مکمل های کاهش وزن: ۱۰ برترین مکمل لاغری سالم و طبیعی

لابد مدام در حال ورزش کردن در باشگاه هستید و هر رژیم غذایی را که در این دنیا وجود دارد، امتحان کرده‌اید، اما به نظر می‌رسد وزنی از دست نمی‌دهید. بله، روند کاهش وزن می‌تواند بسیار ناامیدکننده و خسته‌کننده باشد. اما آیا این بدان معناست که باید تسلیم شوید؟ قطعا نه! مکمل های کاهش وزن به کمک شما خواهند شتافت!

بعضی اوقات، تنها چیزی که نیاز دارید، کمی تقویت سوخت و ساز بدن است و بعد چربی‌ها کم کم از بین می‌روند. و این دقیقاً همان چیزی است که مکمل‌های کاهش وزن انجام می‌دهند.

اما این قرص‌ها چه‌طور روی بدن تاثیر می‌گذارند؟ خوب، بستگی به نوع مکمل و مواد تشکیل‌دهنده‌ی آن دارد. اگرچه به طور کلی، مکمل‌های کاهش وزن با کاهش اشتها، کاهش جذب مواد مغذی یا افزایش چربی‌سوزی تاثیر خود را روی بدن می‌گذارند.

پس از تحقیقات زیاد، ۱۰ مکمل کاهش وزن سالم و طبیعی را بر اساس آزمایش، رتبه‌بندی و نظرات مشتریان گردآوری کرده‌ایم. به علاوه، نکاتی نیز در پایان نوشتار قید شده‌اند که به شما کمک می‌کنند از این مکمل های کاهش وزن بهترین نتیجه را بگیرید، بنابراین تا پایان این نوشتار با ما همراه باشید!

بسیار خب – بیایید شروع کنیم!

۱. مکمل چربی‌سوز ترنسپرنت لبز

وقتی صحبت از کیفیت و اعتماد می‌شود، برندهای بسیار کمی در صنعت بهداشت و درمان وجود دارند که در حد و اندازه‌های ترنسپرنت لبز باشند. بنابراین جای تعجبی ندارد که این برند یکی از قدرتمندترین چربی‌سوزهای موجود در بازار را ارائه می‌دهد.

چربی سوز ترنسپرنت لبز فیزیک‌سریز مکمل کاهش وزن ترموژنیک است که وعده‌ی از دست دادن سریع چربی را به شما می‌دهد.

این مکمل چگونه تاثیر خود را می‌گذارد؟

خوب، دو مکانیسم اساسی پشت عملکرد این مکمل وجود دارد. در مرحله‌ی اول، این مکمل حاوی مواد ترموژنیک است که میزان مصرف انرژی را در بدن افزایش می‌دهند. ثانیا، حاوی مواد تشکیل‌دهنده‌ی دیگری است که به کاهش میل گرسنگی کمک می‌کند و در نتیجه باعث کاهش مصرف مواد غذایی می‌شود. و این واقعا عالی است!

این مکمل از چه چیزی تشکیل شده‌است؟

اگرچه نه ماده‌ی تشکیل‌دهنده در این محصول وجود دارد، اما مواد اولیه آن عبارتند از: فورسکولین، ال-تیانین، ال-تیروزین، فلفل کاین، کافئین و عصاره‌ی محبوب چای سبز.

فورسکولین نوعی عصاره‌ی گیاه از خانواده‌ی نعناع و برای کاهش وزن بسیار مؤثر است. این عصاره با افزایش سطح ترکیبی به نام cAMP در سلول‌ها اثر خود را می‌گذارد و به این ترتیب باعث سوزاندن چربی می‌شود.

ال-تیروزین فوق‌العاده مفید است زیرا بدن را قادر می‌سازد که چربی را از بین ببرد و انرژی تولید کند. این ویژگی چیزی است که به ندرت در سایر چربی‌سوزهای قدرتمند پیدا خواهید کرد.

