8 بهترین روش دانلود از یوتیوب با اندروید + آموزش گام به گام

با این‌که یوتیوب اجازه می‌دهد برخی از ویدئو‌هایش را به صورت آفلاین ذخیره کنید، استفاده از هر گونه خدمات و اپلیکیشن‌های دیگر برای دانلود ویدئو‌های یوتیوب خلاف قواعدشان تلقی می‌شود. قواعد استفاده از خدمات یوتیوب صریحا متذکر می‌شوند، کاربران نباید هیچ گونه محتوای موجود در یوتیوب را دانلود کنند، مگر این‌که دکمه‌ یا لینک دانلودی از طرف یوتیوب برای آن تعیین شده باشد. در این مقاله هم درباره ۸ بهترین روش دانلود از یوتیوب با اندروید به علاوه آموزش گام به گام برای شما توضیحات بسیار خوب و کاملی ارایه می کنیم. با ما همراه باشید.

همانطور که گفتیم اگر می‌خواهید ویدئویی را که خودتان آپلودش کرده‌اید، دانلود کنید یا با کار با اپلیکیشن رسمی یوتیوب راحت نیست، هیچ گونه اپلیکیشن دانلود کننده رسمی متعلق به یوتیوب در پلی استور وجود ندارد. با وجود این، اپلیکیشن‌های آفلاین و آنلاین متفرقه‌ی بی‌شماری برای دانلود وجود دارند که در ذخیره کردن ویدئوهای یوتیوب می‌توانند کمک‌تان کنند. در این مقاله، فهرستی از ۸ اپلیکیشن برای دانلود از یوتیوب با اندروید برای‌تان تهیه‌ کرده‌ایم که کمک‌تان می‌کنند به صورت رایگان، ویدئوهای یوتیوب و بی‌شمار ویدئوهای دیگر را از وب‌سایت‌های اشتراک گذاری ویدئو دانلود کنید.

اندروید، به صورت پیش فرض، از نصب اپلیکیشن‌های خارج از پلی استور گوگل جلوگیری می‌کند. بنابراین، قبل از هر اقدام، لازم است امکان نصب اپلیکیشن را از سایر منابع در اندروید فعال کنید. برای این کار، به صفحه‌ی تنظیمات (Settings) و سپس به بخش امنیت (Security) بروید. سپس عبارت “‌منابع نامعلوم یا Unknown sources‌”‌ را پیدا کنید و بسته به روش مخصوص به اندروید گوشی همراه‌تان، آن را فعال کنید. با این کار، پیام هشداری ظاهر می‌شود که باید آن را تایید کنید.

توجه: اپلیکیشن‌هایی که در این فهرست گردآوری کرده‌ایم جزء اپلیکیشن‌های موجود در پلی استور نیستند. به خاطر بسپارید، فریب تبلیغات و پیام‌های پاپ آپ وب‌سایت‌های دانلود را نخورید، زیرا ممکن است ورود به این سایت‌ها به دستگاه‌تان آسیب برساند. توصیه می‌کنیم این اپلیکیشن‌ها را از سایت‌های رسمی‌شان یا از سایت‌ها یا برنامه‌های قابل اعتماد دیگر دانلود کنید. به علاوه، قبل از دانلود محتوای یوتیوب حتما سعی کنید از قواعد و شرایط استفاده از خدمات یوتیوب آگاه شوید.

در ادامه ۸ بهترین روش دانلود از یوتیوب با اندروید آمده است

۱. Videoder

ویدئودر (Videoder) دانلود کننده‌ی قدرتمندی برای دانلود ویدئو‌های یوتیوب در اندروید است. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید ویدئو‌های موجود در سایت‌های مختلفی را از قبیل یوتیوب، فیس‌بوک، اینستاگرام و غیره دانلود کنید. Videoder امکان پخش و دانلود ویدئو‌ها را در تمام قالب‌های (فرمت‌) موجود فراهم می‌کند. به آسانی می‌توانید کیفیت ویدئوی دلخواه‌تان را انتخاب کنید، و هم‌چنین توسط همین اپلیکیشن،‌ ویدئو‌ها را به اشتراک بگذارید. Videoder دارای رابط کاربری بسیار عالی و کاربردی است، و کاربران می‌توانند این اپلیکیشن را به صورت دلخواه‌شان تنظیم کنند. Videoder (ویدئو‌در) سرعت دانلود را افزایش می‌دهد؛ و هم‌چنین دارای تم‌های (پوسته) مختلف، حالت شبانه (night mode)، پخش کننده‌ی ویدئو‌ی درون برنامه، و غیره است.

