چگونه مناسب ترین مدل مو را برای شکل صورت‌تان بیابید

هر چیزی را که تا به حال در مورد شکل صورت و مدل مو می‌دانستید فراموش کنید – شاید تا الان درباره مناسب ترین مدل مو کاملا اشتباه می‌کردید. همه‌ی مزخرفاتی را که راجع به صورت‌های قلبی‌شکل یا دراز شنیده‌اید فراموش کنید. زیرا اکثر آن‌ها، با مدل موهای کوتاه، مخروطی و دور کوتاه که مورد علاقه‌ی مردان شیک‌پوش امروزی هستند، سازگاری ندارند.

بر اساس گفته‌های کایل هلبروک، آرایش‌گرِ آرایشگاه معروف فلو باربر در سان‌فرانسیسکو، برای این‌که بتوانید به جذاب‌ترین مدل موی‌تان پی ببرید، فقط کافی است یک موضوع را راجع به شکل صورت‌تان بدانید – آیا صورت‌تان گرد است یا دراز.

به عبارت دیگر، تنها چیزی که باید در مورد شکل صورت‌تان بدانید این است که آیا عرض صورت‌تان از درازی‌اش بیش‌تر است یا برعکس.

فهمیدنِ این مسئله واقعا کارِ آسانی است.

رپورتاژ

کسی که مثل دنیل کریگ صورت گرد و پهنی دارد، باید دور موهای‌اش بسیار کوتاه کند. با این کار، درازیِ صورت‌اش بیش‌تر می‌شود و تناسب بیش‌تر در سر و صورت ایجاد می‌گردد، بنابراین – دقیقا مانند صورت دنیل کریگ – گردیِ صورت کم‌تر دیده می‌شود.

کسانی که صورت دراز و مستطیل‌شکلی دارند – درست مانند رایان گاسلینگ – باید از آرایش‌گرشان بخواهند دور موها و اطراف گیجگاه‌شان را کم‌تر کوتاه کند. این کار باعث می‌شود صورت‌تان قالب زیباتری پیدا کند و کمی پهن‌تر به نظر بیاید؛ کاری که گاسلینگ نیز انجام داده است.

همین دو کارِ بسیار کوچک ولی موثر، باعث می‌شوند تفاوت زیادی در صورت‌تان ایجاد شود، و مدل موی این دو مرد مشهور و محبوب نیز موید همین مطلب است.

البته یک آرایش‌گر ماهر به خوبی از این مسائل آگاه است، ولی هلبروک هشدار می‌دهد اگر از آرایش‌گرتان مطمئن نیستید،‌ حتما این مسئله را به وی گوشزد کنید، در غیر این صورت باید تاوان این اشتباه را بدهید!

نوشته‌های مرتبط