علاوه بر این، چای سبز باعث افزایش فعالیت نوراپی‌نفرین می‌شود – هورمونی که به سوزاندن چربی کمک می‌کند … به خصوص چربی شکم که آب شدنش دشوار است. این مکمل در مدیریت گرسنگی هم نقش مثبتی دارد.

فوق‌العاده نیست؟

۲. مکمل لاغری فن۲۴

فن۲۴ (Phen24) یکی دیگر از چربی‌سوزهای فوق‌العاده است که حتما باید در نظر دشاته باشید. این مکمل به طور خاص برای افزایش سرعت متابولیسم پایه فرمول‌بندی شده‌است. فن۲۴ به طور خلاصه، به شما کمک می‌کند انرژی بیش‌تری را در طول روز بسوزانید.

این مکمل علاوه بر تاثیری که در سوزاندن چربی دارد به کاهش ولع خوردن و بهبود خواب نیز کمک می‌کنند. بنابراین اگر معمولا برای به خواب رفتن مشکل دارید و به دنبال کاهش وزن هستید، فن۲۴  یک نجات‌دهنده‌ی زندگی برای شما خواهد بود.

نکته‌ی منحصر به فرد در مورد این مکمل این است که به طور معمول در دو قوطی عرضه می‌شود. یکی از قوطی‌ها حاوی قرص‌های روزانه است و دیگری حاوی قرص‌های شبانه.

این مکمل چه مواد و ترکیباتی دارد؟

خب، بستگی دارد. قرص‌های روز حاوی عصاره گوارنا، سیترات روی و منگنز هستند. به همین دلیل است که این مکمل بسیار جالب است – عصاره گوارا ژن‌های تولیدکننده‌ی سلول‌های چربی را سرکوب می‌کند. علاوه بر این، فن۲۴ حاوی کافئین است که می‌تواند سوخت و ساز بدن شما را تا 11 درصد تقویت کند و به این ترتیب منجر به از دست دادن چربی می‌شود.

اما مواد دیگری هم در این مکمل وجود دارد: منگنز همچنین به تغذیه‌ی مغز‌ و اعصاب شما کمک می‌کند، در حالی که سیترات روی به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

قرص‌های شبانه عمدتا شامل عصاره‌ی بیوتین، پیریدوکسین هیدروکلراید و گریفونیا هستند. بیوتین برای کنترل سطح قند خون بسیار عالی است، در حالی که عصاره گریفونیا یک ماده‌ی القاء‌کننده‌ی خواب است. پیریدوکسین هیدروکلراید به سوخت و ساز بدن کمک می‌کند و وضعیت شریان‌ها را بهبود می‌دهد.

چنان‌چه قابل پیش‌بینی بود، قرص‌های شبانه هیچ محرکی ندارند، بنابراین می‌توانید با خیال راحت به تختخواب بروید، بخوابید و با احساس بهتری از خواب بیدار شوید. کاهش وزن در خواب!‌ از این جذاب‌تر چه می‌خواهید؟

۳. قرص چربی‌سوز لین‌بین

خوب حالا نوبت خانم‌های خاص است! اگر زنی هستید که سعی در کاهش وزن دارد، به دنبال چربی‌سوزی جز لین‌بین (LeanBean) نباشید. دلیل خوبی وجود دارد که این مکمل بهترین گزینه‌ در میان مدل‌های بدنسازی و بدنسازان خانم بوده‌است – این مکمل واقعا موثر است.

خوب، چه چیزی سبب شده که این مکمل خاص باشد؟ این مکمل برای انطباق با متابولیسم منحصر به فرد زنان ساخته شده‌است. این بدان معنا است که با مصرف آن بهترین نتایج ممکن را کسب می‌کنید.

شیوه‌ی عملکرد این مکمل به چه صورت است؟ اشتها را سرکوب و همزمان به سوزاندن چربی کمک می‌کند. و چنان‌چه احتمالا تصور می‌کنید، این ترکیب باعث کاهش سریع وزن می‌شود.

