42 ماده غذایی برای تغییر رنگ چشم در 45 روز

خوردن برخی غذاها می‌تواند باعث شود که چشم‌های‌تان روشن‌تر و درخشان‌تر به نظر برسند. با خوردن منظم مواد خوراکی قید شده در این مقاله، می‌توانید مطمئن باشید که چشمهای‌تان حتی در تاریک‌ترین روزها همیشه روشن و درخشان خواهند بود. در این نوشتار ۴۲ ماده غذایی برای تغییر رنگ چشم را می‌بینید که کمک‌تان می‌کنند در ۴۵ روز چشم‌هایی روشن و درخشان داشته باشید.

۴۲ ماده غذایی برای تغییر رنگ چشم در ۴۵ روز

۱. اسفناج

اسفناج یکی از بهترین سبزیجات است و طیف گسترده‌ای از ویتامین‌ها را دارد. می‌توانید آن را در سالادتان بریزید، به روش تفت روغن داغ طبخ کنید یا آن را در اسموتی صبحانه‌تان بریزید. ویتامین‌های موجود در اسفناج می‌تواند ریسک ابتلا به آب مروارید، گلوکوم (آب سیاه) و آسیب به شبکیه در اثر بالا رفتن سن را کاهش  دهد. این ماده‌ی خوراکی سرشار از مواد مغذی است و آنتی‌اکسیدان فراوانی دارد. آنتی‌اکسیدان‌ها از آسیب رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کنند و به چشم‌تان درخششی حاکی از سلامتی می‌دهند.

۲. هویج

بله داستان‌های قدیمی درست است و هویج کمک‌تان خواهد کرد که در تاریکی هم بتوانید ببینید و برای تغییر رنگ چشم هم مفید است. هویج سرشار است ازکاروتنوئیدها که نور آبی را فیلتر می‌کنند، و به چشم ظاهری درخشان می‌دهند. کاروتنوئیدها همچنین به جلوگیری از آب مروارید و دژنراسیون عضلانی در چشم  کمک می‌کنند. هویج را می‌توانیم به عنوان میان‌وعده یا به عنوان بخشی از یک وعده غذای اصلی به صورت منظم بخوریم و به این ترتیب چشم‌هایی سالم و درخشان داشته باشیم.

۳. کلم کالی

تیره‌ترین سبزی‌های برگ‌دار از جمله کلم کالی سرشار هستند از ویتامین A که برای بهبود سلامت پوست مهم است و این شامل سطح چشم‌تان نیز می‌شود. حفظ سلامت سطح چشم برای افرادی که از لنزهای تماسی استفاده می‌کنند واقعا مهم است چرا که باعث می‌شود احساس راحت‌تری داشته باشند. ویتامین AA قطعا کمک‌تان می‌کند که چشم‌های‌تان سالم به نظر برسند.

۴. افشره‌ی توت هندی

نوشیدن یک لیوان افشره‌ی توت هندی در روز، فواید زیادی برای سلامت شما دارد.  این میوه خواص آنتی‌اکسیدانی فراوانی دارد و در سرعت بخشیدن به روند بهبود زخم بسیار موثر است. وجود اسیدهای چرب در این توت کمک می‌کند که طی چند هفته، چشمان‌تان روشن‌تر و درخشان‌تر شوند.

۵. قارچ

قارچ سرشار است از بتا-گلوکان، که گفته می‌شود ظاهر سفیدی چشم را بهبود می‌دهد. این ماده‌ی خوراکی کمک می‌کند که سفیدی چشم‌تان روشن‌تر به نظر برسد، و به طور کلی چشم‌های‌تان را درخشان‌تر خواهد کرد. برای این‌که بهترین نتیجه را بگیرید، حداقل همراه با یکی از وعده‌های غذایی‌تان در روز قارچ بخورید.

