13 روش طبیعی درمان لوپوس با رژیم غذایی و درمان های خانگی

لوپوس یکی از بیماری‌های خودایمنی بسیار شایع است و بیش از ۱.۵ میلیون آمریکایی مبتلا به این بیماری هستند. در بیماری‌های خود ایمنی دستگاه ایمنی بدن به خود بدن و سلول‌های سالم حمله می‌کند. نتیجه‌ی این حمله شبیه به زخم‌ها و بیماری‌های پوستی است. درمان لوپوس زمان‌بر است و تلاش برای درمان آن در عرض یک هفته ایده‌ی خوبی نیست. این بیماری در زنان بیش‌تر از مردان رخ می‌دهد. تشخیص نشانه‌های اولیه‌ی این بیماری دشوار است چرا که علائم لوپوس بسیار شبیه به سایر بیماری‌های شایع مانند رینیت آلرژیک (التهاب مخاط بینی آلرژیک)، اختلال تیروئید، زگیل و آکنه‌ی کیستیک است. در این مقاله با ما همراه باشید تا ۱۳ روش طبیعی درمان لوپوس با رژیم غذایی و درمان های خانگی را بدانید.

از لحاظ فنی هیچ داروی متداولی برای تشخیص لوپوس وجود ندارد، به طور کلی داروهایی که به بیماران تجویز می‌شوند برای درمان اختلال تیروئید هستند، یا قرص‌های مسکن و ضد التهاب عمومی که برای کاهش قرمزی و تورم پوست استفاده می‌شوند. لوپوس معمولا یک احساس ناگهانی سوختگی ایجاد می‌کند و ممکن است سبب قرمز شدن گونه‌های‌تان شود.

لوپوس اریتماتوس سیستمیک یا لوپوس منتشر (SLE) شایع‌ترین نوع لوپوس است. برخی از افراد بدون داشتن هیچ مشکلی، تمام عمر خود را با راش‌های لوپوس زندگی می‌کنند، اما برای برخی از مردم این راش‌ها تحریک کننده و دردناک هستند. مشکل اصلی این بیماری خودایمنی این است که می‌تواند بر اندام‌های متعدد بدن مانند کلیه، ریه، قلب، زانو، رگ‌های خونی، مغز و پوست تاثیر بگذارد. قبل از این‌که به سراغ درمان‌های طبیعی برویم، بهتر است ابتدا این اختلال را به طور عمیق درک کنیم. این امر به شما کمک می‌کند زمان بازیابی را کاهش دهید.

لوپوس و علائم آن چیست؟

لوپوس یک بیماری التهابی است که به علت اختلال خودایمنی ایجاد می‌شود. سیستم ایمنی بدن حمله به بافت‌ها، سلول‌ها و غدد خود را شروع می‌کند، زیرا نمی‌تواند تفاوت بین مزاحمان خارجی و بافت‌های خود را تشخیص بدهد. پزشکان علت دقیق لوپوس را نمی دانند و همین باعث می‌شود که این بیماری خطرناک‌تر از آن چیزی باشد که ما فکر می‌کنیم.

با این حال، در اینجا برخی از علائم شایع و نشانه‌های اولیه‌ی لوپوس را می‌بینید:

– واکنش ناگهانی آلرژیک که سبب بروز علائم سرماخوردگی و سرفه می‌شود

– مستعد بودن بدن به عفونت ویروسی

– نوسانات خلق و خو و اختلال احساسی

– عدم تعادل هورمونی و نامنظم شدن دوره‌های قاعدگی

– سوء هاضمه (هضم ضعیف)

– درد مفاصل

– افسردگی و اضطراب

– کم شدن حافظه و سردرگمی

– تاری دید و چشم‌های خشک

– زخم بینی و زخم دهان

– سردرد و میگرن

– بزرگ شدن گره‌ی لنفاوی

– خستگی و تنگی نفس

– احتباس مایعات و خارش پوست

– راش‌های به شکل پروانه روی گونه و بینی

در صورتی که بیمار زن باشد اوضاع او وخیم‌تر است زیر این بیماری غالبا به خانم‌ها حمله می‌کند. گیاهان دارویی و برخی از مواد در آشپزخانه وجود دارد که می‌تواند برای درمان لوپوس به طور طبیعی در خانه مورد استفاده قرار بگیرد. این درمان‌های طبیعی سرعت بهبود را افزایش می‌دهند و ممکن است به تشخیص کامل لوپوس کمک کند.

