برجسته کردن گونه ها: ۲۴ راه برای داشتن گونه های برجسته به طور طبیعی

بسیاری از آدم‌ها دوست دارند گونه هایی برجسته داشته باشند و معتقدند آدم‌هایی با گونه های برجسته، سالم و جوان به نظر می‌رسند. گونه های برجسته در اثر تجمع چربی‌های زیرجلدی ایجاد می‌شوند که در امتداد گونه‌ها قرار می‌گیرند. متاسفانه، افزایش سن باعث کاهش چربی زیرجلدی در زیر پوست، و شل شدگی و از دست دادن ظاهر جوان پوست می‌شود. زردی و پژمردگی پوست صورت باعث می‌شود جذابیت‌تان را از دست بدهید؛ این مسئله به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود.از این رو برجسته کردن گونه ها به طور طبیعی و بدون جراحی موضوعی است که خیلی ها به دنبال آن هستند.

در این نوشتار با ما همراه باشید تا چند روش خانگی و طبیعی برجسته کردن گونه ها بدون جراحی یا آرایش و گریم را یاد بگیرید. این شما و این  ۲۴ راه برای داشتن گونه های برجسته به طور طبیعی!

برجسته کردن گونه ها: ۲۴ راه برای داشتن گونه های برجسته به طور طبیعی

کودکان خردسال به خاطر گونه‌های برجسته‌شان همیشه زیبا و معصوم دیده می‌شوند. به همین دلیل نیز بسیاری از آدم‌ها می‌خواهند گونه‌هایی برجسته داشته باشند و برای همین، به دنبال عمل جراحی، دارو یا تزریق مواد زیر پوست‌شان می‌روند. با وجود این، چنین راه‌هایی دارای عوارض جانبی هستند و باعث بروز آسیب‌های جدی برای سلامتی می‌شوند. به علاوه، این راه‌ها برای افرادی که دارای توانی مالی هستند نیز گران قیمت به نظر می‌رسند.

چه فنون و نکاتی وجود دارند که با استفاده از آنها بتوانیم بدون افزایش وزن، به سرعت و به طور طبیعی، گونه‌هایی برجسته داشته باشیم؟ سایت بازده در این مقاله قصد دارد تمرین‌ها و درمان‌های خانگی شگفت‌انگیزی را معرفی کند که با استفاده از آنها بتوانید گونه هایی برجسته داشته باشید.

درمان‌های خانگی برای برجسته کردن گونه ها

۱. روغن زیتون

روغن زیتون یکی از درمان‌های موثر برای برجسته کردن گونه ها به شمار می‌رود. از این رو، در این مقاله درباره‌ی راه‌ها و روش‌های طبیعی برای داشتن گونه‌های برجسته، به معرفی این ماده‌ی غذایی پرخاصیت پرداخته‌ایم. چربی‌های تک اشباع نشده‌ی موجود در روغن زیتون قادر هستند پوست‌تان را انعطاف پذیر و درخشان کنند. به علاوه، روغن زیتون برای مرطوب کردن پوست و حفظ نرمی آن بسیار موثر است. هم‌چنین اگر پوست‌تان دارای چین و چروک و خط‌های ظریف باشد، روغن زیتون داروی طبیعی بسیار عالی برای‌تان خواهد بود.

برای داشتن گونه‌هایی برجسته با استفاده از روغن زیتون، فقط کافی است روزی یک قاشق غذاخوری از این روغن را نوش جان کنید یا به مدت چند دقیقه، با حرکات دورانی، روی گونه‌های‌تان ماساژ دهید. در صورت استفاده‌ی موضعی از روغن زیتون، باید روزی دو بار این کار را تکرار کنید تا به نتایج مطلوب برسید.

۲. آلوئه‌ورا

هنگام صحبت درباره‌ی درمان‌های خانگی موثر برای برجسته کردن گونه ها بدون افزایش وزن، نباید آلوئه‌ورا را نادیده بگیرید. آلوئه‌ورا حاوی خواص سفت کنندگی پوست است که می‌توانند انعطاف‌پذیری پوست را افزایش دهند و از شل شدن پوست گونه‌ها نیز پیشگیری کنند. به علاوه، آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آلوئه‌ورا می‌توانند از پوست‌تان در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت کنند و باعث افزایش تولید کلاژن شوند. در نتیجه، مصرف موضعی یا خوراکی آلوئه‌ورا می‌تواند پوستی درخشان و جوان به شما ببخشد.