۶. سیر

هر چه‌قدر بیش‌تر از این ماده‌ی خوراکی بخورید، بیش‌تر می‌توانید از مزایایی که برای سلامتی دارد استفاده کنید. سیر سرشار است از آنتی‌اکسیدان که در به تاخیر انداختن دژنراسیون چشم در اثر بالا رفتن سن موثر است و چشمانی روشن‌تر و درخشان‌تر به شما می‌دهد. سیر باعث می‌شود که سفیدی چشم‌تان روشن‌تر به نظر برسد. سیر را در هر غذایی که برای‌تان مقدور است هر روز استفاده کنید و از چشم‌هایی درخشان‌تر برخوردار شوید.

۷. ماهی تن

اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در این ماهی و دیگر ماهی‌های روغنی می‌تواند کمک کند که رنگ چشم‌تان روشن‌تر به نظر برسد و برای تغییر رنگ چشم خوب است. اسیدهای چرب همچنین از سندرم چشم خشک و دیگر آسیب‌ها به شبکیه جلوگیری خواهند کرد. چند بار در هفته‌ی ماهی‌های روغنی بخورید و به چشم‌های‌تان درخششی فوق‌العاده بدهید. چشم شما برای کمک به رشد مطلوب سلولی و برای اطمینان از سالم بودن نیاز به اسیدهای چرب دارد.

۸. چغندر

چغندر مقدار فراوانی لیکوپن و ویتامین C دارد که برای مبارزه با بیماری‌های چشم و داشتن چشم‌هایی روشن و درخشان ضروری هستند. کسانی که سطح بالایی ازلیکوپن دارند، کم‌تر در معرض خطر ابتلا به تعدادی از بیماری‌های دژنراتیو چشم قرار دارند. لیکوپن باعث می‌شود که مردمک چشم‌های‌تان روشن‌تر و درخشان‌تر  به نظر برسند.

۹. خیار

خیار میزان فراوانی کلسیم و روی دارد، و هر دوی این‌ها برای سالم و براق نگه داشتن چشم‌های‌تان ضروری هستند. روی زیاد، رنگ چشمهای‌تان را روشن‌تر می‌کند و تضمین می‌کند که سلامت چشم‌های‌تان در حد مطلوب قرار دارد. برای حصول بهترین نتیجه و جلوگیری از بیماری‌های چشم، به صورت منظم خیار بخورید.

۱۰. کرنبری

کرنبری به دلیل آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌هایی که دارد کمک‌تان می‌کند چشم‌هایی روشن و درخشان داشته باشید. آنتی‌اکسیدان‌ها برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد  بسیار مهم هستند. آنها تضمین می‌کنند که چشم‌های‌تان ظاهری جوان داشته باشند. ویتامین‌های موجود در کرنبری کمک‌تان خواهند کرد که اشعه‌ی مضر یووی (UV) از چشم‌های‌تان زدوده شود. مصرف منظم کرنبری همچنین کمک می‌کند که تعدادی از اختلالات و بیماری‌های چشمی متوقف شوند و در نتیجه درخشش و سلامت چشمان‌تان تضمین شود.

۱۱. عسل مانوکا

عسل مانوکا یک داروی عالی است و خواص ضد میکروبی شگفت‌انگیزی دارد. خوردن یک قاشق چای‌خوری عسل مانوکا به طور روزانه کمک‌تان می‌کند که سیستم ایمنی بدن‌تان بهبود بیابد. همچنین می‌توانید عسل مانوکا و آب مقطر را به نسبت مساوی با هم ترکیب کنید و به طور روزانه ۲-۳ قطره از این محلول را در چشم‌تان بریزید؛ به این ترتیب میتوانید چشم‌هایی روشن داشته باشید و به تغییر رنگ چشم تان کمک کنید.

۱۲. لیمو

نوشیدن یک لیوان آب گرم همراه با آب لیمو به صورت روزانه به دفع سموم از بدن‌تان کمک می‌کند، در نتیجه چشم‌های‌تان نیز از این موضوع فایده خواهند برد و روشن‌تر و شفاف‌تر به نظر خواهند رسید.

