10 روش آسان برای شناخت محله جدید پس از اسباب کشی

نقل مکان به محله جدید همیشه استرس‌آور است چون همه چیز شروع به تغییر می‌کند. اما، نیازی نیست از این آغاز بترسید و نسبت به چیزهایی که در زندگیتان اتفاق می‌افتد دید منفی داشته باشید. اینکه خودتان را در دل جامعه‌ی جدید جا بدهید آنقدرها هم سخت نیست، نه، نیازی نیست هزینه‌ی زیادی بابت آن بکنید. یاد بگیرید پس از اسباب کشی به مکان جدید برای شناخت محله چطور به کشف و کاوش جامعه‌ی تازه‌ی اطراف‌تان بپردازید و این کار را با خواندن توصیه‌ها و ترفندهایی که برای‌تان فراهم آورده‌ایم می‌توانید انجام دهید.

۱. از دوست‌تان فعلی‌تان استفاده ببرید

از دوستان‌ محله یا شهر قبلی‌تان بپرسید که آیا کسری را در محل فعلی‌تان می‌شناسند. اطلاعات‌شان را بگیرید و با آن‌ها در تماس باشید! اکثر آدم‌ها درک می‌کنند که جابجایی‌های بزرگ می‌تواند هولناک باشد، و ممکن است دلشان بخواهد کمک‌تان کنند. برای یک وعده ناهار یا نوشیدنی سبک قرار بگذارید، شاید بتوانید تجربه‌ی نقل مکان‌تان را به اشتراک بگذارید و حتی در گذر زمان با آن‌ها دوست شوید.

ثبت قرارداد رسمی با کدرهگیری رایگان

۲. با چه کسانی کار می‌کنید؟

گاهی کل نقل مکان به خاطر شغل جدید است. خب، عالی! شروع کنید تا آنجا که می‌توانید با همکاران جدید برای صرف ناهار بیرون بروید. با گذر زمان نزدیک‌تر خواهید شد و شاید حتی کم کم از یکدیگر برای قرارهایی که غیر کاری هستند دعوت کنید. بالاخره، مقدار زیادی از وقت‌تان را با همکاران می‌گذرانید، چه دوست داشته باشید یا نداشته باشید، شناخت بهتر آن‌ها حائز اهمیت است.

اثبات شده است جابجایی و نقل مکان تجربه‌ای استرس آور است و آخرین چیزی که ممکن است دلتان بخواهد ناسازگاری و تنش اضافی بین شما و همکاران جدیدتان است. همان طور که می دانید همکاری کلید موفقیت هر نوع اداره یا کسب و کاری است. اگر با هم همکاری نکنید، کارها به آسانی و خود به خود انجام نخواهند شد.

 ۳. داوطلب شوید

این فرصت بی‌نظیری برای آشنایی خوب پیدا کردن نسبت به جامعه‌ای است که محل جدید سکونت‌تان در آن واقع شده است و فعالانه مشارکت کردن در پیشرفت و توسعه‌ی مثبت ناحیه. می‌توانید به راحتی مکان مناسبی برای خدمت‌رسانی پیدا کنید و آدم‌هایی با سلایق مشترک را بیابید که خودشان را وقف آمال و اهدافی نزدیک به اهداف شما کرده‌اند.

می‌توانید از بین باشگاه‌های ورزشی، مدارس، دانشگاه‌ها، کلیساها، بیمارستان‌ها یا سازمان‌های غیر انتفاعی شهرتان دست به انتخاب بزنید و موردی را برگزینید که به نظرتان می‌توانید در آن از همه مفیدتر باشید.

۴. ورزش!

آیا ورزش می‌کنید؟ اگر بله، پس امکان دیگری برای جا افتادن در محل و اجتماع جدید در اختیارتان قرار دارد. اکثر شهرها لیگ‌های بزرگسالان دارند و می‌توانید در آن‌ها ثبت نام کنید. این یکی از ساده‌ترین راه‌های ملاقات با آدم‌های هم فکر و هم نظر است.

