طرز تهیه استیک گوساله با سس باربیکیو که هوش از سرتان میبرد

از همان سال‌ها پیش که طرز تهیه استیک گوساله با سس باربیکیو را یاد گرفته‌ام، این غذا به یکی از غذاهای محبوب خانه تبدیل شده است. این استیک را به سرعت و به آسانی درست کنید و به همراه سالاد و سیب زمینی گریل شده نوش جان بفرمایید.

استیک گوساله با سس باربیکیو

زمان مورد نیاز و مقدار تهیه

زمان آماده‌سازی: ۵ دقیقه
زمان گریل کردن گوشت: ۱۵ دقیقه
برای مصرف ۸ نفر

مواد مورد نیاز

رپورتاژ

الف. ۱ فنجان سس باربیکیو
ب. نصف فنجان آب گوشت
پ. یک‌چهارم فنجان آب لیمو
ت. ۹۰۰ گرم گوشت پهلوی گوساله

دستورالعمل

الف. سس باربیکیو، آب گوشت، و آب لیمو را در کاسه‌ی کوچکی با یکدیگر ترکیب کنید و خوب به هم بزنید. ۱ فنجان از این ترکیب را که به آن ماریناد گفته می‌شوند، داخل ظرف کم عمقی بریزید. گوشت گوساله را داخل مواد قرار دهید تا آن را کاملا به مواد آغشته کنید. درب ظرف را بپوشانید. این ظرف را به مدت ۴ ساعت یا در طول یک شب داخل یخچال قرار دهید. باقی‌مانده‌ی ماریناد را داخل یک ظرف دردار بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

ب. گوشت را از داخل ماریناد بردارید و مواد اضافه‌ی چسبیده به سطح آن را پاک کنید. آن را روی شعله‌ی متوسط گریل کنید تا به میزان دلخواه‌تان بپزد. برای تنظیم میزان پخته شدن گوشت می‌توانید درجه‌ی حرارت گریل را از ۵۷ تا ۶۲ درجه‌ی سانتی‌گراد تنظیم کنید. البته در این دما، گوشت نیم‌پز می‌شود و ممکن است مناسب ذائقه‌ی ایرانی‌ها نباشد. شما می‌توانید درجه‌ی حرارت را بالاتر ببرید. هر طرف از گوشت را باید به مدت ۶ الی ۸ دقیقه حرارت دهید. در نهایت، ۵ دقیقه صبر کنید، و سپس آن را به صورت نازک برش بزنید. این استیک را می‌توانید با باقی‌مانده‌ی ماریناد نوش جان کنید.

ارزش غذایی

۸۵ گرم استیک پخته شده به همراه یک و نیم قاشق غذاخوری سس ماریناد حاوی ۱۹۵ کالری، ۹ گرم چربی (۴ گرم چربی اشباع شده)، ۵۴ میلی‌گرم کلسترول، ۲۷۱ میلی‌گرم سدیم، ۴ گرم کربوهیدرات (۳ گرم قند، ۰ گرم فیبر)، و ۲۲ گرم پروتئین است. این غذا از لحاظ رژیم غذایی دیابتی حاوی گوشت کم چرب و چربی است.

نوشته‌های مرتبط