در این‌جا بهترین روش‌های خانگی و طبیعی را برای درمان لوپوس می‌بینید.

درمان لوپوس با رژیم غذایی

۱. روغن نارگیل

مزایای روغن نارگیل برای سلامتی بسیار زیاد است، از جمله کاهش التهاب پوست، کمک به هضم و پاک کردن بدن از رادیکال‌های آزاد. متعادل کردن سیستم ایمنی برای مقابله  با راش‌های ناشی از لوپوس برگ برنده‌ی بزرگی است. روغن نارگیل عامل ضد باکتری و ضد التهابی قدرتمندی است و همین باعث می‌شود درمان خانگی خوبی برای لوپوس باشد.

اسید لوریک، یک ترکیب فعال موجود در روغن نارگیل، برای پوست بسیار تسکین‌دهنده است و از بروز زخم و قرمزی ناشی از التهاب در سلول‌های پوستی جلوگیری می‌کند.

نحوه‌ی استفاده از این درمان طبیعی:

– صورت‌تان را با آب خنک شیر شستشو دهید و بعد آن را به آرامی خشک کنید.

– چند قطره روغن نارگیل گرم را روی نوک انگشتان‌تان قرار دهید و آن را روی گونه‌ها استعمال کنید.

– ناحیه را به آرامی و به مدت چند دقیقه ماساژ دهید (حداقل فشار ممکن را اعمال کنید).

– اجازه بدهید در تمام طول روز روغن روی گونه‌ها و بینی بماند.

– از این درمان هر روز و به مدت چند هفته استفاده کنید.

– برای بهبودی سریع، روغن نارگیل را قبل از رفتن به رختخواب در ناحیه‌ی آسیب‌دیده استعمال کنید.

– اجازه بدهید به مدت یک شب بماند و به شما برای مبارزه با علائم لوپوس کمک کند.

– همچنین ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل را قبل از خواب میل کنید.

۲. گیاه دارویی ریحان

برگ‌های ریحان یکی از بهترین داروهای طبیعی برای درمان لوپوس هستند. این گیاه یک عامل قدرتمند ضد التهابی است که جریان آنزیم را در سلول‌های پوست تنظیم می‌کند و تورم را کاهش می‌دهد. بسیاری از کرم‌ها و لوسیون‌های متداول عصاره‌ی ریحان را به عنوان عنصر اصلی برای درمان راش پوستی و زگیل استفاده می‌کنند.

طبیعت آنتی‌اکسیدانی ریحان در خنثی‌سازی رفتار ایمنی موثر است و مانع از بروز هر گونه استرس می‌شود. برگ‌ها و روغن ریحان را می‌توان به عنوان یک جایگزین برای درمان لوپوس در خانه استفاده کرد.

نحوه‌ی استفاده از ریحان جهت بهبود علائم لوپوس:

– یک مشت برگ ریحان را بردارید و آن‌ها را له کنید تا خمیری حاصل شود.

– یک لایه‌ی ضخیم از این خمیر ریحان را روی راش‌های ناشی از لوپوس بمالید و آن را با پنبه بپوشانید.

– اجازه بدهید این داروی خانگی به مدت ۲ ساعت روی ناحیه‌ی آسیب‌دیده بماند و سپس آن را با آب بشویید.

– این روند را دو بار در روز به مدت ۴ هفته تکرار کنید.

– ۲ قاشق چایخوری از خمیر برگ ریحان را با یک لیوان شیر مخلوط کنید.

– خوب هم بزنید و این اکسیر گیاهی را قبل از صبحانه بخورید.