تا 12 ماده‌ی طبیعی در این مکمل وجود دارد، از جمله آکای بری – که به کاهش سطح گلوکز و کلسترول در خون کمک می‌کند – قهوه‌ی سبز (که به کنترل سطح انسولین کمک می‌کند) و کروم پیکولینات.

جالب است که لین‌بین، برخلاف بسیاری از چربی‌سوزها به جای کافئین از زردچوبه (سرکوب‌کننده‌ی عالی اشتها) استفاده می‌کند و به همین دلیل گزینه‌ای عالی برای کسانی است که اهل مصرف کافئین نیستند.

۴. فِن‌کیو

فِن‌کیو (PhenQ) یکی از جدیدترین مکمل‌های کاهش وزن طبیعی محسوب می‌شود، که محبوبیت زیادی در بازار کسب‌ کرده‌است … و این موضوع به هیچ وجه تعجب‌آور نیست. چرا؟ خوب باید بگوییم که این مکمل به طور همزمان چندین نیاز را برآورده می‌کند.

علاوه بر این واقعیت که مکمل فن‌کیو می‌تواند به شما در کاهش وزن کمک کند، ثابت شده‌است که باعث افزایش حجم عضلات و بالا رفتن سطح انرژی هم می‌شود. و این ویژگی‌ها مطمئناً مفید است.

این مکمل از چه چیزهایی تشکیل شده‌است؟

فِن‌کیو حاوی چندین ماده‌ی قدرتمند است، اما یک ماده‌ی سری هم دارد که تولیدکنندگان از آن به عنوان LACYS RESET® یاد می‌کنند: این ماده، در حین سوزاندن چربی به افزایش توده‌ی عضلانی کمک می‌کند.

به علاه، این مکمل همچنین حاوی پودر کپسیمکس است که به افزایش سطح متابولیسم بدن کمک می‌کند و باعث می‌شود کالری بیش‌تری نیز از بین برود.

سایر ترکیبات مهم این محصول عبارتند از نوپال و کرومیوم  پیکولینات (که برای کنترل میزان قند خون بسیار عالی هستند)، ال-کارنیتین، فومارات و کافئین.

و چنان‌چه احتمالا می‌دانید، تمام مواد فوق طبیعی هستند، ویژگی که باعث می‌شود فِن‌کیو کاملاً ایمن و بدون خطر باشد.

مطالب مرتبط: خواص خرما برای لاغری: ۱۲ فایده بی نظیر خرما برای کاهش وزن

۵. چربی‌سوز پرفرمنس لب اسپورت

حتی گاهی اوقات سخت‌ترین ورزشکاران هم برای حفظ آن فیزیکی که برای به دست آوردنش حسابی تلاش کرده‌اند، مشکل دارند. در این حالت، یک مکمل طبیعی ترموژنیک می‌تواند بسیار مفید باشد. و همین جا است که پای قرص چربی‌سوز پرفورمنس لب اسپورت به میان می‌آید.

ماده‌ی اصلی این محصول فلفل کاین (از فلفل قرمز) است که به دلیل داشتن قدرت گرمازایی شدید (یا ترموژنیک) در تجزیه‌ی چربی و آزاد‌سازی انرژی شناخته‌شده است.

به علاوه این مکمل فورسکولین هم دارد – یک ترکیب طبیعی قدرتمند که به بدن کمک می‌کند چربی را بسوزاند. بنابراین، اگر می‌خواهید چربی‌ها را از خودتان دور نگه دارید و فیزیک بدن‌تان به بهترین شکل بماند، ممکن است این مکمل دقیقا همان چیزی باشد که نیاز دارید.

۶. مکمل فن۳۷۵

فن۳۷۵ چربی‌سوز دیگری است که وعده‌ی کاهش سریع وزن را می‌دهد. این مکمل یک راه‌حل بسیار محبوب برای کاهش وزن در میان علاقمندان به تناسب اندام است، به خصوص کسانی که تمرینات ورزشی سنگین انجام می‌دهند.

