طرز تهیه مرغ و برنج گریل شده با سس سالسا: خوشمزه ترین دستور جهان!

اگر به مرغ و برنج علاقه دارید اما از خوردن غذاهای تکراری خسته شده اید به شما پیشنهاد میکنیم این مطلب طرز تهیه مرغ و برنج گریل شده با سس سالسا را تا انتها بخوانید و با این خوشمزه ترین دستور تهیه جهان همراه شوید.

مرغ و برنج گریل شده با سس سالسا

زمان آماده‌سازی: ۲۰ دقیقه
زمان پخت: ۲۰ دقیقه
مناسب برای مصرف ۴ نفر
سطح دشواری: آسان

مواد مورد نیاز

الف. ۴ عدد ران مرغ بدون پوست و بدون استخوان، خرد شده به قطعات کوچک
ب. ۴۰۰ گرم لوبیا سیاه پخته شده (یا کنسرو لوبیا، آب کشیده و شسته شده)
پ. ۱ فنجان برنج پخته شده
ت. ۱ فنجان سس سالسا (طرز تهیه‌ی این سس را در ادامه توضیح خواهیم داد)
ث. ۲ قاشق غذاخوری ترشی فلفل سبز تند، خرد شده
ج. ۱ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
چ. ۱ قاشق چای خوری پودر چیلی
ح. یک‌چهارم قاشق چای خوری زردچوبه
خ. نمک
د. ۲ فنجان آب مرغ کم نمک
ذ. ۲ عدد پیازچه، خرد شده
ر. لوازم مخصوص: ۴ عدد ظرف فویلی یک بار مصرف و فویل

رپورتاژ

طرز تهیه مرغ و برنج گریل شده با سس سالسا

الف. برای تهیه‌ی سس سالسا، به ۱۰ عدد گوجه فرنگی، ۳ عدد پیازچه، ۲ الی ۳ حبه سیر، ۲ قاشق غذاخوری گشنیز خرد شده، فلفل سبز به میزان دلخواه، و هم‌چنین، نمک و فلفل سیاه به میزان دلخواه نیاز دارید. ابتدا، گوجه‌ها را بشویید، با استفاده از چاقو روی آن‌ها برش‌های سطحی ایجاد کنید، و به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه داخل آب جوش قرار دهید. بلافاصله پس از خارج کردن گوجه فرنگی‌ها از آب جوش، آن‌ها را داخل آب سرد بیندازید، و به آرامی پوست آن‌ها را جدا کنید. گوشت گوجه فرنگی، سیر، پیازچه، گشنیز، فلفل قرمز و سیاه و هم‌چنین، نمک را داخل دستگاه مخلوط‌کن بریزید و آن‌ها را پوره کنید؛ در نهایت، سس سالسای‌تان را چند ساعتی داخل یخچال قرار دهید.

ب. المنت یا شعله‌ی بالایی فر را روشن کنید.

پ. گوشت مرغ، لوبیا، برنج، سس سالسا، ترشی فلفل، رب گوجه فرنگی، پودر چیلی، زردچوبه، و سه‌چهارم قاشق چای خوری نمک را داخل یک کاسه‌ی بزرگ بریزید و خوب به هم بزنید. ترکیب مرغ و برنج را به میزان یکسان داخل ظروف فویلی بریزید، و مواد را کاملا در کف آن پهن کنید. نصف فنجان آب مرغ را نیز داخل هر یک از ظرف‌ها بریزید.

ت. درب هر کدام از ظرف‌ها را به وسیله‌ی فویل کاملا بپوشانید. ظرف‌ها را به مدت ۲۰ دقیقه داخل فر قرار دهید. سپس آن‌ها را از فر خارج کنید و چند دقیقه‌ای صبر کنید.

ث. فویل‌ها را با احتیاط کامل از روی ظروف بردارید؛ سپس اجازه دهید، بخار داغ از ظرف‌ها خارج شود. برنج و مرغ کاملا پخته شده‌اند و آب مواد نیز بخار شده است. روی هر یک از آن‌ها مقداری پیازچه‌ی خرد شده بریزید.

نوشته‌های مرتبط