25 گران ترین جواهر دنیا که هوش از سرتان می برند

هرچند ممکن برخی آدم‌ها زیاد اهمیت ندهند جواهری که در انگشت‌شان دارند چند قیراط است، اما بعضی‌ها واقعا خودشان را می‌کشند تا بزرگ‌ترین “صخره” را داشته‌باشند. اگر فیلم الماس خونین را با بازی لئوناردو دیکاپریو دیده‌اید احتمالا حدس می‌زنید برای پیدا کردن یک قطعه‌ی کوچک از کربن فشرده‌شده زندگی چند نفر به فنا می‌رود. با این وجود تجارت الماس هم‌چنان رونق زیادی دارد و تا زمانی که آدم‌ها میل شدیدی به این گرانِ مسخره دارند، رونق خواهدداشت. در ادامه ۲۵ گران ترین جواهر دنیا آمده‌است.

گران ترین جواهر دنیا

۲۵. انگشتر یاقوت کبود پرنسس دایانا

Princess Diana sapphire ring

پرنسس دایانا یک شخصیت نمادین است. جای تعجب نیست جواهرات سلطنتی که او استفاده می‌کرد و اکنون در دستان کیت میدلتون است، ۳۸۴۸۸ دلار ارزش داشته‌باشد. شاهزاده چارلز این انگشتر را در نامزدی‌شان به بانو دایانا اسپنسر هدیه داد. این انگشتر گذشته از قیمت واقعی، از نظر تاریخی ارزشمند است.

۲۴. گل سینه‌ی صدفی شکل ملکه‌ ماری رومانی

Tiara and Pecten Shell Shaped Brooch

این جواهر نمادین که زمانی متعلق به ملکه ماری بانوی اول رومانی تعلق داشت و از پوسته‌ی پتن ساخته شده‌است، به عنوان نمادی تاج‌دار برای پرنسس ماری ساخته شد. سازنده‌ی این گل سینه سی. فابرز است و به تاریخ پادشاهی روسیه تعلق دارد.

۲۳. گردنبند زمرد و الماس ملکه ماری خوزه

Emerald and Diamond Necklace

این جواهر زیبا زمانی به ملکه ماری خوزه، آخرین عضو خاندان سلطنتی ایتالیا تعلق داشت. مشهور بود که او کلکسیون بزرگی از جواهرات از جمله این گردنبند دارد. این گردنبند دارای ۵۰ قطعه زمرد و تعداد زیادی الماس است. سازندگان این گردنبند ون کلیف و آرپلس بودند.

۲۲. الماس فیل

Art Deco Necklace With Diamonds

این جواهر دارای زمرد، سنگ کریستال، و الماس است که در بنگاه تجارت کریستیز در لندن به مزایده گذاشته‌شد و زمانی به عنوان زیور فیل محبوب مهاراجه استفاده می‌شد.

۲۱. الماس قلبی 

diamond-heart

این جواهر یک الماس به شکل قلب است که ۵۶.۱۵ قیراط وزن دارد. این الماس در اصل از الماس کولینان بریده شده‌است، کولینان ۱ اکنون بخشی از کلکسیون جواهرات دولت انگلستان است و به قیمت سرسام‌آور ۱۱ میلیون دلار به فروش رسید. این الماس بخشی از کلکسیون جواهرات مجلل بود که در مه ۲۰۱۱ برای خرید موجود شد. بنگاه تجارت کریستیز (فروشنده‌ی آن) این الماس را با عنوان “عشق در یک نگاه” به بازار عرضه کرد و در روز ولنتاین برای بازدید عمومی گذاشت.

۲۰. گل سینه‌ی تعظیم‌کننده شهبانو یوجینی

Antique Diamond Bow Brooch

این گل سینه ساخته‌ی فرانکوئیس کرامر در حدود سال ۱۸۵۵ بود. این جواهر در اصل به عنوان یک تعظیم‌کننده‌ی حکاکی‌شده از جنس الماس با تراش‌های سنتی و اروپایی طراحی شد. ناپلئون سوم آن را برای همسرش شهبانو یوجینی درست کرد. هنری لویرت، مدیر موزه‌ی لوور، در ۲۲ آوریل ۲۰۰۸ با بنگاه تجارت کریستیز در نیویورک یک فروش خصوصی ترتیب داد تا این جواهر تاریخی را به وطن خود یعنی فرانسه برگرداند.

