۱۱ تکنیک منحصر به فرد برای روان صحبت کردن انگلیسی

بگذارید همین اول کار خیال‌تان را راحت کنم، یاد گرفتن زبان انگلیسی سخت است! بعضی کلمات دارای معنای متفاوتی هستند و در سناریوهای مختلف به صورت متفاوتی تلفظ می‌شوند؛ بعضی کلمات تلفظ یکسان دارند اما به گونه‌ی متفاوتی نوشته می‌شوند و در بافتارهای متفاوت به کار می‌روند. بله انگلیسی چنین زبانی است! و با وجود این ویژگی‌ها به نظر می‌رسد که پروسه‌ی یادگیری آن مانند یک میدان مین است! حتی اکثر مردم انگلیسی هم زبان انگلیسی را به طور عالی صحبت نمی‌کنند. با این وجود صحبت كردن به زبان انگليسي به طور مؤثر براي يادگيرندگان كاملا غیرممکن یست با فرض این‌که آن‌ها تمام هم و غم خود را برای انجام این کار بگذارند. این رازها به شما کمک می‌کند تا موانع را از بین ببرید و به سرعت انگلیسی را یاد بگیرید . این شما و این ۱۱ تکنیک منحصر به فرد برای روان صحبت کردن انگلیسی!

روان صحبت کردن انگلیسی

۱۱. تمرکزتان را روی خواندن بگذارید

به جای خواندن کتاب‌های درسی، روی خواندن کتاب‌های داستان و رمان به زبان انگلیسی تمرکز کنید. اگر از مطالبی که خواندید لذت ببرید، احتمال بیش‌تری وجود دارد که خودتان را برای ادامه‌ی مسیر تشویق کنید. با کتاب‌های کودکان شروع کنید و کم کم به سمت مطالب و کتاب‌های پیچیده‌تر بروید.

یک نقطه شروع عالی برای ادبیات بزرگسال، یافتن یک کپی از کتاب مورد علاقه‌تان به زبان انگلیسی است، به این ترتیب شما از قبل می‌دانید که داستان این کتاب چیست و می‌توانید شناختی را که از کتاب و موضوع آن دارید برای درک کلمات و عباراتی که در حال خواندن آن هستید، به کار ببرید.

۱۰. هر روز تمرین کنید

در صورتی که فاصله‌ی زمانی بین دوره‌های مطالعه‌تان بیش از حد طولانی باشد به احتمال زیاد بخش‌هایی از آن‌چه که قبلا آموخته‌اید را فراموش می‌کنید و در این صورت مجبور خواهید بود زمان‌تان را دوباره برای یادگیری نکاتی که در گذشته بلد بودید، صرف کنید.

هر روز تمرین و تلاش کنید، حتی اگر فقط پنج یا ده دقیقه باشد؛ به این ترتیب همه‌ی مطالب همواره در ذهن‌تان تازه خواهند ماند. به این ترتیب دیگر لزومی ندارد چند جلسه پشت هم فقط یک مطلب را مدام مرور کنید و قاعدتا، روند یادگیری‌تان نیز تسریع خواهد شد.

۹. از یک اپلیکیشن که می‌تواند در این مسیر کمک‌تان کند، استفاده کنید

استفاده از یک اپلیکیشن می‌تواند به شما کمک کند تا روی مطالعات‌تان متمرکز شوید و به گونه‌ای رو به جلو حرکت کنید که با مطالعه‌ی صرف و به تنهایی امکان‌پذیر نیست.

شما می‌توانید برنامه‌های رایگان کمک به یادگیری زبان را دانلود کنید که به شما کمک خواهند کرد تا به سرعت زبان انگلیسی را یاد بگیرید، به عنوان مثال برنامه‌ی دولینگو، یک برنامه‌ی رایگان است که با استفاده از بازی به شما هفت واژه‌ی جدید در هر جلسه یاد می‌دهد.

8. برنامه‌های صوتی را به زبان انگلیسی گوش بدهید

سعی کنید گاهی به یک کتاب صوتی یا پادکست که برای‌تان جذابیت دارد، گوش بدهید. تمرکزتان روی این باشد که کلمات چه معناهایی دارند، اما در عین حال از این زمان برای یادگیری تلفظ کلمات و چگونگی نشستن آن‌ها کنار هم برای ایجاد جملات منسجم استفاده کنید.

۷. ویدئوها، برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی را به زبان انگلیسی تماشا کنید

با تماشای برنامه‌های تلویزیون و فیلم‌ها به زبان انگلیسی و زیرنویس‌هایی زبان مادری خودتان، شروع کنید.

گفتگوها را دنبال کنید و سعی کنید کلمات کلیدی را تشخیص بدهید. چند بار این کار را انجام دهید و سپس بدون زیرنویس برنامه را تماشا کنید و ببینید آیا متوجه صحبت‌ّها می‌شوید یا خیر.

یکی دیگر از موارد کاربردی، استفاده از ویدیوهای YouTube است. شما می‌توانید با تماشای فیلم‌ها در مورد چگونگی بهبود مهارت‌های زبان انگلیسی خود، فایده‌ی این رسانه را برای خودتان دو برابر کنید.

