آموزش زبان انگلیسی صوتی برای موبایل اندروید + دانلود فیلم های آموزشی

یکی از مهارت‌های مهمی که دانشجویان و دانش آموزان برای یادگیری زبان انگلیسی به آن نیاز دارند توانایی صحبت کردن و مکالمه به زبان انگلیسی است. این مهارت نقش مهمی در یادگیری کامل و کلیدی زبان انگلیسی دارد که ابتدا باید با لغات و نحوه‌ی خواندن آنها آشنایی کامل داشته باشیم. برای اینکه بتوانیم تلفظ صحیح کلمات را ادا دهیم نیاز است تا ابتدا از طریق فایل‌های صوتی تلفظ دقیق آن را بدانیم تا بتوانیم مانند آن صحبت کنیم. برای این منظور روش‌های مختلفی جهت یادگیری لغات زبان انگلیسی وجود دارد که یکی از بروزترین روش‌های ممکن که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است آموزش زبان انگلیسی صوتی اندروید با استفاده از اپلیکیشن های معرفی شده می‌باشد که توانسته است با توجه به ظریف نفوذ و استفاده‌ی بالای گوشی‌های اندرویدی در بین افراد، نقش مهمی در یادگیری هرچه بیشتر و بهتر تلفظ لغات زبان انگلیسی ایفا کند. در ادامه این مطلب می‌خواهیم ضمن بررسی اهمیت مهارت شنیداری و گفتاری برای یادگیری زبان‌های خارجی، برخی از مهم‌ترین نرم افزارهای موجود جهت آموزش زبان انگلیسی صوتی برای موبایل اندروید را بررسی و معرفی کنیم. برای اینکه بتوانید به‌طور کامل با نحوه تلفظ صحیح کلمات زبان انگلیسی آشنا شوید پیشنهاد می‌کنیم تا انتها با ما همراه باشید.

مقدمه ای بر آموزش صوتی زبان انگلیسی

عموماً هرکسی که بخواهد به‌صورت کامل هر زبان خارجی را یاد بگیرد باید سرانجام بتواند به‌طور کامل به آن زبان صحبت کند و کلمات آن را به‌درستی تلفظ کند. این توانایی باعث خواهد شد شما به‌عنوان یک فرد بومی شناخته شوید که از ابتدا با زبان خارجی مورد نظر آشنایی دارید و زبان مادری شماست. در مورد یادگیری زبان انگلیسی هم این قاعده صدق می‌کند و هرکسی دوست دارد در ابتدا کلمات انگلیسی را خوب بشود و بعد از آنکه گفته‌های فرد مقابل خود را به‌صورت صحیح شنید، کلمات مناسب را در پاسخ به او خوب تلفظ کند. باید گفت که گوش دادن خود یک هنر است و ابتدا دانشجویانی که می‌خواهند توانایی شنیداری خود را تقویت کنند ابتدا باید خوب گوش بدهند تا بتوانند آن را در کسری از زمان تحلیل کرده و سپس پاسخ مناسبی را بگویند.

شیوه‌ی دیگری که می‌تواند برای آموزش صوتی زبان انگلیسی به کمک ما بیاید استفاده از موسیقی انگلیسی و فایل‌های صوتی موجود در این زمینه است که علاوه بر گوش دادن به یک موسیقی خوب می‌توانیم تلفظ درست و کامل یک واژه‌ی انگلیسی را بشنویم و سپس خودمان همراه با آهنگ آن را ادا کنیم. فایل‌های موسیقی انگلیسی زبان تا قبل از استفاده گسترده از اینترنت تنها در آموزشگاه‌های زبان و به‌صورت کلاس‌های آموزشی در اختیار دانش آموزان قرار می‌گرفت ولی امروزه کمتر فایل صوتی هست که نتوانیم آن را در اینترنت پیدا کنیم و برای دانلود کردن به آن دسترسی نداشته باشیم. کافی است با قدری جستجو در موتورهای جستجوگر مانند گوگل بتوانیم فایل صوتی موسیقی به زبان انگلیسی و یا فایل‌های صوتی که منحصراً آموزش زبان انگلیسی را انجام می‌دهند را پیدا کنیم.

آموزش زبان انگلیسی صوتی برای موبایل اندروید + دانلود فیلم های آموزشی

یکی از منابع کامل و پویا که به‌صورت گسترده بر روی موضوع آموزش زبان انگلیسی صوتی برای موبایل اندروید فعالیت داشته و در این زمینه پیشرو می‌باشد آموزش‌های آنلاین فرادرس است که توانسته رشد مهارتی خوبی را برای تقویت تلفظ و مکالمه به زبان انگلیسی را برای زبان آموزان به همراه داشته باشد.