۵. رویدادهای فرهنگی

رپورتاژ

معمولا مقرون به صرفه و گاهی حتی رایگان است. در کنسرت‌های برگزار شده در پارک‌ها، نمایشگاه‌های هنری، و نمایشنامه‌ها شرکت کنید و به طور خودکار موضوعاتی برای صحبت با کسانی که شرکت کرده‌اند پیدا خواهید کرد. و از کجا معلوم، شاید یکی از آن‌ها درست همسایه‌ی دیوار به دیوارتان از آب درآمد!

قرار داد اجاره با کدرهگیری رایگان و با یک پنجم کمیسیون

۶. یک کلاس جدید بردارید

این راه خوبی برای ملاقات با آدم‌های جدیدی است که به تجربه‌ی فعالیت‌های تازه، تحصیل مهارت‌های جدید، تجربه کردن، و خارج شدن از برنامه‌ی روتین روزانه‌شان علاقمند هستند. در ابتدا، ممکن است کمی سخت و ناراحت کننده باشد، که البته ارزشش را خواهد داشت.

۷. اجتماعی و خونگرم باشید!

آسیب پذیری نقش عظیمی در پیوندهای عاطفی با دوستان ایفا می‌کند. به ویژه، در آغاز بازی. موقع ملاقات با آدم‌های جدید بیشتر درباره‌ی خودتان صحبت کنید، اما صادق و همزمان بسته به شخصیتی که مقابل‌تان ایستاده مراقب باشید. اگر سعی کنید همه چیز را در سطح نگه دارید و وارد عمق و جزئیات نشوید احتمال پیشرفت رابطه و دوستی وجود نخواهد داشت.

۱۰ نکته برای تزیین و تغییر دکوراسیون آشپزخانه با کمترین هزینه

۸. روی سرگرمی‌تان وقت صرف کنید

هر زمان احساس گوشه‌گیری یا تنهایی کردید، می‌توانید تمرکزتان را روی خلاقیت بگذارید. انجام آنچه دوست می‌دارید تاثیر مثبتی بر بدن و همین طور عواطف و احساسات‌تان می‌گذارد. سرگرمی‌تان راه خوبی برای بیان و ابراز وجود و خودمتکی‌تر شدن است. همچنین دوست شدن با آدم‌هایی که از عواطف شما درباره‌ی موضوعات مشترک‌تان خبر دارند کار راحت‌تری است.

۹. با والدین دوستان بچه‌ّهای‌تان معاشرت کنید

این هم یک راه عالی دیگر برای گشت و گذار و بودن در دل جامعه است. وقتی به مدرسه‌ی آن‌ّها می‌روید، یا اگر آن‌ها در هر کلاس فوق‌ برنامه‌ای شرکت می‌کنند، حتما به والدین بچه‌های دیگر «سلام» کنید. این راهی مفید برای شما است تا نه تنها با آدم‌های جدید آشنا شوید بلکه از این اطمینان پیدا کنید که با آن‌ها موضوع مشترکی برای صحبت دارید.

۱۰. در یک اجتماع و انجمن معنوی شرکت کنید

پژوهش‌ها نشان می‌دهند بیش از ۹۰٪ جمعیت جهان مذهبی/معنویات‌گرا هستند. این برابر است با بیش از ۶ میلیارد نفر آدم و تعداد بسیار زیادی است. پس یافتن جامعه‌ و انجمنی محلی که باورهای مشترکی با شما دارند نباید چندان مشکل باشد و ممکن است یکی از اولین چیزهایی باشد که موقع نقل مکان و جابجایی به محلی جدید در صد فهرست ضروریات‌تان یادداشت می‌کنید.

بله نقل مکان تغییر بزرگی در زندگی است و دیدن چیزها از منظری گسترده‌تر می‌تواند به شما کمک کند آسانتر و بسیار سریع‌تر بر مشکلات و سختی ها غلبه کنید. ذهنی باز داشته باشید، کمی از زمان‌تان را وقف زندگی اجتماعی کنید، و همین طور صرف سازگاری و انطباق با محیط جدید تا زندگی برای‌تان تجربه‌ای خوشایند تر و لذت بخش‌تر از همیشه باشد.

نوشته‌های مرتبط