19 موضوع جالب صحبت در اولین قرار ملاقات

بله در نهایت موعد اولین قرار ملاقات تان فرا رسیده‌است! شما به مدت طولانی منتظر آمدن این روز بودید. تاریخ مشخص شده‌ و چیزی به آن نمانده‌است. شما می‌دانید که قرار است به کجا بروید و حتی لباس‌های‌تان را هم انتخاب کرده‌اید. به نظر می‌رسد همه چیز به سرعت پیش می‌رود. سپس ذهن شما کم‌کم به این فکر می‌افتد که در روز اولین قرار راجع به چیزی باید با طرف مقابل‌تان صحبت کنید! اوه خدای من!

اولین قرار به نوعی اهمیت بسیار زیادی دارد. در حالی که ایده‌ی خوبی است اگر همه چیز به طورطبیعی پیش برود، اما گاهی اوقات سخت است که به آن نقطه برسیم. قطعا شما نمی‌خواهید بیش از حد به این موضوع فکر کنید، چرا که در این صورت فلج تحلیلی برای‌تان رخ خواهد داد.

به این ترتیب، ایده‌ی خوبی است که دست کم یک برنامه‌ی کلی برای حرف‌هایی که دوست دارید در اولین قرارتان بر زبان بیاورید، داشته باشید.

در این مقاله ما نگاهی خواهیم داشت به شیوه‌ای مناسب جهت آماده شدن برای روز اولین قرار و همچنین ۱۹ موضوع جالب برای بحث و گفتگو در اولین قرار در اختیارتان خواهیم گذاشت. به این ترتیب، زمانی که روز موعود فرا می‌رسد کاملا آماده خواهید بود.

وقتی احساس می‌کنید که آمادگی دارید، اعتماد به نفس بیش‌تری هم خواهید داشت و همه چیز به نرمی پیش خواهد رفت. بیایید شروع کنیم!

رویکرد درست

داشتن یک رویکرد مناسب در اولین قرار ملاقات ضروری است. البته که شما می‌خواهید همه چیز به خوبی پیش برود، اما در عین حال چیزهای زیادی هم وجود دارند که باید در مورد طرف مقابل‌تان بدانید و کشف کنید.

در عین حال که قرار ملاقات به شما نزدیک می‌شود، چند نکته را در ذهن داشته باشید:

اول از همه، بیش از حد به این موضوع فکر نکنید.

مطمئنا گمانه‌زنی بیش از حد درباره هر چیزی آزاردهنده است و سبب بروز فلج تحلیلی می‌شود. هنگامی‌ که در مورد چیزی بیش از حد فکر می‌کنید، احتمالا همه‌ی جزئیات کوچک را تحت بررسی قرار می‌دهید و در نتیجه در مورد چیزهایی که واقعا وجود خارجی ندارند، احساس نگرانی خواهید کرد.

هنگامی‌که مطابق با چنین روندی پیش بروید، رفتارتان چندان طبیعی نخواهید بود و شاید عصبی و درهم برهم به نظر برسید. به یاد داشته باشید که داخل سرتان جای مناسبی نیست برای این‌که مدام در آن بمانید!

دوم، به یاد داشته باشید که قرار است لذت ببرید.

هنگامی ‌که به روز موعود نزدیک می‌شوید نگاه‌تان بیش‌تر این باشد که قرار است سرگرم شوید و لذت ببرید. به این ترتیب برخی فشارها از بین خواهند رفت. به خودتان بگویید که این یک ماجراجویی است و شما از آن لذت خواهید برد.

اگر بیش از حد نگران این باشید که ممکن است همه چیز کامل نباشد، راحت بودن و لذت بردن را هم به طور کامل فراموش خواهید کرد.

اگر طرف مقابل‌تان را بعد از اولین قرار دوست نداشتید، پس فهمیده‌اید که چه چیزی را دوست ندارید. و این به اندازه‌ی چیزهایی که می‌دانید در او دوست دارید مهم است.

در نهایت آماده بودن به شما کمک خواهد کرد که از روز موعود بیش‌تر لذت ببرید.

من نمی‌گویم که باید مطالعه کنید انگار که قرار است امتحان بدهید. منظور من این است که اگر حداقل کمی اعتماد به نفس در روز ملاقات‌تان داشته باشید، احتمالا زمان بهتری را در کنار هم سپری خواهید کرد.

