طرز تهیه کاسرول کدو و کلم کالی یک غذای انگلیسی بسیار خوشمزه

کاسرول نوعی غذای انگلیسی است که به آرامی در فر یا تنور پخته می شود، معمولاً با مواد مختلفی مانند گوشت، سبزیجات و … که همه در یک قابلمه یا ظرف  Casserole ترکیب می شوند. تهیه این غذای دلچسب و دلپذیر بسیار آسان است و مواد لازمی که در ادامه آمده است برای مصرف 6 نفر کافی است. در ادامه این نوشتار با بخش آشپزی سایت بازده همراه باشید تا طرز تهیه کاسرول کدو و کلم کالی یک غذای انگلیسی بسیار خوشمزه را بدانید.

کاسرول کدو و کلم کالی

مواد مورد نیاز

الف. ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون
ب. یک‌چهارم یک عدد پیاز زرد متوسط، خرد شده
پ. ۶ عدد کلم کالی خرد شده
ت. ۱ حبه سیر خرد شده
ث. نمک و فلفل سیاه تازه‌ی آسیاب شده
ج. نصف فنجان آب مرغ کم نمک
چ. ۲۳۰ گرم کدو حلوایی خرد شده
ح. ۲۳۰ گرم کدو سبز خرد شده
خ. ۲ قاشق غذاخوری سس مایونز
د. ۳ فنجان برنج قهوه‌ای منجمد، یخ‌زدایی شده
ذ. ۱ فنجان پنیر سوئیسی رنده شده
ر. یک‌سوم فنجان پنیر پارمسان رنده شده
ز. ۱ فنجان آرد سوخاری
ژ. ۱ عدد تخم مرغ بزرگ زده شده
س. اسپری روغن پخت‌وپز

رپورتاژ

طرز تهیه کاسرول کدو و کلم کالی

الف. دمای فر را به ۲۰۵ درجه‌ی سانتی‌گراد برسانید. یک تابه‌ی بزرگ را روی شعله‌ی متوسط بگذارید، روغن زیتون را داخل آن حرارت دهید؛ سپس پیاز را اضافه و سرخ کنید. هر از گاهی پیاز را هم بزنید تا آن‌ها قهوه‌ای و نرم شوند – حدودا ۵ دقیقه طول می‌کشد. کلم کالی، سیر، و نصف قاشق چای خوری نمک و فلفل را نیز به پیاز اضافه کنید؛ تقریبا به مدت ۲ دقیقه مواد را بپزید تا کلم کالی به رنگ سبز روشن در بیاید. اکنون آب مرغ را نیز اضافه کنید و هم‌چنان به پختن ادامه دهید تا کلم کالی کاملا نرم، و آب مرغ نیز غلیظ شود – حدود ۵ دقیقه بیش‌تر. کدو حلوایی، کدو سبز، و نصف قاشق چای خوری نمک را نیز به ترکیب کلم کالی بیفزایید و بار دیگر مواد را به هم بزنید. حدود ۸ دقیقه‌ی دیگر نیز به پختن مواد ادامه دهید تا کدو حلوایی‌ها به تدریج نرم شوند. اکنون، قابلمه را از روی حرارت بردارید و مایونز را به مواد اضافه کنید.

ب. سبزیجات پخته شده، برنج قهوه‌ای، پنیرها، نصف فنجان آرد سوخاری و تخم مرغ را داخل یک کاسه‌ی بزرگ بریزید و به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید. سطح یک ظرف مخصوص کاسرول را به وسیله‌ی اسپری به روغن آغشته کنید. مواد را در کف ظرف کاسرول پهن کنید و نصف فنجان آرد سوخاری، یک‌چهارم قاشق چای خوری نمک، و مقداری فلفل آسیاب شده را نیز روی مواد بریزید. ظرف را به مدت ۳۵ دقیقه داخل فر قرار دهید تا کدو حلوایی و کدو سبز به خوبی نرم شوند و سطح غذا نیز برشته و قهوه‌ای رنگ شود. غذای‌تان را به صورت گرم نوش جان کنید.

باقی‌مانده‌ی غذا را می‌توانید تا ۲ هفته در فریزر نگهداری کنید. برای مصرف مجدد، سطح ظرف را با فویل بپوشانید و آن را به مدت ۳۵ الی ۴۵ دقیقه با حرارت ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد داخل فر قرار دهید.

هر وعده‌ی مصرف از این غذا حاوی ۳۴۰ کالری، ۱۶ گرم چربی (۵ گرم چربی اشباع شده)، ۴۵ میلی‌گرم کلسترول، ۵۶۰ میلی‌گرم سدیم، ۳۹ گرم کربوهیدرات، ۳ گرم فیبر، ۱۳ گرم پروتئین، و ۳ گرم قند است.

نوشته‌های مرتبط