طرز تهیه ژله هندوانه ای برای شب یلدا

کم‌کم پاییز به آخر نزدیک می‌شود، و به بلندترین و یکی از دوست‌داشتنی‌ترین شب‌های سال، با آن خوراکی‌های دلچسب و دورهمی‌های گرم و عاشقانه با دوستان و اعضای خانواده می‌رسیم! این شب نه تنها برای بچه‌ها و جوان‌ترها بسیار شیرین و سرگرم‌کننده است، بلکه بزرگترها هم در طول سال انتظار رسیدن به چنین شبی را می‌کشند. همیشه خوراکی‌های ثابتی در سفره‌ی شب یلدا حاضر هستند؛ آجیل، انار، هندوانه و غیره. ولی امسال می‌توانید با همان تم همیشگی و دوست‌داشتنی شب یلدا، یک خوراکی جدید و متفاوتی برای اعضای خانواده‌تان، به خصوص بچه‌ها درست کنید: برش‌های ژله‌ای هندوانه مخصوص شب یلدا. این خوراکی نه تنها هم‌چنان ما را یاد شب یلدا می‌اندازد، بلکه تنوع خوبی نیز برای‌مان ایجاد می‌کند. تهیه‌ی این ژله هندوانه ای یکی از بهترین راه‌ها برای جشن یلدا و افزودن شور و نشاط به این رسم کهن است. بنابراین، اگر عاشق هندوانه و ژله هستید، یا اگر می‌خواهید کاری کنید شب یلدای امسال بیش‌تر از گذشته برای اعضای خانواده‌تان به یاد ماندنی شود، حتما این دستورالعمل طرز تهیه ژله هندوانه ای را تا انتها به خوبی مطالعه، و ژله‌ی هندوانه‌ای را برای شب یلدا تهیه کنید.

برش‌های ژله‌ای هندوانه

زمان آماده‌سازی برای تهیه‌ی ۳۰ برش ژله‌ای هندوانه‌ای ۱۰ دقیقه، و مجموع زمان مورد نیاز برای درست شدن آن، ۴ ساعت و ۱۰ دقیقه است.

مواد مورد نیاز

الف. ۱ عدد هندوانه ۵ الی ۷ کیلوگرمی
ب. ۳۴۰ گرم پودر ژله با طعم هندوانه
پ. ۵۵ گرم پودر ژلاتین بدون طعم
ت. ۴ لیوان آب

طرز تهیه ژله هندوانه ای

رپورتاژ

الف. با استفاده از یک چاقوی بزرگ، هندوانه را از عرض به دو نیم تقسیم کنید. با استفاده از چاقو و یک قاشق بزرگ داخل هر دو نصفه‌ی هندوانه‌ را خالی کنید تا مانند دو کاسه‌ی بزرگ شوند؛ ولی اجازه دهید حدود یک الی دو سانتی‌متر از گوشت هندوانه در کف آن‌ها باقی بماند.

ب. دو کاسه‌ی بزرگ بردارید و هر دو نصفه‌ی هندوانه را داخل هر یک از دو کاسه بگذارید. هندوانه‌‌ها باید به گونه‌ای داخل کاسه‌ها راحت جا بگیرند که هنگام ریختن مواد ژله و قرار دادن آن‌ها داخل یخچال، هیچ‌یک از آن‌ها تکان نخورند تا نه تنها مواد از داخل هندوانه‌ها بیرون نریزند، بلکه شکل نهایی ژله نیز به هم نریزد.

پ. ژله‌ی هندوانه‌ای و پودر ژلاتین را داخل کاسه‌ی بزرگی با هم مخلوط کنید. چهار لیوان آب جوش را داخل کاسه بریزید و مواد را خوب به هم بزنید تا پودر کاملا در آب حل شود.

ت. مواد را به یک اندازه داخل هر دو نصفه‌ی هندوانه بریزید.

ث. هندوانه‌ها را به مدت حدود ۴ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا ژله سفت شود.

ج. سپس، هندوانه‌ها را به شکل دلخواه برش بزنید، به طوری که در هر برش بخشی از پوست، گوشت، و ژله‌ی هندوانه‌ای وجود داشته باشد.

بسیار زیبا و دوست‌داشتنی است، این طور نیست؟ این ژله‌های هندوانه‌ای واقعا شبیه برش‌های واقعی هندوانه هستند. به خصوص این‌که هنگام نوش جان کردن این ژله می‌توانید پوست واقعی هندوانه را در دست بگیرید و در کنار اعضای خانواده و دوستان‌تان در شب یلدا از آن لذت ببرید.

نوشته‌های مرتبط