چای سبز و باروری و بارداری: 15 خاصیت چای سبز برای باروری

چای سبز به طور گسترده‌ای به عنوان چای فوق‌العاده و مفیدی برای سلامتی شناخته می‌شود. این چای می‌تواند سلامت بدن را بهبود دهد. طعم خوب آن نیز مردم را جذب می‌کند. به علاوه اعتقاد بر این است که چای سبز سطح باروری را افزایش می‌دهد. این تاثیر به دلیل حضور ویتامین‌های B و فولات در آن است. به علاوه این چای مواد معدنی مانند منیزیم، آنتی‌اکسیدان‌ها،  و همچنین کافئین را برای بدن فراهم می‌کند. پلی‌فنول‌ها به عنوان آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این چای نقش مهمی در حفاظت از بدن در برابر بیماری‌ها دارند. آن‌ّها همچنین با التهاب مبارزه می‌کنند. در واقع، ترکیبات موجود در چای سبز مزایای بسیار زیادی برای سلامتی دارد. و از میان تمام این خواص، در این نوشتار موارد مربوط به باروری را گردآوری کرده‌ایم. در صورتی که تمایل دارید با خواص چای سبز و باروری و بارداری آشنا شوید، در این نوشتار با ما همراه باشید!

۱. کافئین کم‌تری دارد

تقریبا همه می‌دانند که چای سبز کافئین کم‌تری نسبت به چای معمولی دارد. این ویژگی برای بالا بردن احتمال بارداری مفید خواهد بود. در حقیقت، کافئین می‌تواند در هنگام تلاش برای صورت گرفتن لقاح و باردار شدن تاثیرات منفی داشته باشد. بنابراین، نوشیدن چای سبز بهترین راه برای کاهش مصرف کافئین است. همچنین، بر اساس مطالعات انجمن ملی ناباروری، ثابت شده‌است که کافئین در جلوگیری از بارور شدن مناسب تخمک دخیل است. این اثر منفی کافئین می‌تواند منجر به کاهش احتمال بارداری در زنان شود. در صورتی که تمایل دارید شانس باردار شدن‌تان را بالا ببرید این مقاله می‌تواند برای شما سودمند باشد.

۲. از بروز آسیب رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کند

چای سبز سرشار از آنتی‌اکسیدان است، و همین یک ویژگی می‌تواند دلیل خوبی بر فوق‌العاده بودن این دمنوش باشد. با توجه به همین خواص است که چای سبز محبوبیت زیادی را به دست آورده‌است. یکی از این خواص (در اثر وجود آنتی‌اکسیدان) جلوگیری از بروز آسیب رادیکال‌های آزاد است. در نتیجه، چای سبز با این توانایی از بروز آسیب DNA به سلول‌ها از جمله اسپرم و تخمک جلوگیری می‌کند. به این ترتیب می‌توان گفت که چای سبز برای بهبود سلامت باروری زنان بسیار مفید است.

۳. هورمون‌ها را متعادل می‌کند

اولین خاصیت چای سبز برای سلامتی باروری، به تعادل رساندن هورمون‌ها است. این چای نقشی پررنگ در بهبود اوضاع هورمون‌ها در زنان باردار دارد. در این زمینه ثابت شده‌است که احتمال باردار شدن زنان پس از سه ماه مصرف مکمل‌های چای سبز افزایش می‌یابد. و این یعنی چای سبز برای افزایش شانس باروری سودمند است. بنابراین، اگر تمایل دارید شانس باردار شدن‌تان را افزایش بدهید، نوشیدن چای سبز به طور منظم از مورادی است که می‌توانید در نظر داشته باشید.

۴. مخاط گردن رحم را بهبود می‌دهد

خاصیت بعدی چای سبز برای سلامتی باروری، بهبود مخاط گردن رحم است. این چای با بهبود روند صورت گرفتن لقاح می‌تواند شانس بارداری را افزایش دهد. بنابراین، مصرف چای سبز را برای به دست آوردن بهترین خواص آن، شروع کنید. در صورتی که می‌خواهید از چای سبز برای بهبود مخاط گردن رحم استفاده می‌کنید، پس بکوشید از روز اول پریودتان تا روز تخمک‌گذاری روزانه یک فنجان چای سبز بنوشید.

۵. از بروز سقط جنین جلوگیری می‌کند

برای جلوگیری از سقط جنین، به زنان باردار توصیه می‌شود که غذا یا نوشیدنی‌هایی مصرف کنند که حاوی اسید فولیک است. در این زمینه، چای سبز می‌تواند گزینه‌ی خوبی باشد. مواد مغذی موجود در این چای به جلوگیری از بروز نقص لوله عصبی یا اسپینا بیفیدا کمک می‌کند. بنابراین، نوشیدن یک فنجان چای سبز به طور روزانه به جلوگیری از سقط جنین کمک خواهد کرد. چنین خاصیتی واقعا عالی است، این‌طور نیست؟

۶. احتمال باردار شدن را افزایش می‌دهد

همانطور که قبلا توضیح داده شد، چای سبز می‌تواند به بالا رفتن احتمال حاملگی کمک کند. شواهد مبنی بر این تاثیر از چینی‌هایی است که از این چای گیاهی برای بهبود باروری استفاده می‌کنند. آن‌ها برای افزایش احتمال لقاح از چای سبز استفاده می‌کردند. با این حال، قبل از مصرف این دمنوش، عاقلانه‌تر این است که با پزشک‌تان مشورت کنید.