برای داشتن گونه‌‌های برجسته فقط کافی است روزانه دو قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا مصرف کنید. به علاوه، به شیوه‌ی زیر نیز می‌توانید از آلوئه‌ورا به صورت موضعی استفاده کنید:

الف. ژل آلوئه‌ورا تازه‌ را روی گونه‌های‌تان بمالید.

ب. گونه‌های‌تان را به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه به صورت دورانی ماساژ دهید.

پ. اجازه دهید ژل آلوئه‌ورا به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست‌تان بماند.

ت. در نهایت، پوست‌تان را با آب ولرم بشویید.

برای کسب نتیجه‌ی رضایت‌بخش توصیه می‌شود این روش درمانی را روزی دو بار استفاده کنید.

۳. شنبلیله

وقتی درباره‌ی درمان‌های خانگی موثر برای برجسته کردن گونه ها صحبت می‌کنید، نباید شنبلیله را فراموش کنید. استفاده‌ی موضعی از شنبلیله می‌تواند به سفتی و برجستگی گونه‌های‌تان کمک کند. شنبلیله سرشار از آنتی‌اکسیدان و ویتامین‌هایی است که علیه رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کنند و پوست‌تان را سالم و نرم نگه می‌دارند.

به این منظور، طبق دستورالعمل زیر عمل کنید:

الف. یک قاشق غذاخوری پودر شنبلیله را با مقدار اندکی آب ترکیب کنید و خمیر سفتی از آن بسازید.

ب. این خمیر را روی گونه‌های‌تان بمالید.

پ. به مدت چند دقیقه، گونه‌های‌تان را ماساژ دهید.

ت. ۱۰ دقیقه صبر کنید.

ث. صورت‌تان را با آب ولرم بشویید.

ج. این کار را روزی یک بار انجام دهید تا به نتیجه‌ی مطلوب برسید.

هم‌چنین، می‌توانید روزی ۲ الی ۳ مرتبه روغن شنبلیله را روی گونه‌های‌تان ماساژ دهید.

۴. گلیسیرین و گلاب (عصاره گل سرخ)

ترکیب گلیسیرین و گلاب می‌تواند به برجسته کردن گونه ها کمک کند؛ از این رو، هنگام نگارش این مقاله درباره‌ی نکات موثر برای داشتن گونه‌های برجسته، این درمان خانگی را نیز فراموش نکردیم. گلاب (عصاره‌ی گل سرخ) حاوی خواص مرطوب کنندگی است و فواید بسیاری برای پوست به همراه دارد. استفاده‌ی موضعی از ترکیب گلیسیرین و گلاب می‌تواند باعث آب رسانی و تغذیه‌ی پوست شود.

به دستورالعمل زیر توجه کنید:

الف. گلیسیرین و گلاب را به مقدار مساوی با یکدیگر ترکیب کنید.

ب. این ترکیب را به مدت چند دقیقه، با حرکات دورانی روی گونه‌های‌تان ماساژ دهید.

پ. اجازه دهید این ترکیب به مدت یک شب روی صورت‌تان بماند.

ت. صبح فردا، صورت‌تان را بشویید.

برای رسیدن به نتیجه‌ی رضایت بخش، این کار را هر روز تکرار کنید.

۵. سیب

در این مقاله، درباره‌ی راه‌حل‌های موثر برای برجسته کردن گونه ها باید در مورد خواص سیب نیز صحبت کنیم. سیب مملو از مواد مغذی سالمی است که برای پوست بسیار مفید هستند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در سیب قادر هستند از بروز چین و چروک و ایجاد بافت‌های آسیب دیده پیشگیری کنند.

به این منظور، به روش زیر عمل کنید:

الف. نصف یک عدد سیب را با استفاده از دستگاه مخلوط‌کن به خمیر یکدستی تبدیل کنید.

ب. این خمیر را روی گونه‌های‌تان بمالید و سپس، به مدت ۵ دقیقه با حرکات دورانی ماساژ دهید.

پ. اجازه دهید این خمیر به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی پوست‌تان بماند.

