طرز تهیه کاسرول تن ماهی و نودل یک غذای محشر برای شام

یک بار کاسرول تن ماهی و نودل را امتحان کنید و حتم دارم تمام اعضای خانواده‌تان عاشق بافت نرم و طعم لذیذ این کاسرول سنتی ماهی تن می شوند؛ تهیه‌ی این غذا ساده و سریع است. معمولا این غذا را هنگام شام و به همراه سالاد سبزیجات و نان گرم میل کنید.

کاسرول تن ماهی و نودل

زمان مورد نیاز و مقدار تهیه

زمان آماده‌سازی: ۲۰ دقیقه
زمان پخت: ۳۰ دقیقه
برای مصرف ۴ نفر

مواد مورد نیاز

الف. ۲۸۰ گرم سوپ کرمی و غلیظ کم چرب و کم سدیم کرفس
ب. نصف فنجان شیر کم چرب
پ. ۲ فنجان نودل پخته شده
ت. ۱ فنجان نخود فرنگی منجمد، یخ‌زدایی شده
ث. ۱۴۰ گرم کنسرو ماهی تن، بدون روغن
ج. ۶۰ گرم فلفل قرمز تند
چ. ۲ قاشق غذاخوری آرد سوخاری
ح. ۱ قاشق غذاخوری کره‌ی آب شده

دستور تهیه‌ی سوپ کرفس کرمی و غلیظ

مواد مورد نیاز

رپورتاژ

الف. ۵۰۰ گرم ساقه‌ی کرفس تازه
ب. ۲ عدد پیاز متوسط خرد شده
پ. ۳ الی ۴ فنجان آب مرغ یا آب گوشت
ت. ۲ قاشق غذاخوری آب لیمو
ث. ۴۰۰ گرم کره
ج. ۲ عدد سیب متوسط
چ. ۱۰۰ گرم پنیر خامه‌ای
خ. نصف فنجان جعفری تازه‌ی خرد شده
د. نمک و فلفل به میزان لازم

دستورالعمل

الف. کرفس را خرد کنید و به همراه پیاز خرد شده و آب مرغ یا گوشت در قابلمه بریزید؛ قابلمه را روی شعله‌ی متوسط قرار دهید و بگذارید مواد به جوش بیایند. سپس، حرارت را کم کنید تا مواد به آرامی بپزند.
ب. اکنون، سیب را خرد کنید و داخل کره کمی تفت دهید. سپس، سیب سرخ شده را به سایر مواد اضافه کنید.
پ. پنیر خامه‌ای و در صورت تمایل، ۲ قاشق جو پرک نیز به مواد اضافه کنید. سپس، نمک، فلفل، و آب لیمو را نیز به سوپ بیفزایید.
ت. در نهایت، با استفاده از گوشت‌کوب برقی یا دستگاه مخلوط‌کن تمام مواد سوپ را پوره کنید. در صورت نیاز، آن‌قدر به سوپ حرارت دهید تا آن را به غلظت دلخواه‌تان برسانید.

دستورالعمل اصلی

الف. سوپ کرفس و شیر را داخل یک کاسه‌ی بزرگ با هم مخلوط کنید تا به ترکیب یکدست برسید. سپس، نودل، نخود فرنگی، ماهی تن، و فلفل قرمز خرد شده را به سوپ و شیر اضافه کنید و مواد را خوب به هم بزنید.

ب. کف یک سینی فر را با استفاده از اسپری روغن چرب کنید و مواد را داخل آن بریزید. سینی فر را بدون پوشش به مدت ۲۵ دقیقه در فر با دمای ۲۰۰ درجه‌ی سانتی‌گراد قرار دهید. اکنون، آرد سوخاری و کره را روی غذا بپاشید و به مدت ۵ دقیقه یا بیش‌تر داخل فر قرار دهید تا سطح آن به رنگ قهوه‌ای طلایی در بیاید.

ارزش غذایی

یک فنجان از این غذا حاوی ۲۳۸ کالری، ۵ گرم چربی (۲ گرم چربی اشباع شده)، ۲۷ میلی‌گرم کلسترول، ۴۷۵ میلی‌گرم سدیم، ۳۲ گرم کربوهیدرات (۶ گرم قند، ۴ گرم فیبر)، و ۱۵ گرم پروتئین است. این غذا از لحاظ رژیم غذایی دیابتی حاوی نشاسته، گوشت کم چرب، و چربی است.

نوشته‌های مرتبط