۳. زردچوبه برای درمان لوپوس

ترکیب کورکومین موجود در زردچوبه یک فاکتور ضد التهابی قدرتمند است که می‌تواند برای درمان بیماری‌های خود ایمنی مانند لوپوس و واکنش‌های آلرژیک استفاده شود. زردچوبه یکی از بهترین گیاهان در طب آیورودا است که برای بهبود زخم و تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده می‌شود.

گاهی اوقات، برخی از انواع نه چندان شایع لوپوس، بر افراد تاثیر می‌گذارند مانند نفریت لوپوس عودکننده / مقاوم. مطابق با یک مطالعه، زردچوبه در درمان و کاهش تورم ناشی از بیماری‌های خودایمنی مزمن نیز موثر است.

نحوه‌ی استفاده از زردچوبه برای بهبود علائم لوپوس:

– برای انجام این درمان به پودر زردچوبه و عسل مانوکا نیاز دارید.

– مقدار برابر از پودر زردچوبه و عسل مانوکا را مخلوط کنید.

– برای درمان راش ناشی از لوپوس خمیر را در مناطق آسیب‌دیده استعمال کنید.

– اجازه بدهید خمیر به مدت ۳۰ دقیقه بماند و سپس آن را با آب بشویید.

– همچنین ۱ قاشق غذاخوری پودر زردچوبه‌ی بو داده را با یک لیوان شیر مخلوط کنید.

– این شیر زردچوبه را بنوشید و اگر طعم آن تلخ بود، کمی عسل به آن اضافه کنید.

۴. انجام تمرینات ورزشی برای درمان لوپوس

ورزش منظم برای درمان لوپوس بسیار مهم است. براساس یک مطالعه‌ی منتشر شده در مجله‌ی انجمن تخصصی آرتریت، انجام تمرینات ورزشی به طور منظم در بازسازی سیستم ایمنی و جلوگیری از حمله‌ی بیش‌تر بیماری لوپوس بسیار موثر است.

انجام تمرینات ساده می‌تواند به شما در بهبود قدرت درونی‌تان کمک کند و سبب قوی‌تر شدن سیستم ایمنی بدن‌تان شود. این امر می‌تواند از کمردرد و درد مفاصل جلوگیری کند، گردش خون را بهبود دهد و کلیه‌ها را سالم نگه دارد.

مطالعه‌ی دیگری در مورد افراد مبتلا به لوپوس نشان می‌دهد که تمرینات فیزیکی برای بهبود گردش خون، کمک به هضم، کاهش خستگی و درد زانو بسیار موثر هستند.

برخی از تمرینات رایج برای درمان لوپوس در منزل:

– پیاده‌روی سریع

– حرکات ایروبیک ساده

– پیلاتز

– دوچرخه‌سواري

– ایروبیک در آب

– شنا

– یوگا

– ۱۵ تا ۳۰ دقیقه پیاده‌روی

* توجه: نه تنها برای درمان علائم لوپوس، بلکه می‌توانید روزانه ورزش کنید تا تناسب اندام داشته باشید و دور از استرس بمانید.

۵. عصاره‌ی هسته‌ی انگور

برای درمان موثر لوپوس، می‌توانید از عصاره‌ی هسته‌ی انگور استفاده کنید. این ماده یک آنتی‌اکسیدان قوی است و خواص ضدالتهابی دارد. عصاره‌ی انگور باعث کاهش خارش و لکه زدن پوست می‌شود.

رفتار ضد آلرژیک هسته‌ی انگور در درمان عروق خونی و بهبود گردش خون بسیار موثر است. در برخی از داروهای آیورودا، این عصاره برای از بین بردن درد و تورم مفاصل مرتبط با لوپوس استفاده می‌شود.

نحوه‌ی استفاده از عصاره‌ی هسته‌ی انگور برای بهبود علائم لوپوس:

– برای انجام این درمان به پودر عصاره‌ی هسته‌ی انگور، عسل و آب نیاز دارید.

– یک لیوان آب بردارید و ۱ قاشق غذا خوری پودر عصاره‌ی هسته‌ی انگور را با آن مخلوط کنید.

– ۳ قاشق چایخوری عسل به ترکیب اضافه کنید و خوب هم بزنید.

