معرفی برترین منابع آزمون gre + فیلم آموزش آزمون gre

در سال‌های اخیر خیلی از افرادی که در ایران توانسته‌اند تحصیلات موفقی داشته باشند، علاقه‌مند به این شده‌اند که به کشورهای خارجی مخصوصاً کانادا و آمریکا بروند و ادامه تحصیلات خود را در مقطع ارشد و دکتری در این کشورها ادامه بدهند تا از مزیت‌هایی که در تحصیلات خارجی وجود دارد بهره‌مند شوند. افرادی که می‌خواهند به دانشگاه‌های برتر کشورهای آمریکا و کانادا بروند و در آنها به تحصیل بپردازند، نیاز به شرکت در آزمونی به نام آزمون GRE دارند که شرکت در این آزمون الزامی است و باید در آن به نمره خوبی برسند تا بتوانند ویزای تحصیلی خودشان را دریافت کنند.

این موضوع ممکن است برای خیلی از افراد چالش‌برانگیز باشد و باعث شود که استرس زیادی را در این زمینه داشته باشند، اما موضوعی که وجود دارد این است که اگر به منابع آزمون gre تسلط داشته باشید و بدانید که برای شرکت در این آزمون باید چه منابعی را مطالعه کنید، می‌توانید بهتر در این آزمون عمل کنید و نمره بالاتری را کسب کنید و قبولی‌تان تضمینی خواهد بود. در این مقاله می‌خواهیم به شما مهم‌ترین منابع آزمون gre را معرفی کنیم و بگوییم که چطور می‌توانید به این منابع دسترسی داشته باشید تا خودتان را به بهترین شکل ممکن برای آزمون آماده کنید و در آن نمره قبولی را گرفته و برای تحصیل به کشور دلخواه خودتان بروید. اگر شما هم جزو کسانی هستید که می‌خواهید در آزمون GRE شرکت کنید و ادامه تحصیلات خودتان را در دانشگاه‌های برتر آمریکا و یا کانادا بگذرانید، حتماً تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات ارزشمند و مهمی را کسب کنید و بتوانید با تکیه به این اطلاعات، خودتان را برای آزمون مهم GRE آماده کنید و در آن به موفقیت برسید.

معرفی برترین منابع آزمون gre + فیلم آموزش آزمون gre

آزمون GRE دقیقاً چیست؟

قبل از اینکه به سراغ بررسی منابع آزمون gre برویم، بهتر است کمی در مورد این آزمون به شما اطلاعات بدهیم تا بدانید که این آزمون دقیقاً چیست و برای چه منظوری باید در آن شرکت کنید تا بتوانید اقامت تحصیلی خودتان را در آمریکا و کانادا دریافت کنید. آزمون gre مخفف عبارت Graduate Record Examination است که این آزمون برای افرادی که متقاضی ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه‌های برتر آمریکا و کانادا هستند برگزار می‌شود. سؤالات این آزمون به‌گونه‌ای هستند که در آنها، استعداد تحصیلی، هوش، منطق و مهارت‌های تحلیلی شرکت‌کنندگان اندازه‌گیری می‌شود تا بتوانند بهترین افراد را با نمرات بالا جذب کنند.

نمره‌ای که باید برای قبولی در آزمون gre دریافت کنید، به‌صورت میانگین بین 130 تا 170 است و اگر نمره مناسبی در این آزمون دریافت نکنید، مردود خواهید شد. البته جای نگرانی نیست و می‌توانید مجدداً بافاصله 21 روز از آزمون قبلی، در آزمون جدیدی شرکت کنید. شاید اینکه بدانید این آزمون هرروزه به‌جز تعطیلات رسمی آمریکا برگزار می‌شود و می‌توانید بافاصله 21 روز از هر آزمون و 5 بار در سال در آن شرکت کنید، به شما دلگرمی بدهد و باعث شود استرس کمتری را تحمل کنید و بتوانید با خیال راحت به بررسی منابع آزمون gre و یادگیری آنها بپردازید. اگر می‌خواهید با این آزمون بیشتر آشنا شوید و به مباحث مربوط به استدلال کلامی، کاملاً مسلط شوید، همین حالا روی لینک زیر کلیک کنید و این آموزش را در فرادرس مشاهده کنید.