ت. صورت‌تان را با آب ولرم بشویید.

برای کسب نتیجه‌ی مطلوب، توصیه می‌شود این روش را روزی یک بار انجام دهید.

هم‌چنین، توصیه می‌شود برای مصرف خوراکی یا موضعی، از سیب‌های ارگانیک و با کیفیت استفاده کنید.

۶. شیر

معمولا برای بهبود فرآیند رشد و توسعه‌ی اندام‌های بدن‌تان باید شیر بنوشید. هم‌چنین، برخی آدم‌ها استفاده از شیر را در برنامه‌ی مراقبت از پوست‌شان قرار می‌دهند. در این مقاله نیز لازم است شیر را در فهرست درمان‌های خانگی موثر برای داشتن گونه‌های برجسته بگنجانیم. برای داشتن گونه‌های برجسته، فقط کافی است روزی ۲ لیوان شیر کم چرب با شیر خشک بدون چربی نوش جان کنید. به علاوه، برای داشتن گونه‌های برجسته می‌توانید از شیر به صورت موضعی استفاده کنید.

برای این کار، طبق دستورالعمل زیر عمل کنید:

الف. مقداری شیر سرد را روی گونه‌های‌تان بمالید و به مدت حدود ۵ دقیقه، ‌با حرکات دورانی ماساژ دهید.

ب. اجازه دهید شیر سرد به مدت ۵ دقیقه‌ی دیگر روی صورت‌تان بماند.

پ. پوست‌تان را با آب ولرم بشویید.

ت. برای کسب نتیجه‌ی مطلوب، این کار را هر روز تکرار کنید.

۷. عسل

عسل فواید فراوانی برای پوست به همراه دارد. عسل دارای اثر مرطوب کنندگی است و می‌تواند باعث مرطوب شدن پوست شود؛ از این رو، قادر است پوست‌تان را شاداب‌تر و سالم‌تر نگه دارد. به علاوه، آنتی‌اکسیدان‌های موجود در عسل می‌توانند با رادیکال‌های آزادی مبارزه کنند که به پوست آسیب می‌رسانند.

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان با استفاده از عسل گونه‌هایی برجسته داشت؟

بنابراین، طبق دستورالعمل زیر عمل کنید:

الف. یک قاشق چای خوری پوره‌ی پاپایا را با یک قاشق چای خوری عسل ترکیب کنید و خمیر سفتی تهیه کنید.

ب. این خمیر را روی پوست‌تان بمالید.

پ. اجازه دهید این خمیر به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی پوست‌تان بماند.

ت. پوست‌تان را به آب ولرم بشویید.

ث. برای رسیدن به نتیجه‌ی رضایت‌بخش، این کار را هر روز صبح انجام دهید.

هم‌چنین، می‌توانید یک قاشق چای خوری عسل را در یک لیوان آب گرم حل کنید و بنوشید.

۸. عسل و شیر

نه تنها عسل و شیر برای پوست فواید فراوانی به همراه دارند، بلکه آن را تغذیه و شاداب نیز می‌کنند؛ از این رو، به نظر می‌رسد ترکیب عسل و شیر به عنوان راه‌حلی عالی برای داشتن گونه‌های برجسته عمل کند.

به این منظور، به شیوه‌ی زیر عمل کنید:

الف. یک قاشق عسل را به ۴ قاشق شیر سرد ترکیب کنید.

ب. این ترکیب را روی گونه‌های‌تان بمالید.

پ. پوست‌تان را با حرکات دورانی ماساژ دهید.

ت. چند دقیقه صبر کنید و سپس، پوست‌تان را با آب ولرم بشویید.

برای کسب نتیجه‌ی مطلوب، باید این کار را روزی دو مرتبه تکرار کنید.

۹. روغن نارگیل

رپورتاژ

روغن نارگیل نیز یکی از موارد مهم در فهرست راه‌حل‌های شگفت‌انگیز برای برجسته کردن گونه ها است که نباید آن را فراموش کنید. اسیدهای چرب سالم موجود در روغن نارگیل می‌توانند به آسانی جذب پوست‌تان شوند. استفاده‌ی موضعی از روغن نارگیل می‌تواند باعث شادابی پوست صورت‌تان شود. این روغن که دارای خواص مرطوب کنندگی و آب‌رسانی است، می‌تواند پوست‌تان را شاداب و نرم نگاه دارد. آیا می‌خواهید بدانید چگونه‌ می‌توان با استفاده از روغن نارگیل به آسانی و به طور طبیعی گونه‌هایی برجسته داشت؟

بنابراین، طبق روش زیر عمل کنید:

الف. مقداری روغن نارگیل فرا بکر را روی گونه‌های‌تان بمالید.