– هر روز قبل از رفتن به رختخواب، این نوشیدنی گیاهی را بنوشید تا لوپوس را به طور موثری درمان کنید.

– شما می‌توانید برای حفظ سلامت پوست مقدار زیادی آب بنوشید.

۶. زنجبیل برای درمان راش‌های ناشی از لوپوس

به غیر از داروهای متداول، درمان‌های جایگزین مؤثری برای لوپوس وجود دارد از جمله زنجبیل. زنجبیل با مزایای بهداشتی شگفت‌انگیزی همراه است، این ریشه‌ی گیاهی یک عامل ضد التهابی قدرتمند است. مصرف روزانه‌ی چای زنجبیل قرمزی پوست را کاهش می‌دهد و از گسترش یافتن راش‌های به شکل پروانه جلوگیری می‌کند.

خواص آنتی‌اکسیدانی زنجبیل در درمان درد مفاصل و تورم موثر است. زنجبیل یک گیاه دارویی قدرتمند و یکی از بهترین داروهای گیاهی برای بیماری‌های خودایمنی است که از قدیم‌الایام مورد استفاده قرار گرفته‌است.

نحوه‌ی استفاده از زنجبیل برای بهبود راش ناشی از لوپوس:

– دو قطعه‌ی دو و نیم سانتی از زنجبیل را رنده کنید و آب آن را استخراج کنید.

– آب زنجبیل را با یک لیوان آب پرتقال مخلوط کنید.

– این نوشیدنی قدرتمند را به طور روزانه برای تقویت ثبات سیستم ایمنی بنوشید.

–  همچنین می‌توانید چای تهیه‌شده از زنجبیل را بنوشید.

رپورتاژ

– گزینه‌ی جایگزین این است که مکمل زنجبیل را مصرف کنید. برای دانستن دوز مناسب، با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید.

۷. پروبیوتیک‌ها برای درمان لوپوس

سیستم ایمنی قدرتمند می‌تواند با استفاده از باکتری‌های سالم روده ایجاد شود. پروبیوتیک‌ها هیچ چیز جز باکتری‌های مفید روده نیستند و به همین دلیل افراد مبتلا به لوپوس ترجیح می‌دهند از پروبیوتیک‌ها برای درمان تورم، درد، عود مکرر مشکلات و راش همراه با بیماری خود ایمنی استفاده کنند.

پروبیوتیک‌ها مزایای زیادی برای سلامتی دارند مانند افزایش عملکرد دستگاه گوارش، تقویت سیستم ایمنی بدن، مدیریت و پیشگیری از اگزما در کودکان، درمان بیماری‌های ناشی از خوراکی‌ها و پیشگیری و درمان عفونت‌های دستگاه ادراری وجود دارد. شیر، کفیر، میسو، تمپه، ماست دارای ارگانیسم‌های زنده و کلم‌ترش در رژیم غذایی‌تان بگنجانید چرا که این‌ها غنی از پروبیوتیک‌ها هستند.

– رژیم پروبیوتیک شما می‌تواند موثرتر باشد اگر عسل را نیز به آن اضافه کنید.

– ۲ قاشق غذاخوری ماست بردارید و ۱ قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید.

– این ترکیب را دو بار در روز برای تقویت سیستم ایمنی بدن‌تان میل کنید.

– شما همچنین می‌توانید از پزشک‌تان بخواهید تا برخی از مکمل‌های پروبیوتیک را به شما پیشنهاد دهد.

۸. نمک اپسوم

یک حمام ساده با نمک اپسوم می‌تواند در درمان علائم لوپوس مانند خستگی، تورم، درد مفاصل و راش‌های پروانه‌ای شکل بر روی گونه‌ها مفید باشد. هنگامی ‌که نمک اپسوم را در آب گرم حل می‌کنید، آن را به منیزیم و سولفات تجزیه می‌کنید. اعتقاد بر این است که این مواد معدنی توسط پوست شما جذب می‌شوند و به کاهش درد عضلانی در شما کمک می‌کنند و سبب می‌شوند که تسکین بیابید.

