چطور شوهرم را عاشق خودم کنم: ۱۳ راه بی‌نظیر برای یک زندگی عاشقانه

در یک رابطه ازدواج، لحظاتی وجود دارد که تنش‌ها می‌توانند بالا بگیرند و فاصله‌ی میان دو طرف ممکن است زیاد شود. بسیاری از عوامل، مانند استرس، خستگی و عدم علاقه، می‌توانند رابطه و زندگی شما را تحت تاثیر قرار بدهند. اگر احساس می‌کنید باید نفس تازه‌ای به زندگی مشترک‌تان بدهید یا اگر فقط دوست دارید چنین کاری کنید، زنده کردن روابط عاشقانه را امتحان کنید. اگر اعتماد در رابطه‌تان از بین رفته‌است، سعی کنید آن را از نو بسازید! در این نوشتار به این سوال شما که چطور شوهرم را عاشق خودم کنم پاسخ می دهیم و روشهای عالی و منحصر به فرد برای داشتن یک زندگی شاد و عاشقانه را به شما آموزش می دهیم.

چطور شوهرم را عاشق خودم کنم: بخش ۱- مهرورزی به شوهر!

۱. با همسرتان قرارهای عاشقانه بگذارید.

از شوهرتان بخواهید که از خانه بیرون بزند. او را به شام ​​یا شام و سینما ببرید. برنامه‌ی پیکنیک بریزید و کل روز را کنار هم خوش بگذرانید. از او بخواهید که در یک روز کاری با شما قرار ناهار بگذارد یا در یک آخر هفته‌ی ملال‌آور هر دو با هم سوار دوچرخه شوید و برای صرف صبحانه بیرون بروید. به او به طور واضح بگویید که در واقع با هم قرار گذاشته‌اید: و هیچ کس دیگری حتی بچه‌ها هم دعوت نیستند!

* لباس زیبا بپوشید و خودتان را بیارایید. برای رویدادهایی که در آن‌ها لازم است لباس‌های معمول‌تان را تغییر بدهید، برنامه‌ریزی کنید. این رویداد می‌تواند رفتن به رستوران و صرف یک شام عاشقانه، صرف قهوه در یک کافه یا یک رویداد دارای علت باشد. حتی می‌توانید با هم بدوید یا دوچرخه‌سواری کنید!

۲. برای داشتن یک رابطه جنسی بهتر برنامه‌ریزی کنید.

زوج‌ها به هزار و یک دلیل داشتن رابطه‌ی جنسی منظم را فراموش می‌کنند. شیوه‌ی داشتن رابطه‌ی جنسی در اولین روزهای ازدواج، لزوما به شما آموزش نمی‌دهد که زندگی جنسی خود را بعدها چگونه حفظ کنید. برای داشتن رابطه‌ی جنسی برنامه‌ریزی زمانی داشته باشید و حتی در مورد شیوه‌ی انجام رابطه فکر کنید. اگر همیشه شب‌ها نزدیکی دارید، اما اکنون خیلی خسته شده‌اید، انجام رابطه را در طول روز امتحان کنید.

– با هم دوش بگیرید، یا قبل از شام زمانی را در رختخواب بگذرنید.

– به خودتان لذت بدهید. در مورد چیزی که در شما باعث رسیدن به ارگاسم می‌شود و آن‌چه  در شما درد و ناراحتی ایجاد می‌کند، صادق باشید. آن‌چه دوست دارید را از شریک زندگی‌تان بخواهید: از خود گذشتگی، رابطه‌ی جنسی را از بین می‌برد.

– از همسرتان بپرسید که چه چیزی را در رابطه دوست دارد و به نوبت خواسته‌های یکدیگر را ارضا کنید.

– با او قرار بگذارید و یک سری جزئیات خلاقانه را با هم برنامه‌ریزی کنید (شمع، لباس‌های خاص و متفاوت، امتحان کردن کاری جدید).

– داشتن برنامه، سبب می‌شود که زودتر از موعد هیجان‌زده شوید.