Videoder در پلی استور وجود ندارد، ولی می‌توانید این اپلیکیشن را به صورت رایگان از سایت رسمی‌اش دانلود، و در گوشی‌تان نصب کنید. این اپلیکیشن هیچ گونه خرید درون برنامه ندارد، ولی حاوی تبلیغات است. با وجود این، اگر پلاگین (افزایه) Videoder Premium را از پلی استور خریداری کنید، تبلیغات درون برنامه حذف خواهند شد.

نحوه دانلود از یوتیوب با اندروید با استفاده از اپلیکیشن  Videoder

الف. یوتیوب را در این اپلیکیشن باز کنید.
ب. به دنبال ویدئو‌ی مورد نظرتان بگردید.
پ. دکمه‌ی دانلود را لمس کنید؛ سپس لینک دانلودی ظاهر می‌شود؛ آن را انتخاب کنید. در این مرحله می‌توانید قالب (فرمت) ویدئوی دلخواه‌تان را انتخاب کنید؛ به علاوه، می‌توانید ویدئو را با فرمت MP3 نیز دانلود کنید.
ت. هم‌چنین، می‌توانید ویدئوی موجود در یوتیوب را در اپلیکیشن Videoder به اشتراک بگذارید؛ از این طریق نیز لینک دانلود ظاهر می‌شود.

۲. TubeMate

تیوب میت (TubeMate) نیز یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن‌ها برای دانلود ویدئو در اندروید است. TubeMate دارای رابط کاربری بسیار زیبایی است که به آسانی می‌توان از آن استفاده کرد؛ با کمک این اپلیکیشن می‌توانید ویدئوهای دلخواه‌تان را از سایت‌های مختلف اشتراک گذاری ویدئو دانلود کنید. TubeMate دارای مرورگر درون برنامه‌ای است که در آن، می‌توانید به سایت‌های مورد نظرتان دسترسی پیدا کنید. به این ترتیب، می‌توانید ویدئو‌های سایت‌های دلخواه‌تان را دانلود کنید.

هم‌چنین این اپلیکیشن این امکان را در اختیارتان می‌گذارد که پیش از دانلود ویدئو، کیفیت و قالب (فرمت) فایل مورد نظرتان را نیز انتخاب کنید. ویدئو‌های دانلود شده به صورت خودکار در حافظه‌ی گوشی‌تان ذخیره می‌شوند. هم‌چنین می‌توانید ویدئو‌های یوتیوب را در فرمت MP3 نیز دانلود کنید، ولی برای این کار باید از یک اپلیکیشن تبدیل کننده‌ی ویدئو به MP3 استفاده کنید. به طور کلی، TubeMate اپلیکیشن دانلود کننده‌ی ویدئو‌ی بسیار عالی برای اندروید است، ولی هنگام استفاده از این اپلیکیشن، باید تبلیغاتی را که هر از گاهی ظاهر می‌شوند، تحمل کنید.

نحوه دانلود از یوتیوب با اندروید با استفاده از TubeMate

الف. اپلیکیشن را باز کنید و سایت به اشتراک گذاری ویدئو‌ی مورد نظرتان را در آن، پیدا کنید.
ب. از میان نتایج جستجو، ویدئو‌ی دلخواه‌تان را انتخاب کنید. در این مرحله، TubeMate از شما می‌خواهد کیفیت ویدئو‌ی مورد نظرتان را نیز تعیین کنید.
پ. بعد از انتخاب کیفیت و وضوح (رزولوشن) ویدئو، می‌توانید دکمه‌ی دانلود را لمس کنید.
ت. هم‌چنین برای مشاهده‌ی لینک دانلود، می‌توانید ویدئو‌ها را از یوتیوب به Tubemate به اشتراک بگذارید.

