جاهای دیدنی کیش: ۲۵ مهمترین تفریحات و جاذبه گردشگری کیش

جزیره زیبای کیش یکی از پر مسافرترین شهرهای ایران است که به دلیل شرایط اقلیمی جذاب و بهره مندی از امکانات و تفریحات مهیج در هر فصلی از سال پذیرای سیل مسافران از شهرهای سراسر ایران است. در ادامه این نوشتار با بهترین و جذاب ترین جاهای دیدنی کیش آشنا می شویم.

جاهای دیدنی کیش

۱.کشتی یونانی

جاهای دیدنی کیش کشتی یونانی

یکی از زیباترین مناظری که می توانید هنگام غروب خورشید در کیش ببینید ، صحنه خداحافظی خورشید در پس کشتی به گل نشسته یونانی است. کشتی یونانی که در سال ۱۹۹۶ در جنوب غربی ساحل این جزیره لنگر انداخته است هنوز پابرجا مانده و یکی از جاذبه های تفریحی و جاهای دیدنی کیش به شمار می آید، این کشتی ساخت کشور بریتانیا است و هر چه تلاش برای نجات آن بعد از لنگر انداختن صورت گرفت نتیجه نداشته و در آب های خلیج فارس و نزدیکی سواحل جزیره کیش ماندگار شده است.

مطلب مرتبط: جاهای دیدنی بلغارستان: ۱۵ بهترین جاذبه های گردشگری بلغارستان

۲.باغ پرندگان و پارک دلفین‌ها ( دلفیناریوم)

جاهای دیدنی کیش

بسیاری از افرادی که به کیش سفر میکنند اصلی ترین برنامه خود را بازدید از باغ پرندگان و دلفیناریوم می گذارند. مخصوصا اگر شما با فرزندتان به این سفر آمده اید تجربه بسیار جذابی برایش می تواند باشد. این مجموعه به اسم پارک دلفین‌ها شناخته می‌شود و یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی کیش است. با وارد شدن به مجموعه در ابتدا به باغ پرندگان می‌روید. در این باغ از نزدیک حدود ۵۰ گونه از پرنده‌های مختلف را خواهید دید. وقت‌گذراندن بین طاووس‌ها، طوطی‌ها، پلیکان‌ها و پرندگان دیگری که کمتر امکان دیدنیشان پیش می‌آید، تجربه جذابی خواهد بود.

در قسمت دیگر این پارک از آکواریوم آب‌شور دیدن می‌کنید که در آن انواع پستانداران دریایی از جمله شیر دریایی، گربه دریایی، پنگوئن و … نگهداری می‌شود. نمایش دلفین‌ها و کلاسیک‌شو از برنامه‌های دیگر این مجموعه است.

مطلب مرتبط: جاهای دیدنی صربستان: ۱۵ بهترین جاذبه های گردشگری صربستان

۳. شهر باستانی حریره
جاهای دیدنی کیش
شهر باستانی حریره یکی از جاهای دیدنی کیش در قسمت شمالی جزیره قرار دارد و در گوشه وکنار نشانه هایی از معماری های دوران قدیم را در خود به‌ یادگار دارد. از همان ویرانه هایی که برجای مانده‌اند، معلوم است که اینجا قبلا منطقه‌ای پررونق بود.قدمت حریره به قرن هشتم میرسد و گفته میشود که در گلستان سعدی نیز به این مکان اشاره شده است.

باستان شناسان براساس کاوش ها و حفاری های انجام شده، تخمین زده‌اند که شهر حریره حدود هزار سال پیش شکل گرفت و تقریبا ۶۰۰ سال بعد متروکه شد.