– برنامه‌ها را به دقت دنبال کنید! در غیر این صورت برنامه‌ریزی هیچ فایده‌ای ندارد.

چطور شوهرم را عاشق خودم کنم ۳: لمس کنید.

هرگز صمیمیتی را که در اثر تماس فیزیکی ایجاد می‌شود، دست کم نگیرید. خواه زندگی جنسی شما شکوفا ‌شود و خواه نه، بدن‌های شما باید راهی برای نزدیک شدن به یکدیگر داشته باشند. هنگامی که شوهرتان به اتاق می‌آید، وقتی دنبال دلگرمی است، یا بدون هیچ دلیلی و هر زمانی که پیش آمد او را در آغوش بگیرید. پشتش یا هر بخشی از بدن‌اش را که درد دارد، ماساژ بدهید.

– وقتی یکی از شما خانه را ترک می‌کند، بوسه‌ی خداحافظی داشته باشید، و پس از بازگشت باز هم یکدیگر را ببوسید.

– همدیگر را بیارایید. به او پیشنهاد بدهید که می‌توانید اگر دوست دارد موهای‌اش را شانه بزنید. لوسیون یا کرم ضد آفتاب برای‌اش بزنید. از او بخواهید زیپ لباس‌تان را بالا بکشد و شما هم کراوات او را ببندید.

– هنگام صحبت کردن با او حتما به چشم‌های‌اش نگاه کنید، چرا که این کار یک شیوه‌ی خوب برای داشتن ارتباط حسی است.

۴. با هم به سفر بروید.

خارج شدن از فضاهای معمول به شما اجازه می‌دهد عادت‌های همیشگی‌تان را از بین ببرید. تعطیلات را با هم سپری کنید، و هیچ کس دیگری را همراه خودتان نبرید. اگر نمی‌توانید به مدت طولانی دور از خانه باشید، آخر هفته را سفر بروید یا فقط یک روز دور از خانه باشید. تعطیلاتی را برنامه‌ریزی کنید که برای‌تان بیش از حد استرس‌زا نباشد.

– به عنوان مثال، اگر یکی از شما تمام وقت برای رفتن به محل کار رانندگی می‌کند، اجازه ندهید که سفرتان هم با ماشین باشد. قطار یا هواپیما بگیرید یا به یک هتل محلی بروید.

– نوستالژی را در نظر داشته باشید. تعطیلات را به جایی بروید که هر دوی شما در آن زمان فوق‌العاده‌ای را سپری کرده‌اید. سعی نکنید همه چیز را دقیقا مثل همیشه انجام بدهید، بلکه کارهایی را انجام بدهید که هر دوی شما به شدت دوست دارید. درباره‌ی گذشته‌ها حرف بزنید و خاطرات جدید برای خودتان بسازید.

چطور شوهرم را عاشق خودم کنم : بخش ۲- تمرکز دوباره بر تعاملات‌تان

۱. به شوهرتان بگویید که بابت چه چیزی قدردان او هستید.

ابراز قدردانی نسبت به شریک زندگی‌تان می‌تواند رابطه‌تان را به شدت تقویت کند. در مورد تمام چیزهایی که قدردان‌شان هستید فکر کنید: شخصیت او، کارهای او، کاری که او برای شما انجام می دهد. یک لحظه‌ی آرام پیدا کنید و به او بگویید دقیقا چه احساسی دارید. در صورتی که برای‌تان کمک‌کننده است، ابتدا افکارتان را بنویسید.

– برای تشکر از او به خصوص به خاطر کارهایی که برای شما انجام می‌دهد، تمرین کنید.

-دلایل قدردانی‌تان را شرح و بسط بدهید. ویژگی‌های دوست‌داشتنی او را که سبب شده با شما مهربان باشد، توضیح بدهید.

– به جای آن‌که فقط بگویید “ممنونم از این‌که شام را درست کردی. خیلی غذا را دوست داشتم!” بگویید “متشکرم که برای من شام درست کردی. متوجه هستم که تو به جای این‌که بابت بدعنق بودن من عصبانی شوی، درک کردی که خسته و گرسنه هستم. تو نه تنهل آشپز خوبی هستی، بلکه یک فرد واقعا باملاحظه هم هستی.”