ب. صبح‌ها و عصرها، گونه‌های‌تان را با استفاده از روغن نارگیل به حرکات دورانی ماساژ دهید.

پ. ۳۰ دقیقه صبر کنید تا روغن نارگیل جذب پوست‌تان شود.

ت. پوست‌تان را با آب ولرم بشویید.

برای رسیدن به نتیجه‌ی رضایت‌بخش، این کار را به طور مرتب انجام دهید.

۱۰. خامه

اگر می‌خواهید گونه‌هایی پرتر داشته باشید، نباید خامه را فراموش کنید. خامه‌ی تازه برای برجسته و شاداب کردن پوست گونه‌های‌تان موثر است. صبح‌ها و عصرها، می‌توانید خامه را روی گونه‌های‌تان بمالید و به آرامی ماساژ دهید. به علاوه، می‌توانید خامه را به رژیم غذایی روزانه‌تان بیفزایید تا گونه‌های پر و برجسته داشته باشید که به طور طبیعی می‌درخشند.

۱۱. روغن کنجد

اگر به دنبال روغن‌هایی هستید که به طور طبیعی و بدون نیاز به افزایش وزن می‌توانند گونه‌های‌تان را برجسته‌تر نشان دهند، نباید روغن کنجد را نادیده بگیرید. اگر صورت لاغر و گونه‌هایی صاف دارید، روغن کنجد می‌تواند به کمک‌تان بیاید. استفاده از روغن کنجد می‌تواند چربی زیر پوست گونه‌تان را بیش‌تر کند. برای داشتن گونه‌هایی برجسته فقط کافی است با روغن کنجد غرغره کنید. هم‌چنین می‌توانید روغن کنجد را به رژیم غذایی‌تان بیفزایید.

۱۲. کره‌ی شی

کره شی سرشار از اسیدهای چربی است که می‌توانند انعطاف‌پذیری پوست را افزایش دهند. به علاوه، ویتامین E موجود در کره شی می‌تواند به سفت شدن پوست صورت کمک کند، و به این ترتیب، گونه‌های سفت و برجسته‌ای را به شما ببخشد.

برای داشتن گونه‌های برجسته طبق دستورالعمل زیر عمل کنید:

الف. مقداری کره شی را روی گونه‌های‌تان بمالید.

ب. گونه‌های‌تان را به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه به صورت دورانی ماساژ دهید.

پ. اجازه دهید کره شی به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست‌تان باقی بماند.

ت. برای کسب نتیجه‌ی رضایت بخش، این کار را هفته‌ای دو مرتبه تکرار کنید.

روش دیگر این‌که:

الف. سه چهارم فنجان شکر دانه ریز را با یک فنجان کره شی ذوب شده ترکیب کنید.

ب. این ترکیب را در یخچال بگذارید تا سفت شود.

پ. این ترکیب را روی صورت‌تان بمالید.

ت. گونه‌‌های‌تان را به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه با حرکات دورانی ماساژ دهید.

ث. ۱۰ دقیقه صبر کنید.

ج. در نهایت، صورت‌تان را با آب ولرم بشویید.

توصیه می‌شود این کار را قبل از حمام انجام دهید.

۱۳. کره شی و شکر

با مالیدن ترکیب کره‌ی شی و شکر به پوست‌تان می‌توانید گونه‌هایی سالم و برجسته داشته باشید. برای جامد ماندن این ترکیب، باید آن را در یخچال نگهداری کنید. کره‌ی شی سرشار از آنتی‌اکسیدان است. بنابراین، این ماده با افزایش انعطاف‌پذیری پوست گونه‌تان می‌تواند آن را پرتر، و شما را جوان‌تر نشان دهد. به علاوه، شکر نیز حاوی خواص لایه‌برداری است و می‌تواند سلول‌های مرده‌ی پوست را از روی گونه‌های‌تان پاک کند و آن را درخشان‌تر جلوه دهید.

