ایرلاین انور ایر را چقدر میشناسید؟

هواپیمایی که امروز به آن می‌پردازیم یکی از منحصر به فردترین اما کم‌هزینه‌ترین هواپیماهایی است که تحت پرچم ترکیه فعالیت می‌کند. شما می‌توانید بلیط هواپیما استانبول به تهران را از این شرکت خریداری کنید. این خط هوایی مدرن اونور ایر نام دارد. با ما در مقاله همراه باشید تا تاریخچه، اطلاعات فنی و عملیاتی و مقررات مسافرین این ایرلاین را بررسی کنیم.

آشنایی با شرکت هواپیمایی انور ایر

انور ایر یکی از ارزان‌ترین و خصوصی‌ترین خطوط هوایی ترکیه است که پروازهای منظم و سیستماتیک به کشورهای مختلف جهان به‌ویژه قاره اروپا و پروازهای داخلی بین شهرهای ترکیه را انجام می‌دهد. اونور در زبان ترکی مخفف غرور و اعتماد به نفس است. این شرکت هواپیمایی در 14 آوریل 1992 در استانبول ترکیه تأسیس شد.

دفاتر سابق این شرکت هواپیمایی در فلای، باکرکایا و استانبول بودند، اما اکنون مقر آن در فرودگاه بین‌المللی آتاتورک است. انور ایر امسال بیست و پنجمین سالگرد تأسیس خود را جشن گرفت. این ایرلاین اولین ایرلاینی در ترکیه است که با انتقال پروازهای داخلی به دیگر شرکت‌های ترکیه‌ای توانسته پروازهای زیادی را ترتیب دهد.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی این شرکت، انور ایر در طول 25 سال فعالیت پروازی خود قادر است حدود 90 میلیون مسافر را به مقاصد مختلف ترکیه و در مسیرهای خارجی و بین‌المللی منتقل کند. همان‌طور که در ابتدا گفتیم، این شرکت پروازهای ارزان قیمت انجام می‌دهد.

بر اساس این سیاست، این شرکت با توجه به تقاضای بالای مسافران برای پروازهای ارزان به‌ویژه در مسیرهای بین‌المللی، توانسته موفقیت‌های زیادی را در زمینه هوانوردی به دست آورد.

انور ایر یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خصوصی به‌ویژه در بخش حمل و نقل هوایی در ترکیه به‌حساب می‌آید. این شرکت در حال حاضر به بیش از 80 مقصد مختلف در 30 کشور جهان و 14 مقصد در ترکیه پرواز دارد و به مسافران این مقاصد خدمات پروازی ارائه می‌کند. اما به‌طورکلی در مورد پروازهای این شرکت باید اضافه کرد که انور ایر در ابتدا برای پروازهای داخلی در نظر گرفته شده بود.

ناوگان‌های این شرکت دارای 32 فروند هواپیمای ایرباس در مدل‌های 10 فروند هواپیمای ایرباس A330، 13 فروند هواپیمای ایرباس A321 و 9 فروند هواپیمای ایرباس است.

برنامه پروازی انور ایر

اکنون این شرکت پروازهای چارتری زیادی را در مسیرهای خود پرواز می‌دهد. از جمله مقاصد ایرلاین‌ها می‌توان شهرهای مختلف ایران مانند تهران، اصفهان و تبریز را نام برد. بر اساس آخرین آمار این شرکت، شرکت هواپیمایی انور سالانه برای بیش از 1.4 میلیون نفر در مسیرهای مختلف پرواز انجام می‌دهد. اگر در پرواز تهران استانبول هم مایل هستید با این ایرلاین سفر کنید کافیست نوع ایرلاین خود را روی انور ایر تنظیم کنید در صورت وجود پرواز آن را خریداری نمایید. شما با تهیه بلیط هواپیما استانبول به تهران به‌راحتی می‌توانید به کشور خود برگردید.

