اخذ اقامت کانادا پس از تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا امروزه طرفداران بسیاری دارد و افراد زیادی از سر تا سر دنیا علاقه مند به تحصیل در این کشور هستند. پس از اتمام تحصیل در کشور کانادا مزایای بسیاری در دسترس شما قرار می گیرد. یکی از مزایای تحصیل در کانادا امکان اقامت در این کشور و اخذ تابعیت کانادا پس از اتمام تحصیلات است.

از دیگر مزایای تحصیل در کانادا می توان به این موارد اشاره کرد:

  • امکان ادامه تحصیل در دانشگاه ها و مراکز معتبر و شناخته شده کانادا در مقاطع بالاتر
  • اخذ مدرک تحصیلی از کشور کانادا که در سر تا سر جهان مورد قبول و بسیار معتبر است
  • کسب تجربه کاری در کانادا در حین تحصیل یا پس از آن
  • اخذ اقامت کانادا پس از اتمام تحصیل

یکی از بهترین مزایای تحصیل در کانادا این است که به راحتی می توان پس از اتمام تحصیل در کانادا شروع به کار در این کشور نمود و از این طریق شرایط اقامت دائم کانادا را به دست آورد.  برای کسب اطلاعات جامع در مورد تحصیل در کانادا اینجا کلیک کنید و در مورد تحصیل در این کشور از سایت بلو اسکای اطلاعات جامع (به رایگان) دریافت کنید.

در صورتی که پس از اتمام تحصیلات خود یا در حین آن شروع به کار در کانادا کنید و تجربه کار در کانادا را اخذ نمایید، می توانید به راحتی پس از فارغ التحصیلی تان درخواست اقامت دائم کانادا کنید. دانشجویانی که دارای این شرایط باشند و ویزای معتبر تحصیلی کانادا یا مجوز تحصیل در کانادا را داشته باشند، به آسانی می توانند بدون درگیری با سایر برنامه های مهاجرتی کانادا همانند برنامه های فدرال یا استانی، اقامت دائم کانادا را دریافت کنند.

شرایط مجوز کار پس از فارغ التحصیلی در کانادا به چه صورت است؟

به دانشجویان بین المللی که در کشور کانادا تحصیل کرده باشند، اجازه داده می شود تا پس از فارغ التحصیلی حداکثر به مدت سه سال بتوانند در کشور کانادا کار کنند.

برنامه اجازه کار پس از فارغ التحصیلی در کانادا یا Post Graduation Work Permit که به اختصار  PGWP نامیده می شود، از الزامات ارزیابی تأثیر بازار کار Labour Market Impact Assessment (LMIA)  معاف است.

برای اخذ این مجوز باید فرد داوطلب حداقل به مدت هشت ماه در یک مدرسه مقطع متوسطه یا مدرسه راهنمایی یا یک کالج یا دانشگاه در کانادا به طور تمام وقت، تحصیل کرده باشد.

در نتیجه فارغ التحصیلان دارای شرایط لازم باید ظرف مدت 90 روز پس از دریافت تأیید فارغ التحصیلی، درخواست خود برای اخذ مجوز کار را ارسال کنند.

مدت زمان صدور این مجوز برای دوره هایی که بین هشت ماه تا دو سال طول می کشند، به اندازه طول دوره تحصیل خواهد بود و برای دانشجویان بین المللی که دو سال یا بیشتر در کشور کانادا تحصیل کرده اند، مجوز سه ساله صادر می شود.

پس از اخذ تجربه کاری ارزشمندی که در این دوره فرد به دست آورده است، می توان از طریق برنامه Canada Express Entry  درخواست اقامت دائم کانادا را داد.

چه افرادی می توانند برای درخواست مجوز کار پس از فارغ التحصیلی اقدام کنند؟

داوطلبان باید:

  • دارای سن 18 سال یا بیشتر باشند.
  • به طور تمام وقت و بدون وقفه در یک برنامه تحصیلی به مدت حداقل هشت ماه در کانادا تحصیل کرده باشند.
  • از یکی از موارد زیر فارغ التحصیل شده باشند:
  • تحصیلات متوسطه عمومی مانند کالج ، مدرسه فنی / فنی یا دانشگاه ، یا CEGEP در کبک.
  • مدرسه متوسطه خصوصی که با همان قوانین مدارس دولتی کار می کنند (در حال حاضر فقط برای برخی از موسسات خصوصی دوره متوسطه خصوصی در کبک این شرایط اعمال می شود).
  • مدرسه متوسطه خصوصی در کبک که برنامه های واجد شرایط 900 ساعت یا بیشتر را ارائه می دهد و منجر به اخذ مدرک تحصیلی (DEP) یا تصدیق حرفه ای (ASP) می شود.
  • مدرسه خصوصی کانادایی که طبق قانون استانی می تواند مدرک تحصیلی اعطا کند (به عنوان مثال لیسانس ، فوق لیسانس یا دکترا)

این افراد باید پس از اتمام برنامه تحصیلی خود ظرف مدت 180 روز برای اخذ مجوز کار اقدام کنند.

تحصل در کانادا

برنامه تجربه کانادایی یا Canadian Experience Class

این برنامه فدرال به دانشجویان بین المللی که از یک موسسه تحصیلات تکمیلی کانادایی فارغ التحصیل شده اند اجازه می دهد تا بدون ترک کانادا اقامت دائم این کشور را پس از اتمام تحصیل خود در کانادا بدست آورند.