دقیقاً مانند بیش‌تر چربی‌سوزهای استاندارد، این مکمل هم با سرکوب اشتها، افزایش متابولیسم بدن و بالا بردن سطح انرژی تاثیر خود را می‌گذارد.

ترکیبات اصلی فن۳۷۵ عبارتند از فلفل کاین، یک ماده‌ی گرمازا که بدن را برای سوزاندن چربی گرم می‌کند و کروم پیکولینات، ماده‌ای که همزمان با فلفل کاین همکاری می‌کند تا روند چربی‌سوزی را طولانی‌تر کند.

رپورتاژ

دنبال نکته‌ی مثبت دیگری هستید؟ فن۳۷۵ ویژگی‌های نارنج را دارد، گیاهی که به افزایش سطح انرژی و آغاز چربی‌سوزی کمک می‌کند. در مورد نابودی چربی‌ها از هر جهت که صحبت کنید، عالی است!

۷. قرص چربی‌سوز هورگلس فیت

این یکی هم قرص دیگری مخصوص خانم‌هاست. اگر به دنبال کم کردن چند کیلو از وزن‌تان و بازگرداندن اندام ایده‌آل‌تان هستید، ممکن است چربی‌سوز هورگلس فیت بهترین گزینه برای شما باشد.

نکته جالب در مورد این مکمل این است که به طور اختصاصی متناسب با فیزیولوژی منحصر به فرد زنان ساخته شده‌است. این بدان معناست که می‌توانید تاثیر بیش‌تری روی شما داشته باشد بدون این‌که خطری برای‌تان ایجاد کند.

جالب این‌جاست که حتی با وجود این‌که هنوز هم در بازار نسبتاً جدید است، اما محبوبیت آن به اوج رسیده‌است. و این فقط می‌تواند یک معنا داشته باشد – این مکمل واقعا موثر است.

خوب، این مکمل چه مواد و ترکیباتی دارد؟

مواد اولیه‌ی این مکمل عبارتند از ویتامین D3، کپسیماکس، گلوکومانان و گوارانا. ویتامین D3 به استخوان و قلب شما کمک می‌کند، در حالی که گلوکومانان و گوارانا کمک‌تان می‌کنند که چربی بدن را که این‌قدر مورد تنفرتان است،‌ آب کنید و از بین ببرید.

با وجود همه‌ی مزایایی که این مکمل دارد، فراموش نکنید که اگر روزه‌ی متناوب می‌گیرید، احتمالاً نباید این محصول را مصرف کنید. اگر احساس می‌کنید که تمایل زیادی به مصرف آن دارید، پس ابتدا با پزشک‌تان صحبت کنید.

۸. مکمل‌های کریزی‌مس

اگر به دنبال یک مکمل خوب برای تسریع نتیجه‌ی تلاش‌های‌تان برای کاهش وزن هستید، کریزی‌مس کاتینگ استاک یکی از بهترین راه‌حل‌های موجود در بازار است.

این محصول به شما کمک می‌کند تا به سرعت چربی بدن‌تان را کاهش دهید … کریزی‌مس معمولاً در کم‌تر از دو ماه شما را به نتیجه می‌رساند. به علاوه، به شما کمک می‌کند تا عضله‌سازی هم بکنید. جای تعجبی نیست که این مکمل بین بدنسازان و ورزشکاران حرفه‌ای بسیار محبوب است.

نکته‌ی منحصر به فرد در مورد کریزی‌مس این است که بر خلاف سایر چربی‌سوزها که فقط حاوی یک محصول واحد هستند، این برند چندین محصول دارد که هر کدام دارای ویژگی‌های منحصر به فرد خودشان هستند.

کریزی‌مکس چه‌طور روی بدن‌تان تاثیر می‌گذارد؟ خوب، این بدان معنا است که وقتی از چندین زاویه به این مشکل حمله می‌کنید، سریع‌تر وزن کم می‌کنید.