رپورتاژ

– او را ستایش کنید. به این ترتیب جذابیت به رابطه‌ی شما باز می‌گردد.

۲. زمانی را برای توجه کامل به یکدیگر بگذرانید.

هر روز زمانی را صرف توجه به یکدیگر کنید. دست کم یک ساعت در هفته را در کنار هم بگذرانید، و روی یکدیگر تمرکز کنید. مثلا می‌توانید غذا را در کنار هم صرف کنید، پیاده‌روی کنید، یا خیلی ساده بعد از این‌که بچه‌ها به رختخواب رفتند، زمانی را در کنار هم روی کاناپه بنشینید.

* صحبت در رابطه با برخی از موضوعات را در حین این‌که با هم هستید، ممنوع کنید. هرچیزی که معمولا در موردش حرف می‌زنید (کار، بچه‌ها، نگرانی‌های مرتبط با سلامتی، نگرانی‌های مالی دست کم باید در ۲۰ دقیقه‌ی ابتدایی زمانی که در کنار هم هستید ممنوع باشد. در مورد علاقمندی‌های مشترک‌تان، اهداف مشترک‌تان، اخبار، یا هر چیز دیگری غیر از نگرانی‌های روزمره‌تان صحبت کنید.

چطور شوهرم را عاشق خودم کنم ۳: چیزهای جدید را امتحان کنید.

برای کلاس‌ها و مهارت‌های جدید با هم ثبت نام کنید، چیزهایی مانند آموزش یک زبان جدید یا سبک خاصی از آشپزی یا ورزش. به مکان‌هایی که قبل اصلا نرفته‌اید، بروید. سعی کنید به چیزی که هرگز انجام نداده‌اید فکر کنید و بعد همان را انجام بدهید. این نوآوری باعث می‌شود که رابطه‌ی شما جوان و تازه شود و به این ترتیب بتوانید جنبه‌های جدیدی را نیز در زندگی‌تان ببینید.

* با هم بازی کنید. زوج‌هایی که با هم بازی می‌کنند و سرگرمی‌های مشترک دارند، ازدواج بهتری هم دارند. زمستان‌ها با هم برف‌بازی کنید، گاهی یکدیگر را دست بیندازید و شوخی کنید، توپ بازی کنید و حتی جوک برای هم تعریف کنید!

۴. انتقاد و نصیحت شوهرتان را محدود کنید.

گاهی اوقات شما چیزهایی را می‌بینید که شریک زندگی‌تان نمی‌بیند، و گاهی اوقات همسرتان کاری غیرمعمول یا نامناسب انجام می‌دهد. سعی کنید انتقاد کردن را به یک بار در روز محدود کنید. قبل از این‌که انتقادات‌تان را مطرح کنید، به این فکر ‌کنید که “آیا اصلا گفتن این حرف ارزش‌اش را دارد؟”

* هنگامی که شریک زندگی‌تان شکایت می‌کند، حرف‌های‌اش را گوش بدهید. به جای این‌که نصیحت‌اش کنید، همدردی‌تان را به او نشان بدهید. اگر شوهرتان خودش از شما خواست می‌توانید به او مشاوره بدهید یا اگر فکر می‌کند گیج شده و فکری به ذهن‌اش نمی‌رسد می‌توانید دیدگاه جدیدی را در اختیار او بگذارید، اما تنها در صورتی می‌توانید بهترین کار ممکن را انجام بدهید که خوب حرف‌های‌اش را گوش بدهید.

چطور شوهرم را عاشق خودم کنم ۵: آ‌ن‌چه از دست داده‌اید را دوباره فراهم کنید.

چیزهایی را که واقعا در رابطه‌تان از بین رفته‌اند از نو شروع کنید. اگر احساس می‌کنید که هیچ وقت با هم صحبت نمی‌کنید، یک گفتگو را شروع کنید. اگر سابقا همیشه بیرون می‌رفتید، از او بخواهید که باز هم گاهی بیرون بروید. شما شروع‌کننده باشید و او هم به همین منوال ادامه خواهد داد.