هنگامی ‌که ما اعتماد به نفس داریم، آرامش بیش‌تری هم در خودمان احساس می‌کنیم. هنگامی‌ که آرام هستیم، بیش‌تر هم لذت خواهیم برد. و همین سبب می‌شود که موضوعات بامزه‌ای برای اولین قرارمان داشته باشیم.

در ادامه ۱۹ موضوع جالب که در اولین قرار ملاقات تان آمده است.

۱. اعتراف کنید که کمی دستپاچه هستید.

این کار را در همان ابتدای دیدارتان انجام دهید. به احتمال زیاد طرف مقابل‌تان نیز اعتراف خواهد کرد که او هم کمی دستپاچه است. این کار به کم شدن اندکی از فشار کمک خواهد کرد و سبب می‌شود که هر دو بزنید زیر خنده!

۲. کجا بزرگ شدی یا اهل کجا هستی؟

این‌که بدانید طرف مقابل‌تان کجا متولد شده و کجا را خانه‌ی خودش می‌داند، عالی است. در غالب مواقع این دو متفاوت هستند. علاوه بر این پرسیدن این سوالات به شما کمک می‌کند تا بدانید که طرف مقابل‌تان در طول زندگی خود کجا بوده‌است.

۳. آیا مکان مورد علاقه‌ای برای قرار ملاقات‌ها دارید؟

برخی افراد ساحل را دوست دارند، و برخی از آدم‌ها دوست دارند به کوه بروند. برخی دیگر رفتن به یک شهر بزرگ را دوست دارند در حالی که دیگران به سپری کردن زمان در جنگل و طبیعت علاقمند هستند.

۴. در فهرست اهداف‌تان چه چیزهایی دارید؟

بعضی از افراد لیست اهداف فعالی دارند که هر چند سال یک‌ بار آن‌ها را تکمیل می‌کنند و کنار می‌گذارند. افراد دیگر یک فهرست اهداف رسمی ندارند، فقط چند ایده در ذهن‌شان دارند در مورد کارهایی که می‌خواهند انجام بدهند. عالی است که بفهمید دیگران چه می‌خواهند، گاهی اوقات می‌توانید ایده‌هایی جدید نیز برای خودتان کشف کنید!

۵. ترسناک‌ترین کاری که تا به حال انجام داده‌اید چیست؟

برای برخی افراد، ترسناک‌ترین کار سخنرانی در مقابل صدها نفر است. شجاع‌ترین فرد در میان ما ممکن است از یک هواپیما بیرون پریده باشد و برای اولین بار به شدت وحشت کرده باشد و بعد فهمیده باشد که عاشق این کار است.

۶. با هم چیزی بخورید.

امروزه بسیاری از آدم‌ها، حسابی اهل قهوه هستند. می‌توانید به یک کافه بروید و در کنار هم قهوه‌ای بنوشید و صحبت کنید.

۷. چه چیزی شما را می‌خنداند؟

این یکی از موارد مورد علاقه‌ی من است. هیچ چیز بهتر از شنیدن صدای خنده‌ی کسی که می‌دانید چه چیزی واقعا او را به خنده وامی‌دارد، نیست. محرک خندیدن در آدم‌ها می‌تواند یک فیلم یا حتی مستندهای کمدی و خنده‌دار از حیوانات و بچه‌ها باشد. همه‌ی ما تحت تاثیر چیزهای خاصی به خنده می‌افتیم.

۸. زمانی که سر کار نیستید، دوست دارید چه کاری انجام بدهید؟

بسیاری از مردم در اوقات فراغت‌شان ورزش می‌کنند و این عالی است. داشتن یک سبک زندگی سالم چیز خوبی است. معمولا علاوه بر ورزش، چیزهای دیگری هم وجود دارد. پس این می تواند یک سوال خوب برای اولین قرار ملاقات باشد.

۹. چه افرادی در قبیله‌ی شما هستند.

بعضی از افراد به خانواده‌شان نزدیک هستند خواه فرزندشان و خواه خواهر و برادرشان. برخی دیگر نسبت به خانواده‌ی خود احساس وابستگی نمی‌کنند و گروهی از نزدیکان خودشان را ایجاد کرده‌اند. داشتن یک شبکه‌ی اجتماعی قوی چیز بسیار خوبی است.

