جاذبه های گردشگری پراگ جمهوری چک: ۲۳ جای دیدنی پراگ عروس اروپا

شهر پراگ جمهوری چک که در زبان خود چکی‌ها، Praha تلفظ میشود با خیابانهای سنگفرش شده و اعجاب انگیز، کوچه پس کوچه‌های سراسر زیبایی، کلیساهای بزرگ و باشکوه، ساختمان هایی با معماری منحصر به فرد و رویایی، غذاها و شیرینی های بسیار لذیذ، نوشیدنی های عالی و درجه یک، موزه ها و کاخ ها و کتابخانه های بسیار زیبا یکی از بهترین و زیباترین مقاصد گردشگری در اروپا است که سالانه حدود 5 میلیون گردشگر از سراسر جهان را میزبانی میکند. در این نوشتار و در سلسله مقالات گردشگری سایت بازده با ما همراه باشید تا مهمترین جاذبه های گردشگری پراگ پایتخت زیبای جمهوری چک و برخی از جاهای دیدنی پراگ را بشناسید.

۱. قلعه پراگ  (Prague Castle)

قلعه پراگ  (Prague Castle)

قلعه پراگ با قدمتی که به سال ۹۷۰ میلادی بازمی‌گردد، زمانی اقامتگاه پادشاهان بوهمی بود و امروزه به اقامتگاه رئیس‌جمهور و پربازدیدترین بنای تاریخی شهر تبدیل شده است. با بیش از ۷۰۰ اتاق، جواهرات تاج پادشاهی بوهمی در یکی از اتاق‌های مخفی این قلعه نگهداری می‌شوند. ۷۰ هزار متر مربع مساحت، بنا بر رکوردهای جهانی گینس، قلعهٔ پراگ بزرگ‌ترین قلعه در جهان محسوب می‌شود و محدوده‌ای حدود ۷۰٫۰۰۰ متر مربع را در بَر می‌گیرد و حدود ۵۷۰ متر طول و به‌طور متوسط حدود ۱۳۰ متر عرض دارد. قلعه پراگ شامل بناهای دیگری مانند کلیسای جامع سنت ویتوس، کلیسای سنت جورج، برج پودر، کاخ سلطنتی قدیمی و کوچه‌ی طلایی است.

جاذبه های گردشگری پاریس: ۱۳ جای دیدنی پاریس + عکس

۲. ساعت نجومی پراگ (Prague Astronomical Clock)

ساعت نجومی پراگ (Prague Astronomical Clock)

ساعت 600 ساله نجومی پراگ، قدیمی‌ترین ساعت نجومی تاریخ است که هنوز هم کار میکند و یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری این شهر به شمار می‌رود که با افسانه‌هایش، از جاذبه های گردشگری پراگ جمهوری چک به حساب می‌آید. از درگاه بالای ساعت رأس هر ساعت، صدها گردشگر از کل دنیا با دوربین‌هایی آماده روبه‌روی ساختمان شهرداری قدیمی جمع می‌شوند تا نمایش مکانیکی قرون وسطایی ساعت نجومی را تماشا کنند که شمایل دوازده تن از حواریون بیرون می آیند و نمایش موزیکال جالب و رعب انگیزی از افسانه های مرگ و زندگی را به مدت کمتر از ۳۰ثانیه دقیقه اجرا میکنند برخی افسانه میگویند فردی که پس از طی این زمان عبور فرشته های مرگ زنده مانده باشد تا سال بعد همچنان زنده وسالم است و از این رو پس از اتمام این نمایش بازدیدکنندگان با دست و جیغ و سوت زنده ماندن خود را شادباش می گویند!

میتوانید فیلم نمایش این ساعت عجیب و حیرت انگیز را در این ویدیو ببینید.

۳. پل چارلز شهر پراگ ‏(Charles Bridge)

پل چارلز شهر پراگ ‏(Charles Bridge Prague)

پل چارلز با قدمتی ۶۰۰  ساله یکی از مشهورترین پل‌های قدیمی در اروپا است که با ۵۲۰ متر طول، چیزهای جالبی برای گردشگران دارد. مجسمه‌های بسیار زیبای این پل نیز بسیار شهرت دارند. از مهم‌ترین این مجسمه‌ها می توان به مجسمه‌ی امپراطور مقدس روم چارلز چهارم اشاره کرد. برخی افسانه ها درباره این بنا و مجسمه‌هایش برای برآورده شدن آرزوها وجود دارد. از روی این پل می‌توانید نمایی بسیار چشم‌نواز از رودخانه‌ی Vltava و سازه‌های فوق‌العاده‌ی دروازه‌های گوتیک داشته باشید.