حمام با نمک اپسوم برای درمان بیماری‌های مختلف پوستی استفاده می‌شود. این نمک برای حذف زگیل مفید است و بوی پا را از بین می‌برد. استفاده از این حمام سم‌زدایی، برای از بین بردن رادیکال‌های آزاد و سموم بدن مفید است.

نحوه‌ی استفاده از نمک اپسوم برای درمان لوپوس:

– وان حمام را با آب گرم پر کنید.

– اطمینان حاصل کنید که آب بیش از حد گرم نیست زیرا ممکن است پوست شما را بسوزاند.

– ۱ فنجان نمک اپسوم را در آب داخل وان بریزید و خوب هم بزنید.

– هنگامی‌ که به طور کامل حل شد، داخل محلول آب و نمک دراز بکشید.

– در حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه داخل وان بمانید.

– در نهایت با آب ساده دوش بگیرید و بدن‌تان را خشک کنید.

– این روند را ۲ تا ۳ بار در هفته تکرار کنید.

۹. سرکه سیب

سرکه سیب نیز یکی از بهترین و موثرترین داروهای خانگی برای راش ناشی از لوپوس است. در دنیای پزشکی، برخی معتقدند کمبود اسید هیدروکلریک می‌تواند به بیماری‌های خود ایمنی منجر شود. سرکه سیب در بهبود میزان اسید هیدروکلریک بدن شما بسیار موثر است و از بروز بیماری‌های خود ایمنی جلوگیری می‌کند.

علاوه بر این، این ماده جذب مواد مغذی را بهبود می‌دهد و به سم‌زدایی بدن از سموم و رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند.

نحوه‌ی استفاده از سرکه سیب برای درمان لوپوس منتشر:

– برای انجام این درمان به سرکه سیب (ACV)، عسل و لیمو نیاز دارید.

– یک لیوان آب ولرم آماده کنید.

– ۱ قاشق غذا خوری ACV و ۲ قاشق چایخوری لیمو و همین مقدار عسل را به آب اضافه کنید.

– ترکیب به دست آمده را هر روز صبح بخورید تا راش‌های  روی گونه و سایر علائم کاهش یابد.

۱۰. روغن تخم کتان

افرادی که سطح اسیدهای چرب امگا ۳ در آن‌ها پایین است نسبت به بیماری‌های خود ایمنی مانند لوپوس، آرتریت روماتوئید و مولتیپل اسکلروز آسیب‌پذیر هستند. درمانگرهای طب طبیعی معتقد هستند که روغن تخم کتان داروی موثری برای درمان راش ناشی از لوپوس است.

اسیدهای چرب امگا ۳ برای سیستم ایمنی قوی بسیار ضروری هستند. درد را تسکین می‌دهند، التهاب را کاهش می‌دهند و از حملات مکرر بیماری‌های مزمن جلوگیری می‌کنند.

روغن تخم کتان منبع خوبی برای اسیدهای چرب امگا ۳ است. اسیدهای چرب امگا ۳ بهترین مواد غذایی برای تقویت حافظه محسوب می‌شوند و برای عملکرد مناسب مغز مفید هستند.

نحوه‌ی استفاده از روغن تخم کتان:

– آن‌چه نیاز دارید روغن تخم کتان پردازش شده است.

– یک لیوان آب ولرم بردارید و ۱ قاشق چایخوری آب لیمو به آن اضافه کنید.

– ۳ قاشق چایخوری روغن زیتون را اضافه کنید و خوب هم بزنید.

– ترکیب حاصل را هر روز بنوشید تا سریع به نتیجه برسید.

– روش دیگر این است که می‌توانید مکمل‌های اسیدهای چرب امگا ۳ را برای بهبود سریع مصرف کنید.

۱۱. عصاره پوست کاج

پیژنول یک ترکیب فعال موجود در عصاره‌ی پوست کاج است. عصاره‌ی پوست کاج برای توانی که در شفای بیماری‌ها دارد در طب سنتی سراسر جهان شناخته شده‌است. این عصاره می‌تواند علائم لوپوس را مانند درد مفاصل و تورم بهبود بدهد و حتی درمان کند. عصاره‌ی پوست کاج همچنین برای درمان راش‌های ناشی از لوپوس موثر است.

