چرا به تایلند سفر کنیم

شاید برای خیلی‌ها سؤال باشد که چرا به تایلند سفر کنیم. در این مقاله مهم‌ترین مواردی که باعث جلب توجه گردشگران به این کشور می‌شود اشاره شده است. تایلند به عنوان یکی از مقاصد پر گردشگر در میان کشور‌های جنوب شرقی آسیا به شمار می رود. این کشور از نظر وجود جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی متفاوت بسیار غنی است. اگر چه تعداد زیادی از مردم ایران این کشور را مقصدی نامناسب با تفریحات ناسالم و غیراخلاقی می‌دانند اما هچنان از مقاصد گردشگری پرطرفدار میان ایرانیان است.

سواحل زیبای تایلند

سواحل زیبای این کشور از مهم‌ترین دلایل سفر ایرانیان به تایلند محسوب می‌شود. امکان بازدید از سواحل زیبا و استفاده از انواع ورزش‌ها و تفریحات دریایی را در هر یک از شهر‌های توریستی تایلند می‌توانید تجربه کنید. در صورتی که قصد شما از سفر به این کشور بازدید از جاذبه‌های طبیعی آن است، پوکت بهترین انتخاب خواهد بود. بزرگ‌ترین جزیره تایلند پوکت، است که تصاویری زیبا از سواحل شنی سفید رنگ را در ترکیب با آبی فیروزه‌ای دریا از آن مشاهده می‌شود. از جهتی نیز بخش دیگر آن را سرسبزی جنگل‌های انبوه اضافه می‌کند. سواحل معروفی در پوکت وجود دارند که هر یک از آن‌ها جذابیت‌های خاص خود را دارند. با استفاده از تور پوکت بخش زیادی از این زیبایی‌ها را حس خواهید کرد.

معابد و بنا‌های تاریخی

از دیگر دلایل سفر ایرانیان به تایلند بازدید از معابد و بنا‌های تاریخی این کشور است. تایلند به عنوان یک کشور کهن بوده که دارای قدمتی هزاران‌ساله است که فرهنگ و تاریخی غنی را در خود حفظ می‌کند. بنا‌های تاریخی تایلند از جاذبه‌های دیدنی این کشور است که همواره سالانه گردشگران زیادی را علاقه‌مند به فرهنگ، تاریخ و هنر خود می‌کند. به هرجایی از این کشور که سفر داشته باشید، معابدی بزرگ و باشکوه را مشاهده خواهید کرد که نمونه‌هایی از آن‌ها بسیار قدیمی بوده و دارای معماری‌های خاص و منحصربه‌فردی است. این معابد از پرگردشگرترین مکان‌های توریستی تایلند به شمار می‌روند.

فرهنگ و آداب ‌و رسوم مردم تایلند

فرهنگ و آداب‌ورسوم جذاب و متفاوت مردم تایلند یکی از ویژگی‌های محبوبیت آن است. فرهنگ مردم تایلند را می‌توان فرهنگی ترکیبی از فرهنگ کشور‌های هند، چین، کامبوج و دیگر کشور‌های منطقه جنوب شرقی آسیا دانست. تایلندی‌ها مردمانی خوش‌برخورد و مهمان‌نواز بوده که با گردشگران خارجی رفتاری گرم و مهربان دارند. آیین اغلب آن‌ها بودایی است که ارزش و احترام بالایی برای مکان‌های مقدس و معابد خود قائل هستند.

مردمان تایلند جشنواره‌ها و فستیوال‌های متعدد فرهنگی و مذهبی را همواره از گذشته تا کنون حفظ کرده و انجام می‌دهند. گردشگران زیادی تاریخ سفر خود با تور تایلند را به گونه‌ای تنظیم می‌کنند تا در این جشنواره‌ها حضور داشته باشند. معروف‌ترین و جذاب‌ترین جشنواره‌های جشن آب، جشن گل، نمایشگاه میوه، مسابقه بوفالو‌ها، گردهمایی فیل‌ها، جشن بالون آرزو‌ها و جشن کبوتر است.