۴. میدان قدیمی شهر پراگ (old town square in prague)

میدان قدیمی شهر (Old Town Square)

میدان شهر قدیم پراگ یکی از بهترین و مشهورترین جاهای دیدنی پراگ است که بین میدان معروف وینسیسلاس و پل چارلز واقع شده است. این میدان مهم‌ترین و تاریخی‌ترین مکان‌ این شهر به شمار می‌رود و قدمتی بالغ بر ۱۰ قرن دارد. دسترسی به میدان پراگ بسیار آسان بوده و در نزدیکی آن چندین جاذبه گردشگری متنوع وجود دارد. قدمت و تاریخ طولانی کشور چک با کمک و آمیزه ای از سبک های معماری مختلف نمایان است، سبک هایی از قبیل رومی، باروک، روکو، گوتیک و رنسانس که می توانید در ساختمان های با عظمت و زیبای اطراف میدان قدیمی تماشا کنید. برج های بلند با سبک معماری گوتیک از کلیسای جامع تین شروع می شود و با سبک معماری باروک کلیسای سنت نیکلاس در تضاد است. با این وجود در تالار قدیمی شهر مجموعه ای از ساختمان هایی با معماری گوتیک و رنسانس را می توانید نظاره کنید.

۵. کلیسای ویتوس مقدس( prague castle st vitus cathedral)

کلیسای ویتوس مقدس( prague castle st vitus cathedral)

کلیسای ویتوس مقدس یا کلیسای وینسیسلاس مقدس و ادالبیرت مقدس کلیسای سه صحن سبک گوتیکی است . در این کلیسا مقر اسقف اعظم آرامگاه شاهان چکی و ۲۱ پرستشگاه هم وجود دارند. ساختن کلیسای ویتوس مقدس در سال ۱۳۴۴ شروع شد و تقریبا ۶۰۰ سال به طول انجامید.ساختن کلیسای ویتوس مقدس در سال۱۹۲۹ در حضور رئیس جمهوری چکوسلواکیا توماش گاریگ مازاریک تکمیل شد. این بنای بزرگ درون قلعه پراگ در قسمت شیب‌دار جای گرفته است و در ساخت آن از سنگ‌های باستانی استفاده شده است. در درون کلیسا آرامگاه سنت جان نپوموک (St John of Nepomuck) به سبک باروک و از جنس نقره را خواهید دید. همچنین هنرهای نوین شیشه‌های رنگ‌آمیزی شده و موزائیک قرن ۱۴ میلادی و آرامگاه سنت وِنسِسلاس و چارلز چهارم، پادشاه بوهم چکی و امپراتوری مقدس روم در این کلیسا قرار دارند.

۶. عمارت شهرداری (Municipal House)

عمارت شهرداری (Municipal House)

ساختمان شهر یا کاخ شهرداری، عمارتی بزرگ با تزئینات هنری بسیار زیبا می باشد که در مجاورت برج باروت (Powder Tower) و کاخ پکوفیسکی (Pachovsky Palace)، در قسمت قدیمی شهر واقع شده است. پادشاهان بوهمیایی چک برای حاکمیت و کنترل نواحی شهر از این عمارت هنری کلاسیک، استفاده می کردند که امروزه اپرا ها و اجرا های تئاتر را می توانید در این مکان تماشا کنید. عمارت باشکوه شهر یک ورودی شگرف دارد که هنرهای کلاسیک دیواری را به نمایش گذاشته است. درون کاخ شهرداری مجسمه هایی از معروف ترین هنرمندان قرون گذشته به چشم می خورد. گفتنی است که این عمارت به دروازه شهر باستانی پراگ متصل می شود و در این ناحیه تصویری شگفت انگیز و رویایی از عمارت را می توانید تماشا کنید.