تقویت تلفظ زبان انگلیسی با مهارت گوش دادن

اهمیت بالای خوب گوش دادن بر همه افراد کاملاً مشخص است و به همین دلیل باید به آموزش زبان انگلیسی صوتی دقت و توجه زیادی داشت باشیم که این یادگیری می‌تواند از طریق روش‌های مختلفی انجام شود. از جمله روش‌هایی که می‌توانیم آموزش زبان انگلیسی صوتی را شروع کنیم گوش فرا دادن به دیالوگ‌های فیلم زبان اصلی می‌باشد که کمک خواهد کرد در محیط واقعی قرار بگیریم و با تلفظ صحیح کلماتی که توسط بازیگران انگلیسی زبان گفته می‌شود آشنا شویم. برخی از مزایای مهمی که برای گوش دادن می‌توانیم به آنها اشاره کنیم عبارت‌اند از:

  • مقابله کردن با برخی صداهای ناآشنا
  • بهره بردن از ویژگی های محیطی و بصری
  • امکان پیش بینی کردن صداهای غیرقابل پیش بینی
  • توانایی درک کامل از لغات عامیانه زبان انگلیسی
  • درک راحتتر از استرس پاسخ دادن به زبان انگلیسی
  • کنار آمدن با انواع و اقسام صداهای زبان انگلیسی

هنگامی که ترانه‌ای را به زبان انگلیسی می‌شنویم می‌توانیم در کنار آموزش کلمان و لغات انگلیسی استفاده شده در اشعار ترانه، با نحوه‌ی تلفظ درست آنها نیز آشنا شویم که هردو مهارت می‌تواند به فهم صحیح از آموزش واژگان زبان انگلیسی کمک ویژه‌ای کند تا بتوانیم دایره لغات خودمان را ارتقا داده و آنها را در حافظه‌ی بلند مدت خود ذخیره کنیم. وقتی که دانشجویان به دنبال افزایش مهارت شنیداری هستند ابتدا باید هنر خوب گوش دادن به لغات را در خود پرورش دهند تا بتوانند به‌سادگی هر آهنگ و ترانه‌ی زبان انگلیسی را که می‌شنوند را متوجه شده و به کاربرد واژگان استفاده شده مسلط شوند.

در این بین خیلی از افرادی که تقاضای شروع آموزش زبان انگلیسی را دارند نسبت به ویژگی مهم خوب گوش دادن به واژگان و کلمات انگلیسی غافل هستند و در این مورد ضعف‌های گسترده‌ای دارند که باید آنها را برطرف و سپس تقویت کنند. از جمله راه‌هایی که می‌توانیم جهت پیشرفت توانایی و مهارت‌های شنیداری در زبان انگلیسی پیشنهاد کنیم استفاده از آموزش زبان انگلیسی صوتی برای موبایل اندروید است که می‌تواند به بسیاری از زبان آموزان در تسریع یادگیری تلفظ صحیح کلمات کمک ویژه‌ای کند.

آموزش زبان انگلیسی صوتی برای موبایل اندروید + دانلود فیلم های آموزشی

خوب شنیدن یا خوب گوش دادن، کدامیک مهم است؟

در ظاهر شاید بین شنیدن و گوش دادن تفاوتی وجود نداشته باشد و اکثر افراد تمایزی بین آنها قائل نباشند. ولی در اصل این‌طور نیست و باید این دو را با هم متفاوت دانست. منظور از شنیدن، شنیدن اصوات اطراف خودمان است که هیچ نیازی به تأمل و تفکر در آنها نمی‌بینیم و به‌سادگی می‌توانیم بی تفاوت از کنارشان بگذریم. ولی گوش دادن عبارت است از زمانی که بخواهیم عمل استماع و شنیدن را همراه فکر و اندیشیدن انجام دهیم، در این بین هرچه به صدا بهتر گوش دهیم بیشتر می‌توانیم در مورد خصوصیات و کیفیت آن نظر دهیم و از طرفی مهارت‌های ذهنی خود را نیز افزایش خواهیم داد.

بر اساس گزارش‌های تأیید شده مغز انسان به اصواتی که تا پیش از این به آنها توجه و تمرکز بیشتری شده است بهتر پاسخ می‌دهند چون به آنها خوب گوش داده شده است و به همین علت می‌توانیم آنها را بیشتر به خاطر بسپاریم. به‌طور مثال وقتی بخواهیم حرف پدر و مادر را گوش دهیم با دقت بیشتری به آنها دقت خواهیم کرد و به همین دلیل صحبت‌های آنها را تا آخر عمر به یاد خواهیم داشت. حال که با خوب گوش دادن آشنا شدیم باید بدانیم که گوش دادن به تلفظ لغات زبان انگلیسی هم به همین صورت است و با گوش دادن به صوت آن می‌توانیم در دفعات بعدی ما هم به‌سادگی طرز صحیح کلمات را تلفظ و ادا کنیم.