مطلب مرتبط: دیدنی های تفلیس: ۱۶ جاذبه گردشگری تفلیس گرجستان که حتما باید ببینید

۴. شهر زیرزمینی کاریز

جاهای دیدنی کیش

شهر زیرزمینی کاریز با بیش از ۱۰ هزار مترمربع مساحت امروزه با نام کاریز کیش شناخته می شود. کاریز در قدیم به معنای قنات بوده است. آب موجود در این قنات شیرین است و اهالی جزیره از آن برای آشامیدن استفاده می‌کنند. این شهر یکی از جاهای دیدنی کیش است.این شهر زیرزمینی در عمق ۱۶ متری سطح زمین قرار گرفته است و سقفی ۸ متر مملو از صدف، سنگواره و مرجان های دریایی را در خود جایی داده است و قدمتی بین ۲۷۰ – ۵۷۰ میلیون سال دارد. این مجموعه در فاز اول خود دارای بخش های مختلفی از جمله غرفه های صنایع دستی ایران وجهان، رستوران سنتی و جدید، موزه، سالن آمفی تئاتر، سالن کنفرانس و گالریهای هنری را دارا است.

مطلب مرتبط: ۱۲ بهترین مراکز خرید تفلیس گرجستان که حتما باید به آنها سر بزنید

۵. اسکله تفریحی کیش

این اسکله در ساحل جزیره قرار گرفته است که دارای عرشه ای چوبی و زیبا است و شما را به سمت آبهای نیلگون خلیج فارس هدایت می کند. این مکان یکی از بهترین مناطق مناسب برای پیاده روی و گردش در جزیره کیش می باشد. این مجموعه‌ی تفریحی شامل امکانات مختلفی مثل قایق ماهیگیری، قایق‌های پارویی، جت اسکی و… می‌باشد. این اسکله تفریحی توسط متخصصان ایرانی ساخته شده است و طول آن به ۴۳۷ متر می رسد. این اسکله تفریحی به مراکز تفریحی دیگر چون بولینگ مریم کیش، سینما ۴ بعدی و کلوپ تفریحات دریایی نزدیک است و می توانید از این امکانات به خوبی استفاده کنید در اطراف اسکله تفریحی پر است از کافه، رستوران، مراکز تفریحی و…. که می توان در اینجا لحظات خوشی را بگذرانید.

مطلب مرتبط: دیدنی های هند: ۲۷ مهمترین جاذبه گردشگری هند که فوق‌العاده هستند

۶. خانه مردم شناسی بومیان کیش

۷. آب انبار دوقلو

یکی دیگر از جاهای دیدنی کیش آب انبار دوقلو است. هنگامی که برای اولین بار آب انبارهای کیش را ببینید بدون شک معماری متداول در شهر یزد را در نظرتان زنده خواهد کرد. این آب انبار با معماری جالب توجه دارای دو گنبد و پنج بادگیر در اطراف آنها است که وظیفه‌ ورود و خروج هوا و خنک کردن آب درون آب انبار را به عهده دارند.

در آب انبارها برای ایجاد تهویه طبیعی و نگه داشتن آب نزدیک به دمای انجماد از بادگیرها استفاده می شده است. بادگیرها هم که حتما میدانید، جزئی از معماری باستانی ایران محسوب میشوند.

۸. بوستان آهوان

بوستان آهوان کیش یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی کیش است، این بوستان با زمینی به مساحت ۲ هکتار در انتهای خیابان فردوسی جزیره کیش واقع شده است. در این بوستان به غیر از آهو چند گونه های دیگری از حیوانات مثل شیر، روباه، شغال، میمون، گوزن و انواع پرندگان نیز نگهداری می شوند، ولی آهوها برخلاف سایر حیوانات که در قفس نگهداری می شوند، به صورت آزادانه در این پارک زندگی می کنند. کودکان علاوه بر مشاهده این حیوانات زیبا می توانند از وسایل بازی موجود در این پارک نیز استفاده کنند.

