  • حفظ چربی مفید پوست
  • آبرسانی پوست
  • استفاده آسان

کاربرد میسلار واتر تنها برای پاک کردن آرایش و شستن صورت نیست و کارایی‌های بیشتری دارد. زمانی که در حال پیاده‌روی و یا کوهنوردی هستید، برای تمیز کردن آلودگی‌ها از سطح پوست‌تان می‌توانید از این محصول استفاده کنید. همچنین در صورتی که اشتباه کوچکی در آرایشتان رخ داده، نیازی به شستشوی کامل نیست و تنها با یک گوش‌پاک‌کن آغشته به میسلار واتر، می‌توانید به راحتی مشکل را برطرف کنید.

از این محصول برای نظافت برس‌های آرایشی خود نیز می‌توانید استفاده کنید. با چرخاندن برس‌های آرایشی در یک کاسه حاوی میسلار واتر، آلودگی و مواد آرایش باقی مانده از روی آن پاک می‌شود.

تونر چیست؟

بعد از پاک کردن آرایش و شستن صورت، حال نوبت به گام بعدی روتین پوستی، یعنی استفاده از تونر می‌رسد. همانطور که می‌دانید بعد از شستشوی صورت، بخشی از آلودگی‌ها و مواد آرایشی روی سطح پوست و در منافذ آن باقی می‌ماند که برای از بین بردن آن‌ها می‌بایست از تونرها استفاده کرد. تونر تمام آلودگی‌های ریز باقی مانده روی صورت را به طور کامل از بین می‌برد؛ به همین خاطر است که وقتی پد آغشته به تونر را به پوست تمیز و شسته خود می‌کشید، باز هم رنگ پد تغییر می‌کند.

رپورتاژ

پوست صورت به طور طبیعی اسیدی و با pH بین 5 تا 6 است؛ اما هنگامی که با انواع شوینده‌ها شسته می‌شود، این pH به هم می‌خورد. حال تونر با بافت سبک، مغذی، فاقد چربی و زودجذبی که دارد، pH نامتعادل شده را به حالت طبیعی خود برمی‌گرداند و رطوبت و چربی پوست را نیز تامین می‌کند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید آلودگی هوا نیز موجب به هم ریختن تعادل pH پوست و اسیدی شدن آن می‌شود. در نتیجه این امر، پوست دچار التهاب و خشکی و کشیدگی می‌شود؛ حال تونر به کمک شما می‌آید و استفاده از آن، بهترین راه، برای حفظ تعادل pH است.

تونرها فواید زیادی دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شادابی و طراوت پوست
  • تنظیم pH پوست صورت
  • کوچک‌کردن منافذ پوست
  • آبرسانی و تامین رطوبت مورد نیاز پوست
  • پاکسازی عمقی پوست
  • نرم‌کنندگی و روشن‌کنندگی پوست صورت
  • لایه‌برداری و کنترل چربی پوست
  • بدون نیاز به آبکشی
  • جلوگیری از ایجاد موهای زیرپوستی

تفاوت‌های تونر و میسلار واتر

حال که به توضیح و فواید هر دو محصول پرداختیم، در ادامه این محصولات را با هم مقایسه می‌کنیم و به برخی از تفاوت‌های تونر و میسلار واتر می‌پردازیم:

  • میسلار واترها پیش از شستشوی صورت و برای پاک کردن پوست استفاده می‌شوند اما تونرها پس از شستشن صورت و به عنوان تکمیل‌کننده فرایند پاکسازی کاربرد دارند.
  • میسلار واترها معمولا نیاز به آبکشی دارند اما تونرها در آخرین مرحله پاکسازی پوست به کار می‌روند و نیازی به آبکشی ندارند.
  • میسلار واترها مواد آرایشی و آلودگی‌ها را از سطح پوست می‌زدایند؛ اما مانند تونر قادر به پاک کردن عمقی پوست نیستند.
  • میسلار واتر تنها قادر به پاک کردن آرایش و آلودگی‌ها است اما تونر علاوه بر از بین بردن اضافات آرایش، pH پوست را هم تنظیم می‌کند.
  • فوم‌ها و پن‌ها می‌توانند جایگزین میسلار واترها شوند؛ اما تونرها هیچ جایگزینی ندارند.
  • پایه میسلار واتر، آب و مولکول‌های ریز روغن است؛ اما در ساختار تونر هیچ روغنی وجود ندارد.

نحوه استفاده از تونر و میسلار واتر

روش مصرف به این صورت است که ابتدا پد یا پنبه را به مقداری میسلار واتر آغشته کنید و روی صورت بکشید. آلودگی‌ها و آرایش جذب پد می‌شوند و در آب موجود در میسلار واتر حل می‌گردند. برای پاک کردن آرایش چشم با میسلار واتر، پد را کمی روی پلک نگه دارید تا مواد به خوبی جذب شود، سپس برای پاک کردن کامل آرایش اطراف چشم، پد را به آرامی روی پوست بکشید.

حال بعد از شستن صورت، مقداری از تونر را روی پنبه بریزید و ریزترین و عمیق‌ترین آلودگی‌ها را نیز از سطح پوست پاک کنید و از تمیزی آن لذت ببرید.

کلام پایانی

برای داشتن پوست سالم لازم است از آن مراقبت کنید. آشنایی با محصولات مراقبت پوستی و دانستن شباهت‌ها و تفاوت‌های آن‌ها برای انتخاب بهتر کمک‌کننده خواهد بود. در این مطلب علاوه بر تفاوت‌های تونر و میسلار واتر، به معرفی هر یک از آن‌ها نیز پرداختیم.

نوشته‌های مرتبط