۱۳. شاه‌بلوط

چنان‌چه بسیاری از آدم‌ها می‌دانند، شاه‌بلوط سرشار از ویتامین Cاست. خوردن روزانه‌ی شاه‌بلوط سطح کلسترول‌تان را پایین خواهد آورد و سطح انرژی بدن‌تان را پایدار نگه خواهد داشت.

اما این تنها فایده‌ای نیست که خوردن شاه بلوط دارد. شاه بلوط به دلیل آنتی‌اکسیدان فراوانی که دارد، به تغییر رنگ چشم کمک میکند و باعث می‌شود چشم‌هایی روشن‌تر و زنده‌تر داشته باشید.

۱۴. چای گل محمدی

چای گل محمدی به دلیل ویتامین C فراوانی که دارد، یک نوشیدنی عالی است و کمک می‌کند سیستم ایمنی بدن‌تان باکتری‌ها و عفونت‌ها را بکشد و از بین ببرد. چای گل محمدی همچنین می‌تواند رنگ چشم‌های شما را روشن‌تر کند و باعث شود که چشم‌های‌تان درخشان‌تر به نظر برسند.

۱۵. انبه

انبه برای قلیایی کردن بدن مفید است و به شفاف شدن پوست کمک می‌کند. این میوه همچنین برای چشم‌های خشک مفید است و می‌تواند از کوری در شب پیشگیری کند. برای این‌که چشمان‌تان ظاهری درخشان‌تر و روشن‌تر داشته باشند، ‌انبه را به برنامه‌ی غذایی‌تان اضافه کنید.

۱۶. ماهی سالمون

این ماهی منبع بسیار خوبی از چربی‌های زیست فعال است (نوعی چربی که برای داشتن چشم‌هایی سالم و درخشان ضروری است). خوردن این ماهی باعث می‌شود که سفیدی چشم‌تان ظاهر بهتری پیدا کند. سالمون همچنین در جلوگیری از سرطان و سایر بیماری‌های چشم نقش بسیار موثری دارد.

 ۱۷. کدو تنبل

یک فنجان کدو تنبل حاوی تقریبا دو برابر میزان توصیه‌ی شده‌ی روزانه از ویتامین A است. ویتامین A کمک می‌کند که قوه‌ی بینایی‌تان بهتر شود و ثابت شده‌است  که افول در عملکرد شبکیه‌ی چشم را به تعویق می‌اندازد.

۱۸. تخمه‌ی آفتابگردان

تخمه‌ی آفتابگردان میان‌وعده‌ی راحتی است که مواد مغذی فراوانی دارد. میزان بالای ویتامین E موجود در تخمه‌ی آفتابگردان کمک می‌کند که چشم‌های‌تان براق و سلامت به نظر برسند و اگر به طور دائمی این خوراکی را بخورید، رنگ چشم‌تان نیز روشن می‌شود.

۱۹. کلم بروکلی

اگر مصرف کلم بروکلی را افزایش بدهید، سطح انرژی‌تان نیز افزایش خواهد یافت و پوست و مویی سالم‌تر خواهید داشت. ویتامین C فراوان موجود در این کلم به ساخت کلاژن کمک می‌کند و ویتامین A و EE موجود در آن باعث می‌شود رنگ چشم‌های‌تان روشن‌تر به نظر برسد.

۲۰. سرخالو

سرخالو میوه‌ای است که طعم شیرین و عطر خوبی دارد و خاستگاه آن چین است. معروف است که میزان فراوان پلی‌فنل موجود در این میوه، رگ‌های خونی را  تقویت می‌کند و همین باعث می‌شود که سفیدی چشم‌تان شفاف‌تر به نظر برسد.