منابع آزمون gre چه چیزهایی هستند؟

همان‌طور که گفتیم آزمون gre برای گرفتن اقامت تحصیلی و ادامه تحصیل در کشورهای کانادا و آمریکا بسیار حیاتی است و اهمیت بالایی دارد، به همین خاطر باید خودتان را برای این آزمون آماده کنید تا بتوانید با موفقیت این آزمون را پشت سر بگذارید و اقامت دانشگاه موردنظر خودتان را دریافت کنید. وقتی شما این آزمون را انجام می‌دهید، نمرات شما توسط سازمان برگزارکننده آزمون برای دانشگاه‌هایی که تعیین شده‌اند ارسال می‌شود و این دانشگاه‌ها گزارش می‌دهند که حاضر به پذیرش شما هستند یا خیر و به همین خاطر نیاز است که تلاش کنید نمرات بالاتری را دریافت کنید تا گزینه‌های بیشتری برای تحصیل خودتان داشته باشید. منابع آزمون gre معمولاً منابع مشخصی هستند که می‌توانید از آنها استفاده کنید تا خودتان را برای این آزمون آماده کنید و بتوانید آن را با موفقیت پشت سر بگذارید. در ادامه می‌خواهیم باهم به بررسی مهم‌ترین منابع آزمون gre بپردازیم و بگوییم که این منابع را چطور می‌توانید تهیه کنید تا از آنها استفاده کرده و به موفقیت دلخواه خودتان برسید.

کتاب Official Guide To the GRE Revised General Test

این کتاب می‌تواند یکی از مهم‌ترین منابعی باشد که شما باید آن را مطالعه کنید تا بتوانید خودتان را برای این آزمون مهم آماده کنید. همان‌طور که از نام کتاب Official Guide To the GRE Revised General Test پیداست، این کتاب به بررسی تست‌های سال‌های گذشته و تغییرات تست سال جدید نسبت به سال‌های قبلی می‌پردازد و کمک می‌کند که بتوانید با نحوه انجام تست‌ها آشنا شوید. همچنین نمونه سؤالات و امتحاناتی در این کتاب وجود دارند که به‌صورت تستی می‌توانید آنها را انجام دهید تا بتوانید با حال و هوای این امتحان آشنا شوید و در امتحان اصلی بهترین عملکرد را از خودتان نشان دهید. نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که سؤالات این کتاب به همراه جواب‌های تشریحی هستند و تمامی دسته‌بندی‌های آزمون gre را پوشش می‌دهند که این موضوع باعث شده کتاب Official Guide To the GRE Revised General Test به یکی از مهم‌ترین منابع آزمون gre تبدیل شود. این کتاب را می‌توانید از وب‌سایت  سازمان EST که برگزارکننده آزمون GRE است دانلود کرده و از آن استفاده کنید.

کتاب ‌Barron’s GRE with online test

دومین مورد از منابع آزمون gre که می‌تواند کمک کند با اکثر سؤالات و نحوه برگزاری این آزمون آشنا شوید، کتاب ‌Barron’s GRE with online test نام دارد. این کتاب دارای نمونه سؤالاتی است که تقریباً مشابه سؤالات آزمون اصلی هستند و کمک می‌کنند که بتوانید با آزمون واقعی آشنا شوید و آن را برای خودتان شبیه‌سازی کنید. نکته مثبت دیگری که در این کتاب وجود دارد و باعث شده به منبع مهمی تبدیل شود، این است که به شما آموزش می‌دهد چطور با استراتژی درست، برخی سؤالات این آزمون را دور بزنید و بتوانید در نهایت بهترین نمره را از این آزمون کسب کنید. اگر جزو افرادی هستید که نیاز به نمره بالایی در آزمون gre دارید، توصیه می‌کنیم که حتماً این کتاب را از سطح اینترنت دانلود کرده و آن را مطالعه کنید تا بتوانید با موفقیت این آزمون را پشت سر بگذارید.