غذا‌های متنوع تایلندی

رپورتاژ

خوش طعمی و تنوع بالای غذا‌های تایلندی به قدری زیاد است که حتی طولانی مدت به این کشور سفر کنید مجبور به خوردن غذای تکراری نخواهید شد. همچنین می‌توان گفت هر منطقه غذای خاص خود را دارد که تا حد زیادی با یکدیگر متفاوت هستند. در هر کجای این کشور نیز می‌توانید خوشمزه‌ترین غذاهای خیابانی را میل کنید.

برخورد دوستانه مردم تایلند

ممکن است در هر کشوری با عده‌ای از بومی‌های خوش‌برخورد مواجه شده باشید اما در تور تایلند موضوع متفاوت است. مردم تایلند در برخورد با گردشگران نوعی متفاوت‌تر برخورد می‌کنند. شاید این موضوع را بتوان به نحوه‌ احوالپرسی آن‌ها ارتباط داد که دستشان را به هم نزدیک می‌کنند و کمی تعظیم می‌نمایند. البته این موضوع می‌تواند به ویژگی‌های دوستانه‌ی آن‌ها نیز ارتباط داشته باشد. این مورد می‌تواند یکی از مهم‌ترین دلایل سؤال چرا به تایلند سفر کنیم شما باشد. برای اطلاع از قیمت تور تایلند کلیک کنید.

هزینه پایین سفر به تایلند

افرادی که توانایی پرداخت و اختصاص هزینه و بودجه‌ بالا به سفر خود را ندارند، می‌توانند در لیست سفر خود بعضی از شهر‌ها را خط بزنند. خوشبختانه سفر به تایلند ارزان قیمت‌تر از بسیاری از این کشور‌ها خواهد بود و برای انتخاب راه‌های حمل و نقل متعددی وجود دارد. خطوط هواپیمایی ارزان قیمتی مانند ایرآسیا تقریباً همیشه بلیط‌های مختلفی از جمله پرواز‌های مستقیم بین‌المللی و داخلی آن را به فروش می‌رسانند. در نواحی روستایی و مقاصد گردشگری بزرگ، اتوبوس و قطار نیز در دسترس قرار دارند که هزینه پایینی را شامل می‌شوند.

تفریحات شبانه در تایلند

تفریحات شبانه تایلند را می‌توان از جذابیت‌های این کشور شمرد. در تمامی ماه‌های سال شهر‌های توریستی این کشور پر از گردشگر است که اغلب همگی شب‌هایی زنده و پرشور را ایجاد می‌کنند. شب تا صبح می‌توانید در سواحل زیبای تایلند طی کنید و همواره با تجربه کردن انواع غذا‌های تایلندی در رستوران‌ها و غذاخوری‌های اطراف ساحل، سفری خاطر‌انگیز برای خود رقم بزنید. گشت‌وگذار در بازار‌های شبانه، پیاده‌روی در محله‌ها قدم زدن در خیابان‌های شلوغ و… همگی باعث هیجان انگیز‌تر شدن خاطرات شما در تور تایلند خواهد شد. تور‌های شبانه، دوچرخه‌سواری در کوهستان یا حتی جت ‌اسکی در شب، اجرای موسیقی زنده همگی بخشی از تفریحات شبانه خواهند بود.

سخن پایانی

از تایلند به عنوان سرزمین لبخند‌ها یاد می‌شود که همین برخورد خوب و استقبال گرم از گردشگران می‌تواند جواب اصلی سؤال چرا به تایلند سفر می‌کنیم باشد چرا که ثبت رفتار خوب و اتفاقات قشگ می‌تواند دلیلی برای انتخاب مجدد تور پوکت توسط گردشگران باشد. ضمن برخورد دوستانه مردم این کشور، برخورداری از تاریخ و فرهنگ غنی و موقعیت جغرافیایی عالی همواره باعث جذب بالایی از گردشگران از سرتاسر جهان شده است. سفر به تایلند آنقدر هیجان‌انگیز است که هر گردشگری باید تجربه یک بار سفر به آن را داشته باشد.

نوشته‌های مرتبط