بهترین تشک طبی برای جلوگیری از کمر درد کدام میباشد؟

چنانچه مایلید با خرید بهترین تشک طبی ،خواب راحتی را برای خود فراهم کنید و یا دچار کمر درد و سایر دردهای آرتروزی هستید، خرید تشک طبی خوب از یک برند معروف می‌تواند خواسته و نیاز شما را برآورده کرده و در درمان درد کمر و مفاصل شما موثر باشد. اما همان طور که می‌دانید تشک‌هایی که با عنوان تشک طبی در بازار وجود دارند، انواع مختلفی دارند و لازم است درباره ساختار انواع تشک طبی اطلاعاتی داشته باشید تا بتوانید متناسب با بودجه و نیازی که دارید بهترین تشک طبی را خریداری نمایید، مضاف بر اینکه قیمت تشک طبی با توجه به مواد و متریالی که در ساخت آن به کار رفته بسیار متفاوت است.

تشک طبی چیست؟

همه ما می‌دانیم که وقتی صبح با کمردرد از خواب بلند می‌شویم به این معناست که محل خواب مناسبی نداشته و تشکی که روی آن استراحت کرده‌ایم، از استانداردهای کافی برخوردار نبوده و یا طبی نیست. بنابراین ضروری است نسبت به خرید بهترین تشک طبی اقدام کرده و در این خصوص حساس باشید. تشک طبی به تشک‌هایی گفته می‌شود که از نظر متریال یعنی فنر، انواع فوم و پارچه‌هایی که به عنوان روکش برای آن در نظر گرفته شده دارای استانداردهای مشخصی باشد. یعنی اینکه ضمن مراقبت از کمر و سایر مفاصل، حالت ضد تعریق و ضد میکروب و .. نیز داشته باشد. ما در ادامه به معرفی انواع تشک‌های طبی پرداخته و به شما خواهیم گفت که به چه علت قیمت تشک طبی در مدل‌های گوناگون متفاوت است.

انواع تشک خوشخواب

ما در این قسمت سعی داریم هر یک از انواع تشک تختخواب را با ذکر مزایا و معایبی که دارند مورد بررسی قرار دهیم تا شما بتوانید بهترین تشک را متناسب با نیاز و ساختار بدنی خود انتخاب نمایید.

  • تشک فنر متصل

در این نوع تشک‌ها فنر به کار رفته و ساختار فنرها به گونه‌ای است که به یکدیگر متصل می‌باشد. لازم است این نکته را بدانید که هر چه تعداد فنرها بیشتر باشد تشک حالت ارتجاعی بیشتری داشته و هرچه تعداد فنرها کمتر باشد تشک سفت‌تر خواهد بود. طبیعتا ساختار تشک‌هایی با فنرهای متصل مزایا و معایب مختلفی هم به همراه دارد.

مزیت این نوع تشک‌ها در این است که وزن کمی دارند و جابجا کردن و یا پشت و رو کردن آن‌ها ساده است. همچنین به لحاظ مموری فوم‌هایی که در آن‌ها به کار رفته بیشتر در موارد ارتوپدی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع تشک عیوبی هم دارد که می‌توان به کم بودن ضخامت‌شان اشاره کرد به طوری که با گذشت زمان و استفاده مداوم در قسمت وسط دچار گودشدگی شده و می‌تواند به کمر فرد آسیب برساند.

  • تشک فنر منفصل

این نوع تشک‌ها ساختاری دارند که فنرهای آن به صورت جدا از هم قرار گرفته‌اند. اما تعداد فنرها تنها عامل کیفیت این نوع تشک‌ها نیست بلکه لازم است فنرها دارای مرغوبیت بالایی باشند تا ماندگاری بیشتری پیدا کنند. از مزیت این تشک‌ها می‌توان به تحمل وزن بالا اشاره کرد اما به دلیل آن که خود تشک نیز دارای وزن بالایی می‌باشد جابجا و یا پشت و رو کردن آن نیز سخت خواهد بود که این مورد را می‌توان یکی از معایب این نوع تشک‌ها برشمرد.

با توجه به آنچه درباره تشک‌های فنر منفصل و متصل بیان کردیم لازم است به این نکته اشاره شود که این دسته از تشک‌ها طبی نیستند بلکه تشک‌هایی را می‌توان طبی به شمار آورد که از جنس فوم، یونولیت یا اسفنج فشرده به همراه فنر ساخته شده باشند. اگر بخواهیم درباره مزایای بهترین تشک طبی اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم ذکر این موارد ضروری است که این تشک‌ها حالتی سفت و محکم داشته اما عمر مفیدشان نسبت به تشک‌های فنردار کمتر است.

