مدیران به این دلایل باید در دوره MBA شرکت کنند

دوره MBA یکی از موضوعات بسیار مهم حوزه مدیریت و کسب‌وکار است. کسانی که مدیریت یک شرکت یا کسب‌وکار خاص را بر عهده دارند؛ برای اینکه کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند؛ لازم است که در دوره MBA شرکت کنند.

در دنیای مدرن امروز، ارزش و اهمیت مدیریت در تمامی سازمان‌ها روزبه‌روز در حال افزایش است. به همین دلیل، مدیران شرکت‌ها همواره به دنبال این هستند که در زمینه فعالیت خود حرفه‌ای شوند و در سطح جهانی حرفی برای گفتن داشته باشند.

شرکت در دوره‌های MBA این امکان را به مدیران شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌دهد که به‌راحتی رسیدن به اهداف خود را محقق کنند. این افراد به کمک دوره MBA می‌توانند؛ راهبرد مؤثر و کارآمد سازمان یا شرکت خود را بر عهده گرفته و در زمینه‌های مدیریتی،  تمام مهارت‌های کارآفرینی و مشاوره‌ای را به کار بگیرند.

کسانی که می‌خواهند در دوره MBA شرکت کرده و این مدرک مهم را اخذ کنند؛ باید از طریق یک مؤسسه معتبر این کار را انجام دهند. در ادامه این مطلب به پاسخ این سوالات می‌پردازیم که دوره MBA چیست افراد شرکت‌کننده در چه زمینه‌هایی مهارت می‌آموزند؟

دوره MBA چیست؟

مدرک MBA یکی از مهم‌ترین مدارک حوزه مدیریت و کسب‌وکار است که به مدیران این توانایی را خواهد داد تا به بهترین شکل ممکن شرکت و یا کسب‌وکار خود را به‌سوی موفقیت ببرد.

نگاه MBA به مسائل حوزه مدیریت بیش از آنکه پژوهشی و تحقیقاتی باشد کاربردی و عملی است. به بیان دیگر هدف اصلی MBA تبدیل دانش صرف مدیریتی به مهارت کاربردی و اجرایی مدیریت است. در طی دوره‌های تحصیل MBA دانش‌پذیران با استفاده از دانش مدیریت درصدد حل مسائل و برطرف‌کردن چالش‌های مدیریتی واقعی برمی‌آیند. MBA مدیریت کاربردی برای کسانی است که می‌خواهند از علم مدیریت برای بهبود شرایط کسب‌وکار خود و یا ارائه مشاوره و خدمات مدیریتی به دیگر کسب‌وکارها استفاده کنند.

کسانی که مدرک کارشناسی هرکدام از رشته‌های دانشگاهی را دارند؛ می‌توانند با شرکت در دوره‌های MBA، به‌راحتی این مدرک مهم را اخذ کنند.

گواهینامه مدیریت MBA چه کاربردی دارد؟

هنگامی که افراد جواب سؤال MBA چیست را گرفتند؛ می‌خواهند بدانند که گواهی‌نامه این دوره در کجا کاربرد دارد؟ همان‌طور که گفتیم؛ مدرک MBA، یک گواهی تخصصی است که افراد متقاضی با اخذ آن، مهارت‌های حرفه‌ای کسب‌وکار را می‌آموزند. اگر بتوانید این مدرک را با موفقیت اخذ کنید؛ در تمام سازمان‌های دولتی و غیردولتی می‌توانید از مهارت‌های خود استفاده کنید.

به‌طورکلی می‌توان گفت که گواهی‌نامه دوره mba، در رشته‌های مهمی از جمله امور مالی، بازاریابی، حسابداری، کسب‌وکارهای بین‌المللی، حوزه‌های مدیریت فناوری اطلاعات، مدیریت سلامت و درمان و کارآفرینی اشاره کرد. همچنین لازم به ذکر است که دارندگان گواهی‌نامه MBA، باتوجه‌به مهارت‌هایی که در دوره کسب کرده‌اند؛ به‌راحتی هر شرکت و یا کسب‌وکاری را با مقیاس‌، سرمایه و نیروی مختلف مدیریت کنند.

اصلی‌ترین مهارت‌های آموزش‌داده‌شده در دوره mba

در دوره MBA مهارت‌های بسیار خوبی به افراد آموزش داده می‌شود که با استفاده از آنها می‌توانند به بهترین شکل کسب‌وکار خود را اداره کنند. از جمله مهم‌ترین مهارت‌های کسب شده در دوره MBA، می‌توان موارد زیر را نام برد.