مطلب مرتبط: جاهای دیدنی استانبول: ۲۰ مهمترین جاذبه گردشگری استانبول شهر خاطره ها

۹. جزیره هندورابی

یکی از جاذبه های دیدنی و گردشگری کیش جزیره هندورابی است، وسعت این جزیره حدود ۲۳ کیلومتر مربع بوده و ارتفاع آن از سطح دریا حدود ۲۹ متر می باشد.در قلب این جزیره روستایی به نام هندورابی وجود داشته که در قرن ۱۵ میلادی در اختیار پرتغالی ها بوده و به عنوان پایگاه نظامی و تجاری از آن استفاده می کردند، اما در حال حاضر آثار باقی مانده از آن دوره فقط مانده است و مسافران می توانند از آنجا بازدید کنند.

۱۰.مسیر دوچرخه سواری

مسیر دوچرخه سواری کیش یکی از طولانی ترین و خوش منظره ترین مسیرهای دوچرخه سواری کشورمان است. در سرتاسر این مسیر ۷۵ کیلومتری، هیچ ماشینی جلوی راه تان نخواهد بود و می توانید با خیال راحت هرجا که دلتان خواست ترمز کنید و از آب های نیلگون خلیج فارس عکس های هنری بگیرید.

نیازی هم نیست که حتما خودتان دوچرخه داشته باشید! به راحتی می توانید از ایستگاه های مخصوصی که در نقاط مختلف جزیره تعبیه شده اند، دوچرخه کرایه کنید. سه چرخه، دوچرخه دونفره و اسکوتر نیز برای کرایه وجود دارند که میتوانید ساعتی یا روزانه کرایه شان کنید.

۱۱. ساحل مرجانی

ساحل مرجانی کیش در بخش شرقی جزیره واقع شده است و یکی از زیباترین و پرطرفدارترین جاذبه های آن به شمار میرود.

در نوار ساحلی، آلاچیق ها و درختان نخل را می بینید که در پس‌زمینه منظره ای چشم انداز ردیف شده اند. تماشای غروب آفتاب از اینجا تجربه ای فراموش نشدنی است! این ساحل به کلوب های ورزش های آبی نیز مجهز است و از قبل می توانید برای فعالیت های مورد علاقه تان جا رزرو کنید.

رپورتاژ

۱۲. پارک ساحلی میرمهنا

یکی دیگر از جاهای دیدنی کیش پارک ساحلی میرمهنا است،این پارک ساحلی در شمالی و شمال غربی جزیره کیش قرار گرفته و جز ساحل های دیدنی و زیبا جزیره کیش می‌باشد.

این پارک علاوه بر ساحل زیبا همراه با آلاچیق های مناسب دارای اسکله تفریحی با نام میرمهنا است. پارک ساحلی میرمهنا از مسجد خاتم الانبیاء تا میدان جاسک در نوار ساحلی امتداد دارد. وجود اسکله ماهیگیری در این پارک سبب شده است که پارک به دو فاز تبدیل شود که فاز اول از مسجد خاتم تا اسکله ماهیگیری و فاز دو از اسکله ماهیگیری تا میدان جاسک می باشد.

فاز یک این پارک که مساحتی حدود ۴۱۰۰۰ متر مربع دارد مسیرهای پیاده رو، آلاچیق و محل های برای پخت کباب و پارکینگ پذیرای گردشگران فراهم شده است. ویژگی های دیگر این فاز داشتن نمازخانه ساحلی، بازار عرب ها، کتابخانه عمومی، بازار ماهی فروشی، مسیر دوچرخه سواری، بوفه و چایخانه است. علاوه بر همه اینها در اغلب اوقات شما می توانید در کنار اسکله ماهی گیری از تماشای لاک پشت های آزاد لذت ببرید.

۱۳. لاک پشت های دریایی

لاکپشت های پوزه عقابی در ماه های بین اسفند تا مرداد برای تخمگذاری به مناطق حفاظت شده سواحل جنوبی و غربی جزیره مرجانی کیش می آیند. اگر در این بازه از سال به این قسمت از سواحل جزیره بیایید، میتوانید از دور لاک‌پشت ها را ببینید که به سمت ساحل شنا میکنند و برای تخمگذاری چاله می کنند.

