۴ طرز تهیه غذای ایتالیایی با مرغ که واقعا محشر و خوشمزه هستند

غذاهای ایتالیایی سرشار از طعم و مزه های عالی و معمولا آمیخته با پنیر و سبزیجات معطر ملایم هستند. در ادامه این نوشتار با ما همراه باشید تا با چند طرز تهیه غذای ایتالیایی با مرغ که واقعا محشر و خوشمزه هستند آشنا شوید.

طرز تهیه غذای ایتالیایی با مرغ

۱. کاپرزه مرغ ایتالیایی

اگر به دنبال یک دستور و طرز تهیه کاپرزه مرغ ایتالیایی هستید باید به شما بگوییم در این روش پخت، ژامبون دودی، ریحان تازه، گوجه فرنگی رسیده، و موزارلای آب شده و دلپذیر بر روی این غذا، تصویر جذابی از کاپرزه مرغ ایتالیایی با ژامبون گوشت را خلق می‌کنند. عطر این غذا مانند طعم‌اش فوق‌العاده وسوسه‌انگیز است!

طرز تهیه کاپرزه مرغ ایتالیایی با ژامبون

مواد مورد نیاز

الف. ۸ لایه ژامبون گوشت

ب. ۴ تکه سینه‌ی مرغ بدون پوست و بدون استخوان (هر کدام ۱۷۰ گرم)

پ. ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون

ت. نصف قاشق چای خوری نمک

ث. یک‌چهارم قاشق چای خوری فلفل

ج. ۲ عدد گوجه فرنگی، خرد شده

چ. برگ تازه‌ی ریحان، خرد شده

ح. ۴ برش از پنیر موزارلای کم چرب

دستورالعمل

الف. ژامبون ها را داخل یک سینی فر چرب نشده قرار دهید. آن‌ها را مدت ۸ الی ۱۰ دقیقه با درجه‌ حرارت ۲۰۵ سانتی‌گراد داخل فر قرار دهید تا تقریبا نیم‌پز شوند – نباید ژامبون ها ترد و خشک شوند. سپس، آن را روی حوله‌ی کاغذی قرار دهید تا رطوبت‌شان کاهش یابد.

ب. مرغ‌ها را نیز داخل یک سینی فر چرب نشده بگذارید. با استفاده از قلم‌مو روی مرغ‌ها را روغن بزنید و مقداری نمک و فلفل نیز روی آن‌ها بپاشید. گوجه فرنگی و ریحان را نیز روی مرغ‌ها قرار دهید. هر تکه از مرغ را به همراه گوجه فرنگی و ریحان، داخل دو لایه ژامبون بپیچید – ژامبون ها را باید به صورت ضربدری دور مواد بپیچید.

پ. سینی را بدون پوشش، به مدت ۲۰ الی ۲۵ دقیقه با حرارت ۲۰۵ درجه‌ی سانتی‌گراد داخل فر قرار دهید. در آخر، مقداری پنیر روی غذا بریزید، و یک دقیقه دیگر نیز آن را داخل فر قرار دهید تا پنیر روی آن آب شود.

ارزش غذایی هر وعده‌ی مصرف از این غذا حاوی ۳۷۳ کالری، ۱۸ گرم چربی (۷ گرم چربی اشباع شده)، ۱۲۳ میلی‌گرم کلسترول، ۸۲۱ میلی‌گرم سدیم، ۳ گرم کربوهیدرات (۱ گرم قند، ۰ گرم فیبر)، و ۴۷ گرم پروت

۲. سالاد مرغ و پستوی ریحان

مواد لازم

۴ عدد فیله سینه مرغ

– روغن زیتون

– نمک

– فلفل

– ۳۰ گرم تخم صنوبر

– ۲ حبه سیر بزرگ

– یک مشت برگ ریحان

– پارمزان

– ۱۵۰ گرم برگ کاسنی قرمز

– ۱۰۰ گرم شاهی

– یک کنسرو ۴۱۰ گرمی کنگر فرنگی، آب گرفته

– ۱۲۰ گرم ژامبون

– رنده پوست نصف لیمو

– ۲/۱ پیاز قرمز، خرد شده

– ۲ قاشق غذاخوری جعفری تازه خرد شده

طرز تهیه

فر را از قبل روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. تابه‌ای را روی حرارت متوسط بگذارید و مقداری روغن زیتون در آن بریزید تا گرم شود. هر دو طرف مرغ‌ها را نمک و فلفل زده و در تابه بگذارید. هر دو طرف مرغ را سرخ کنید اما نگذارید کاملا بپزد زیرا پخت اصلی آن در فر انجام می‌شود.

– آن را ۶ تا ۸ دقیقه در فری که از قبل گرم شده است بگذارید تا کاملا بپزد. آن را بیرون بیاورید و بگذارید سرد شود و در این هنگام سالاد را درست کنید.

برای پستوی ریحان، تخم صنوبر را روی حرارت متوسط بو بدهید. سیر را همراه با صنوبر در مخلوط ریخته و مخلوط کنید. سپس ریحان و نمک را اضافه کنید. مقداری پارمزان را رنده کرده و روغن زیتون را اضافه کنید. مخلوط کنید تا به غلظت مورد نظرتان برسد. آن را در کاسه‌ای بریزید که آماده سرو با سالاد باشد.

