8 نکته طلایی در نگهداری از بامبو گیاه خوش شانسی!

گفته می‌شود بامبو گیاه خوش شانسی است و یکی از لوازم فنگ شویی است که برای صاحب خود شانس و اقبال به همراه می‌آورد. لاکی بامبو به مراقبت کمی نیاز دارد و همین، آن را به گیاهی که آسان‌ترین رشد را دارد تبدیل کرده است.

برای لذت بردن از داشتن این گیاه موارد زیر را رعایت کنید تا هنگام باز کردن گیاهی که به دست‌تان رسیده است، آسیبی به آن وارد نشود. به علاوه، برای نگهداری از بامبو و داشتن بامبویی با طول عمر بالا که طولش به حدود ۱۰۰ سانتی‌متر برسد، موارد زیر را رعایت کنید.

نگهداری از بامبو گیاه خوش شانسی

۱. به محض خرید این گیاه خوش شانسی پلاستیک روی آن را به دقت بردارید و با پنبه یا کاغذ اطراف ریشه بامبو را مرطوب کنید.

۲. اگر چند تا سنگ برایش شیشه بامبوی تان خریده اید تا از جایی فراهم کرده اید آن‌ها را در ظرف مورد نظر گذاشته و به دقت بچینید.

۳. اگرچه بامبو برای زنده ماندن به آب زیادی نیاز ندارد اما ریشه‌های آن باید همیشه با آب پوشانده شوند. برای کسب بهترین نتیجه، هر ۱۰-۷ روز یک بار گلدان را با  آب تازه پر کنید. آب شیر برای گیاه بامبو خوب است زیرا سطح کلر آن پایین است. اگر کلر آب پایین نیست یا اگر از میزان آن اطمینان ندارید،  قبل از این‌که آب شیر را به بامبو بدهید بگذارید آب یک شب بماند تا کلر آن بخار شود.

۴. لاکی بامبو به نور ملایم یا غیر مستقیم نیاز دارد. نور مستقیم آفتاب، برگ‌های آن را می‌سوزاند. بنابراین تا حد ممکن از آن جلوگیری کنید.

رپورتاژ

۵. لاکی بامبو در دمای ۹۵-۶۵ دوام می‌آورد و همین ویژگی آن را به گیاهی مناسب برای خانه یا محل کار تبدیل می‌کند.

۶. اگر می‌خواهید به گیاه کود بدهید، هر ۴-۳ هفته یک بار از کود گیاه خانگی مایع استفاده کنید.

۷. لاکی بامبو باید سبز باشد اما اگر هر کدام از ساقه‌ها زرد شد نشانه مریض بودن گیاه است. قسمت زرد ساقه یا تمام ساقه را درآورده تا بیماری به بخش‌های دیگر گیاه نرسد.

۸. اگر ظرف برای ریشه‌ها کوچک شد، بامبو را به یک ظرف بزرگ‌تر منتقل کنید.

نکته: اگر فلوراید زیادی در آب شیر وجود داشته باشد، توصیه می‌کنیم از آب تصفیه شده مانند آب معدنی استفاده کنید. فلوراید تبخیر نمی‌شود و برای گیاهانی مانند لاکی بامبو سمی است.

شاید این مطالب هم برایتان جالب باشند:

نوشته‌های مرتبط