نقاشی ساختمان با سنجاق: رنگ کردن زمین سیمانی

ممکن است طی نقاشی ساختمان بخواهید کف سیمانی خانه یا ساختمان را هم نقاشی کنید. امروز می‌خواهیم در سنجاق در این باره راهنمایی‌تان کنیم.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید هزینه نقاشی ساختمان را در شهر خودتان بپرسید. مثلاً اگر به دنبال یافتن نقاشی ساختمان در جنوب تهران باشید می‌توانید سفارش برای نقاشی ساختمان ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار سنجاق صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه‌تر را تجربه کنید.

برای نقاشی کف سیمانی باید کف تمیز و بدون لکه باشد. از آنجایی که سیمان منفذدار است، به محض این که رنگی روی آن قرار بگیرد عایق می‌شود. برای شروع کار به ابزار و وسایلی نیاز دارید که در ادامه معرفی می‌کنیم.

ابزار و وسایل لازم نقاشی ساختمان

  • پد نقاشی
  • میله باریک
  • دستگیره برای پد رنگ و اتصال به میله
  • سینی رنگ
  • قلم مو
  • کیسه
  • جارو و شلنگ
  • رنگ مناسب برای سطوح سیمانی (بر پایه آب)
  • سطل و آب
  • دستمال (برای پاک کردن لکه‌ها)

نقاشی ساختمان

انتخاب رنگ  نقاشی  ساختمان

برای انتخاب رنگ از چارت راهنمای شرکت سازنده استفاده کنید. رنگ‌های مختلف پوشش دهی متفاوت ایجاد می‌کنند. ما در این پروژه از رنگ نیمه شفاف استفاده کردیم که روی سطح مثل آبرنگ می‌ماند. برای پوشش دهی بیشتر می‌توانید از رنگ اوپاک استفاده کنید. رنگ مورد نظر را روی قسمتی از سیمان به کار ببرید تا از نتیجه آن مطمئن شوید و بعد آن را امتحان کنید. همیشه دستورالعمل شرکت سازنده پشت بسته را بخوانید و بعد کار را شروع کنید.

رپورتاژ

آماده سازی سیمان برای نقاشی ساختمان

مبلمان و اثاثیه دیگری که روی سطح قرار دارد را بردارید. چیزهایی مثل زیرانداز و پوشش‌های دیگر هم باید برداشته شود. بعد با جارو  و شلنگ خوب سطح را تمیز کنید تا ذرات ریز گرد و غبار روی آن از بین بروند. اگر ذراتی به سطح چسبیده باشند می‌توانید با سابیدن سطح آن را پاک کنید. بعد از تمیز کاری 24 ساعت صبر کنید تا سطح خشک شود.

نقاشی ساختمان

رنگ کردن زمین سیمانی

بعد از این که سیمان خشک شد می‌توانید رنگ کردن را شروع کنید. سینی رنگ را بردارید و رنگ را توی آن خالی کنید. با قلم مو رنگ را به لبه‌های مابین کف و دیوار و درزهای کف بمالید. حالا می‌توانید با پد رنگ را به کل سطح بزنید. می‌توانید از درزهای کار به عنوان مرز جداکننده سطح کار استفاده کنید. هر بار فقط یک قسمت را رنگ کنید تا بتوانید خوب کار را کنترل کنید و عجله به خرج ندهید. بعد از این که قسمت اعظم رنگ از روی پد گرفته شد می‌توانید با رنگ باقی مانده روی پد لبه کار را با قسمت وسط بمالید تا کار یکدست شود. قسمت‌های مختلف سیمان رنگ را متفاوت از هم جذب می‌کنند. هنگام رنگ کردن کف سیمانی ممکن است قسمت‌هایی از آن پررنگ‌تر شوند و قسمت‌هایی کم رنگ‌تر. در اینجا می‌توانید تمام شکاف‌ها و قسمت‌های ناهموار را با رنگ پر کنید، اما یادتان باشد که این تو رفتگی‌ها سریع‌تر رنگ را جذب کرده و از قسمت‌های دیگر پررنگ‌تر می‌شوند.

نکته: زیر نور مستقیم آفتاب کف سیمانی را رنگ نکنید. صبر کنید تا یک روز ابری فرا برسد و بعد کار را شروع کنید، یا این که وقتی روی کف سیمانی سایه شد کار را انجام دهید. در زیر آفتاب رنگ فوری خشک می‌شود و نمی‌توانید سطح را یکدست کنید.

نقاشی ساختمان

جایگذاری لوازم خانه بعد از نقاشی ساختمان

باید حدود چهار ساعت صبر کنید تا کف سیمانی خشک شود. سپس روز بعد لوازم و اثاثیه را به جای قبلی برگردانید و روی سطح بگذارید. اگر اثاثیه را روی سطح بکشید ممکن است آن را خراشیده کند، پس مراقب باشید.

نوشته‌های مرتبط