رپورتاژ

۲۱. بلوبری

بلوبری (زغال‌اخته‌ی آبی) به دلیل میزان فراوان ویتامین A، C و E که دارد، یکی  از سالم‌ترین میوه‌های دنیا برای چشم است. این میوه به دلیل رنگ نسبتا آبی فوق‌العاده‌ای که دارد، ‌دارای عوامل رنگ‌بخشی طبیعی است، و می‌تواند به چشم‌تان سایه‌ای از رنگ آبی بدهد.

۲۲. آناناس

طعم شیرین آناناس تنها فایده‌ای نیست که خوردن آن دارد. خوردن تکه‌های آناناس باعث می‌شود که چشم‌های‌تان روشن‌تر و شفاف‌تر به نظر برسند، چرا که این میوه میزان فراوانی ویتامین C دارد.

۲۳. سیب

میزان فراوان آنتی‌اکسیدان موجود در سیب دلیل خوبی است برای این‌که هر شخصی باید روزی یک سیب بخورد، اما دلیل دیگری نیز برای خوردن سیب وجود دارد و آن این‌که این میوه روی سلامت و روشن به نظر رسیدن چشم‌ها تاثیر بسزایی دارد.

۲۴. چای سبز

چای سبز میزان فراوانی از مواد مغذی و پلی‌فنل‌ها دارد که کمک می‌کنند چشم‌هایی درخشان‌تر و شفاف‌تر داشته باشید.

۲۵. کیوی

کیوی منبع شگفت‌انگیز وتامین C و K است و ثابت شده‌است که اگر این میوه را به طور منظم بخورید، سلامت چشم‌های‌تان بهبود خواهد یافت.

۲۶. شیر بز

میزان فراوان اسیدهای چرب و ویتامین A موجود در شیر بز باعث می‌شود که دچار خشکی چشم نشوید و درخشش و برق چشم‌های‌تان افزایش بیابد.

۲۷. گرده‌ی گل

گرده‌ی گل یک ابرخوراکی فوق‌العاده است، آمینو اسید و ویتامین‌های موجود در آن از پوست مراقبت می‌کند و به بازروئیدن سلول‌ها کمک می‌کند. گرده‌ی گل را برای داشتن چشم‌هایی درخشان‌تر و شفاف‌تر نیز می‌توانید به برنامه‌ی غذایی‌تان اضافه کنید.

۲۸. تخم‌مرغ

تخم‌مرغ یکی از مغذی‌ترین غذاهای جهان است. ارزش غذایی بالای این ماده‌ی خوراکی می‌تواند کمک‌تان کند که چشم‌هایی سالم‌تر و درخشان‌تر داشته باشید.تخم‌مرغ‌های امگا۳ برای رسیدن به چشم‌های روشن‌ موثرتر هستند، بنابراین گزینه‌ی بهتری هستند اگر امکان تهیه‌ی آنها برای‌تان وجود دارد.

۲۹. خاویار بلوگا

خاویار سیاه شگفت‌انگیز غنی است از ویتامین‌های A، C و E. همچنین اسیدهای چرب امگا۳ موجود در آن می‌توانند کمک‌تان کنند رنگ چشم‌های‌تان درخشان‌تر و روشن‌تر شود.

۳۰. آب انار

انار مزایای بی‌شماری برای سلامتی شما دارد و باعث روشن‌تر شدن چشم‌های‌تان می‌شود. پونیکالاجین موجود در آب انار آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمندی دارد که دارای  خواص ضدالتهابی هستند و باعث روشن شدن چشم‌های‌تان می‌شوند.

۳۱. آقطی

آقطی سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌دهد و باعث زیبا و براق شدن چشم‌های‌تان  می‌شود.

۳۲. جلبک دریایی واکامه

واکامه نوعی جلبک دریایی تیره رنگ و خوشمزه است که به دلیل داشتن میزان فراوانی از ویتامین‌های A، C، E و K، کمک‌تان می‌کند چشم‌هایی روشن‌تر داشته باشید.