۱۹. گوشواره‌های الماس هری وینستون

Harry Winston Diamond Drop Earrings

این گوشواره‌های آویز به خاطر قیمت هنگفت متقاضی ندارد. این گوشواره‌ها ارزش بالایی دارد چون برای استفاده‌ی تعدادی از ستاره‌های هالیوود ساخته شد. این گوشواره ۴ الماس به وزن ۶۰ قیراط دارد، هم‌چنین یک خمیدگی از جنس پلاتین دارد که فقط با بررسی بسیار دقیق قابل مشاهده است.

۱۸. گردنبند الماس بدون نام

diamond necklace

این گردنبند یک الماس ۸.۱۹ قیراطی به شکل قلب در وسط دارد. صاحب این گردنبند بسیار گران‌بها هنوز گمنام است.

۱۷. گردنبند الماس ریویر و مروارید لاپرگرینا متعلق به ملکه ماری

Queen Mary's Diamond Riviere and La Peregrina Pearl

قیمت این گردنبند ۱۸۲۸۲۲۴ دلار برآورد شده‌است. صاحب این گردنبند نخستین فرمانروای زن انگلستان، ملکه ماری بوده‌است. این گردنبند یکی از خاص‌ترین جواهرات دنیا است که دارای الماس ریویر است. این گردنبند از ۳۴ الماس با تراش سنتی معتبر در قاب طلا و نقره ساخته شده و از طرف ملکه به نوه‌اش پرنسس مارگارت هدیه داده شده‌است.

۱۶. انگشتر لارنس گراف

red diamond ring

لارنس گراف، جواهرساز انگلیسی این انگشتر را در مزایده‌ی کریستیز به قیمت ۲.۶ میلیون دلار خرید. این انگشتر به خاطر رنگ شاه بلوطی الماسی که در وسط آن است و حتی به خاطر شکل هشت وجهی‌اش که کمیاب‌تر است، بسیار خاص و منحصر به فرد است.

۱۵. انگشتر بلغاری

rare blue diamond ring

این الماس کمیاب، بسیار باشکوه و ارزشمند یک انگشتر بلغاری است که به‌طور سفارشی برای یک مجموعه‌دار اروپایی در دهه‌ی ۱۹۶۰ طراحی شد. مالک این انگشتر، که قیمت آن ۲.۹ میلیون دلار برآورد شده‌است، آن را به همسرش هدیه داد. این انگشتر یکی از گران‌ترین جواهرات دنیا محسوب می‌شود.

۱۴. الماس سبز متعلق به بنگاه تجارت ساتبیز

green diamond ring

باور کردن قیمت این انگشتر الماس سبز دشوار است. قیمت فروش این انگشتر ۳.۰۸ میلیون دلار است. این انگشتر برای نخستین بار در مزایده‌ی جواهرات مجلل بنگاه تجارت ساتبیز دیده شد. این بزرگ‌ترین انگشتر الماس است که در یک مزایده فروخته شده‌است و الماس سبز آن حدود ۲.۵۲ قیراط وزن دارد.

رپورتاژ

۱۳. گردنبند ماری آنتوانت

Marie Antoinette Necklace

این گردنبند به ماری آنتوانت، فرزند ماری ترزا، شهبانو، و فرانسیس اول، پادشاه اتریش تعلق دارد و قیمت آن ۳.۷ میلیون برآورد شده‌است.

۱۲. انگشتر الماس گلکنده متعلق به بنگاه تجارت ساتبیز

Pear-Shaped Golconda Diamond Ring

این یکی از گران‌ترین جواهراتی است که تا به حال در یک مزایده به فروش رسیده‌است. این انگشتر دارای یک الماس گلابی شکل است که در فروش پاییزه‌ی جواهرات مجلل و سنگ جید در ۲۰۱۱ رونمایی شد. این انگشتر با قیمت فروش ۶.۵ میلیون دلار بدون شک یکی از گران‌ترین انگشترهای دنیا است.

۱۱. گوشواره‌های الماس گلکنده

Golconda Diamond Earrings

این گوشواره‌ها که از معادن الماس گلکنده در هند آمده‌است، به خاطر الماس‌هایی به شکل کوسن، کوسن‌های شاهنشاهی نیز نامیده می‌شوند. وزن هر لنگه از این گوشواره حدود ۲۳.۱۱ قیراط است و نخستین بار در مه ۲۰۱۱ در فروش بهاره جواهرات مجلل کریستیز در هنگ کنگ دیده شد. یک خریدار گمنام این گوشواره‌ها را به قیمت ۹.۳ میلیون دلار خرید.

۱۰. الماس کولینان

Flawless Blue Diamond Ring

این انگشتر با الماس آبی در مزایده‌ی فروش نیمسال ۲۰۰۹ ساتبیز در ژنو ثابت کرد محبوب عده‌ی کثیری است و توانست قیمت هنگفت ۹.۶۹ میلیون دلار را از آن خود کند.