کریزی‌مکس حاوی چه موادی است؟

مواد موجود در این مکمل عبارتند از: تستوسترون (برای ساخت عضله و قدرت) ، P-VAR (برای کاهش چربی و حفظ عضله) ، وینیدرول (برای تقویت قدرت و توده‌ی عضلانی بدون چربی) و کلنتریمیکس (برای سوزاندن چربی).

همه این ترکیبات به شما در سوزاندن چربی و ساخت عضلات قوی‌تر کمک می‌کنند.

مطالب مرتبط: ۶ واقعیت مهم درباره مصرف ترشیجات و کاهش وزن!

۹. مکمل لاغری اوولوشن لین‌مود

یکی دیگر از مکمل‌های کاهش وزن که مدتی است حسابی باب شده، اولوشن لین‌مود است. احتمالا با دیدن تعداد زیادی از نظرات مثبت که در مورد این محصول در سطح آنلاین پیدا می‌کنید، شگفت‌زده خواهید شد.

چه چیزی سبب شده که این مکمل لاغری ویژه باشد؟ البته که ترکیبات قدرتمند آن! اولوشن لین‌مود حاوی استیل- ال-کارنیتین، عصاره دانه‌ی قهوه سبز، گارسینیا کامبوجیا و اسید لینولئیک مزدوج (CLA) است.

از نظر علمی ثابت شده‌است که همه‌ی این مواد برای کاهش سلول‌های چربی و تقویت متابولیسم بدن مؤثر هستند. بنابراین، با یک رژیم غذایی مناسب، میزان وزنی که با این مکمل از دست خواهید داد، محدودیتی ندارد.

۱۰. مکمل چربی‌سوز هانتر برن

اگر پرداخت مبلغ زیاد برای یک مکمل چربی‌سوز عالی و با کیفیت که وعده‌ی نتایج “واقعی” را می‌دهد، هانتر برن انتخاب خوبی خواهد بود. مجموعه نظرات مثبت مصرف‌کنندگان این محصول، اثباتی بر این ادعاست.

این مکمل چه مواد و ترکیباتی دارد؟  خوب، هانتر برن یک سری از ترکیبات قدرتمند دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از گلوکومانان، لوبیای سفید، فلفل کاین، ال-تیانین و ویتامین D.

ال-تیانین به تقویت روحیه شما و کاهش چربی بدن کمک می‌کند. لوبیای سفید مانع از جذب کالری زیاد توسط بدن می‌شود و از این طریق از افزایش وزن جلوگیری می‌کند.

طرفدار کافئین نیستید؟ مشکلی نیست! جالب است بدانید که هانتر برن بدون کافئین است و به همین دلیل می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما باشد.

هرچند هانتر برن کمی گران است، اما اگر برای هزینه‌ کردن مبالغ زیاد مشکلی ندارید، مطمئناً هر ریالی که برای خرید این مکمل هزینه کرده‌اید ارزش‌اش را دارد.

نکاتی که با رعایت‌شان، تاثیر مکمل‌ها را افزایش خواهید داد

خوب‌، مکمل‌های کاهش وزن عالی هستند. اما به همان اندازه که خوب هستند، نباید برای کاهش وزن فقط روی آن‌ها حساب کنید.

۱. حواس‌تان باشد که چه می‌خورید

چنان‌چه احتمالا شنیده‌اید، شما همان چیزی هستید که می‌خورید. و مکمل‌های کاهش وزن هر چه‌قدر هم که خوب باشند، قرص جادویی نیستند. بنابراین، اگر در مورد کم کردن آن چند کیلو وزن اضافی و ناخواسته جدی هستید، پس باید واقعاً به آن چیزی که وارد دهان‌تان می‌شوند، توجه کنید.

اول از همه این‌که باید از مصرف غذاهای پر کالری خودداری کنید و به جای آن، غذاهایی را بخورید که کالری کمی دارند. حفظ تعادل مناسب بین تغذیه و مکمل‌ها، یکی از کلیدهای کاهش سریع وزن است.