  • رفتارهای رهبری و انگیزشی
  • انجام کارها به‌صورت گروهی
  • مهارت‌های ارتباطات و صحبت‌کردن در جمع
  • مهارت حل مسئله

بازار کار رشته MBA

رپورتاژ

بازار کار رشته MBA، یکی دیگر از مسائل بسیار مهم و ضروری است که افراد باید درباره آن اطلاعات دقیقی داشته باشند. به‌طورکلی می‌توان گفت که دارندگان مدرک MBA، به دلیل اینکه مهارت‌های مختلفی از جمله نحوه برقراری ارتباط با افراد و حل مسائل مختلف سازمان‌ها را کسب کرده‌اند؛ به‌راحتی می‌توانند در سازمان‌های مختلفی مشغول به کار شوند یا کسب‌وکار مناسب خود را راه‌اندازی کنند.

این دسته از افراد به‌خوبی می‌دانند چگونه در یک سازمان ارتقا پیدا کنند و یا چگونه پول بیشتر به دست بیاورند. به همین دلیل دارندگان مدرک MBA، تحت هیچ شرایطی دغدغه کار و درآمدزایی نخواهند داشت. همچنین به دلیل ارزش و اهمیتی که مهارت‌های آنها دارد؛ به‌راحتی می‌توانند در کشورهای خارجی شغل پیدا کرده و در آنجا اقامت داشته باشند. برای مثال در کشور آمریکا، حقوق دارندگان مدرک MBA تقریباً 5 برابر کسانی است که با همان تحصیلات و سن در موقعیت‌های دیگری کار می‌کنند.

افرادی که مدرک MBA را اخذ کرده‌اند؛ در رشته‌های متنوعی می‌توانند مشغول به فعالیت شوند. اما معمولاً این افراد در حوزه‌های زیر فعالیت بیشتری دارند.

  • بازاریابی و مدیریت فروش
  • مدیریت مالی
  • مدیریت مؤسسات مالی
  • مدیریت تولید و سیستم‌های تولید و پروژه
  • مدیریت منابع مالی

مدیران به این دلایل باید در دوره MBA شرکت کنند

بهترین دوره آموزشی رشته MBA

معمولاً یکی از دغدغه‌های افراد شرکت‌کننده در دوره MBA این است که نمی‌دانند از کجا بهترین و معتبرترین دوره آموزشی را بگذرانند. مؤسسه آموزشی عالی فن پردازان یکی از بهترین و معتبرترین مؤسسه‌هایی است که دوره MBA را برای متقاضیان برگزار کرده و به آنها مدرک رسمی اعطا می‌کند.

مؤسسه آموزش عالی فن پردازان با بیش از یک دهه تجربه کاری با برگزاری دوره‌های خود به‌صورت حضوری و آنلاین توانسته نام خود را به‌عنوان یکی از بهترین آموزشگاه‌ها ثبت کند. علاوه بر این وجود رشته‌های مختلف که از رشته هنر و معماری تا فناوری اطلاعات و مدیریت را شامل می‌شود، دلیل محکمی برای تداوم انتخاب این مؤسسه است. بزرگ‌ترین هدف این مؤسسه تربیت فارغ‌‌التحصیلانی توانا در رشته‌های مختلف به‌خصوص در شاخه مدیریت است.

لازم به ذکر است که مدارک مؤسسه فن پردازان قابل ترجمه رسمی است. برای ثبت‌نام در دوره mba، می‌توانید همین‌الان به سایت فن پردازان (fanpardazan.com) مراجعه کنید.

سخن نهایی

کسانی که می‌خواهند مدیریت شرکت یا یک کسب‌وکار را به‌صورت حرفه‌ای انجام دهند؛ قطعاً باید در دوره‌های MBA شرکت کنند تا مهارت‌های لازم را فرابگیرند. در این دوره هرآنچه که یک مدیر برای مدیریت شرکت خود نیاز داشته باشد را به آن آموزش می‌دهند.

دوره MBA مزیت‌های خاص خود را دارد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به بازار کار عالی آن اشاره کرد. در این مطلب به طور کامل دوره mba را به همراه کاربردها و بازار کار آن مورد بررسی قرار دادیم و بهترین مؤسسه را برای ثبت‌نام در دوره معرفی کردیم.

برای  کسب اطلاعات بیشتر از طریق درگاه های زیر با ما در ارتباط باشید.

پست الکترونیک:  info@fanpardazan.com

شماره های تماس: ۹۱۰۰۹۷۰۱ ۰۳۱

آدرس : اصفهان، مرداویج،خیابان شیخ کلینی، پلاک 154

 

نوشته‌های مرتبط