طرز تهیه بوریتو گوشت مکزیکی ساندویچ خوشمزه و عالی

یکی از دوستان مکزیکی‌ام سال‌ها است که این ساندویچ خوشمزه را درست می‌کند؛ روزی سعی کردم طرز تهیه بوریتو گوشت مکزیکی ساندویچ خوشمزه و عالی را از وی یاد بگیرم. نخستین باری که این غذا را برای خانواده‌ام درست کردم، آن‌ها عاشق بوریتو شدند؛ و از آن به بعد، بوریتو به غذای مورد علاقه‌ی خانواده‌ام تبدیل شد. وقتی بوریتوها را روز بعد داخل مایکروویو مجددا گرم می‌کنید، احساس می‌کنید طعم‌اش از قبل هم لذیذتر شده است.

زمان مورد نیاز و مقدار تهیه

زمان آماده‌سازی و پخت: مجموعا ۳۰ دقیقه
برای مصرف ۶ نفر

مواد مورد نیاز

الف. ۴۵۰ گرم گوشت چرخ‌کرده‌ی گوساله
ب. ۷ گرم چاشنی مخصوص تاکو
پ. ۴۵۰ گرم پوره‌ی لوبیا
ت. ۶ عدد تورتیلای گندم، گرم
ث. ۱ فنجان پنیر گودای رنده شده
ج. ۴ قاشق چای خوری روغن کانولا
چ. خامه ترش و سس سالسا

دستور تهیه‌ی چاشنی مخصوص تاکو
مواد مورد نیاز

الف. ۱ قاشق غذاخوری پودر چیلی
ب. یک‌چهارم قاشق چای خوری پودر سیر
پ. یک‌چهارم قاشق چای خوری پودر پیاز
ت. یک‌چهارم قاشق چای خوری پوست آسیاب شده‌ی فلفل قرمز
ث. نصف قاشق چای خوری فلفل پاپریکا
ج. یک و نیم قاشق چای خوری زیره‌ی آسیاب شده
چ. ۱ قاشق چای خوری نمک دریایی
ح. ۱ قاشق چای خوری فلفل سیاه

دستورالعمل

تمام ادویه‌ی بالا را با یکدیگر به خوبی ترکیب کنید.

 طرز تهیه‌ی پوره‌ی لوبیا
رپورتاژ

مواد مورد نیاز

الف. ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون
ب. نصف فنجان پیاز خرد شده
پ. یک‌چهارم قاشق چای خوری نمک
ت. ۲ حبه سیر خرد شده
ث. نصف قاشق چای خوری پودر چیلی
ج. یک‌چهارم قاشق چای خوری زیره آسیاب شده
چ. ۳ فنجان لوبیا چیتی پخته
ح. نصف فنجان آب
خ. ۲ قاشق غذاخوری گشنیز تازه‌ی خرد شده
د. ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو

دستورالعمل

الف. یک ماهیتابه‌ی متوسط را روی شعله‌ی متوسط قرار دهید؛ روغن زیتون را داخل آن بریزید تا کاملا داغ شود. پیاز و نمک را به آن اضافه کنید و تفت دهید تا پیاز نرم و شفاف شود – حدود ۵ الی ۸ دقیقه.
ب. سیر، پودر چیلی، و زیره را اضافه کنید. دائما مواد را به هم بزنید تا بوی معطر ادویه به مشام برسد. سپس، لوبیا و آب را اضافه کنید. درب ظرف را بگذارید و اجازه دهید مواد به مدت ۵ دقیقه بپزند.
پ. شعله را کم کنید و درب ظرف را بردارید. با استفاده از پوره‌ساز لوبیاها را بکوبید. اکنون اجازه دهید مواد به مدت ۳ دقیقه‌ی دیگر داخل ماهیتابه بپزند.
ت. ماهیتابه را از روی شعله بردارید و گشنیز و آب لیمو را به مواد اضافه کنید.

دستورالعمل اصلی

الف. گوشت گوساله را داخل یک ماهیتابه‌ی بزرگ بپزید تا رنگ خام آن تغییر کند؛ سپس چاشنی تاکو را به آن اضافه کنید. مواد را از داخل ماهیتابه در بیاورید و داخل یک بشقاب، کنار بگذارید. ماهیتابه را تمیز کنید.

ب. پوره‌ی لوبیا را داخل یک ماهیتابه‌ی کوچک، روی شعله‌ی متوسط به مدت ۲ الی ۳ دقیقه بپزید.

پ. حدود یک‌سوم فنجان پوره‌ی لوبیا را با استفاده از قاشق در مرکز هر یک از تورتیلاها قرار دهید؛ روی لوبیا را نیز با یک‌چهارم فنجان ترکیب گوشت چرخ کرده بپوشانید. در آخر، مقداری پنیر روی آن بپاشید. نان تورتیلا را از چهار طرف تا بزنید و مواد را کاملا داخل نان بپیچید.

ت. ماهیتابه‌ی بزرگ را روی شعله‌ی متوسط بگذارید، و بوریتوها را از هر دو طرف داخل روغن سرخ کنید تا قهوه‌ای رنگ شوند. در آخر، آن‌ها را با همراه خامه ترش و سس سالسا نوش جان کنید.

چند نکته‌ی تجربی

الف. هر یک از بوریتوها را پیش از سرخ شدن می‌توانید داخل حوله‌ی کاغذی و فویل بپیچید و در ظرف مخصوص داخل فریزر نگهداری کنید. هنگام استفاده، بوریتوها را از فویل خارج کنید؛ و به همان شکل که داخل حوله‌ی کاغذی پیچیده شده‌اند، در ظرف مخصوص، داخل مایکروویو قرار دهید. مایکروویو را در بالاترین درجه به مدت ۳ الی ۴ دقیقه روشن کنید. ۲۰ ثانیه دست نگه دارید و سپس آن‌ها را سرخ کنید.
ب. استفاده از گوشت چرخ‌کرده‌ی گوساله‌ی کم چرب به جای گوشت پر چرب، به ازای هر ۱۱۵ گرم از گوشت، می‌تواند حدود ۴۵ کالری کم‌تر وارد بدن‌تان کند. هم‌چنین، گوشت چرخ‌کرده‌ی کم چرب دارای حدود ۲۹ درصد چربی اشباع شده کم‌تری است.

نوشته‌های مرتبط