تمرین‌هایی ساده برای داشتن گونه‌هایی برجسته و طبیعی

۱۴. باد کردن بادکنک

باد کردن بادکنک یکی از تمرین‌های موثر برای برجسته کردن گونه ها به شمار می‌رود. باد کردن بادکنک با فشار آوردن بر ماهیچه‌های اطراف گونه، آنها را قوی‌تر و بزرگ‌تر می‌کند.

بنابراین، می‌توانید طبق روش زیر عمل کنید:

الف. بادکنک را با دهان‌تان باد کنید.

ب. به مدت یک دقیقه، لپ‌ها و گونه‌های‌تان را در وضعیت باد کردن بادکنک نگه دارید، و سپس باد را از دهان‌تان خارج کنید.

پ. این کار را روزی ۵ الی ۶ بار تکرار کنید.

اگر به بادکنک دسترسی ندارید، می‌تواند فقط ادای این کار را در بیاورید و به مدت یک دقیقه لپ‌های‌تان باد کرده و برجسته نگه دارید.

۱۵. یوگای صورت

یوگای صورت یکی از بهترین تمرین‌ها برای داشتن گونه‌هایی برجسته است که می‌توانید با استفاده از آن، به آسانی و به طور طبیعی به خواسته‌تان برسید؛ بنابراین، لازم بود این تمرین را نیز در این مقاله بازگو کنیم. انجام یوگای صورت می‌تواند با تولید الاستین و کلاژن از شل شدن پوست پیشگیری کند. اگر به طور مرتب یوگای صورت انجام دهید، می‌توانید پوستی سفت و شاداب داشته باشید. یوگای صورت یکی از تمرین‌های موثری است که برای برطرف کردن فرو رفتگی لپ‌ها توصیه می‌شود.

انجام یوگای صورت چگونه است؟ فقط کافی است از دستورالعمل زیر پیروی کنید:

الف. انگشتان اشاره‌تان را روی برجسته‌ترین نقطه‌ی گونه‌های‌تان و به موازات بینی قرار دهید. با نوک انگشتان، به مدت ۱ الی ۲ دقیقه، به صورت دورانی روی استخوان گونه‌ها فشار بیاورید.

ب. نوک انگشتان اشاره‌تان را در دو طرف بینی، فقط حدود یک و نیم سانتی‌متر بالاتر از گوشه‌ی لب‌های‌تان قرار دهید. به مدت یک تا دو دقیقه، با نوک انگشتان به صورت دورانی به آن ناحیه فشار بیاورید.

پ. نوک انگشتان اشاره‌تان را روی مفصل فک‌های‌تان فشار دهید و آنها را به مدت یک الی دو دقیقه، به صورت دورانی حرکت دهید.

توصیه می‌شود، برای تقویت ماهیچه‌های گونه‌ها و داشتن گونه‌هایی برجسته، یوگای صورت را به طور مرتب انجام دهید.

۱۶. کشیدن گونه‌ها با انگشت

یکی دیگر از تمرین‌های موثر برای برجسته کردن گونه ها کشیدن آنها با انگشت است. کشیدن یا به اصطلاح نیشگون گرفتن آرام پوست گونه‌ها نمی‌تواند مانند سایر نکات و فنونی که در فهرست بهترین روش‌های آسان و طبیعی برای داشتن گونه‌هایی برجسته قرار داده‌ایم، موثر باشد؛ با این حال، این کار می‌تواند به سرخ و روشن شدن پوست گونه‌ها کمک کند. گونه‌های سرخ و روشن به آسانی جلب توجه می‌کنند و فرد را سالم و شاداب نشان می‌دهند.

۱۷. بالا کشیدن گونه‌ها با انگشت

بالا کشیدن گونه‌ها نیز می‌تواند ماهیچه‌های آن ناحیه را تقویت کند؛ و به این ترتیب، این کار بدون تعجب به عنوان یکی از تمرین‌های موثر برای داشتن گونه‌های برجسته به شمار می‌رود. برای این کار، ‌طبق روش زیر عمل کنید:

الف. دهان‌تان را کمی باز کنید و لب‌های‌تان را به داخل بچرخانید و از دو طرف تا زیر گونه‌ها باز کنید.