۱۰. آیا دوست دارید آشپزی کنید و اگر این‌طور است، دوست دارید چه غذاهایی را بپزید؟

رپورتاژ

مثلا من کباب درست کردن را دوست دارم و می‌دانم بسیار از دیگر آقایان نیز مانند من هستند. اگر فرد مقابل‌تان آشپزی کردن را دوست داشته باشد،‌ می‌توانید زمان‌هایی را برای گذراندن این سرگرمی جالب با هم تعیین کنید و در کنار هم لذت ببرید.

۱۱. آیا با دوستان دوران کودکی‌تان هنوز هم رابطه دارید؟

این یک سوال عالی و یک موضوع بامزه برای اولین قرار ملاقات است. خود من از دوران کودکی‌ام ۴ دوست دارم که با آن‌ها در ارتباط هستم و هنوز هم دوستان بسیار خوبی برای من هستند. چند دوست دیگر هم دارم که در سال‌های اخیر آن‌ها را پیدا کرده‌ام و ابدا اطلاعی از دوستان دوران کودکی‌شان ندارند. خوب گاهی اوقات زندگی اجازه‌ی چنین چیزی را به فرد نمی‌دهد. اگر کسی با دوستان دوران کودکی خود ارتباط داشته باشد، ‌می‌توانید کم‌کم چیزهایی در مورد دوران کودکی او نیز بدانید.

۱۲. در کودکی چه جور بچه‌ای بودید؟

چه راه فوق‌العاده‌ای برای این‌که اطلاعاتی در مورد دوران کودکی طرف مقابل‌تان کسب کنید. آیا بچه‌ی شر کلاس بوده‌اند یا قلدر کلاس؟ شاید تا زمانی که به دبیرستان رسیدند، به شدت خجالتی بوده‌اند. آیا حسابی درسخوان بوده‌اند یا شاگرد تنبل کلاس بوده‌اند.

۱۳. فیلم مورد علاقه‌ی شما چیست؟

بیش‌تر آدم‌هایی که من می‌شناسم یا فیلم دوست دارند یا سریال‌های تلویزیونی. نه همه، بلکه بیش‌تر آن‌ها. صحبت کردن در مورد فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی نیز بسیار آسان است.

۱۴. اگر می‌توانستید شغل رویایی خود را داشته باشید، آن شغل چه بود.

بعضی از آدم‌ها در حال حاضر هم مشغول کار مورد علاقه‌شان هستند، اما بیایید صادق باشیم، اکثر آدم‌ها از این نعمت برخوردار نیستند. حتی اگر کسی واقعا شغل خود را دوست داشته باشد، معمولا یک یا دو چیز وجود دارد که می‌تواند سبب بهتر شدن آن شود.

۱۵. کدام بخش از کارهای خانه را بیش از بقیه دوست دارید؟

برای بسیاری از ما کارهای خانه بخشی از حقایق زندگی هستند.  احتمالا قسمتی از تعطیلات آخر هفته یا ساعات بعد از کار را به کارهای خانه می‌گذرانیم. من در تی کشیدن کف خانه خوب هستم و در واقع با تمیز کردن حمام و دستشویی هم مشکلی ندارم، اما از کشیدن جارو برقی اصلا خوشم نمی‌آید.

۱۶. دوست داری کجاها پولت را خرج کنی؟

افرادی هستند که عاشق خرید لباس هستند، دیگران دارای مجموعه‌های موسیقی بزرگ هستند، برخی دیگر یک بار در سال به یک سفر عالی می‌روند. این سوال در اولین قرار ملاقات به شما کمک می‌کند تا بدانید که طرف مقابل‌تان واقعا از چه چیزی لذت می‌برد.

۱۷. تعطیلات خود را چه‌طور سپری می‌کنی؟

البته خواهید دید که بسیاری از ما روزهای تعطیلات را با خانواده‌های‌مان می‌گذرانیم. از او بپرسید که با کدام یک از اعضای خانواده‌اش تعطیلات را سپری می‌کند. شاید او بعضی از تعطیلات را با خانواده سپری می‌کنند یا والدین‌اش طلاق گرفته‌اند و تعطیلات خانوادگی را یک بار با مادر و یک بار با پدر می‌گذرانند.

۱۸. روی چه موضوعی تسلط کافی داری.