۱۴. تور سافاری کیش

در تور سافاری کیش با خودروی لندکروز سرعت و گشت‌وگذاری هیجان‌انگیز را در صحرا تجربه خواهید کرد.کسانی هم که هیجان را دوست ندارند و تفریحات آرام را ترجیح می‌دهند می‌توانند در تور شترسواری مجموعه ثبت‌نام کنند و در محیطی بیابانی شترسواری کرده، عکس بگیرند و خودشان را در فضایی متفاوت قرار دهند. موتورسواری و کارتینگ هم از تفریحات دیگری است که در این مجموعه می‌توانید تجربه‌شان کنید.می‌توانید در این مجموعه تفریحات دیگری مثل بانجی‌شوتینگ و پینت بال را تجربه کنید.

۱۵. درخت سبز

بسیاری بر این باورند که درخت فرخنده‌ای است، برای حاجت گرفتن به اینجا می آیند و به شاخه های ضخیم و درهم پیچیده اش دخیل می‌بندند. سایر قسمت های مجموعه نیز از فضای سبز تشکیل شده و جای مناسبی برای استراحت و آرامش‌ خیال است.

۱۶. روستای باغو کیش

در زمانهای قدیم ساکنان جزیره کیش در سه منطقه روستایی واقع در بخش های جنوب غربی، شرق و شمال شرقی جزیره زندگی می کرده‌اند. امروزه تنها روستای به جا مانده از آن دوران روستای باغو است که در جنوب غربی جزیره کیش که در واقع همان سمتی که کشتی یونانی آنجا هست، قرار دارد و بافت سنتی آن تا به امروز حفظ شده است. گفته شده که اسم این روستا را از روی نام پیرزنی به نام باغو که در گذشته در آنجا زندگی می‌کرده است، برداشته اند. در حال حاضر این روستای تاریخی جز چند خانوار دامدار کسی در آن زندگی نمی کند. در منطقه ای از فضای ورودی روستای باغو، سیاه چادرهای برپا می باشد که زندگی بومیان و آداب و رسوم این منطقه را برای گردشگران در معرض دید قرار می‌دهند.

۱۷. گذر هنرمندان جزیره کیش

در غرب جزیره کیش، مسیری برای پیاده روی وجود دارد که در این بخش از مسیر تندیس های زیبا و زیادی از بزرگان ایرانی چون پروین اعتصامی (شاعر بلند آوازه)، غلامحسین بنان(موسیقی دان و خواننده)، محمدتقی جعفری(علامه)، شریف لطفی(موسیقیدان)، حسین بهزاد(نقاش و مینیاتوریست) و بزرگان دیگری به منظور آشنا کردن گردشگرانی که به جزیره کیش می روند ساخته شده است.

۱۸. کشتی های تفریحی

کشتی‌سواری در خلیج‌فارس یکی دیگر از تفریحات در جزیره کیش است. کشتی‌های شبانه از ساعت ۹ شب تا ۱ بامداد با شام، موسیقی زنده و جنگ‌های شادی از مهمانان پذیرایی می‌کنند. کشتی‌های آکواریومی هم مسافران را به جاهایی می‌برند که محل زندگی آبزیان است و شما می‌توانید از نزدیک زندگی این موجودات دریایی را ببینید. برای استفاده از کشتی‌های تفریحی کیش کافی‌ست به اسکله تفریحی جزیره بروید و از تمام جاهای دیدنی کیش لذت ببرید.

تفریحات آبی کیش

۱۹. غواصی

مرکز غواصی کیش از سال ۱۳۷۰ فعالیتش را شروع کرده و این روزها با فراهم‌کردن امکان غواصی و تفریحات آبی اوقات خوشی را برای مسافران جزیره کیش ساخته است. اگر به دنیای زیر آب علاقه دارید می‌توانید در این مرکز دوره غواصی تفریحی را در آب‌های خلیج‌فارس تجربه‌ کنید. خوبی غواصی تفریحی این است که لازم نیست شنا و غواصی بلد باشید، با گذراندن دوره تئوری ۱۵ دقیقه‌ای آماده خواهید بود که به زیر آب بروید.