ب. نوک انگشت‌های‌تان را بالا استخوان گونه‌های‌تان قرار دهید.

پ. به مدت چند دقیقه، با حرکات دورانی، آن ناحیه را ماساژ دهید.

ت. برای رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب، این کار را روزی سه مرتبه انجام دهید.

سایر نکات و فنون برای برجسته کردن گونه ها

۱۸. مرطوب کردن پوست گونه‌ها

مرطوب کردن پوست روی گونه‌ها نیز یکی دیگر از نکات موثر برای داشتن گونه‌هایی برجسته، بدون نیاز به افزایش وزن است، که باید به خاطر بسپارید. بعد از حمام یا شستشوی صورت، باید اجازه دهید پوست صورت‌تان به صورت طبیعی خشک شود، و سپس، مقداری از کرم‌های مرطوب کننده‌ی مورد علاقه‌تان را به پوست‌تان بمالید. برای پیشگیری از خشک شدن و آسیب دیده پوست باید هر روز پوست‌تان را مرطوب نگه دارید. توصیه می‌شود برای این کار، از کرم‌های مرطوب کننده‌ای استفاده کنید که چربی کم‌تری داشته باشند. باید این مرطوب کننده‌‌ها را روزی دو بار، یک بار صبح و یک بار عصر، به پوست‌تان بمالید.

۱۹. استفاده از انواع مختلف روغن‌ها

روغن طبیعی موجود در پوست نقش مهمی در محافظت از آن و حفظ شادابی، رطوبت، و سلامتی آن ایفا می‌کند. استفاده‌ی مرتب از روغن‌های گیاهی و مفید می‌تواند باعث درخشانی و حفظ رطوبت پوست گونه‌های‌تان شود. درخشندگی و مرطوب بودن پوست گونه‌ها جلوه‌ای سالم و شاداب به صورت می‌شود.

برای داشتن گونه‌هایی برجسته باید این قبیل روغن‌ها را به رژیم غذایی‌تان بیفزایید. توصیه می‌شود غذاهای روزانه‌تان را با روغن‌‌هایی سالم و میلیارد نظیر روغن زیتون درست کنید. به علاوه، می‌توانید به صورت مرتب از آجیل‌های سالم و مغذی استفاده کنید.

هم‌چنین، بعد از شستشوی پوست می‌توانید با استفاده از این روغن‌های سالم، پوست‌تان را ماساژ دهید. روغن‌های سالم و مفید برای پوست شامل روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن آووکادو، یا روغن بادام می‌شوند.

۲۰. ترک عادات مضر

نوشیدن الکل و مصرف سیگار باعث کاهش قابلیت ارتجاعی پوست می‌شوند. به همین دلیل نیز آدم‌هایی که دارای عادات مضری نظیر نوشیدن الکل و مصرف سیگار هستند، غالبا گونه‌هایی صاف و شل دارند. به علاوه، وقتی پوست‌تان قابلیت ارتجاعی‌اش را از دست می‌دهد، قابلیت انعطاف‌پذیری کم‌تری خواهد داشت. از این رو، برای داشتن گونه‌هایی برجسته، به شکل آسان و طبیعی، باید این عادات مضر را ترک کنید.

هم‌چنین، اگر می‌خواهید گونه‌هایی سرخ و برجسته داشتن باشید، باید از مصرف غذاهای دارای پودر زردچوبه نیز اجتناب کنید. زیرا پودر زردچوبه ممکن است باعث خشکی پوست و کاهش شادابی پوست گونه‌های‌تان شود.

آیا می‌دانستید اشعه‌های مضر فرابنفش می‌توانند به پوست آسیب برسانند و باعث آفتاب سوختگی شوند؟ به علاوه، این اشعه‌ها ممکن است باعث خشکی پوست شوند و گونه‌های‌تان را زبر و ناخوشایند کنند. بهترین روش برای محافظت از پوست در برابر این اشعه، استفاده از کرم‌های ضد آفتاب است که باید پیش از خروج از منزل یا محل کار آن را به پوست‌تان بمالید.

