مفهوم عبارات روی برچسب بسته بندی بستنی چیست

آیا مفهوم عبارات روی برچسب بسته بندی بستنی را می‌دانید. در این مقاله با ما همراه باشید تا با مفاهیم برچسب گذاری بیشتر آشنا شوید.امروزه گزینه‌های بسیاری برای جلب ذائقۀ انبوه مصرف کنندگان در صنعت بستنی وجود دارد. بر روی برچسب‌های غذایی اطلاعات بسیاری وجود دارد، اما معنای واقعی آنها چیست؟ در اینجا انجمن بین‌المللی بستنی در زمینۀ برچسب‌گذاری بستنی و محصولات وابسته توضیحاتی ارائه می‌دهد.

مفهوم عبارات روی برچسب بسته بندی بستنی چیست

رپورتاژ

مفاهیم مربوط به برچسب‌ها: برچسب بسته بندی بستنی

انجمن غذا و داروی امریکا (FDA) برای خوراکی‌ها، از جمله بستنی و دسرهای یخی، استانداردهایی مشخص کرده، تا مصرف کنندگان، بدون در نظر گرفتن برند و گونه‌ای که خریداری می‌کنند، از محصولی با کیفیت و ثابت لذت ببرند. معرف‌های غذایی تشریح شده از سوی FDA عبارتند از “سبک”، “چربی کاهش یافته” و “کم چربی”، تا مشتریان بدانند که دقیقا چه محصولی و با چه مشخصات غذایی انتخاب می‌کنند. تمامی عبارات درج شده بر روی برچسب‌ها از قانون فدرال برچسب‌گذاری مواد غذایی (NLEA) که تمامی برچسب‌های غذایی را زیر نظر دارد، تبعیت می‌نمایند.

برخی عباراتی که مشتریان در فروشگاه‌ها با آن مواجه می‌شوند و نیز مفهوم دقیق آنها در ذیل ارائه شده است:

بستنی یک خوراکی منجمد است که از تلفیق محصولات لبنی، با چربی شیر حداقل ۱۰ درصد، تشکیل شده است.

بستنی با “چربی کاهش یافته” حاوی حداقل ۲۵ درصد چربی کلی کمتری نسبت به محصول مرجع می‌باشد (خواه میزان متوسط برندهای مطرح و خواه میزان متوسط همان شرکت)

بستنی “سبک” که حاوی حداقل ۵۰ درصد چربی کلی کمتر و یا ۳۳ درصد کالری کمتر نسبت به محصول مرجع باشد (میزان متوسط برندهای مطرح منطقه‌ای و یا کشوری)

بستنی “کم چربی” حاوی نهایتا ۳ گرم چربی کلی در هر بار مصرف (½ فنجان) می‌باشد.

بستنی “بدون چربی” حاوی کمتر از ۰.۵ گرم چربی کلی در هر بار مصرف می‌باشد.

بخش کیفیت

اصطلاحاتی در بازار وجود دارد که از نظر کیفی به توصیف محصولات بستنی می‌پردازند، عباراتی همچون سوپر پریمیوم، پریمیوم، معمولی، و اقتصادی. عوامل متعددی، همچون قیمت، موقعیت تجاری، بسته‌بندی محصول، کیفیت مواد اولیه، میزان چربی شیر و میزان هوای موجود در محصول، در کیفیت یک محصول نقش دارند. میزان هوادهی که بستنی در زمان تولید، به منظور محافظت از تبدیل شدن مواد به یک حجم یخ‌زدۀ غیر قابل خوردن، در معرض آن قرار می‌گیرند، میزان هوا گفته می‌شود. میزان هوا تحت کنترل استانداردهای فدرال، مبنی بر این است که محصول نهایی نباید کمتر از ۴.۵ پوند در هر گالن وزن داشته باشد.

بستنی “سوپر پریمیوم” میزان هوای بسیار کم و چربی بالایی دارد، و تولیدکنندگان در تولید آن از بهترین مواد استفاده می‌کنند.

بستنی “پریمیوم” میزان هوای کمی دارد و چربی آن از چربی بستنی معمولی بیشتر است، تولیدکنندگان در تولید آن از مواد با کیفیت‌تر استفاده می‌کنند.

بستنی “معمولی” میزان هوادهی استاندارد فدرال جهت تولید بستنی را رعایت می‌نماید.

بستنی “اقتصادی” میزان هوادهی لازم را رعایت نموده و عموما با قیمتی پایین‌تر از بستنی معمولی به فروش می‌رسد.

طرز تهیه بستنی خانگی: 6 نوع بستنی خوشمزه که باید امتحان کنید

منبع idfa
نوشته‌های مرتبط