من خودم را در زمینه‌ی دانش موسیقی بسیار متبحر می‌دانم چون می‌توانم عنوان آهنگ‌هایی که در رادیو می‌شنوم و نام خواننده‌ی اثر و حتی سال انتشار را بلافاصله بگویم. شما چه چیزی را خیلی خوب می‌دانید؟

۱۹. یک روز عالی و کامل برای شما چه معنایی دارد؟

برای برخی از آدم‌ها یک روز عالی به معنای دراز کشیدن روی شن‌های ساحل است. برای دیگران ممكن است تماشای یک برنامه‌ی تلویزیونی بهترین کار ممكن باشد. برای من روز کامل و عالی یک پنج‌شنبه‌ی آفتابی است که همراه خانواده و دوستان در حیاط خانه بساط باربیکیو را به راه بیندازیم و در کنار هم خوش بگذرانیم تا زمانی که خورشید غروب کند.

خوب این هم از ۱۹ موضوعی که می‌توانید در اولین قرار ملاقات تان با طرف مقابل در موردشان صحبت کنید! حالا برویم سراغ موضوعاتی که باید از به زبان آوردن آن‌ها پرهیز کنید!

۵ موضوع که باید حتما از آن‌ها در اولین قرار ملاقات تان اجتناب کنید

۱. سیاست

من فکر می‌کنم این یکی تقریبا به هیچ گونه توضیحی نیاز ندارد. شاید بتوان در رابطه با این موضوع بعدا و در صورتی که رابطه‌تان ادامه پیدا کرد، صحبت کنید. بحث در مورد سیاست در اولین قرار ملاقات به شدت اشتباه است.

۲. اعتقادات

این مورد هم فرق چندانی با سیاست ندارد. این موضوع می‌تواند منجر به بحث‌های داغ زیادی شود. اما فعلا با آن کاری نداشته باشید!

۳. رابطه‌ی سابق‌تان

بله نیازی نیست که در اولین قرار ملاقات در مورد نامزد سابق‌تان چیزی بگویید. هیچ کس دوست ندارد که در اولین قرار ملاقات شکایت‌های طرف مقابل را در مورد نامزد قبلی‌اش بشنود و تازه این موضوع در اولین قرار ملاقات اطلاعات خاصی به شما نمی‌دهد!

۴. پول

این موضوع هم می‌تواند در اولین قرار ملاقات کمی حساس باشد. هیچ‌کس دوست ندارد که دیگران فکر کنند در مورد میزان درآمدش خودنمایی می‌کند و در عین حال این موضوع که شما چه‌طور از مادرتان ۵۰ دلار برای اولین قرارا ملاقات قرض کرده‌اید، هم اصلا جذاب نیست.

۵. فهرست کارهایی که باید انجام بدهید

شما برای اولین بار به ملاقات طرف مقابل‌تان رفته‌اید. فردی که در کنار میز و روبروی شما نشسته است دوست ندارد از شما بشنود که به دنبال پسر یا دختری هستید که دکتر یا وکیل است، گربه‌ها را دوست دارد، هر آخر هفته والدین خود را ملاقات می‌کند و علاقمند به باغبانی است. هیچکس نمی‌خواهد در اولین قرار مورد ارزیابی و بررسی طرف مقابل قرار بگیرد.

کلام پایانی

این هم از این! ۱۹ موضوع جالب برای بحث در اولین قرار ملاقات همراه با چند موضوع که باید از مطرح‌ کردن‌شان اجتناب کنید.

حاضر شدن در اولین قرار ملاقات به اندازه‌ی کافی سخت است. هنگامی ‌که تصمیم دارید برای اولین بار به دیدار طرف مقابل‌تان بروید اطمینان حاصل کنید که رویکرد مناسبی نسبت به آن دارید. قرار است لذت ببرید، نه این‌که مدام تحت استرس باشید و به هر چیزی بیش از اندازه فکر کنید.

اگر برای اولین قرار ملاقات چند موضوع در ذهن‌تان داشته باشید، اعتماد به نفس بیش‌تری هم خواهید داشت. هنگامی ‌که اعتماد به نفس دارید، بسیار آرام‌تر خواهید بود و از این ملاقات بیش‌تر لدت خواهید برد.

اگر قرار است به زودی فردی را برای اولین بار ملاقات کنید، نگاهی به این فهرست ۱۹ موردی داشته باشید و چند مورد را حفظ کنید  و آن‌ها را در حین گفتگو مطرح کنید. بعدها از خودتان ممنون خواهید شد. حالا بروید خوش بگذرانید!

۲۷ نشانه عشق واقعی که حتما باید بدانید

منبع lifehack
نوشته‌های مرتبط