۲۱. استفاده از رژ گونه برای برجسته کردن گونه ها

حتی اگر با گونه‌های برجسته و سرخ متولد نشده باشید، با استفاده از رژ گونه می‌توانید گونه‌هایی زیبا داشته باشید. با استفاده از رنگ‌های آرایشی سرخ رنگ با کیفیت می‌توانید رژ گونه‌ای بسازید و آن را به بالای استخوان‌های ابرو و استخوان‌های گونه‌تان بمالید. همیشه به همراه آرایش روزانه‌تان از رژ گونه استفاده کنید. رژ گونه می‌تواند با تغییر رنگ پوست، گونه‌های‌تان جوان‌تر و شاداب‌تر نشان دهد.

هنگام استفاده از رژ گونه برای برجسته‌تر کردن گونه‌های‌تان، نباید از پنبه، برس‌های کوچک، یا دستمال کاغذی استفاده کنید.

هنگام شب، بعد از یک روز استفاده از مواد آرایشی روی صورت‌تان، لازم است پوست‌تان را بشویید و از آرایش پاک کنید.

۲۲. مصرف خوراکی‌های غنی از کربوهیدرات

مصرف مواد غذایی غنی از کربوهیدرات نیز جزء نکات موثر برای برجسته کردن گونه ها به شمار می‌رود. خوراکی‌های غنی از کربوهیدرات می‌توانند گونه‌‌های‌تان را برجسته و پوست‌تان را درخشان‌تر نشان دهند. برنج، نان، و پاستا از جمله مواد غذایی غنی از کربوهیدرات هستند که اگر می‌خواهید پوستی سالم و گونه‌‌هایی برجسته داشته باشید، باید آنها را در رژیم غذایی‌تان قرار دهید. به علاوه، کربوهیدرات‌ها نقش مهمی در تامین انرژی لازم برای انجام فعالیت‌‌های روزانه ایفا می‌کنند. با وجود این، باید در مصرف مواد غذایی سرشار از کربوهیدرات اعتدال را رعایت کنید، زیرا زیاده‌روی در مصرف این خوراکی‌ها ممکن است به افزایش سریع وزن و چاقی مفرط منجر شود.

۲۳. مصرف خوراکی‌های سالم

غذاهایی که مصرف می‌کنید می‌توانند ظاهرتان را تغییر دهند. بنابراین، اگر به دنبال راه‌های موثر برای برجسته کردن گونه ها هستید، نباید اهمیت رعایت یک رژیم غذایی متعادل را نادیده بگیرد. توصیه می‌شود برای بهبود وضعیت سلامتی و داشتن گونه‌هایی سرخ و برجسته مواد غذای سرشار از مواد معدنی، ویتامین‌ها، و آنتی‌اکسیدان‌ها را مصرف کنید. برخی مواد غذایی نظیر پنیر، جو، دانه‌‌های خوراکی، و آجیل می‌توانند چربی زیر گونه‌‌های‌تان را افزایش دهند. به علاوه، تنقلات سالم نیز برای سلامت پوست‌تان مفید هستند.

۲۴. مصرف آب به اندازه‌ی کافی

نوشیدن آب به اندازه‌ی کافی به عنوان آسان‌ترین نکته برای داشتن گونه‌‌های برجسته به شمار می‌رود. آب نقش مهمی در زندگی‌مان ایفا می‌کند و فواید بسیاری برای سلامتی و زیبایی‌مان به همراه دارد. برای آب‌رسانی و مرطوب نگه داشتن پوست، به خصوص پوست ناحیه‌ی گونه‌ها، توصیه می‌شود روزانه ۸ لیوان آب بنوشید. گونه‌های مرطوب باعث می‌شوند برجسته‌تر نشان داده شوند. علاوه بر آب، می‌توانید با مصرف سایر مواد غذایی، مایعات کافی وارد بدن‌تان کنید. هم‌چنین، مصرف میوه‌ها و سبزیجات نیز یکی دیگر راه‌های برجسته کردن گونه‌ها است.

در این مقاله به درمان‌‌های خانگی و طبیعی، نکات موثر، و فنونی درباره‌ی چگونگی برجسته کردن گونه ها ، بدون افزایش وزن، پرداختیم. امیدوار هستیم این مطالب برای‌تان مفید باشند. موفق باشید!

منبع allremedies
نوشته‌های مرتبط