۳. KeepVid

کیپ وید (KeepVid) یکی از بهترین دانلود کننده‌های ویدئو برای اندروید است. این دانلود کننده‌ی ویدئو، در مقایسه با سایر دانلود کننده‌های ویدئو، سرعت بیش‌تری دارد و هم‌چنین، به کاربران امکان می‌دهد از ۲۷ سایت به اشتراک گذاری ویدئو از قبیل فیس‌بوک، توییتر، تامبلر و غیره دانلود کنند.

KeepVid دارای رابطه کاربری بسیار آسانی است. این اپلیکیشن به کاربران امکان می‌دهد ویدئو‌های HD را تا وضوح 4K دانلود کنند، و هم‌چنین دارای پخش کننده‌ی فایل‌های صوتی و تصویری درون برنامه است. با استفاده از این اپلیکیشن حتی می‌توانید بدون نیاز به پلاگین خارج از برنامه، ویدئو‌های یوتیوب را به صورت MP3 دانلود کنید.

نحوه دانلود از یوتیوب با اندروید با استفاده از KeepVid

الف. یوتیوب را در اپلیکیشن KeepVid باز کنید و به دنبال ویدئو‌ی دلخواه‌تان بگردید.
ب. ویدئو‌ي مورد نظر را انتخاب کنید و سپس دکمه‌ی آبی رنگ دانلود، زیر پخش کننده‌ی ویدئو، را لمس کنید.
پ. کیفیت فایل را انتخاب کنید؛ به این ترتیب، ویدئو‌ی مورد نظیر به طور خودکار در گوشی‌تان ذخیره می‌شود.

این اپلیکیشن به طور کلی رایگان است و حاوی هیچ گونه خرید درون برنامه یا بد افزاری (malware) نیست. با وجود این، KeepVid حاوی تبلیغات است؛ ولی برای خلاصی از آن‌ها، می‌توانید نسخه‌ی پریمیوم (premium) آن را خریداری کنید.

اپلیکیشن KeepVid را از سایت رسمی آن دانلود کنید.

۴. Snaptube

اسنپ تیوب یکی دیگر از دانلود کننده‌های قابل اعتماد برای دانلود ویدئو‌ در اندروید به شمار می‌رود. این اپلیکیشن دارای رابط کاربری بسیار مناسبی است؛ در Snaptube سایت‌ها، ویدئو‌ها، و دسته‌بندی‌های محبوب به صورت مجزا سازمان‌دهی شده‌اند. هم‌چنین می‌توانید مستقیما از طریق نوار جستجوی موجود در این اپلیکیشن، در یوتیوب جستجو کنید.

به علاوه، اسنپ تیوب به عنوان یکی از دانلود کننده‌های پر سرعت ویدئو‌های یوتیوب در اندروید شناخته می‌شود، و می‌توانید پیش از دانلود ویدئو‌ها، کیفیت‌شان را نیز به صورت دلخواه انتخاب کنید. هم‌چنین می‌توانید ویدئو‌های دانلود شده را از طریق همین اپلیکیشن در فیس‌بوک، توییتر، و غیره نیز به اشتراک بگذارید. ویدئو‌های دانلود شده به صورت خودکار در حافظه‌ی دستگاه‌تان ذخیره می‌شوند، و هم‌چنین می‌توانید فایل‌های دانلود شده را به صورت مجزا در دسته‌بندی‌های موسیقی و ویدئو مشاهده کنید.

نحوه دانلود از یوتیوب با اندروید با استفاده از اسنپ تیوب

الف. این اپلیکیشن را باز کنید، و از داخل صفحه‌ی اصلی آن، ‌”‌سایت موبایل یوتیوب‌”‌ را انتخاب کنید.
ب. در نوار جستجوی یوتیوب به دنبال ویدئو‌ی دلخواه‌تان بگردید.
پ. ویدئو را انتخاب کنید و دکمه‌ی دانلود قرمز رنگ موجود در سمت راست ویدئو را لمس کنید.
ت. سپس، کیفیت ویدئو را انتخاب کنید؛ به این ترتیب، ویدئو دانلود خواهد شد.

رپورتاژ

می‌توانید اپلیکیشن اسنپ تیوب را از سایت رسمی آن دانلود کنید. این اپلیکیشن کاملا رایگان و بدون خرید درون برنامه است، ولی باید تبلیغات درون برنامه را کمی تحمل کنید.

اپلیکیشن Snaptube را از این جا دانلود کنید.