التهاب مفصلی که باعث درد و سفتی می‌شود علامت شایع آرتریت است. عصاره‌ی پوست کاج باعث می‌شود که مفصل انعطاف‌پذیر و متحرک باشد.

نحوه‌ی استفاده از عصاره‌ی پوست کاج برای درمان لوپوس:

– برای انجام این درمان به عصاره‌ی پوست درخت کاج و ماست دارای میکروارگانیسم‌های زنده نیاز دارید.

– ۳ قاشق غذاخوری از ماست را با ۲ قاشق چایخوری از عصاره‌ی پوست درخت کاج مخلوط کنید.

– شما می‌توانید عسل را برای بهبود طعم و شیرین شدن ترکیب اضافه کنید.

– مواد را چند دقیقه هم بزنید.

– ترکیب حاصل را هر روز برای سرعت بخشیدن به روند بهبودی‌تان میل کنید.

۱۲. روغن کرچک

پرس سرد دانه‌های کرچک یک روغن گیاهی فوق‌العاده به شما خواهد داد. روغن کرچک دارای خواص ضد باکتری طبیعی و ضد قارچی است و بدن را به طور طبیعی سم‌زدایی می‌کند. این روغن گیاهی برای درمان راش‌های ناشی از لوپوس موثر است. خواص ضد التهابی روغن کرچک باعث کاهش تورم و درد می‌شود.

محصولات مراقبت از پوست گیاهی از روغن کرچک برای خواص درمانی که دارد استفاده می‌کنند. این روغن از پوسته پوسته شدن پوست جلوگیری می‌کند و قرمزی ناشی از راش و زخم‌ها را کاهش می‌دهد.

نحوه‌ی استفاده از روغن کرچک برای درمان علائم لوپوس:

– برای انجام این درمان به روغن کرچک گرفته شده به شیوه‌ی پرس سرد و روغن زیتون نیاز دارید.

– یک قاشق غذاخوری روغن زیتون بردارید و یک قاشق چایخوری روغن کرچک به آن اضافه کنید.

– دست‌ها را بشویید و چند قطره از این مخلوط روغنی را روی انگشتان‌تان قرار دهید.

– آن را به آرامی روی راش‌های پروانه‌ای شکل بمالید و کاملا پخش کنید.

– اجازه بدهید ترکیب روغنی به مدت ۱۵ دقیقه روی راش‌ها بماند و در نهایت آن را با آب بشویید.

– روش دیگر این است که ۲ قاشق چایخوری روغن کرچک و ۱ قاشق غذاخوری عسل را با یک لیوان آب گرم مخلوط کنید.

– این ترکیب را هر روز با معده‌ی خالی بنوشید تا از بدن‌تان در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت کند.

۱۳. روغن زیتون

روغن زیتون بکر یک داروی موثر و طبیعی برای درمان راش‌های ناشی از لوپوس است. زمانی که به لوپوس مبتلا هستید، سیستم ایمنی بدن شما سلول‌های پوست و بافت‌های خود را از بین می‌برد. ممکن است روی صورت‌تان راش‌های پروانه‌ای شکل را ببینید که زشت و بسیار قرمز به نظر می‌رسند. گاهی اوقات ممکن است این راش‌ها بسیار دردناک باشند و التهاب یک روز در میان افزایش بیابد. برخی از روغن‌های ضروری مانند روغن زیتون درمانی عالی برای ترمیم سلول‌های آسیب‌دیده‌ی پوست هستند. چنین راش‌هایی روی پوست صورت می‌تواند اعتماد به نفس شما را از بین ببرد و اگر شما یک شخصیت معروف هستید، ممکن است این اتفاق به قیمت خراب شدن زندگی حرفه‌ای‌تان تمام شود. وقتی خبر ابتلای سلنا گومز به لوپوس منتشر شد، به مدت چندین هفته در بیمارستان بستری شد. زمان بهبودی برای افراد مبتلا به لوپوس متفاوت است و می‌تواند از ۱ هفته تا ۸ هفته متغیر باشد.