۹. انگشتر ۱۰ میلیون دلاری

Vivid Blue Diamond Ring

خریداری گمنام این انگشتر را، که در وسط آن یک الماس کوسن شکل آبی با وزن ۶.۰۱ قیراط قرار دارد، در مزایده به قیمت ۱۰ میلیون دلار خرید.

۸. انگشتر گراف صورتی

Vivid Pink Diamond Ring

این الماس ۱۱.۸ میلیون دلاری از معادن افریقای جنوبی می‌آید. این انگشتر یک الماس ۵ قیراطی صورتی دارد و به همراه الماس‌های گراف کار شده‌است تا قیمت آن حتی بالاتر برود.

۷. گردنبند پلنگی والیس سیمپسون

Wallis Simpson’s Panther Bracelet

این جواهر که در مقطعی از زمان به شاه ادوارد هشتم تعلق داشت، به قیمت ۱۲ میلیون دلار فروخته شد و شایعات حاکی از آن است که خریدار آن مدونا بوده‌است.

۶. تاج زمرد و الماس

Emerald and Diamond Tiara

گیدو هنکل فون دانرزمارک، شاهزاده آلمانی در ۱۹۰۰ این تاج را سفارش داد و به عنوان هدیه به همسر دومش کاترین هدیه داد. هم‌چنین شایعاتی وجود دارد مبنی بر این‌که این تاج به همسر ناپلئون سوم، پادشاده فرانسه تعلق داشته‌است. با این حال فارغ از مالکیت سابق آن، این تاج یک ردیف زمرد صیقلی و مروارید شکل با وزن حدود ۵۰۰ قیراط دارد و یک خریدار گمنام برای آن ۱۲.۷۶ میلیون دلار پرداخته است.

۵. انگشتر بلغاری الماس با دو سنگ

bulgari two stone diamond ring

این انگشتر به خاطر ۲ الماس بزرگی که دارد، به راحتی یکی از گران‌ترین انگشترهای دنیا خواهدبود. این انگشتر در ۱۹۷۲ در یک مجموعه‌ی بلغاری ساخته شد و یک مجموعه‌دار آسیایی بعد از یک رقابت تنگاتنگ در مزایده، با اشتیاق آن را به قیمت ۱۵.۷ میلیون دلار خرید.

۴. الماس قلب اقیانوس گران ترین جواهر دنیا

Heart of the Ocean Diamond

گلوریا استوارت در مراسم اسکار ۱۹۹۸ یکی از گران‌ترین جواهرات دنیا را به خود آویخت. قیمت این یاقوت کبود که سازنده‌ی آن هری وینستون است، ۲۰ میلیون دلار برآورد شده‌است و یک کپی دقیق از جواهر تایتانیک است. این گران‌ترین جواهری است که تاکنون در مراسم اسکار استفاده شده‌است و کپی‌های آن در فروش‌های مزایده‌ای ۳.۵ میلیون دلار فروخته می‌شود.

۳. الماس ویتلبس – گراف گران ترین جواهر دنیا

Blue Diamond

این الماس در ۲۰۰۸ به قیمت ۲۴.۳ میلیون دلار به لارنس گراف فروخته شد. شایعات حاکی از آن است که این الماس از پادشاهی هندی گلکنده آمده‌است و شاه فیلیپ چهارم اسپانیا در سال ۱۶۶۴ آن را خرید تا در جهیزیه‌ی دختر نوجوان خود، مارگارت ترزا بگذارد.

۲. بیکینی الماس ۳۰ میلیون دلاری

Green Diamond

بالاترین قیمت برای یک قطعه جواهر جید در فروش نوامبر ۱۹۹۷ کریستیز در هنگ کنگ ثبت شد: کالای ۱۸۴۳، گردنبند “خوش یمن” که با ۲۷ مهره‌ی تقریبا ۰.۵ میلی‌متری به قیمت ۹.۳ میلیون دلار امریکا فروخته شد.

۱. گراف صورتی گران ترین جواهر دنیا

24.78 Carat Fancy Intense Pink Diamond Ring

این جواهر که گفته می‌شود گران‌ترین قطعه در دنیا است، در ۲۰۱۰ به قیمت گزاف ۴۶ میلیون تومان فروخته شد. این جواهر که با نام “گراف صورتی” مشهور است، به عنوان الماس رنگی نوع دوم دسته‌بندی می‌شود و نرخ بسیار بالایی دارد. هر قیراط از این الماس ۱.۸۵ میلیون دلار قیمت دارد.

نوشته‌های مرتبط