خواص نیلوفر آبی: 13 خاصیت درمانی گل نیلوفر آبی

نیلوفر آبی نوعی گل خاص است و این قابلیت را دارد که روی سطح آب زنده بماند. برخلاف سایر گل ها و گیاهانی که روی زمین می رویند، نیلوفر آبی برای زنده ماندن به آب نیاز دارد. نیلوفر آبی در مرداب یا هرجای دیگری که آب راکد و ساکن وجود داشته باشد یافت می شود. تعداد اندکی هستند که از نیروی شفابخش گل نیلوفر آبی آگاهی دارند. بسیاری تصور می کنند که گل نیلوفر آبی تنها از این جهت خاصیت دارد که غذای ماهی های مرداب را تامین می کند. خواص نیلوفر آبی در سلامت انسان آن را به یک داروی گیاهی شگفت انگیز تبدیل کرده است. این گیاه زیبا با داشتن ترکیباتی متعدد می تواند بسیاری از بیماری ها و مشکلات مرتبط با سلامت انسان را برطرف کند. گل نیلوفر آبی دارای ویتامین ها و مواد معدنی از جمله فیبر، پروتئین، کاروتن، اسید نیکوتینیک، کلسیم، فسفر، آهن، ویتامین C، ویتامین B1 و B7، لیپیدها و کربوهیدرات است. در ادامه به بررسی تعدادی از خواص گل نیلوفر آبی برای سلامت انسان می پردازیم.

1.درمان سرفه های خونی

سرفه های خونی با استفاده از نیلوفر آبی قابل درمان است؛ همانطور که گیاه زلف شیطان هم در درمان این بیماری موثر واقع می شود.

ریزوم (ساقه های زیرزمینی ریشه مانند) نیلوفر آبی را آبگیری کنید.

مایع بدست آمده را با 200 سی سی آب جوشیده ترکیب کنید.

این محلول را روزانه 3 مرتبه و حداکثر به مدت 5 روز متوالی مصرف کنید.

2. پیشگیری از اسهال و استفراغ

اسهال و استفراغ موجب از دست رفتن مایعات ضروری بدن می شود. آب بدست آمده از ریزوم های نیلوفر آبی جایگزین خوبی برای مایعات از دست رفته بدن است. مواد معدنی موجود در این محصول نیز عملکرد خوبی در افزایش میزان مایعات بدن دارند.

50 گرم از ریزوم های نیلوفر آبی را با 10 گرم ریزوم زنجبیل ترکیب کنید.

این مواد را به خوبی با آب شستشو دهید.

آن ها را آبگیری کرده، صاف کنید و روزی 3 بار این مایع را بنوشید.

3. درمان اسهال خونی

اسهال خونی هم مثل اسهال موجب از دست رفتن آب بدن می شود و در این صورت باید مایعات از دست رفته جایگزین شود. فرمول زیر برای درمان اسهال خونی با استفاده از نیلوفر آبی مورد استفاده قرار می گیرد.

50 گرم ریزوم نیلوفر آبی و 10 گرم زنجبیل پوست کنده را آبگیری کنید.

100 سی سی آب به ترکیب زنجبیل پوست کنده و ریزوم نیلوفر آبی اضافه کنید و آن را بجوشانید.

پس از خنک شدن، 1 قاشق عسل به این ترکیب اضافه کرده و هم بزنید تا طعم بهتری به خود بگیرد.

4. تنظیم فشار خون

افراد مبتلا به فشار خون بالا باید برای جلوگیری از مشکلات و عوارض بعدی، فشار خون خود را در سطحی طبیعی تثبیت کنند. جوانه های نیلوفر آبی می تواند در کاهش فشار خون بالا موثر باشد. جوانه نیلوفر آبی با داشتن چربی خوب می تواند فشار خون بالا را کاهش دهد.

10 گرم دانه نیلوفر آبی و 10 گرم جوانه نیلوفر آبی تهیه کنید.

این دو را با 350 سی سی آب تمیز ترکیب کنید.

ترکیب نهایی را تا دمای 200 درجه سانتیگراد بجوشانید و بطور منظم از این محلول بنوشید.

5. درمان خون دماغ

آهن موجود در نیلوفر آبی دارای خاصیت درمان کنندگی خون دماغ است. بعلاوه، آهن موجود در نیلوفر آبی می تواند سلول های قرمز جدیدی در خون به وجود آورد.

ریشه نیلوفر آبی را تهیه کنید.

آن را آبگیری کنید.

آب بدست آمده را صاف کنید.

چند قطره از مایع نهایی را در سوراخ بینی بریزید.