نحوه‌ی استفاده از روغن زیتون برای درمان علائم بیماری لوپوس:

– برای انجام این درمان به روغن زیتون صد در صد بکر نیاز دارید.

– ابتدا صورت‌تان را با آب تمیز بشویید و به آرامی خشک کنید.

– سپس مقداری روغن زیتون را روی گونه‌ها و بینی‌تان، جاهایی که راش‌های پروانه‌ای شکل پدیدار شده‌اند، بمالید.

– اجازه بدهید به مدت ۳۰ دقیقه روغن روی صورت بماند.

– در نهایت آن را با آب بشویید و خشک کنید.

– همچنین روغن زیتون را در پخت و پز استفاده کنید تا قدرت سیستم ایمنی بدن‌تان را افزایش بدهید.

رژیم لوپوس – مواد غذایی که زمان بازیابی را کاهش می‌دهند

آن‌چه می‌خورید در درمان هر نوع مرضی اهمیت زیادی دارد. خوردن غذاهای غنی از ویتامین و خوراکی‌های دارای خواص ضد التهابی می‌تواند روند بهبودی را تسریع کند.

۱. مواد غذایی دارای آنتی‌اکسیدان فراوان: اکسیداسیون یک واکنش شیمیایی است که می‌تواند رادیکال‌های آزاد را تولید کند. این امر باعث جلوگیری از هضم مناسب می‌شود و بدن شما قادر به جذب مواد مغذی و مواد معدنی غذاهایی که می‌خورید، نیست. بلوبری و شکلات تلخ نمونه‌های از مواد غذایی دارای آنتی‌اکسیدان هستند.

۲. شیر خام: این نوشیدنی می‌تواند جذب مواد مغذی و قدرت سیستم ایمنی را بهبود بخشد. شیر خام یک ماده‌ی خوراکی عالی در رژیم غذایی مخصوص بیماری لوپوس است.

۳. ماهی وحشی: این ماهی‌ها منبع شگفت‌انگیزی از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. شمشیر ماهی، ماهی خال‌خالی شاهی، کاشی ماهی، کوسه و تون بعضی از نمونه‌های رایج است.

۴. آووکادو: این میوه سرشار از مواد مغذی است و منبع خوبی از اسیدهای چرب غیر اشباع محسوب می‌شود که در درمان لوپوس مفید هستند.

۵. روغن نارگیل: برخی از روغن‌های اساسی چیزی کم‌تر از اکسیر نیستند. روغن نارگیل در مدیریت علائم لوپوس موثر است و به عنوان یک تقویت‌کننده‌ی فوق‌العاده برای سیستم ایمنی بدن عمل می‌کند.

۶. پروبیوتیک: حفظ تعادل بین باکتری‌های خوب و باکتری‌های بد برای حفظ سلامت کلی بدن ضرورت دارد. غذاهای دارای پروبیوتیک مانند ماست، درمانی طبیعی برای لوپوس و علائم آن یعنی درد و تورم مفاصل محسوب می‌شوند.

۷. مواد غذایی فرآوری‌نشده: رژیم غذایی مخصوص لوپوس باید تنها شامل مواد غذایی ارگانیک باشد و غذاهای فرآوری‌شده و بسته‌بندی نباید جایی در این برنامه‌ی غذایی داشته باشند. غذاهای طبیعی بخورید و سالم بمانید.

۸. مواد غذایی غنی از ویتامین D: ویتامین D برای درمان بیماری‌های خود ایمنی و علائم شایع آن مفید است.

۹. غذاهای دارای آنتی‌بیوتیک‌های طبیعی: لوپوس سیستم ایمنی شما را ضعیف و غیر قابل پیش‌بینی می‌کند، و همین شما را به سمت عفونت‌های باکتریایی ناخواسته می‌کشد. خوردن غذاهای سرشار از آنتی‌بیوتیک می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک کند.

