چطور قدرت واقعی قانون جذب را کشف کنیم؟

چطور قدرت واقعی قانون جذب را کشف کنیم؟ در نگاه اول،‌ مفهوم اصلی که پشت قانون جذب قرار دارد به‌نظر توهمات بچه‌گانه‌ای از تحقق آرزوها است. چیزی را تصویرسازی می‌کنیم – و خوب! – می‌افتد در بغل‌مان. هم‌سو کردن باورهای واقعی‌مان با تمایلاتمان نیازمند تلاش است. در درجه‌ی اول، آگاه شدن از باورهای‌مان نیازمند این است که خودمان پزشک خودمان باشیم و برخی خودتشخیصی‌ها را انجام دهیم. در چنین مواردی، آن چیزی که به‌دنبال‌اش هستیم افکاری است که در درجه‌ی اول این مشکلات را ایجاد کرده‌اند.

پاداشی که از این فرآیند بدست می‌آورید آن‌قدر خوب است که ارزش کاری که می‌کنید را دارد. آیا دیدن ارتباط میان ایده‌ی شما و محیط فیزیکی اطراف‌تان جالب نیست؟ آیا دانستن میزان تأثیرگذاری افکارتان در تغییر تصویر زندگی‌تان شما را قدرتمند نمی‌کند؟

یافتن قدرت واقعی فکر می‌تواند تجربه‌ای بسیار رهایی‌بخش باشد. هرچه بیش‌تر و بیش‌تر ببینیم، اعتمادمان به قانون جذب رشد خواهد کرد. بسیاری از آدم‌ها روز خود را با این فکر سپری می‌کنند که هر اتفاقی برای‌شان می‌افتد نتیجه‌ی شانس تصادفی آن‌ها است. آن‌ها احساس می‌کنند که به لطف هوی و هوس (تمایل) جهان زنده‌اند.

رپورتاژ

در ذهن‌تان به‌دنبال پاسخی برای معماهای زندگی‌تان باشید. ماهیت اصلی قانون جذب این است. نهایتا،‌ همیشه با انتخاب‌های حیاتی روبه‌رو خواهیم بود: یا می‌توانیم برای ناخوشنودی‌مان شرایط بیرونی را سرزنش کنیم و یا اینکه مسئولیت فردی برای هرآن‌چه برای‌مان رخ می‌دهد بپذیریم.

اگر تصمیم بگیریم مسئولیت شخصی را بپذیریم آن‌گاه می‌توانیم زندگی‌مان را با کار کردن روی افکار، احساسات و توهمات خیالی‌مان تغییر دهیم. آيا صمیمیت و علاقه بیش‌تری در زندگی‌تان می‌خواهید؟ در درون برایش جا باز کنید. یک فضا ایجاد کنید. با آدم‌هایی روبه‌رو خواهید شد که تجسم ویژگی‌هایی هستند که بر آن‌ها تمرکز کرده‌اید. اصلا خوب نیست که، مثلا، عمدا بگویید، ٫‌٫یک همسر وفادار و قابل اعتماد می‌خواهم٬٬، ولی مرتبا در مورد یک دختر/پسر “بد” خیال‌پردازی کنید. تنها کاری که چنین عادات ذهنی انجام می‌دهند این است که پیام‌های ضد و نقیضی به جهان بیرون ارسال کنند. چنین شرایطی یک بن‌بست است،‌ و تنهایی شما به قوت خود باقی خواهد ماند.

تنها چیزی که می‌تواند بر سر راه‌مان قرار بگیرد طرز فکر خودمان در مورد چیزهایی است که در زندگی می‌توانیم بدست بیاوریم. اگر از لحاظ اقتصادی در تقلا هستید و درآمد بیش‌تری می‌خواهید، از خودتان بپرسید که اصلا هیچ‌گونه هدفی برای دنبال آن نبودن دارید. شاید به‌نظر مسخره بیاید،‌ اما بسیاری از آدم‌ها باورهای ضد و نقیضی در مورد پول دارند. شاید فکر کنند کثیف، گناه‌آلود یا خراب باشد. شاید به آن به چشم یک ابزار کنترل اجتماعی بنگرند. چنین ایده‌هایی موانعی در تجربیات دنیای خارج‌مان ایجاد می‌کنند. یافتن محل سرچشمه‌ی موانع‌تان بر عهده‌ی خودتان است.

راه امنیت مالی این است که از درون احساس امنیت کنید. قانون جذب در تمام بخش‌های زندگی بدین‌صورت کار می‌کند. هرچند به‌نظر غیر ممکن است وقتی شرایط‌مان در تناقض با آن‌چه می‌خواهیم انجام دهیم باشد، ما مجبور به اشاعه‌ی این احساس هستیم که آن‌را از درون‌مان می‌خواهیم. این “واقعیت” در درجه‌ی اول توسط ما ایجاد شده است.

 

نوشته‌های مرتبط