۷. کنیسه اسپانیایی (Spanish Synagogue)

کنیسه اسپانیایی (Spanish Synagogue)

کنیسه اسپانیایی جدیدترین کنیسه در منطقه به اصطلاح شهر یهودی است که به‌طور متناقضی احتمالاً بر روی قدیمی‌ترین کنیسه – مدرسه قدیم (همچنین معروف به آلتشول) ساخته شده‌است.کنیسه به سبک احیای معماری موروی ساخته شده‌است. در محوطه کنیسه می‌توان مجسمه‌ای مدرن از فرانتس کافکا، نویسنده مشهور اهل چک را مشاهده کرد. در کنیسه نیز نمایشگاهی دائمی با موضوع جامعه یهود در سرزمین‌های بوهمی و موروها برقرار است.

جاهای دیدنی اسلوونی: ۱۸ جاذبه گردشگری کشور اسلوونی

۸. موزه کافکا (Kafka Museum)

موزه کافکا (Kafka Museum)

نام فرانتس کافکا و پراگ به‌طور ناگسستنی به هم پیوند خورده است. کافکا به‌عنوان یکی از مشهورترین فرزندان این شهر، رابطه‌ی پیچیده‌ای با محل تولد خود داشت که می‌توانید در موزه کافکا در پراگ شاهد آن باشید.  این موزه چندین نسخه از کتاب‌های کافکا را چاپ و همچنین نامه‌های اصلی، روزنامه‌ها و نقاشی‌های کافکا را نیز نشان می‌دهد.در ورودی موزه دو حرف K را می‌بینید که به شکل کتاب باز قرار گرفته‌اند. سالن نمایش موزه به دو بخش تقسیم می‌شود. فضای اگزیستانسیال (Existential Space) مستنداتی شگفت‌انگیز از تأثیر پراگ بر کافکا و زندگی او را نشان می‌دهد. کافکا این شهر را به عنوان خانه‌ی خودش و گاهی به عنوان زندان، «مادر کوچک عزیز پنجه‌دار» توصیف کرده است. بخش دوم نمایشگاه موزه، مکان‌نگاری ذهنی (Imaginary Topography) نام دارد که ایده‌های کلیدی آثار کافکا را به‌تصویر می‌کشد. در این بخش به فضای آثار کافکا پرداخته شده که در آن‌ها به ندرت نام پراگ را ذکر کرده است اما همیشه به شکلی پراگ در آن‌ها حضور دارد.

۹. صومعه و ‏کتابخانه استراهوف ‏زیباترین کتابخانه جهان (Strahovsky kláster)

‏کتابخانه (Strahovsky kláster) ‏زیباترین کتابخانه جهان

صومعه و کتابخانه استراهوف یکی از با ارزشترین کتابخانه های تاریخی که پایه های اولیه احداث آن به قرن 12 میلادی برمی گردد و دومین صومعه قدیمی پراگ است.کتابخانه این کلیسا یکی از زیباترین کتابخانه های جهان است که در آن بیش از ۲۰۰ هزار جلد کتاب وجود دارد که ۳ هزار جلد از آن ها در نسخه اصلی خطی هستند.  کتابخانه ای که از دو سالن تشکیل شده که با یک راهرو به هم مرتبط هستند. سالن مذهبی این کتابخانه با گچ بری های جذاب کتاب های دینی و هزاران نسجه از انجیل دارد. اگرچه دروازه ها و کلیساهای آن به اندازه کافی چشمگیر هستند، اما مهمترین ساختمان  آن کتابخانه ای به سبک باروک و با تزئینات زیبا هستند.

۱۰. کتابخانه‌ کلمنتیوم ( The Klementinum Library)

کتابخانه‌ کلمنتیوم ( The Klementinum Library)

کلمنتینوم بعد از قلعه پراگ، دومین مجتمع بزرگ این شهر به حساب می‌آید و همیشه مرکز آموزشی و فرهنگی شهر بوده است. مجموعه ساختمان‌های تاریخی این مکان در زمین 2 هکتاری آن پراکنده شده‌اند که «کتابخانه‌ی ملی جمهوری چک» نیز یکی از همین موارد است و بسیاری از کتاب‌ها و دست‌نوشته‌های باارزش را در برمی‌گیرد. کلمنتینوم، یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری شهر پراگ محسوب می‌شود و اهمیت بالایی از لحاظ تاریخی، تحصیلی و فرهنگی برای مردم جمهوری چک دارد. یسوعی ها، اعضای فرقه‌ی انجمن عیسی بودند و کلمنتینوم را در سال 1556 میلادی تأسیس کردند. این گروه در قرن 17 تصمیم گرفت تا مجتمع را گسترش دهد که این پروژه، چیزی حدود 170 سال طول کشید. به همین دلیل است که ساختمان‌های این مجموعه به سبک‌های مختلف معماری ساخته شده‌اند.