۲. نقش ورزش را نادیده نگیرید

خوب، ممکن است تمایلی به شنیدن این موضوع نداشته باشید، اما اگر دوست دارید آن چربی‌های اضافی را از دست بدهید و بعد وزن ایده‌آل‌تان را حفظ کنید، بهتر این است که به ورزش کردن عادت کنید. ورزش کردن به طور منظم علاوه بر کمک به کاهش وزن، به سلامت قلب، ریه‌ها و عضلات نیز کمک می‌کند و سبب می‌شود که آن‌ها در وضعیت بسیار خوبی بمانند.

از کجا باید شروع کنیم؟ خوب، درست مثل هر چیز دیگری در زندگی، همیشه کارتان را در سطح آسانی شروع کنید. و واقعاً ساده هم است! خیلی راحت یک پیاده‌روی روزانه نزدیک محل زندگی‌تان داشته باشید. از آسانسور استفاده نکنید و از طریق پله‌ها تردد کنید. سعی کنید در هنگام خرید، کیسه‌ را خودتان حمل کنید. در واقع فقط باید فعال باشید!

هنگامی که بدن شما کمی تناسب اندام به دست آورد، می توانید در یک کلاس بدنسازی ثبت نام کنید. و اگر در هنگام ورزش کردن به راحتی نفس کم می‌آورید، باید برای خرید یک مکمل قبل از تمرین هزینه کنید. این مکمل‌ها واقعا کمک‌کننده هستند.

۳‌. بیش‌تر بخوابید

شاید این توصیه عجیب به نظر برسد، اما می‌توانید با خوابیدن وزن کم کنید. چه‌طور چنین چیزی ممکن است؟ خوب، به این دلیل که:

فعالیت‌های طولانی مدت جسمی و روانی باعث افزایش استرس می‌شود که نتیجه‌ی آن افزایش انتشار کورتیزول یا همان هورمون استرس است. در نتیجه افزایش تولید کورتیزول باعث افزایش وزن می‌شود.

بنابراین، خواب در این میان چه نقشی دارد؟ خوب، خواب مانع تولید کورتیزول می‌شود و در نتیجه استرس را کاهش می‌دهد. به همین دلیل بعد از یک استراحت طولانی شب احساس خوبی خواهید داشت. و کاهش تولید کورتیزول در نهایت باعث کاهش وزن هم می‌شود.

۴. در صورت عدم موفقیت همه‌ی موارد، راهی به نام جراحی نیز وجود دارد

در صورتی که چاقی‌تان در سطح خطرناکی است، ممکن است مکمل‌های کاهش وزن تاثیر زیادی روی شما نداشته باشند. بنابراین، در این مرحله، شاید بهتر باشد جراحی کاهش وزن، جراحی باریاتریک، را در نظر بگیرید.

کلام پایانی

به هر حال کلام پایانی این است که مکمل‌های کاهش وزن واقعا تاثیرگذار است، فقط باید یک مورد مناسب برای خودتان را پیدا کنید. و خوشبختانه این فهرست پیش روی‌تان قرار دارد.

فقط به یاد داشته باشید که مکمل‌های کاهش وزن قرص‌های جادویی نیستند. برای گرفتن بهترین نتیجه با مصرف آن‌ها، باید به تغذیه‌ی سالم و فعالیت بدنی‌تان نیز توجه کافی داشته باشید.

پس برای چه منتظرید؟ یک مکمل کاهش وزن را انتخاب کنید که با شما سازگار باشد و راهی سفر تناسب اندام‌تان شوید. مطمئن باشید با گوش دادن این توصیه‌ها و انتخاب مناسب، بعد از مدتی از دیدن خودتان در آینه متعجب خواهید شد!

دمنوش لاغری‌ : ۱۲ فایده‌ حیرت انگیز دمنوش لاغری برای سلامتی

منبع lifehack
نوشته‌های مرتبط