۶. یک دوره آنلاین بگیرید

گرفتن یک دوره‌ی آنلاین می‌تواند به شما کمک کند تا تمرکز خود را حفظ کنید زیرا به شما دلیلی برای وقت گذاشتن و تمرکز بر یادگیری می‌دهد. یادگیری در کنار افراد دیگر سبب می‌شود که مسئولیت‌پذیر بمانید، و کمی رقابت سالم با دیگر زبان‌آموزان نیز می‌تواند فرایند یادگیری را کمی سرگرم‌کننده‌تر کند.

رپورتاژ

۵. با فردی که به صورت مادرزادی انگلیسی زبان است، صحبت کنید

در صورت امکان، سعی کنید به انگلیس یا جایی که انگلیسی زبان اول آن است، سفر کنید. با مردم محلی صحبت کنید و از آن‌ها یاد بگیرید.

شاید این کار کمی برای‌تان خجالت‌آور باشد چرا که ممکن است گاهی هنگام صحبت کردن اشتباه کنید یا نتوانید آن‌چه که به شما گفته می‌شود را درک کنید، اما ارزش‌اش را دارد، زیرا به این ترتیب در مورد کاربرد عملی زبان چیزهای بیش‌تری یاد می‌گیرید، روندی که در محیط کلاس درس با محدودیت‌هایی مواجه است.

تا زمانی که نتوانید با کسانی که زبان انگلیسی زبان اول‌شان است، گفت و گو کنید، هنوز به سطح بالایی از درک آن زبان نرسیده‌اید!

۴. انگلیسی را بخشی از برنامه‌ی روزانه‌ی زندگی‌تان قرار دهید

اگر انگلیسی بخشی از روال روزمره‌ی زندگی‌تان باشد، روند یادگیری آن برای‌تان به مراتب‌ سریع‌تر خواهد بود. هر زمان که می‌توانید انگلیسی صحبت کنید، به زبان انگلیسی فکر کنید، به موسیقی‌های انگلیسی گوش دهید و رسانه‌های انگلیسی زبان را بخوانید.

این حالت نیرورسانی ثابت، مهارت‌های انگلیسی شما را در خط مقدم ذهن‌تان حفظ می‌کند و بدون این‌که حتی خودتان متوجه شوید به شما کمک می‌کند که این مهارت‌ها را گسترش دهید.

۳. تبحر یافتن در گرامر را فراموش کنید

عالی بودن گرامر زمانی ضرورت دارد که قرار است به زبان انگلیسی بنویسید. برای این‌که یک زبان را بتوانید روان و راحت صحبت کنید، گرامر آن قدرها هم مهم نیست. اصول اولیه‌ی ساختار جمله را بیاموزید و این تمام چیزی است که شما نیاز دارید.

به خاطر داشته باشید که شما قصد دارید زبان را روان و راحت صحبت کنید، نه این‌که آن را زیبا و عالی بنویسید. تفاوت زیادی بین این دو وجود دارد و در واقع برای صحبت کردن نیازی به یادگیری یک مجموعه کامل از “قوانین” پیچیده نیست، و قطعا به این ترتیب سرعت یادگیری زبان انگلیسی را افزایش می‌دهید.

۲. بازی کلمات انگلیسی انجام بدهید

شما می‌توانید بازی‌هایی مانند اسکربل یا جدول کلمات متقاطع را بازی کنید – هر چیزی که سبب می‌شود در مورد کلمات انگلیسی و معانی آن‌ها فکر کنید.

اگر دوستان‌تان اشتیاق شما را برای زبان انگلیسی درک نمی‌کنند و نمی‌خواهند با شما بازی کنند، روش‌های متعددی برای آنلاین بازی کردن در برابر حریف واقعی یا علیه یک کامپیوتر وجود دارد.

بازی کردن سبب می‌شود که روند یادگیری برای‌تان جذابیت بیش‌تری داشته باشد، و اگر از یادگیری لذت ببرید، احتمال بیش‌تری وجود دارد که به برنامه‌تان پایبند باشید و روان‌ صحبت کردن انگلیسی را سریع‌تر یاد بگیرید.

۱. فوروم‌های انگلیسی زبان را استفاده کنید

به یک وب‌سایت سبک انجمن مانند کورا بپیوندید. زمان بگذارید و موضوعات موجود را بخوانيد و وقتي احساس کردید که اعتماد به نفس لازم را دارید، با پاسخ دادن به سوالات ديگران يا مطرح کردن سوال خودتان، در گفتگو شرکت کنید.

موضوعاتی را انتخاب کنید که مورد علاقه‌تان هستند؛ به این ترتیب سوالات و پاسخ‌های شما معتبر خواهند بود.

حالا متوجه شدید که یادگیری روان صحبت کردن انگلیسی، آن‌قدرها هم که تصورش را داشتید سخت و غیر قابل دسترس نیست. برای رسیدن به بهترین نتایج ممکن، از ترکیبی از نکات بالا استفاده کنید و خودتان را برای یاد گرفتن تشویق کنید.

مهم‌تر از همه این‌که به یاد داشته باشید دانستن یک زبان جدید مهارت واقعا مفیدی است، اما روند یادگیری باید سرگرم‌کننده باشد.

‌آن‌قدر خودتان را درگیر یاد گرفتن زبان نکنید که علاقه به آن در وجودتان از بین برود، زیرا اگر یادگیری کاری خسته‌کننده و طاقت‌فرسا باشد، مطمئنا انرژی و انگیزه‌ای برای ادامه دادن نخواهید داشت.

نوشته‌های مرتبط