میوه برای درمان یبوست: ۱۰ میوه عالی برای درمان یبوست

یبوست اختلالی بسیار شایع است به این دلیل که مردم به میزان کافی فیبر و یا آب در رژیم غذایی خود ندارند. یبوست همچنین می‌تواند در نتیجه‌ی تحرک کم یا ورزش نکردن باشد، یا ممکن است اثر جانبی برخی از داروهای متفاوت باشد. هر کسی گاه گاهی این مشکل را تجربه می‌کند اما خبر خوب برای شما این است که انواع مختلف و خوشمزه ای میوه برای درمان یبوست وجود دارد که با کمک آنها می توان یبوست در بزرگسالان و کودکان را درمان کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا ۱۰ بهترین میوه برای درمان یبوست را بشناسید.

میوه برای درمان یبوست

۱. انگور

انگور منبعی سرشار از پکتین است، که می‌تواند به حجیم کردن مدفوع و رفع یبوست کمک کند. علاوه بر این، انگور حاوی مواد مغذی فراوانی است که سلامت شما را در کل بهبود می‌بخشند.

۲. آلو

آلو فیبر زیادی دارد. این میوه همچنین حاوی سوربیتول است، نوعی قند شل‌کننده‌ی مدفوع که به طور طبیعی به رفع یبوست کمک می‌کند. سوربیتول یک محرک کولون ملایم است که به کاهش زمان عبور مدفوع کمک می‌کند و ریسک رخ دادن یبوست را کاهش می‌دهد. اگر بافت چروک‌خورده یا طعم خاص آلو را دوست ندارید، می‌توانید آب این میوه را امتحان کنید. با این حال، آب آلو در مقایسه با خود این میوه دارای فیبر کم‌تری است.

۳. پرتقال

پرتقال منبعی سرشار از ویتامین C است و در نتیجه برای بهبود سلامت به طور کلی مفید است. به علاوه، منبع بی‌نظیر فیبر نیز هستند، که کمبود آن به یبوست منجر می‌شود.

۴. سیب

خواه مشکل‌تان این باشد که پای‌تان به دستشویی باز نمی‌شود و خواه مشکل این باشد که مدام در راه دستشویی هستید، در هر صورت فیبر موجود در سیب می‌تواند مشکل‌تان را حل کند. فیبر هم می‌تواند آب را از روده‌ی بزرگ‌تان بیرون بکشد تا زمانی که دچار یبوست شده‌اید چیزها در روده‌تان حرکت کنند، یا آب اضافی از مدفوع را جذب کند و به این ترتیب حرکات روده را کم کند.

۵. کیوی

محتوای آب و فیبر بالای کیوی می‌تواند اجابت مزاج و عملکرد نرم روده‌ها را موجب شود، و همین آن را به یکی از بهترین درمان‌های یبوست تبدیل می‌کند.

رپورتاژ

۶. انجیر

انجیر یک ملین طبیعی است و سرشار از فیبر است. انجیر به رهایی از یبوست کمک می‌کند. انجیر تازه را با پوست مصرف کنید. یا انجیر خشک را با ۲-۳ عدد بادام به مدت ۴-۵ ساعت بخیسانید. پوست بادام‌ها را بگیرید و آن‌ها را با انجیرها بکوبید. خمیر به دست آمده را شب با ۱ قاشق غذاخوری عسل مصرف کنید.

۷. کرنبری

کرنبری منبع خوبی از فیبر رژیمی است، که این آب میوه را به درمان طبیعی موثری برای معالجه‌ی مشکلات گوارشی مختلف من جمله یبوست تبدیل می‌کند. این میوه همچنین محتوای آب بالایی دارد که می‌تواند به هیدراته ماندن بدن شما و تسهیل اجابت مزاج‌تان کمک کند.

۸. موز

موز سرشار از فیبرهای رژیمی است که بر حجم مدفوع می‌افزایند و حرکت آن را تسهیل می‌کنند. از این رو، موز انتخاب خوبی برای درمان یبوست و علائم آن به شمار می‌رود.

۹. خرما

در بسیاری از موارد، بسیاری از آدم‌ها از خرما به عنوان میوه برای درمان یبوست استفاده می‌کنند. این به خاطر وجود فیبر در خرما است. همچنین، خرما مسهل نیز هست. چون خرما می‌تواند به بهبود اجابت مزاج کمک کند، در نتیجه با مصرف خرما به صورت منظم، قادر خواهید بود از خطر ابتلا به یبوست خلاص شوید. به علاوه، برای درمان یبوست، می‌توانید خوراکی‌های فیبردار دیگری مانند سبزیجات سبز نیز مصرف کنید.

۱۰. آب نارگیل

مصرف آب نارگیل به حفظ سطوح الکترولیت‌های مفید بدن، پیشگیری از کم آب شدن بدن، و پاکسازی مجاری ادراری‌تان کمک می‌کند؛ که همه‌ی این‌ها نیز به خلاصی‌تان از شر یبوست کمک می‌کنند.

مسهل: ۳۰ موثرترین خوراکی مسهل فوری را بشناسیم

منبع stylecraze
نوشته‌های مرتبط