۵. InsTube

اینس تیوب نیز یکی دیگر از دانلود کننده‌های بسیار عالی ویدئو‌های یوتیوب برای اندروید است. این اپلیکیشن می‌تواند ویدئو‌های متعلق به سایر سایت‌های محبوب، از جمله اینستاگرام، توییتر، ویمیو، و غیره را نیز دانلود کند. InsTube جزء اپلیکیشن‌های قابل اعتمادی است که ویدئو‌ها را بسیار سریع دانلود می‌کند.

قبل از دانلود ویدئو از یوتیوب، می‌توانید کیفیت ویدئو‌ی مورد نظرتان را انتخاب کنید. حتی می‌توانید ویدئو‌های یوتیوب را در داخل اپلیکیشن یوتیوب به InsTube به اشتراک بگذارید. به علاوه، این اپلیکیشن را به آسانی می‌توانید به شکل دلخواه‌تان تنظیم کنید؛ هم‌چنین، می‌توانید سایت‌های مورد علاقه‌تان را در این اپلیکیشن ذخیره (bookmarks) کنید. InsTube فضایی خصوصی را نیز در اختیارتان می‌گذارد که در صورت تمایل می‌توانید ویدئو‌های‌تان را در آن‌جا پنهان کنید.

نحوه دانلود از یوتیوب با اندروید با استفاده از InsTube

الف. اپلیکیشن را باز کنید و به وب‌سایت مورد علاقه‌تان بروید.
ب. ویدئو‌ی مورد نظرتان را جستجو کنید و در نهایت، آن را انتخاب کنید.
پ. دکمه‌ی قرمز رنگ دانلود را لمس، و سپس، کیفیت ویدئو را نیز انتخاب کنید.
ت. در نهایت، ‌با لمس کلید ” fast download  (دانلود سریع)‌”‌، دانلود ویدئو‌تان شروع می‌شود.

تنها مشکل استفاده از این اپلیکیشن، وجود تبلیغاتی است که دائما ظاهر می‌شوند و باید تحمل‌شان کنید، زیرا هیچ راهی برای خلاصی از آن‌ها وجود ندارد.

InsTube را از سایت رسمی‌اش دانلود کنید.

۶. VidMate

ویدمیت اپلیکیشن دانلود کننده‌ی ویدئو‌ی فوق‌العاده‌ای برای اندروید است. این اپلیکیشن برای دانلود ویدئو‌های یوتیوب بسیار قابل اعتماد است. در این اپلیکیشن، می‌توانید بر اساس دسته‌بندی‌های مختلف از قبیل فیلم‌ها، موسیقی‌ها، نمایش‌های تلویزیونی و غیره یا مستقیما از طریق جستجوی فایل در نوار جستجو، موارد دلخواه‌تان را پیدا کنید.

VidMate سرعت دانلود ویدئو‌ی فوق‌العاده‌ای را در اختیارتان می‌گذارد، ولی در عین حال، امکانات دیگری نیز دارد؛ با استفاده بخش تنظیمات دانلود در این اپلیکیشن، می‌توانید سرعت دانلود را تنظیم، و محل دلخواه‌تان را برای ذخیر‌ه‌ی فایل انتخاب کنید. به علاوه، این اپلیکیشن حاوی پخش کننده‌ی ویدئو‌ و موسیقی درون برنامه است. هم‌چنین، داخل این اپلیکیشن می‌توانید فضای رمز گذاری شده‌ای را برای پنهان کردن ویدئو‌ها ایجاد کنید.

نحوه دانلود از یوتیوب با اندروید با استفاده از VidMate

الف. این اپلیکیشن را باز کنید، و روی بخش ‌”‌سایت موبایل یوتیوب‌”‌ را لمس کنید.
ب. ویدئو مورد نظرتان را جستجو کنید و سپس، دکمه‌ی قرمز رنگ دانلود را لمس کنید.
پ. در این مرحله، کیفیت ویدئو را نیز انتخاب، و کلید دانلود را لمس کنید. به این ترتیب، دانلود ویدئو‌تان شروع خواهد شد.

VidMate را از این جا دانلود کنید.