به یاد داشته باشیم که مهارت‌های شنیداری هرچقدر که مهم باشند برای یادگیری کامل زبان انگلیسی ابتدا باید مهارت‌های مربوط به دستور زبان یا گرامر و خواندن را بدانیم تا بتوانیم تحلیل درستی از پاسخی که می‌خواهیم به طرف مقابل بدهیم داشته باشیم. در ادامه به نقش مهم اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی صوتی اندروید که برای گوشی‌های موبایلی عرضه شده است خواهیم پرداخت.

بررسی اهمیت اپلیکیشن های آموزش صوتی زبان انگلیسی

حال که با هنر گوش دادن به‌صورت صحیح آشنا شدیم می‌توانیم برخی از روش‌هایی که برای آموزش زبان انگلیسی با استفاده از صوت هست را معرفی کنیم. البته یکی از شیوه‌هایی که به‌صورت مختصر به آن اشاره شد مربوط به گوش دادن به ترانه و آهنگ انگلیسی زبان است که می‌توانیم به‌صورت مؤثر و عملی با تلفظ درست کلمات انگلیسی آشنا شویم و با زبان اصلی و مادری به همان شکلی که هست آشنا شویم. یا به روش دیگری می‌توانیم اشاره کنیم که مشاهده اخبار و رسانه‌های انگلیسی زبان است تا با شکل استاندارد و تلفظ کتابی کلمات نیز ارتباط برقرار کنیم. ولی این روش‌ها به تنهایی کافی نیستند و باید به روش اصولی و صحیح در مسیر یادگیری تلفظ درست کلمات حرکت کنیم. یکی از مهم‌ترین روش‌های مطمئن استفاده از آموزش زبان انگلیسی صوتی برای موبایل اندروید می‌باشد که به مبتدی‌ترین افراد هم کمک شایانی خواهد کرد تا توانایی‌های شنیداری خود را برای مکالمه به زبان انگلیسی تقویت کنند.

رپورتاژ

آموزش زبان انگلیسی صوتی برای موبایل اندروید + دانلود فیلم های آموزشی

برخی از مهمترین ویژگی ها و مزایایی که باعث شده است از اپلیکیشن های زبان انگلیسی برای آموزش جامع مکالمه به این زبان استفاده کنیم عبارتند از:

اولین دلیل برای شروع کار با نرم افزارهای آموزش صوتی زبان انگلیسی، همه کاره و جامع بودن آنهاست که باعث می شود دیگر نیازی به روش های قبلی نداشته باشیم و به تنهایی با استفاده از این اپلیکیشن ها تمامی ابتکارهای لازم برای یادگیری تلفظ صحیح کلمات را در اختیار داشته باشیم. جذابیت و پویایی در استفاده از اپلیکیشن های ذکر شده، می تواند دلیل دیگری باشد کاربران هنگام کار با نرم افزارهای موجود خسته و کسل نخواهند شد و تا انتهای جلسات آموزشی دوره ی یادگیری را تکمیل خواهند کرد. دلیل بعدی می تواند در عدم محدودیت سنی و تعیین سطح کاربران باشد که هر فردی از سنین نوجوانی و حتی کودکی تا بزرگسالی می تواند از امکانات جالب اپلیکیشن های مورد نظر استفاده کند.

دلیل دیگری که برای اثبات ادعای خود در استفاده از اپلیکیشن های صوتی آموزش زبان انگلیسی داریم مربوط به این است که این نرم افزارها اغلب توسط اساتید برجسته و آموزشگاه های زبان تهیه و تنظیم شده است که می تواند خود به عنوان یک کلاس آموزشی نکات ارزشمند و مهمی را به ما یاد بدهد. در حال حاضر هزینه های شرکت در کلاس های حضوری بسیار بالا رفته است و کمتر کسی هم می تواند از کلاس های خصوصی برای افزایش مهارت های آموزش زبان استفاده کند. در این بین با استفاده از نرم افزارهایی که اغلب به رایگان عرضه و منتشر شده اند می توانیم با کمترین هزینه از خدمات و آموزش های آنها استفاده کنیم. عدم محدودیت مکانی و همچنین عدم نیاز به رفت و آمد از دیگری ویژگی های مفیدی است که با نرم افزار فوق الذکر می توانیم به آنها دست پیدا کنیم.

بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی صوتی برای موبایل اندروید

بعد از اینکه با ویژگی و مزایا استفاده از برنامه‌های آموزش به شکل صوتی آشنا شدیم می‌خواهیم برخی از مهم‌ترین نرم افزارها و اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی صوتی برای موبایل اندروید آشنا شویم که هرکدام خصوصیات و ویژگی‌های کاربردی منحصربه‌فردی دارند.

