۲۵ حقیقت درباره کریسمس که بسیار جالب و عجیب است

حقایق عجیب و جالب بسیاری درباره کریسمس وجود دارد. به عنوان مثال، آیا می‌دانستید بسیاری از باغ وحش‌ها درخت‌های کریسمس اهدائي را به عنوان غذا به خورد حیوانات‌شان می‌دهند؟ یا اینکه روستایی در پرو وجود دارد که در آن در کریسمس پیر و جوان با انجام مشت دعوا همه‌ی کینه‌ها و ناراحتی‌های از قبل مانده را فیصله می‌دهند؟ پس منتظر بمانید تا باقی حقایق جالب کریسمس را که در فهرست ما وجود دارد ببینید! ۲۵ حقیقت درباره کریسمس وجود دارد.

۲۵.  شرح و تصویرهای اولیه‌ای که از نیکولاس قدیس (منشاء بابانوئل) وجود دارد باعث می‌شود او بیشتر شبیه نماد عبوس نظم و انضباط جلوه کند تا فرشته‌ی شوخ طبع و کپلی که بچه‌ها این روزها می‌شناسند.

۲۴. تمام نامه‌های نوشته شده خطاب به بابانوئل (سانتا کلوز) در ایالات متحده به آدرس شهر سانتا کلوز ایندیانا فرستاده می‌شوند.

۲۳. مهندسانی که فضاپیمای کاوشگر وویجر را طراحی کردند جوری برنامه‌ریزی کردند که این فضاپیما در طول مراسم شکرگزاری و کریسمس مبادلات و ارتباطات بیناسیاره‌ای با زمین نداشته باشد.

۲۲. روستایی در پرو وجود دارد که مردم آن با مشت‌ دعوا کینه‌ها و ناراحتی‌های سال قبل را فیصله می‌دهند. آنگاه سال جدید را با یک ذهن و قلب پاک آغاز می‌کنند.

۲۱. گفتن قصاهای ترسناک مربوط به ارواح یکی از سنت‌های عید کریسمس است که طی قرن گذشته از بین رفته است.

۲۰. بعضی از باغ وحش‌ها درختان کریسمس اهدایی توسط مردم را به عنوان غذای حیوانات‌شان استفاده می‌کنند.

۱۹. برآورد می‌شود که ترانه‌ی “کریسمس سفید” اثر ایروینگ برلین با فروش بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه‌ پرفروش‌ترین تک آهنگ تاریخ است.

۱۸. در طول کریسمس در جزیزه‌ی نیوفاندلند مردمی که مامرز‌(هنرپیشه‌های صامت) نامیده می‌شوند ملبس و با تغییر قیافه‌های ناشیانه رقص کنان از خانه‌ای به خانه‌ی دیگر می‌روند و موسیقی می‌نوازند و در این حین میزبان‌ها سعی می‌کنند چهره‌ی آن‌ها را شناسایی کنند.

۱۷. پل مک‌کارتنی هر سال از آهنگ کریسمسش نیم میلیون دلار درآمد دارد، آهنگی که بسیاری از منتقدان آن را بدترین آهنگ عمر او می‌دانند.

۱۶. بخش بزرگی از جمعیت سوئد از 1960 هر ساله کارتون‌های دونالد داک (دونالد اردکه) را تماشا می‌کنند.

۱۵. بسیاری از رستوران‌های دائما باز دِنی بدون قفل ساخته شده بودند،‌ و این مسئله زمانی که تصمیم گرفتند برای اولین بار در 1988 موقع کریسمس رستوران را تعطیل کنند مشکل ساز شد.

۱۴. در طول کریسمس 2010، دولت کلمبیا درختان جنگل را با چراغ‌هایی آذین بست. وقتی چریک‌های (تروریست‌های)  FARC  از آنجا رد می‌شدند درختان روشن شدند و بنرهایی پدیدار شدند که از آن‌ها می‌خواستند سلاح‌های‌شان را زمین بگذارند. ۳۳۱ چریک به جامعه و بین مردم برگشتند و این کمپین به خاطر بازاریابی راهبردی بی‌نظیرش برنده‌ی جایزه شد.