۳۳. کفیر

کفیر میزان فراوانی پروبیوتیک دارد و برای سلامت روده و سیستم گوارش بسیار مفید است. خواص آنتی‌باکتریال کفیر کمک‌تان می‌کند چشم‌هایی درخشان‌تر و  روشن‌تر داشته باشید.

۳۴. تخمه‌ی هندوانه

اسیدهای چرب غیراشباع موجود در تخم هندوانه پوست و چشم‌های‌تان را مرطوب و درخشان نگه می‌دارد.

۳۵. گریپ‌فروت

نیمی از یک گریپ‌فروت تقریبا حاوی ۸ درصد از میزان توصیه‌شده‌ی ویتامین C در روز است. ویتامین C سفیدی چشم‌های‌تان را شفاف‌تر می‌کند و باعث می‌شود که رنگ چشم‌های‌تان روشن‌تر شود.

۳۶. آب نارگیل

نوشیدن یک لیوان آب نارگیل به طور روزانه کمک می‌کند که بدن‌تان هیدراته بماند. هیدراته بودن باعث می‌شود دفع مواد زائد از بدن‌تان راحت تر صورت بگیرد و به این ترتیب چشم‌های‌تان درخشش بیش‌تری خواهند داشت. همچنین، شفافیت رنگ چشم‌تان افزایش خواهد یافت.

۳۷. روغن ماکادمیا (فندق استرالیایی)

ثابت شده‌است که آنتی‌اکسیدان‌های موجود در روغن ماکادمیا سلامت چشم‌ها را بهبود می‌دهد و ابتلا به آب مروارید را به تاخیر می‌اندازد.

۳۸. گوجی‌ بِری

گوجی بری نه تنها از ابتلا به آنفولانزا جلوگیری می‌کند، بسیار برای سلامت  چشم‌ها مفید است. خوردن هر روزه‌ی کمی گوجی بری باعث می‌شود که چشم‌های‌تان سالم‌تر و درخشان‌تر به نظر برسند.

۳۹. گرمک

بتاکاروتن فراوانی که در گرمک وجود دارد، ریسک توسعه‌ی دژنراسیون ماکولا(تباهی لکه‌ی زرد) را کاهش می‌دهد. میزان فراوان ویتامین A و C در این میوه باعث می‌شود که چشم‌های‌تان جوان‌تر به نظر برسند. گرمک هاله‌ای از رنگ سبز به چشم‌های‌تان می‌دهد.

۴۰. زردچوبه

زردچوبه ادویه‌ای است که خواص فراوانی دارد. شما می‌توانید این ادویه را در غذاهای لذیذ فراوانی استفاده کنید یا چای زردچوبه بنوشید. پس از چند هفته استفاده اززردچوبه، تغییر رنگ چشم تان را به وضوح میبینید و رنگ چشم‌های‌تان روشن‌تر می‌شود و چشم‌هایی درخشان‌تر خواهید داشت.

۴۱. کلورلا

کلورلا میزان فراوانی کلوروفیل دارد. مصرف روزانه‌ی مکمل کلورلا به حذف فلزات سنگین از بدن‌تان کمک می‌کند و در نتیجه چشم‌های‌تان روشن‌تر و شفاف‌تر  خواهد بود. این جلبک دریاییِ سبز-آبی با مواد مغذی قدرتمندی که دارد باعث می‌شود که سفیدی چشم‌های‌تان سفیدتر به نظر برسد.

۴۲. آووکادو

آووکادو بیش از ۲۰ نوع ویتامین و مواد معدنی متفاوت دارد و به خصوص غنی از ویتامین K است. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آووکادو مانند لوتئین و زآگزانتین برای سلامت چشم‌ها بسیار مهم هستند و باعث می‌شوند چشم‌های‌تان سالم‌تر و درخشان‌تر به نظر برسند.

نوشته‌های مرتبط