تشک تخت خواب

رپورتاژ

البته منظور از عمر کمتر این است که حداقل تا شش سال می‌توان به راحتی از آن‌ها استفاده کرد و بسیاری از آن‌ها دارای گارانتی نیز می‌باشند. زیرا فوم‌های ضخیم‌تر و فنرهای قوی‌تری در آن‌ها بکار رفته که سبب می‌شود این دسته از تشک‌ها عمر بالاتری داشته باشند. از دیگر ویژگی‌های بهترین تشک طبی می‌توان به برقراری تناسب با وزن بدن، قابلیت انعطاف پذیری بالا، برخورداری از پارچه مناسب با خواص ضد میکروبی و ضد آلرژی با استفاده از پارچه‌هایی که خاصیت اکسیژن رسانی بالایی دارند نیز اشاره نمود. در حال حاضر تشک‌های طبی خاص‌تری نیز در بازار وجود دارند که از بین بهترین تشک طبی‌های موجود می‌توان به نوعی از آن که دارای عایق حرارتی و المنت‌های مخصوص جهت تسکین درد مفاصل و تسهیل گردش خون و .. می‌باشد، اشاره کرد.تکنولوژی ساخت تشک تغییر کرده است و خوشخوبان ، دیجی کالا و دیجیاتو از قوی ترین برندهای بازار لوازم خانگی هستند.

انواع تشک از نظر ابعاد

در خصوص ابعاد تشک خوشخواب نمی‌توان قانون و قائده خاصی را ذکر کرد و گفت که در تمام دنیا همین قانون وجود دارد. بلکه تخت به هر ابعادی که ساخته شود، تولیدکنندگان تشک نیز می‌توانند تشک مخصوص و متناسب با آن را تولید نمایند. اما در حال حاضر تشک‌هایی با ابعاد مشخص در بازار موجودند که ما در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

تشک طبی یک نفره: این نوع تشک‌ها به طول 200 سانتی متر و عرض 90 سانتی متر تولید شده‌اند که البته در تولید تشک‌های معمولی نیز همین ابعاد در نظر گرفته می‌شود.

تشک طبی دو نفره: سایز و ابعاد تشک‌های دونفره تنوع بیشتری دارد به طوری که ابعاد مختلف زیر برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

  • تشک استاندارد دو نفره به طول 200 و عرض 160 سانتی‌متر
  • تشک استاندارد دو نفره به طول 200 و عرض 180 سانتی‌متر

البته اکنون در بازار تشک‌های یک نفره بزرگ که به عنوان دو نفره کوچک هم می‌توان از آن‌ها استفاده کرد با ابعاد 200 در 120 سانتی‌متر تولید شده است که برای اتاق خواب‌های کوچک بسیار مناسب می‌باشد.

تشک نوجوان: این نوع تشک‌ها نیز در مدل‌های معمولی و طبی به طول 180 و عرض 80 سانتی‌متر در بازار موجود است.

تشک نوزاد: این نوع تشک‌ها که برای داخل تخت نوزاد طراحی شده به طول 130 سانتی‌متر و عرض 70 سانتی‌متر در بازار موجود است.

شکل قرار گیری بدن

فروشگاه اینترنتی خوشخوابان

چنانچه قصد خرید بهترین تشک طبی را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم محصول مورد نظر خود را از برندهای خوشنام و معروف و همچنین فروشگاه‌های معتبر سراسر کشور تهیه کنید. زیرا در این شرایط می‌توانید تشک‌هایی استاندارد با گارانتی را دریافت نمایید به طوری که اگر پس از مدتی دچار آسیب یا مشکل شوند، می‌توان اقدام به تعویض و یا تعمیر آن‌ها نمود.

برند خوشخواب یکی از برندهای قدیمی و معتبر تولیدکننده خوشخواب در ایران به شمار می‌آید که فعالیت خود را در این زمینه از سال 1338 آغاز کرده و این محصول را با بالاترین کیفیت و با استفاده از بهترین متریال روز دنیا در اختیار مشتریان قرار داده است. نکته مهم در خصوص کیفیت محصولات برند خوشخواب در ایران این است که از گواهینامه‌های استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران، استاندارد بین المللی اروپا  CE بهره‌مند می‌باشد. برای دیدن انواع مدل‌های تشک طبی دو نفره و یک نفره خوشخواب و همچنین استعلام قیمت تشک طبی و .. می‌توانید به سایت خوشخوابان به آدرس الکترونیکی https://khoshkhaban.com/ مراجعه نمایید.

نوشته‌های مرتبط