جاذبه های گردشگری وین: ۱۶ جای دیدنی وین اتریش شهر رویاهای طلایی اروپا

۱۱. میدان ونسسلاس (Wenceslas Square)

رپورتاژ

میدان ونسلاس (Wenceslas Square)

میدان ونسلاس یکی از مناطق قدیمی و گردشگری در منطقه جدید شهر پراگ به شمار می ­آید. این میدان در قرن 14 میلادی ایجاد شده و مملو از موزه‌­های ملی و گنجینه­‌های معماری دیگر است. میدان ونسلاس از آن زمان تا به حال یکی از مهم­ترین فضاهای عمومی شهر است که هنوز هم برای تظاهرات و جشن­ها مورد استفاده قرار می­گیرد.

۱۲. باغ وحش تروا پراگ (Zoo Praha Troja)

باغ وحش تروا پراگ Zoo Praha Troja

باغ وحش پراگ، یکی از بهترین باغ وحش‌های اروپا به شمار می­رود که در حاشیه رودخانه ویتاوا در مجاورت قلعه تروجا واقع شده است. با بازدید از Prague Zoo می­توانید به حیوانات کمیاب دنیا مانند لاک‌‌پشت غول‌‌پیکر گالاپاگوس نزدیک شده و آن­ها را تماشا کنید.

۱۳. رودخانه ولتاوا (Vltava river)

رودخانه ولتاوا (Vltava river)

ولتاوا این رود زیبا و مسحور کننده از میانه مرکز شهر قدیمی پراگ میگذرد و شهر قدیمی و مالااسترانا در دوطرف آن قرار دارند، پل های زیاد و معروفی بر روی رودخانه ولتاوا بنا شده اند معروفترین آنها پل چارلز، پل لژوین، پل چک و پل مانش هستند.  شما می توانید همراه با یک تور قایق به گشت و گذار در طول رودخانه بپردازید و همزمان با خوردن یک نوشیدنی خنک و گوارا، از مناظر فوق العاده در هر دو طرف رودخانه لذت ببرید.

۱۴. موزه ملی چک (Národní museum)

موزه ملی چک (Národní museum)
موزه ملی چک موزه‌ای است که اشیا جمع آوری شده در آن از قرن دهم هستند. قدمت بنای این موزه نیز به سال ۱۸۱۸ میلادی می‌رسد. این موزه مجموعه‌ای چشمگیر از تاریخ جمهوری چک است. این موزه به شش بخش کوچکتر جدا شده است و بخش‌هایی مربوط به انسان شناسی، تاریخ قرون وسطی و حتی سنگ شناسی و گیاه شناسی را در بر می گیرد.

۱۵. خیابان (Vinarna Certovka 50) باریک ترین خیابان جهان

خیابان (Vinarna Certovka 50) باریک ترین خیابان جهان

محله‌ی مالا استرانا یا محله کوچک، قدیمی‌ترین و تاریخی‌ترین محله‌ی شهر پراگ است. در مرکز این محله‌ی قدیمی خیابانی وجود دارد که بسیار تنگ و باریک است. غیر ممکن است که دو نفر بتوانند از کنار هم رد شوند و به طور همزمان از این خیابان باریک گذر کنند، هرچه قدر هم که تلاش کنند چنین امری امکان‌پذیر نیست. فقط یک نفر می‌تواند از این خیابان عبور کند. عرض این خیابان دقیقا ۵۰ سانتیمتر است. برای راحتی بیشتر پیاده ها و همین طور نوآوری، دو چراغ راهنمایی در هر طرف خیابان نصب شده اند تا زمانی که خیابان اشغال یا آزاد است به افراد خبر دهند. بیشتر افرادی که از این خیابان تردد می کنند گردشگران و مسافران هستند.