این شرکت هواپیمایی ترکیه اولین پروازهای خود را با اجاره هواپیماهای ایرباس A320 آغاز کرد. اولین مقصدی که این شرکت به آن پرواز کرد فرودگاه ارکان در قبرس شمالی بود. این شرکت بیش از 30 هواپیمای مختلف در ناوگان خود دارد. در سال 1996، انور ایر بخش‌هایی از مالکیت خطوط هوایی تن تور را به دست آورد و بنابراین هواپیمای مک دانل داگلاس این شرکت را به ناوگان خود اضافه کرد. رفتن به تور لحظه آخری استانبول نیز با ایرلاین انور ایر امکان پذیر است کافیست در سایت علی بابا سرچ کنید و در صفحه تور استانبول ایرلاین انور را انتخاب نمایید.

البته این شرکت در سال 1377 به دلیل رکود اقتصادی تعداد هواپیماهای ناوگان خود را کاهش داد. با این حال، از سال 1999، این شرکت هواپیمایی دوباره شکوفا شد و ناوگان و برنامه‌های پروازی خود را گسترش داد.

رپورتاژ

به عنوان مثال، این شرکت در پروازهای خود به آلمان، به شهرهای برلین (فرودگاه بین‌المللی برلین)، دوسلدورف (فرودگاه بین‌المللی دوسلدورف)، مونیخ (فرودگاه بین‌المللی مونیخ)، فرانکفورت (فرودگاه بین‌المللی فرانکفورت)، نورنبرگ (فرودگاه بین‌المللی برلین) پرواز می‌کند.

از جمله اتفاقاتی که تاکنون با این شرکت هواپیمایی رخ داده است می‌توان 2 حادثه را نام برد که مهم‌ترین آنها در 17 ژوئن 2003 بود که 1 هواپیمای مک دانل داگلاس متعلق به این ایرلاین به طور کامل از باند فرودگاه ایلده بلند نشد و هواپیمای آن فرود آمد. در نتیجه این حادثه هیچ یک از مسافران این پرواز آسیب ندیدند، اما هواپیما مورد بررسی قرار گرفت و مقصر مشکلات فنی معرفی شد.

حادثه دیگری که این شرکت متحمل شد در 12 می 2012 رخ داد. روایت داستان از این قرار است که هلند پروازهایی را که این شرکت به حریم هوایی و فرودگاه‌های این کشور انجام می‌دهد، متوقف و ممنوع کرده است. مقامات هلندی دلیل این تصمیم را حادثه‌ای با شرکت هواپیمایی اعلام کردند. البته طولی نکشید که این شرکت پس از مذاکره از طرف شرکت با مقامات هلندی، پروازهای خود به هلند را از سر گرفت.

کلاس‌های پروازی ایرلاین انور ایر

انور ایر یکی از گران‌ترین و مقرون به صرفه ترین هواپیماهای ترکیه است که دارای سه کلاس پروازی پروموشن کلاس، پرمیوم فلکسیبل کلاس و فلکسیبل کلاس است.

اطلاعات لازم و مهم برای مسافرین شرکت هواپیمایی انور ایر

گفتنی است حداکثر ظرفیت بار مسافران انور ایر در پروازهای داخلی این شرکت هواپیمایی 15 کیلوگرم است. این مقدار در پروازهای خارجی انور ایر معادل 20 کیلوگرم است.

اگر تصمیم به پرواز با این ایرلاین را دارید حداکثر ۲۴ ساعت قبل از این که پرواز شما نهایی آن را چک کنید.

برای دریافت اطلاعات پرواز از نوع خدمات پروازی خود حتماً به وب‌سایت این شرکت مراجعه کنید.

برای دسترسی آسان به برنامه‌های این شرکت می‌توانید اپلیکیشن این ایرلاین را روی تلفن همراه خود نصب کنید.

اگرچه این شرکت در یکی از چالش برانگیزترین و چرخه‌ای‌ترین محیط‌های تجاری فعالیت می‌کند، اما همواره با کادری مجرب و با تجربه توانسته بر تمامی موانع و شرایط نامطلوب فائق آید.

انور ایر طی سال‌هایی که از افتتاحش می‌گذرد، هر ساله قدرت به‌روزی پیدا کرده و با تعیین اهداف خود نه تنها برای خود، بلکه برای کل صنعت، سعی در ارتقای استانداردهای بخش هوانوردی خصوصی ترکیه داشته است.

نوشته‌های مرتبط