آموزش زبان انگلیسی صوتی برای موبایل اندروید + دانلود فیلم های آموزشی

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی صوتی Hallo

یکی از برنامه‌هایی که می‌توانیم در داخل محیط آن از یک دستیار یا پارتنر جهت یادگیری اصول و تکنیک‌های مکالمه زبان انگلیسی استفاده کنیم اپلیکیشن Hallo می‌باشد که آموزش‌ها در آن با استفاده از چت‌های گروهی می‌باشد. این قابلیت باعث جذابیت و کاربردی بودن آن شده است که هرکسی می‌تواند با افراد زیادی در این نرم افزار با زبان انگلیسی به‌صورت زنده صحبت و گفتگو کند. کاربران نرم افزار Hallo می‌توانند هم به صورت صوتی و هم تصویری با کاربران دیگر چت کنند که این قابلیت در فضای واقعی و با زبان اصلی، می‌تواند اعتماد به نفس فوق‌العاده‌ای در یادگیری تلفظ صحیح کلمات به کاربران القا کند. جهت دانلود و استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید نسخه اندرویدی آن را از فروشگاه گوگل پلی دریافت و نصب کنید.

آموزش زبان انگلیسی صوتی برای موبایل اندروید + دانلود فیلم های آموزشی

اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس

از جمله نرم افزارهایی که در زمینه آموزش زبان انگلیسی به‌صورت مجازی و طبقه بندی شده آموزش‌های فوق‌العاده‌ای ارائه می‌کند اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس می‌باشد که توانسته است علاوه بر آموزش صوتی زبان انگلیسی، محتوای مورد نیاز برای یادگیری تلفظ صحیح زبان‌های ترکی استانبولی، فرانسوی، آلمانی، چینی و… را برای کاربران فارسی زبان فراهم کند. از ویژگی‌های ممتاز این نرم افزار که با استقبال ویژه کاربران ایرانی همراه شده است وجود بیش از 20000 ساعت فیلم‌های آموزشی تخصصی و جامع در زمینه آموزش‌های مختلف مخصوصاً یادگیری زبان انگلیسی می‌باشد.

کاربران می‌توانند فیلم‌های آموزشی که توسط اساتید باتجربه و کارشناسان زبان تهیه و تنظیم شده است را در یک مجموعه تخصصی به‌صورت گام به گام مشاهده کنند. جهت بهره بردن از خدمات اپلیکیشن آموزشی فرادرس می‌توانید برای نسخه‌های اندرویدی از طریق فروشگاه گوگل پلی اقدام نمایید و همچنین خبر خوب برای کاربران گوشی‌های آیفون اینکه می‌توانید نسخه iOS اپلیکیشن فرادرس را نیز از طریق فروشگاه ایرانی سیبچه دانلود و اجرا کنید.

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی صوتی Lingokids

از جمله برنامه‌هایی که عملکرد و کارایی بسیار بالایی در آموزش زبان انگلیسی به شکل صوتی دارند اپلیکیشن Lingokids می‌باشد که نسخه مخصوص لینگو برای کودکان می‌باشد. هرچند نسخه‌ی این نرم افزار برای کودکان است ولی برای یادگیری تلفظ صحیح کلمات بهتر است از تکنیک‌های مورد نظر برای آموزش کودکان استفاده کنیم. از ویژگی‌های جذاب این اپلیکیشن محیط گرافیکی و کاربردی آن است که هنگام کار با آن خسته و کسل نخواهید شد. برای کار کردن با این برنامه می‌توانید نسخه‌ی اندرویدی آن را از فروشگاه گوگل پلی دانلود و نصب کنید.

کلام آخر درباره آموزش زبان انگلیسی صوتی برای موبایل اندروید

در این مقاله سعی کردیم درباره موضوع مهم گوش دادن و شنیدن صحیح تلفظ کلمات زبان‌های خارجی مخصوصاً زبان انگلیسی صحبت کردیم که می‌توانیم کلمات را با همراه تلفظ درست آنها به حافظه بلند مدت خود بسپاریم. در ادامه با برخی از روش‌های مختلف برای یادگیری مهارت‌های شنیداری آشنا شدیم که یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین آنها استفاده از آموزش زبان انگلیسی صوتی برای موبایل اندروید می‌باشد. برای اینکه بخواهیم همراه با حفظ کردن لغات انگلیسی با طرز صحیح تلفظ آنها به خوبی آشنا شویم پیشنهاد می‌کنیم از فیلم‌های آموزشی فرادرس برای ارتقای مهارت‌های شنیداری خود استفاده کنید.

نوشته‌های مرتبط