داشتن رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از لوپوس ضروری است. هنگامی ‌که شما مواد غذایی مناسب را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید و مواد غذایی مضر را حذف کنید، علائم لوپوس به سرعت از بین می‌روند.

رژیم لوپوس – مواد غذایی که این بیماری را بدتر می‌کند

به یاد داشته باشید که هر چیزی به دست‌تان می‌رسد، نخورید. حفظ رژیم غذایی سخت برای بهبودی کامل لوپوس مهم است، در غیر این صورت ممکن است خود را در معرض خطر عود آن قرار بدهید. در این‌جا فهرستی از غذاها می‌بینید که افراد مبتلا به لوپوس باید از آن‌ها اجتناب کنند.

۱. مواد غذایی دارای سدیم زیاد: مصرف سدیم بیش از حد می‌تواند به سلول‌های پوستی شما آسیب برساند و راش ناشی از لوپوس را افزایش دهد. از این رو مصرف سدیم را محدود کنید. میزان نمکی را که هر روز می‌خورید، کاهش دهید.

۲. مواد غذایی بسته‌بندی شده: غذاهای فرآوری‌شده مانند چیپس سیب‌زمینی یا سیب‌زمینی سرخ‌شده که با روغن‌های بی‌کیفیت و ناسالم مانند روغن پالم پخته می‌شوند.

۳. از خوردن فست فود پرهیز کنید: ممکن است گاهی اوقات حسابی میل به خوردن هات‌داگ یا برگر داشته باشید، اما خوردن فست فود باعث افزایش چربی در بدن شما می‌شود و هیچ تاثیر مثبتی در روند درمان و بهبودی لوپوس ندارد. در عین حال، چربی ترانس می‌تواند اختلال موجود را حتی بدتر کند و راش‌های پروانه‌ای شکل شما ممکن است کم‌کم حالت ناخوشایندی بگیرند و حتی شکل‌گیری چرک قابل مشاهده است.

۴. به گلوتن نه بگویید: یک رژیم غذایی بدون گلوتن را شروع کنید و از مصرف مواد غذایی مانند نان گندم، چاودار و غیره پرهیز کنید. گلوتن باعث بروز التهاب در روده‌ی کوچک، نفخ و پدیدار شدن راش در ناحیه‌ی زیر بغل می‌شود.

۵. از مصرف نوشیدنی‌های الکلی پرهیز کنید: مصرف الکل موجب ضعف سیستم ایمنی شما خواهد شد و این آخرین چیزی است که هر کسی که مبتلا به لوپوس است، می‌خواهد.

۶. کاهش مصرف کافئین: از خوردن غذاهای غنی از کافئین مانند قهوه و چای پرهیز کنید. اگر به علت کاهش مصرف کافئین دچار سردرد هستید، از داروهای خانگی برای از بین بردن علائم ترک کافئین استفاده کنید.

کلام پایانی در رابطه با درمان لوپوس در خانه

افراد مبتلا به لوپوس علائم متعددی را تجربه می‌کنند که این بیماری خود ایمنی را بدتر می‌کنند. این بیماری بر زنان بیش‌تر از مردان تاثیر می‌گذارد اما این بدان معنا نیست که مردان نمی‌توانند به این بیماری مبتلا شوند. در میان تمام بیماران حدود ۱۵٪ مردان هستند. رژیم غذایی مناسب می‌تواند به کاهش زمان بهبودی کمک کند. داروهای خانگی قیدشده در این نوشتار برای درمان لوپوس محصولات طبیعی هستند. درمان‌های طبیعی و گیاهی زمان‌بر هستند اما علائم لوپوس در نهایت از بین می‌روند. مردم معمولا فکر می‌کنند که لوپوس مسری است، اما این درست نیست. لوپوس یک بیماری خودایمنی است که در آن سیستم ایمنی بدن‌تان علیه خودش عمل می‌کند. حالا شما می‌دانید که چگونه به طور طبیعی از شر علائم لوپوس خلاص شوید، پس چندین راه‌حل از موارد فوق را برای بهبود سریع این بیماری امتحان کنید.

نوشته‌های مرتبط