ریشه گیاه نیلوفر آبی به عنوان نوعی سبزیجات در آشپزی آسیایی مصرف فراوانی دارد. سبزی ریشه نیلوفر آبی دارای 12 خاصیت برای سلامت انسان است.

رپورتاژ

6. رفع بی خوابی

بیماری بی خوابی هر نوبت خوابیدن را به تجربه ای بی کیفیت برای ما تبدیل می کند. دانه گل نیلوفر آبی به دلیل داشتن فسفر و دیگر ویتامین ها محصولی مناسب برای مقاومت در برابر بی خوابی است. در ادامه فرمول مصرف دانه گل نیلوفر آبی برای مبارزه با بی خوابی را با هم می خوانیم.

12 گرم دانه نیلوفر آبی تهیه کنید. 3 لیوان آب به آن اضافه کرده و آن را به مدت نیم ساعت با شعله کم بجوشانید. سپس یک لیوان از این ترکیب را برداشته، آب آن را بنوشید و دانه های آن را هم بخورید.

بهتر است بدانید که دانه نیلوفر آبی مصارف دیگری هم دارد که در ادامه آن ها را با هم می خوانیم.

7. درمان گرم مزاجی

ریزوم های نیلوفر آبی هم مثل خربزه زمستانی یا خربزه قصبه برای رها شدن از گرمی مزاج موثر هستند.

100 گرم ریزوم نیلوفر آبی را خوب تمیز کنید.

آن را با 50 گرم زلف شیطان ترکیب کنید.

مواد را در 500 سی سی آب تمیز بجوشانید.

250 سی سی از آب جوشیده شده را بردارید. آن را صاف کنید و بنوشید.

8. درمان سوزش و التهاب چشم

سوزش و التهاب چشم با استفاده از دانه های نیلوفر آبی قابل درمان است. کاروتن موجود در دانه های نیلوفر آبی این توانایی را دارند که مشکلات بینایی شما از جمله سوزش و التهاب را درمان کنند.

3 گرم دانه نیلوفر آبی را با 9 گرم گل داودی ترکیب کنید و آن ها را داخل پارچه تمیزی قرار بدهید.

پارچه حاوی این ترکیب را به مدت تقریبا 30 دقیقه روی بخار قرار دهید و سپس اجازه دهید خنک شود.

سپس این کیسه پارچه ای را به عنوان کمپرس روی چشم قرار بدهید. این کار را صبح ها و شب ها انجام دهید.

9. کاهش استرس

20 عدد دانه نیلوفر آبی، 15 گرم دانه چشالو، 10 گرم میوه آنگکائو( میوه ای چینی شبیه به خرما) و 10 گرم کیم سیم را با یکدیگر ترکیب کنید.

این ترکیب را در 600 سی سی آب بجوشانید.

نیمی از آب جوشیده شده را جدا کرده و آن را بنوشید.

سایر فواید گل نیلوفر آبی برای سلامت انسان

نیلوفر آبی فواید متعدد دیگری هم دارد و به همین دلیل مصرف آن تاثیری شگفت انگیز در سلامت انسان دارد. گل نیلوفر آبی علاوه بر آنکه فرمول گیاهی موثر برای درمان بیماری هاست و یک گیاه دارویی جادویی به شمار می رود، در تقویت سایر جنبه های سلامت انسان نیز موثر است. در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

10. تقویت بینایی و نور چشم

بتاکاروتن موجود در نیلوفر آبی همان چیزی است که در تقویت بینایی شما موثر است.

11. ساخت سلول های قرمز خونی

برای زنانی که از خونریزی شدید در دوران قاعدگی رنج می برند مصرف آب ریشه های جوشانده نیلوفر آبی توصیه می شود. ریشه های نیلوفر آبی دارای مقادیر فراوانی از آهن است و به همین دلیل مصرف آن تاثیری شگفت انگیز در تولید مجدد سلول های قرمز خونی دارد.

12. مناسب برای رژیم غذایی

فیبر موجود در دانه های نیلوفر آبی با داشتن قابلیت بالایی در بهبود فرآیند هضم و گوارش محصولی مناسب برای کسانی است که در رژیم غذایی به سر می برند.

13. تقویت و تحکیم دندان ها

مصرف فرمول های گیاهی دارویی در تقویت و تحکیم دندان ها موثر است. ریزوم های نیلوفر آبی سرشار از کلسیم هستند. به یاد داشته باشید که اگرچه کلسیم و آهن در بخش های مرتبطی از بدن به فعالیت می پردازند اما لازم است که از مصرف همزمان این دو ماده معدنی پرهیز کنید.

نوشته‌های مرتبط