۲۰. شاتل و بنانا

اگر از قایق‌سواری دست‌جمعی خوش تان می‌آید بنانا سواری را انتخاب کنید. بنانا قایق بادی‌ای شبیه به موز است که ظرفیتی بین ۴ تا ۶ نفر دارد. اما اگر می‌خواهید کمی هیجان چاشنی قایق‌سواری‌تان بکنید، شاتل را به شما پیشنهاد می‌کنیم. شاتل قایق بادی‌ای است که نسبت به بنانا ابعاد کوچکتر و سرعت بیشتری دارد و می‌تواند روی آب جهش کند. هر شاتل می‌تواند ۲ تا ۳ نفر را حمل کند.

۲۱. جت‌اسکی

اگر سرتان برای هیجان درد می‌کند، جت‌اسکی را انتخاب کنید، جت‌اسکی از هیجان انگیزترین ورزش‌های آبی کیش است.

۲۲. پاراسل

اگر از پرواز خوشتان می‌آید باید یک‌بار هم شده چترهای پاراسل را تجربه کنید. برای این کار سوار بر چترها می‌شوید و با قایق به درون آب می‌روید. چترها با باد از روی قایق بلند می‌شوند و دوباره به روی قایق برمی‌گردند. هر پاراسل ظرفیت ۱ تا ۲ نفر را دارد.

۲۳. اسکی روی آب

جاهای دیدنی کیش

تفریحات آبی یکی از جذابترین چیزهایی است که در جزیره زیبای کیش برای شما فراهم است. اسکی روی آب هم میتواند برای هر شخصی جذاب باشد اما اگر قبلا تجربه این ورزش را نداشتید بهتر است از خیرش بگذرید. امکان این تفریح فقط برای کسانی فراهم است که از قبل به اسکی روی آب تسلط دارند.

۲۴. پارک آبی اوشن

جاهای دیدنی کیش

این پارک آبی یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی ایران است. در این مجموعه علاوه بر راید‌های مختلف که به سه دسته آرام، تند و هولناک تقسیم شده‌اند می‌توانید از استخرهای مختلف و جکوزی استفاده کنید. همچنین در مجموعه رستوران و فروشگاهی وجود دارد که نیازهایتان در طول روز را برطرف می‌کند. البته باید توجه داشته باشید سانس‌‌ها و روزهای این مجموعه برای خانم‌‌ها و آقایان متغیر است و باید قبل از رزرو بلیت روزهای کاری مجموعه را چک کنید.

۲۵. پلاژ و کلوب بانوان

یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی کیش ، پلاژ و کلوب بانوان این جزیره است. این فضا شامل زیربنایی به وسعت ۱۴۰۰۰ متر مربع می‌باشد. این کلوب در کنار اسکله ای به شکل نیم‌دایره در داخل دریا ساخته شده است. امکانات تفریحی و رفاهی ویژه‌ای از جمله سالن‌های ورزشی و بدنسازی، استخر، سالن‌‌های مد و زیبایی، زمین مخصوص والیبال ساحلی، رختکن، دوش آب و پارکینگ در داخل این کلوب وجود دارد. ساحل این کلوب دارای پوششی سقفی به وسعت ۲۰ هزار متر مربع می‌باشد که شرایط آزاد و ویژه ای برای بانوان فراهم کرده است. ساحل این پلاژ به دلیل اختصاصی بودن و ساعات کاری محدود آن، بسیار تمیز و بکر می‌باشد. شما به راحتی می‌توانید در فاصله‌ی ۱ تا ۲ متری از خشکی و در بین ماهی‌های زیبای خلیج فارس شنا کنید.

نوشته‌های مرتبط