رپورتاژ

۱۳. تقریبا تمام ترانه‌های محبوب و معروف کریسمس شامل “سرزمین عجایب زمستان” ، “کباب شاه بلوط …” و “رویای یک کریسمس سفید را می‌بینم” توسط یهودیان نوشته شده‌اند.

۱۲. در طول کریسمس 1914 (جنگ جهانی اول)، بین آلمان و بریتانیا متارکه‌ی جنگی (آتش بس) برقرار شد. آن‌ها پناهگاه‌های‌شان را تزئین کردند،‌ به یکدیگر هدیه دادند و یک بازی فوتبال بین خودشان برگزار کردند.

 

۱۱. در 1918 و برای مدت چهل سال گذشته، استان کانادایی نوا اسکوشیا به عنوان تشکر بابت حمایت مردم شهر بوستون بعد از انفجار هالی‌فاکس در سال 1917 برای آن‌ها یک درخت کریسمس غول پیکر فرستاده است.

۱۰. در 1867، یک کارخانه‌دار اهل بوستون از کتاب سرود کریسمس چارلز دیکنز که با خبر شد آن‌قدر تحت تاثیر قرار گرفت که کارخانه‌اش را در روز کریسمس بست و به هر یک از کارکنانش یک بوقلمون هدیه داد.

۹. بین قرن 16ام و 19ام دوره‌ای وجود داشت به نام “عصر یخی کوچک” که در آن دمای جهان چندین درجه از حد نرمال پایینتر بود. به همین دلیل است که بسیاری از سرودها و ترانه‌های کریسمس بر یک “کریسمس سفید” تاکید دارند.

۸. حماسه‌ی کولی (راپسودی بوهمی) از گروه راک کوئین تنها آهنگی است که دوبار در رتبه‌ی یک جدول آهنگ‌های کریسمس بریتانیا قرار گرفته است، یک بار در 1975 و بار دیگر در 1991.

۷. حزب نازی سعی کرد کریسمس را به یک تعطیلی غیر مذهبی برای جشن گرفتن ورود هیلتر تبدیل کند، که تمثال اودین (سرکردهٔ ایزدان در اساطیر اسکاندیناوی) “مرد سرکش” را با نیکولاس قدیس جایگزین می‌کرد و صلیب‌های شکسته را بر فراز درختان کریسمس می‌آویخت.

۶. شرکت ورق بازی ایالات متحده “بایسیکل” در جنگ جهانی دوم ورق بازی را تولید کرده بود که وقتی خیس می‌شد مسیر فرار را برای زندانیان جنگی آشکار می‌کرد. این ورق‌ها هدیه‌ی کریسمس برای تمام زندانیان جنگی در آلمان بود. هیچ کدام از نازی‌ها چنین چیزی به عقل‌شان هم نمی‌رسید!

۵. یک درخت کریسمس مصنوعی برای این که در مقایسه با درخت طبیعی قطع شده آسیب کمتری به محیط زیست بزند باید حداقل ۲۰ سال استفاده شود.

۴. ما غالبا کریسمس را بنابر یک رسم باستانی به صورت ایکس-مس ( X-mas) خلاصه می‌کنیم. ایکس (X) همان حرف “کی” است که در یونانی مخفف کلمه‌ی “کرایست” است.

۳. مردم ژاپن طبق رسوم و به لطف یک کمپین بازاریابی موفق رخ داده در 40 سال قبل، شام کریسمس را در کی‌اف‌سی (یک رستوران زنجیره‌ای آمریکایی) صرف می‌کنند. کی‌اف‌سی آن‌قدر محبوب است که مشتریان باید سفارشات کریسمس خود را از 2 ماه قبل انجام بدهند.

۲. مردم اسلو نروژ هر ساله به پاس قدردانی از مردم لندن برای کمک‌هایی که در طول جنگ جهانی دوم انجام داده بودند درخت کریسمس میدان ترافالگار را به آن‌ها هدیه می‌کنند.

۱. خریدهای کریسمس بالغ بر 6/۱ کل فروش‌های صورت گرفته‌ی سالانه در ایالات متحده است.

منبع list25
نوشته‌های مرتبط