۷. سلامت و تعداد اسپرم را بهبود می‌دهد

نوشیدن یک فنجان یا بیش‌تر از یک فنجان چای سبز، می‌تواند به بارورتر شدن تخمک‌ها کمک کند. این تاثیر چای سبز، خبر خوبی برای زنان و مردان است. بر اساس مطالعات انجام شده چای سبز می‌تواند تعداد اسپرم را نیز بهبود ببخشد. در صورتی که تمایل دارید کیفیت اسپرم را بهبود بدهید، این مقاله می‌تواند کمک شایانی به شما بکند.

۸. به حذف سموم کمک می‌کند

دلیل دیگر این‌که چرا چای سبز برای باروری مفید است این است که توانایی حذف سموم را از بدن دارد. این خاصیت چای سبز نیز به حضور آنتی‌اکسیدان‌ها در آن مانند پلی‌فنل‌ها مرتبط است. علاوه بر این، بر اساس تحقیقات، چای سبز همچنین به دلیل وجود پلی‌فنل و هیپوکسانتین درصد جنین‌های زنده را افزایش می‌دهد. این ترکیبات به حذف سموم ناخواسته در بدن کمک می‌کنند. در نتیجه، این چای می‌تواند اوضاع سلامتی بدن را بهبود بدهد. نوشیدن چای سبز به عنوان یک راه طبیعی افزایش احتمال بارداری گزینه‌ی بسیار خوبی است.

رپورتاژ

۹. بدن را هدیراته می‌کند

چای سبز می‌تواند بدن شما را هیدراته کند. این دمنوش کمک می‌کند که بدن شما مایعات و آب را به میزان کافی دریافت کند. در نتیجه، می‌تواند مخاط گردن را تقویت کند و سیستم تولید مثل را نیز ارتقاء دهد. بر اساس مطالعات اخیر، مصرف نوشیدنی‌های تحریک‌کننده مانند چای سبز می‌تواند احتمال باروری را افزایش دهد. بنابراین، حالا که می‌دانید چای سبز یک نوشیدنی خوب است، می‌توانید روی آن برای ارتقاء سلامت باروری حساب کنید.

دیگر خواص چای سبز برای سلامتی عبارتند از:

۱۰. به درمان افسردگی کمک می‌کند

اگر روزهای سختی را پشت سر می‌گذارید، فراموش نکنید که چای سبز بخورید. این چای واقعا دارای خواص آرام‌بخش است که باعث درمان افسردگی می‌شوند. چای سبز در عین حال برای جلوگیری از اضطراب نیز مفید است.

۱۱. سرماخوردگی و آنفولانزا را درمان می‌کند

چای سبز با داشتن خواص ضدعفونی‌کننده، می‌تواند عفونت‌های بدن را درمان کند. در نتیجه، این نوع چای می‌تواند از بروز  سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری کند و آن‌ها را از بین ببرد. بنابراین، شما می‌توانید ۱ تا ۳ فنجان چای سبز در روز بخورید تا با این بیماری‌ها در دوران بارداری مواجه نشوید.

۱۲. تب را از بین می‌برد

با نوشیدن چای سبز می‌توانید تب را کاهش بدهید. در واقع چای سبز گزینه‌ی بسیار خوبی برای مبارزه با این مشکل در دوران بارداری است.

 

۱۳. متابولیسم بدن را بهبود می‌دهد.

۱۴. سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

۱۵. سلامت پوست را ارتقاء می‌دهد.

نکاتی در رابطه برای مصرف چای سبز

* شما می‌توانید چای سبز را خودتان در خانه تهیه کنید یا به سادگی چای کیسه‌ای سبز را از فروشگاه‌های مواد غذایی بخرید. اطمینان حاصل کنید که بهترین کیفیت را انتخاب می‌کنید.

* سپس، ۱ تا ۳ فنجان از این چای را به طور روزانه بنوشید تا از خواص آن برای سلامتی بهره‌مند شوید.

* به علاوه توصیه می‌شود که دیگر غذاهای سالم را برای تقویت سلامت باروری‌تان استفاده کنید. برای مثال، برگ گزنه به عنوان یک تونیک عالی برای بهبود سلامت باروری عمل می‌کند در حالی که برگ رازبری برای بالا بردن سطح باروری و کنترل انقباضات زنان باردار مناسب است.

به طور خلاصه، چای سبز یک چای گیاهی عالی برای درمان برخی از مشکلات سلامتی است. مصرف آن به طور مرتب فواید زیادی برای شما خواهد داشت. یکی از این خواص ارتقاء سلامت باروری است. بنابراین، حتما چای سبز بنوشید تا بدن سالم‌تری داشته باشد. موفق باشید!

نوشته‌های مرتبط