– اگر او متقابلا عملکردی از خود نشان نداد، می‌توانید از او مستقیما بخواهید. به عنوان مثال، اگر شما همیشه در طول تعطیلات خانوادگی عکس می‌گیرید و هرگز خودتان در عکس‌ها نیستید، این بار دوربین را به او بدهید.

– ابتدا خودتان دست به کار شوید، بعد از او بخواهید. و ناراحتی و خستگی‌تان را در مرحله‌ی سوم به زبان بیاورید. اگر احساس ناراحتی می‌کنید، به آرامی برای او توضیح بدهید.

چطور شوهرم را عاشق خودم کنم : بخش ۳- بازسازی اعتماد

۱. بعد از خیانتی که مرتکب شده‌اید، بکوشید با او ارتباط برقرار کنید.

اگر یکی از شما کاری انجام داده­ که به اعتماد متقابل میان‌تان آسیب وارد کرده‌است، صادقانه درباره‌ی آن صحبت کنید. تجربه‌تان را از خیانت بیان کنید و تلاش نکنید تا واکنش شوهرتان را تحت تاثیر قرار دهید.

* حرف‌های‌تان را در یک نامه بیان کنید. احساسات‌تان را مستقیما با نوشتن آن‌ها، منتقل کنید.

۲. عذرخواهی کنید یا از او درخواست بخشش کنید.

اگر شما دو نفر قرار است اعتماد میان‌تان را بازسازی کنید، فردی که در اشتباه است، باید عذرخواهی کند. اگر شما خیانت کرده‌اید، به او بگویید که متاسف هستید. اشتباه‌تان و تاثیری که روی او گذاشته‌اید را بر زبان بیاورید. بگویید که چرا اشتباه کرده‌اید و قول بدهید که هرگز این کار را تکرار نخواهید کرد.

* اگر او به شما خیانت کرد، صادقانه عذرخواهی کنید. اگر او حاضر به عذرخواهی نیست، پس آماده نیست که دوباره شما را دوست داشته باشد.

چطور شوهرم را عاشق خودم کنم ۳: در رابطه با موضوع صحبت کنید.

وقتی عذرخواهی انجام شد، در مورد مشکلی که در میان‌تان پیش آمده صحبت کنید. روی جزئیات دردناک متمرکز نشوید، اما حتما در مورد اتفاقی که رخ داده، دلایل آن و آسیب‌هایی که وارد کرده به اتفاق نظر برسید.

چطور شوهرم را عاشق خودم کنم ۴: اهدافی را با هم تعیین کنید.

آن‌چه را که می‌خواهید در رابطه‌تان به وجود بیاید و رخ بدهد، بنویسید و همسرتان نیز باید همین کار را بکند. ممکن است متوجه شوید که هر دو تمایل دارید تغییراتی را اعمال کنید‍. تلاش برای بازگرداندن اعتماد می‌تواند تأثیر مثبتی داشته باشد و برخی از قسمت‌های رابطه‌تان را تقویت کند.

– اگر متوجه شدید که اهداف‌تان با هم متفاوت است، سعی کنید با هم سازگار شوید. به عنوان مثال، اگر شوهرتان دوست دارد که زمان بیش‌تری را با هم سپری کنید، در حالی که شما می‌خواهید زمان بیش‌تری را به تنهایی سپری کنید، سعی کنید برای هر دوی این‌ها برنامه‌ریزی کنید.

۵. به یک مشاور زوجین مراجعه کنید.

یک درمانگر پیدا کنید که در برخورد با زوج‌هایی مثل شما تخصص دارد. اگر مشکل خیلی جدی بود، درمانگری را پیدا کنید که در امور درمانی زوجین متخصص باشد. اگر نمی‌توانید شوهرتان را به دیدار یک مشاور ببرید، خودتان نزد یک مشاور بروید.

منبع wikihow
نوشته‌های مرتبط