معرفی برترین منابع آزمون gre + فیلم آموزش آزمون gre

کتاب Practice Book for the PBT GRE General Test

یکی دیگر از منابع آزمون gre که می‌تواند کمک کند نتایج خوبی را در این آزمون کسب کنید، کتاب Practice Book for the PBT GRE General Test است. این کتاب نیز مانند دو منبع قبلی دارای توضیحات بسیار خوبی است که کمک می‌کند بتوانید با سؤالات آزمون آشنا شده و آنها را بهتر به‌خاطر بسپارید. همچنین دو سری سؤال کامل در این کتاب وجود دارند که کمک می‌کنند بتوانید با فضای آزمون کاملاً آشنا شوید و وجود جواب این سؤالات باعث می‌شود تسلط بیشتری به آنها پیدا کرده و بتوانید بهترین نتیجه را برای خودتان رقم بزنید.

رپورتاژ

کتاب Magoosh Complete guide to the GRE

یکی دیگر از مهم‌ترین منابع آزمون gre که می‌تواند کمک کند در این آزمون به موفقیت برسید، کتاب Magoosh Complete guide to the GRE است. این کتاب کمک می‌کند که بتوانید با استراتژی‌ها و هک‌هایی که می‌توانند کمک کنند آزمون را بهتر پشت سر بگذارید آشنا شوید و راحت‌تر به آزمون تسلط یابید. همچنین این کتاب تمامی مباحث آزمون را کامل پوشش می‌دهد که باعث می‌شود با دسته‌بندی‌های مختلف آزمون آشنا شده و بتوانید راحت‌تر به آنها مسلط شوید و چارچوب کلی آزمون را بدانید.

کتاب GRE Verbal Reasoning by ETS

این کتاب یکی دیگر از منابع مهمی است که برای آزمون gre می‌توانید از آن استفاده کنید. در این کتاب بخش verbal آزمون پوشش داده شده است و استراتژی‌ها و نکات مهمی در مورد این بخش به شما آموزش داده می‌شود که می‌توانید با استفاده از آنها، به‌راحتی آزمون را پشت سر بگذارید. همچنین این کتاب سعی می‌کند به شما چارچوب کلی سؤالات این بخش را بگوید تا بتوانید موضوعات و بخش‌های مهمی که باید به آنها بپردازی را یاد بگیرید و با آنها آشنا شوید. کتاب GRE Verbal Reasoning by ETS می‌تواند کمک کند که پاسخ‌دادن به سؤالات دسته‌بندی verbal آزمون gre که یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین بخش‌ها در نمره نهایی است را با موفقیت پشت سر بگذارید.

کتاب GRE Math Convention

یکی از بخش‌هایی که برای شرکت‌کنندگان آزمون gre شدیداً چالش‌برانگیز است، بخش ریاضی و هندسه و منطق است. کتاب GRE Math Convention یکی از منابع بسیار خوب در زمینه ریاضی و منطق است که به شما کمک می‌کند با فرمول‌ها و توابع و بخش‌های مختلف ریاضی در آزمون gre آشنا شوید و بتوانید به این بخش‌ها تسلط بیشتری پیدا کنید. همچنین این کتاب به شما کمک می‌کند که مباحث مرتبط باهوش را نیز بهتر درک کنید و بتوانید با آنها تاحدی‌که نیاز دارید آشنا شوید.

معرفی برترین منابع آزمون gre + فیلم آموزش آزمون gre

کتاب GRE Math review

یکی دیگر از منابع آزمون gre که مشابه کتاب قبلی است و می‌توانید با استفاده از آن بسیاری از مباحث ریاضی را به‌راحتی یاد بگیرید، کتاب GRE Math review است. این کتاب نیز به بررسی و تحلیل دقیق ریاضی و بخش‌های مانند هندسه، جبر، کسرها، نسبت‌ها و… می‌پردازد و به شما کمک می‌کند که این بخش‌ها را بهتر درک کنید. همچنین بخش جالب دیگری که در این کتاب وجود دارد، تشریح مباحث مختلف ریاضی است که با مطالعه آن می‌توانید با برخی از مباحث که شاید یادتان رفته باشند و یا با آنها آشنایی کمتری داشته باشید را یاد بگیرید.