رپورتاژ

الزامات لازم جهت برنامه Canadian Experience Class

افرادی که در کانادا کار کرده اند و مایل به اخذ اقامت دائم پس از تحصیل در کانادا برای خود و افراد تحت تکفل خود هستند، می توانند برای درخواست اقامت دائم تحت کلاس تجربه کانادا اقدام کنند.

افراد متقاضی باید:

  • فارغ التحصیل یک موسسه تحصیلات تکمیلی کانادا با حداقل 1 سال سابقه کار ماهر تمام وقت (یا معادل آن) در کانادا باشند.
  • دارای 12 ماه سابقه کار مداوم در کانادا تحت ویزای کار یا ویزای تحصیل باشند.
  • درخواست خود را هنگام کار در کانادا یا ظرف مدت 1 سال پس از ترک کانادا ارسال کرده باشند.
  • داشتن مدرک زبان معتبر که توسط اداره شهروندی و مهاجرت کانادا تأیید شده باشد.

افرادی که به دلایل پزشکی ، کیفری یا امنیتی در کانادا مجاز به کار نیستند در این برنامه واحد الشرایط نمی باشند.

کدام تجربه های کاری هنگام تحصیل در کانادا یا پس از آن برای این برنامه واجد شرایط هستند؟

تجربه کاری که برای این برنامه واجد شرایط است، باید به صورت تمام وقت باشد. منظور از “تمام وقت” این است که به مدت 30 ساعت در هفته فرد باید کار کرده باشد. کم تر از این مقدار کار نیمه وقت در نظر گرفته می شود. چندین شغل پاره وقت همزمان هم می تواند به عنوان یک شغل تمام وقت در نظر گرفته شود.

اقامت در کانادا

هرگونه تجربه کاری که بدون اجازه کار معتبر در کانادا کسب شده باشد، مورد قبول قرار نخواهد گرفت. همچنین دوره هایی که خود فرد به صورت داوطلب در هنگام تحصیل در کانادا انجام داده باشد یا دوره های کارآموزی و دوره های خود اشتغالی جزو تجربه کاری به حساب نخواهند آمد.

مهارت زبانی لازم برای درخواست اقامت از طریق برنامه تجربه کار کانادایی

افراد برای درخواست اقامت کانادا پس از تحصیل باید دارای حداقل مهارت زبانی در هر چهار توانایی زبانی یعنی: نوشتن؛ صحبت كردن؛ شنیدن و خواندن باشند. متقاضیانی که سابقه کار در یک شغلی را داشته باشند که در طبقه بندی شغلی به عنوان مهارت NOC نوع 0 یا سطح مهارت A قرار می گیرند، باید از سطح 7 معیار زبان کانادایی (CLB) برخوردار باشند. متقاضیانی که سابقه کار واجد شرایط در مشاغلی دارند که در گروه مهارت های NOC طبقه بندی شده اند، باید سطح زبان فرانسه CLB 5 را داشته باشند.

برنامه نامزد های استانی Provincial Nominee Program (PNP)

این برنامه به دانشجویان بین المللی که از یک موسسه تحصیلات تکمیلی کانادایی فارغ التحصیل شده اند اجازه می دهد تا بدون ترک کانادا اقامت در یک استان را دریافت کنند.

الزامات لازم جهت دریافت اقامت پس از تحصیل از طریق Provincial Nominee Program

افراد باید:

  • قصد اقامت در استان مورد نظر را داشته باشند.
  • تجربه PNP را در استان مد نظر داشته باشند.
  • برای دریافت اقامت دائم کانادا پس از تحصیل در این کشور، یک درخواست جداگانه به اداره مهاجرت کانادا ارسال کند.
  • معاینه پزشکی را پشت سر بگذارد.
  • از لحاظ سوابق امنیتی و جنایی مشکلی نداشته باشد.

 جمع بندی

همان طور که با هم در این مقاله دیدیم به راحتی پس از تحصیل در کانادا می توان درخواست اقامت دائم این کشور را داشت و از طریق تحصیل در این کشور اقامت دائم کانادا را اخذ نمود. کانادا جزو بهترین کشور های جهان از لحاظ سطح رفاه اجتماعی و رتبه دانشگاه ها و مراکز آموزشی می باشد و سالیانه تعداد افراد زیادی به این دلایل و همچنین امکان درخواست اخذ اقامت دائم پس از تحصیل در کانادا علاقمه مند به تحصیل در این کشور هستند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که قصد تحصیل در کانادا و مهاجرت به این کشور را دارند، باید قبل از هرگونه اقدام تمامی جوانب را به خوبی بسنجید. اگر در رابطه با تحصیل در کانادا و گرفتن اقامت دائم پس از تحصیل در این کشور نیاز به اطلاعات بیشتری دارید ما به شما پیشنهاد می کنیم که به موسسات مجاز در این زمینه مراجعه کنید. شرکت بلو اسکای یکی از موسسات معتبر در زمینه ی اخذ بورسیه تحصیلی و اقامت تحصیلی در کشور کانادا می باشد. شرکت بلو اسکای با کادری مجرب و متخصص می تواند شما را در رابطه با شرایط تحصیل در کانادا و گرفتن اقامت این کشور یاری برساند.

 

نوشته‌های مرتبط