در یک دیس، کاسنی، شاهی، آرتشیو، ژامبون ایتالیایی و پوست لیمو را بچینید. مرغ را به تکه‌های کوچک برش بزنید و همراه با پیاز و جعفری در دیس بگذارید. سپس فلفل زده و با پستو سرو کنید.

مطلب مرتبط: طرز تهیه غذا بامرغ و سیب زمینی: ۵ نوع غذای جدید و محشر

۳. پاستا مرغ ایتالیایی

پاستا مرغ ایتالیایی

۱۴۰ گرم پاستا شکل‌دار

– ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون

– ۱۴۰ گرم سینه مرغ ( مکعب‌های نیم سانتی‌متری)

رپورتاژ

– ۸۵ گرم پیاز خرد شده ( حدود نصف یک پیاز کوچک)

– کنسرو ۴۰۰ گرمی گوجه فرنگی، خرد شده و همراه با عصاره

– ۱۲۰ گرم موزارلای خرد شده

– ۴ قاشق غذاخوری جعفری تازه خرد شده

– ۴/۱ قاشق چایخوری نمک

– ۴/۱ قاشق چایخوری پودر فلفل

– ۴ قاشق غذاخوری خرده نان

– ۱ قاشق غذاخوری کره، به علاوه مقداری برای چرب کردن ظرف پخت

طرز تهیه

فر را از قبل روی حرارت ۴۰۰ درجه فارنهایت تنظیم کنید.

یک ظرف آب حاوی نمک را روی حرارت بالا قرار دهید تا جوش بیاید. پاستا را اضافه کرده و ۵ دقیقه بگذارید بجوشد تا نرم شود. پاستا را آبکشی کنید.

در این هنگام، روغن زیتون را در یک تابه متوسط ریخته و روی حرارت متوسط بگذارید. مرغ را اضافه کرده و ۳ دقیقه بپزید. پیاز و سیر را ریخته و ۵ دقیقه دیگر بپزید تا پیازها نرم شده و مرغ کاملا بپزد. مخلوط مرغ را همراه با پاستای پخته در کاسه‌ای بریزید. گوجه فرنگی‌های کنسروی، پنیر موزارلا، جعفری، نمک و فلفل را اضافه کنید. هم بزنید تا ترکیب شوند. مخلوط را در یک ظرف ۵ سانتی‌متری که با کره آن را چرب کرده‌اید بریزید. در یک کاسه کوچک، خرده‌های نان و پنیر پارمزان را مخلوط کنید. آن را روی مخلوط پاستا بریزید. تکه‌های کوچک کره را روی غذا بگذارید. آن را حدود ۳۰ دقیقه و تا زمانی که روی آن طلایی شود، بپزید.

مطلب مرتبط: انواع غذای هندی: ۱۰ دستور طرز تهیه خوشمزه ترین غذاهای هندی

۴. سوپ مرغ و سبزیجات ایتالیایی

طرز تهیه غذا با مرغ ریش ریش

۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون فوق بکر

۱ عدد پیاز، خرد شده

– مقداری فلفل قرمز پودر شده

– ۶ عدد پیازچه، ۱ قاشق غذاخوری جعفری خرد شده

– ۶ تکه پوست لیمو، از یک لیمو گرفته شده باشد

– یک سر کوچک رازیانه، به صورت نازک خرد شده ( ۲ فنجان)، قسمت بالای آن را نگه دارید

– حدود ۸۰۰ گرم سینه مرغ بدون استخوان و پوست گرفته و ریش ریش شده

– ۸ فنجان آب مرغ کم نمک

– یک لایه پنیر پارمزان ۷-۵ سانتی‌متری (اختیاری)

– ۲ عدد هویج، خرد شده ( یک فنجان)

– ۲ ساقه کرفس خرد شده ( ۱ فنجان)

– نمک

– ۲ فنجان پاستا نودل گندم کامل

– ۳ فنجان بیبی اسفناج

– ۲ قاشق غذاخوری پارمزان رنده شده، به علاوه مقداری برای روی غذا

– آبلیمو

طرز تهیه

روغن را روی حرارت متوسط بگذارید. پیاز و فلفل قرمز را اضافه کرده و ۵ دقیقه بپزید تا پیازها نرم شوند. در همین هنگام، جعفری، پیازچه، پوست لیمو و قسمت بالای رازیانه را با هم ببندید. دسته سبزیجات، آب مرغ، ۲ فنجان آب و لایه پنیر ( در صورت استفاده) را اضافه کنید. بگذارید حدود ۸ دقیقه بجوشد تا مرغ بپزد.

مرغ را به تخته آشپزخانه منتقل کرده و کنار بگذارید تا به قدری سرد شود که بتوانید با آن کار کنید. گوشت را از استخوان – به شکل نوارهای بزرگ – جدا کنید و کنار بگذارید.

– در این هنگام، رازیانه خرد شده، هویج و کرفس را به آب مرغ اضافه کرده و به آن نمک بزنید. ۵ دقیقه دیگر نیز بپزید تا سبزیجات نرم شوند. نودل‌ها را حدود ۵ دقیقه بپزید تا قابل جویدن شوند. مرغ، بیبی اسفناج و پارمزان را اضافه کنید تا مرغ گرم شده و اسفناج نرم شود. دسته سبزیجات و لایه پنیر را دور بیندازید. آبلیمو را برای مزه اضافه کنید. سوپ را در کاسه‌ای ریخته و با پنیر اضافی میل کنید.ئین است.

نوشته‌های مرتبط