۱۶. برج و تپه پترین پراگ ( Petrin Hill)

تپه پترین پراگ ( Petrin Hill)

 

در تپه پترین منظره شگفت انگیزی از شهر قدیمی به چشم می خورد. این تپه در کنار رودخانه‌ای که از شهر قدیمی عبور می‌کند، قرار دارد و از جاهای دیدنی پراگ و مناسب برای یک پیاده‌روی بعدازظهر است.  در تپه پترین، برج فلزی که به سبک برج ایفل در اندازه‌ ی کوچک ساخته شده، وجوددارد که برای توریست ها بسیار جالب است و از بالای مینی برج ایفل می‌توانید منظره پانوراما از پراگ را ببینید. این برج تنها یک پنجم برج ایفل است ولی چون بالای تپه پترین قرار گرفته این تصور را بوجود می‌آورد که از برج ایفل بزرگ‌تر است. همچنین از جاذبه های مهم دیگر مانند یک رصدخانه نجومی، کارخانه ی قدیمی آبجو سازی و صومعه ی استراهوف میتوان نام برد.

۱۷. گورستان اولسانی (Olšany Cemetery)

گورستان اولسانی (Olšany Cemetery)

این گورستان در سال ۱۶۸۰ برای دفن قربانیان طاعون پراگ ایجاد شد و قرن‌ها از آن به‌عنوان اصلی‌ترین مکان برای دفن مردگانی که در اثر بیماری یا جنگ جان خود را از دست داده بودند، استفاده می‌شد. این گورستان به دو قسمت تقسیم می‌شود که شامل گورستان یهودیان و گورستان مسیحیان است. از مهم‌ترین کسانی که در این گورستان دفن شده‌اند، می‌توان به فرانتس کافکا اشاره کرد. اگرچه این قبرستان گذشته‌ی تلخی دارد؛ اما مکان شگفت‌انگیزی برای کشف مقبره‌های قدیمی و مرموز و آثار هنر نو است.

۱۸. خانه‌ رقصان پراگ (Dancing House)

خانه‌ رقصان پراگ(Dancing House)

خانه رقصان با ظاهر متفاوت و معماری ساختارشکن و خلاقانه توانسته به نماد شهر پراگ تبدیل شود. ساختمان این بنا که به سبک معماری «نئوباروک» ساخته شده، برداشتی است آزاد از رقص‌های دو هنرمند معروف «فردی آستیر» و «جینجر راجرز» (Fred and Ginger). بنای «خانه‌ رقصان» از بتون و شیشه‌ی مواج ایجاد شده و در آن یک رستوران و سکوی بازدیدی برای تماشای مناظر دلربایی چون رودخانه «ولتاوا» وجود دارد.

۱۹. کلیسای بانوی ما قبل از تین (Church of Our Lady before Tyn)

کلیسای بانوی ما قبل از تین (Church of Our Lady before Tyn)

 

پراگ شهر هزار مناره، به داشتن کلیساها و بناهای تاریخی فراوان به سبک گوتیک و باروک مشهور است. یکی از متفاوت‌ترین آن‌ها “کلیسای بانوی ما، قبل از تین” است که به عنوان یکی از جذاب‌ترین جاذبه های گردشگری پراگ جمهوری چک شناخته می‌شود.  این بنای دیدنی دارای دو مناره ی ۸۰ متری است که در دو طرف بنا قرار گرفته اند و هر کدام دارای ۴ مناره هستند. برای ورود به این کلیسا ابتدا باید از یک راهروی باریک و تاریک بگذرید. قدمت این بنا به قرن ۱۵ باز می گردد ولی تا کنون چندین بار تغییراتی در آن به وجود آمده است. دیدنی های بسیاری در این کلیسا از جمله مقبره های زیبای متعدد، ایوان های شمالی گوتیک با مجسمه ی عیسی مسیح، ترئینات نقاشی محراب که قدمت آن ها به ۱۶۴۹ بر می گردد.

جاذبه های گردشگری آمستردام: ۱۶ جای دیدنی آمستردام هلند شهر لاله های زیبا

۲۰. تئاتر ملی پراگ (National Theatre Prague)

تئاتر ملی پراگ (National Theatre)

«تئاتر ملی پراگ» متعلق به مهم‌ترین موسسات فرهنگی چک با سنت هنری غنی است که توسط شخصیت‌های برجسته‌ی هنری اداره می‌شود. ساخت تئاتر ملی به طور عمده توسط کمک‌های مردمی تامین می شد. اما در 12 آگوست 1891، فقط چند روز قبل از افتتاح رسمی، کل ساختمان به آتش کشیده شد. به همین دلیل افتتاح آن ماه‌ها به تاخیر افتاد. امروزه تئاتر ملی شامل سه گروه هنری اپرا، باله و درام است. تمام این سه گروه هنری، علاوه بر آن‌که از میراث کلاسیک خود بهره می‌جویند، توجه خود را بر تولید جهانی و مدرن نیز متمرکز می‌کنند. از تئاتر ملی تنها 7-10 دقیقه پیاده تا میدان ونزلس و 10 دقیقه تا میدان قدیمی شهر فاصله است و از طریق تراموا و مترو به راحتی قابل دسترسی است.