کتاب GRE overview Analytical Writing

هشتمین مورد از منابع آزمون gre که می‌تواند به شما کمک کند به مباحث نوشتن یا همان writing آزمون مسلط شوید، کتاب GRE overview Analytical Writing نام دارد. این کتاب به‌صورت تخصصی به مباحث نوشتاری آزمون می‌پردازد و با مدل‌سازی و ساخت تجربه مشابه آزمون، کمک می‌کند که خودتان را بهتر برای آن آماده کنید و بتوانید مهارت نوشتاری خودتان را تقویت کنید. این کتاب همچنین تکنیک‌های جالبی را در اختیار شما قرار می‌دهد که با استفاده از آنها و تمرین این تکنیک‌ها می‌توانید سریع‌تر مهارت نوشتاری خودتان را تقویت کنید و در آزمون موفق‌تر عمل کنید.

کتاب Magoosh Complete Guide To GRE Math formulas

ریاضی یکی از بخش‌های مهم در آزمون gre است که منابع زیادی برای آن وجود دارند. یکی از این منابع که می‌تواند به‌عنوان یک منبع تمام‌وکمال برایتان مورداستفاده قرار گیرد، کتاب Magoosh Complete Guide To GRE Math formulas است. این کتاب پر است از مباحث ریاضی مربوط به آزمون gre و همچنین فرمول‌ها و مثال‌ها و توضیحات کاملی دارد که می‌تواند به شما کمک کند به‌صورت کامل به مبحث ریاضی مسلط شوید و بتوانید در این دسته‌بندی آزمون، بهترین نمره را کسب کنید. توصیه می‌کنیم که این کتاب را حتماً از سایت آزمون دانلود کرده و یا از کتاب‌فروشی‌ها تهیه کنید و آن را مطالعه کنید تا بتوانید در مبحث ریاضی بهترین نمره را کسب کنید.

معرفی برترین منابع آزمون gre + فیلم آموزش آزمون gre

جمع‌بندی منابع آزمون gre

در این مقاله در مورد منابع آزمون gre صحبت کردیم و گفتیم که این آزمون چیست و برای چه منظوری برگزار می‌شود و همچنین باهم بررسی کردیم که اگر بخواهید در دانشگاه‌های برتر کشور آمریکا و کانادا تحصیل کنید، باید این آزمون را انجام بدهید. در بخش بعدی گفتیم که این آزمون چه زمان‌هایی برگزار می‌شود و چند ببار می‌توانید در آن شرکت کنید و همچنین گفتیم که دسته‌بندی مباحث این آزمون چه چیزهایی هستند. در انتها نیز مهم‌ترین منابع آزمون gre را به شما معرفی کردیم که با مطالعه آنها می‌توانید به بهترین شکل ممکن به سؤالات این آزمون مسلط شوید و عملکرد بهتری را داشته باشید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید با منابع آزمون gre آشنا شوید و با تهیه این منابع و مطالعه آنها، بهترین نمره ممکن را کسب کنید و در دانشگاه دلخواه خودتان به ادامه تحصیل بپردازید. برای آشنایی با مباحث مربوط به ریاضی آزمون جی آر ای که یکی از مهم‌ترین مباحث موجود در این آزمون است، توصیه می‌کنیم که حتماً از آموزش فرادرس در زمینه مبحث ریاضیات آزمون جی آر ای دیدن کنید. این آموزش می‌تواند به شما کمک کند که به مباحث مربوط به ریاضی به صورت کامل مسلط شده و بتوانید در این مبحث نمره بالایی را کسب کنید و شانس بیشتری برای قبولی و پذیرش در دانشگاه موردنظر خودتان داشته باشید.

نوشته‌های مرتبط