۷. YT3 Youtube Downloader

YT3 دانلود کننده‌ی اندرویدی ویدئو‌های یوتیوب است که کار با آن بسیار ساده است و به کمک آن می‌توانید ویدئو‌های یوتیوب را با فرمت‌های MP3 و MP4 دانلود کنید. این اپلیکیشن دارای رابط کاربری کاربر پسندی است و استفاده از آن بسیار آسان است. YT3 دارای گزینه‌ی پیش نمایشی است که به شما امکان می‌دهد، پیش از دانلود آهنگ، نگاهی به آن بیندازید.

این اپلیکیشن امکان دانلود سریع را برای‌تان فراهم می‌کند، و همه‌ی دانلود‌های‌تان نیز در فولدری به نام دانلود ذخیره می‌شوند. به علاوه، YT3 هم‌زمان با گوش دادن به موسیقی، ترانه‌ی آن را نیز نشان می‌دهد.

هم‌چنین، با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید ویدئو‌ها را به صورت کم کیفیت یا با کیفیت زیاد دانلود کنید. YT3 موسیقی‌ها و ویدئو‌ها را فقط از یوتیوب دانلود می‌کند.

نحوه دانلود از یوتیوب با اندروید با استفاده از دانلود کننده‌ی YT3

الف. اپلیکیشن را باز کنید و ویدئو‌ی مورد نظرتان را برای دانلود انتخاب کنید.
ب. میان دو گزینه‌ی دانلود MP3 یا MP4 که در سمت راست ویدئو قرار دارند، یکی را انتخاب کنید. هم‌چنین قبل از دانلود فایل صوتی می‌توانید پیش نمایش آن را گوش دهید.
پ. به علاوه، برای دانلود ویدئو‌ها می‌توانید آن‌ها را از اپلیکیشن یوتیوب در دانلود کننده‌ی YT3 به اشتراک بگذارید.

دانلود کننده‌ی YT3 برای اندروید را از این‌جا دانلود کنید.

۸. NewPipe

اپلیکیشن نیوپایپ قصد دارد تجربه‌ی اصلی استفاده از اپلیکیشن یوتیوب را بدون نمایش تبلیغات آزاردهنده به کاربر ارائه دهد. NewPipe اپلیکیشنی با متن باز است و رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد. بهترین ویژگی این اپلیکیشن، پخش موسیقی در پس زمینه‌ی گوشی است که کاربر را قادر می‌سازد، هم‌زمان با استفاده از سایر اپلیکیشن‌ها، بتواند آهنگ‌های موجود در یوتیوب را نیز گوش دهد.

دانلود ویدئو با استفاده از این اپلیکیشن بسیار ساده و سریع خواهد بود. NewPipe برای دانلود ویدئو‌ها و موسیقی‌ها، فرمت‌ها و رزولوشن‌های مختلفی را در اختیارتان قرار می‌دهد. به علاوه، این اپلیکیشن حریم شخصی را نیز به خوبی رعایت می‌کند، زیرا هیچ گونه داده‌های کاربری را ذخیره نمی‌کند یا از هیچ گونه خدماتی نیز استفاده نمی‌کند که بتواند رفتار کاربری‌تان را تحلیل کند. از دیگر ویژگی‌های فوق‌العاده‌ی اپلیکیشن NewPipe می‌توان به استفاده از اشتراک کانال‌ها، حالت پاپ آپ ویدئو، پشتیبانی از 4K، تم‌های (پوسته‌) مختلف، و غیره اشاره کرد. NewPipe اپلیکیشن سبک و رایگانی است که خریدهای درون برنامه یا تبلیغات نیز ندارد.

نحوه دانلود از یوتیوب با اندروید با استفاده از NewPipe

الف. اپلیکیشن را نصب کنید.
ب. آن را باز کنید و در نوار جستجو، به دنبال ویدئو‌ی مورد نظرتان بگردید.
پ. ویدئو‌ی دلخواه‌تان را از میان نتایج جستجو انتخاب کنید.
ت. دکمه‌ی دانلود را لمس کنید و سپس، کیفیت و فرمت فایل را نیز انتخاب کنید. هم‌چنین می‌توانید نام فایل را نیز ویرایش کنید.
ث. با تایید نهایی، لینک دانلود به طور خودکار ساخته خواهد شد.

اپلیکیشن NewPipe را از این جا دانلود کنید.

منبع fossbytes
نوشته‌های مرتبط