۲۱. دیوار لنون پراگ (Lennon Wall)

دیوار لنون پراگ (Lennon Wall)

سال‌ها است که این دیوار سرشار از رنگ‌های سرزنده و پیام‌های صلح در شهر پراگ است، جایی که هنرمندان، مردم محلی، توریست‌های  چک و علاقه‌مندان به هنر گرافیتی (نقاشی خیابانی) را به خود جذب می‌کند. از زمان کشیده شدن اولین نقاشی بر رویش، دیوار لنون پراگ به محلی برای هنرمندان برای بیان دغدغه‌ها، اعتراض‌ها یا دلنوشته‌هایشان و همچنین پاتوقی محبوب در میان جوان‌های شهر تبدیل شده است. با وجود تلاش‌های متعدد برای پاک کردن و سفید کردن دیوار، نقاشی‌ها همچنان روی آن کشیده می‌شوند. در شهری که برای ساختمان‌های باشکوه تاریخیش مشهور است، گشت و گذار در کوچه‌پس‌کوچه‌های آن و دیدن دیوار جان لنون فرصتی بی‌نظیر به گردشگران می‌دهد تا با روی دیگر این شهر و فرهنگ نسل جدید ساکنانش آشنا شوند.

۲۲. برج پودر (Powder Tower)

برج پودر (Powder Tower)

 

برج پودر که آن را با نام‌های دروازه پودر یا برج باروت هم می‌شناسند، یکی از شگفت‌انگیزترین و جذابترین جاهای دیدنی پراگ عروس اروپا است. از جهات بسیاری، این برج برای شهر پراگ به عنوان یکی از نمادهایش تلقی می‌شود. برج پودر محل شروع خیابان سلتنا (بخشی از مسیر سلطنتی) را مشخص می‌کند؛ این مسیر از میان مرکز تاریخی شهر پراگ عبور کرده و دادگاه سلطنتی سابق را به قلعه پراگ متصل می‌کند، مسیری که همیشه نقشی مهم در مراسم تاجگذاری پادشاهان چک داشته است. برج پودر در عمل دروازه‌ای است که شهر جدید و شهر قدیمی پراگ را از هم جدا می‌کند. در قرن یازدهم این دروازه یکی از 13 دروازه‌ای بود که از طریق آنها شهروندان می‌توانستند وارد بخش قدیمی شهر شوند.

تاریخ برج پودر پراگ به سال 1475 بر می‌گردد، زمانی که پادشاه ولادیسلاوس دوم از امپراتوری بوهمیا، شخصا سنگ‌گوشه آن را قرار داد. کار او به وسیله نوشته‌هایی بر روی سیمان جاودانه مانده است؛ این کلمات در بخش غربی برج حک شده‌اند: “و اینک این ساختمان عظیم در پیش روی شما است؛ ساختمانی که با دستان خود ولادیسلاوس پایه‌گذاری شده، پادشاهی که از خون نجیب‌زادگان است”. تامین مالی ساخت برج توسط شورای شهر پراگ انجام شد.

جاذبه های گردشگری ایتالیا: ۳۲ مهمترین جای دیدنی ونیز، رم، فلورانس، پیزا، میلان و چینکوتره

۲۳. مرکز خرید فلورا پراگ (Atrium Flora)

مرکز خرید فلورا پراگ (Atrium Flora)

مرکز خرید فلورا نیز جزء بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین مراکز خرید واقع شده در شهر پراگ است که تاریخ ساخت آن به سال 2003 برمی­گردد. این مرکز خرید زیبا و غنی در 4 طبقه احداث شده و حدودا 120 فروشگاه شامل انواع برندهای جمهوری چک و برند‌های مطرح بین‌المللی است. علاوه بر فروشگاه‌ها، در این مرکز خرید فود کورت، کافه، رستوران، سوپر مارکت و مرکز سینما و تئاتر در اختیار گردشگران قرار گرفته است.

نوشته‌های مرتبط