واقعا چه چیزی جلوی خیانت زوج ها را می‌گیرد؟

اگر تا به حال به خود اندیشیده‌اید که چرا همسر بی‌نظیرتان با شما مانده‌است در حالی که شما احساس می‌کنید در بهترین حالت یک فرد متوسط هستید، این مقاله برای شما نوشته شده‌است. بسیار خوب، مهم‌تر از هر چیز: شما خیلی بهتر از یک فرد متوسط هستید! دوم، بهتر است بگویم که دنیا پر از آدم‌های خیانت‌کار است. اصطلاحات عامیانه‌ی بی‌شماری برای توصیف جمعیت رو به رشد خیانت‌کاران وجود دارد و این یک سوال مهم همیشگی افراد است که واقعا چه چیزی جلوی خیانت زوج ها را می‌گیرد؟

خوب، بر خلاف باور رایج، خیانت زوج ها هیچ ربطی به ظاهر آدم‌ها ندارد، نه به ظاهر شما و نه فرد دیگر. بلکه کاملا به وضعیت رابطه و سلامت عمومی آدم‌هایی که در یک رابطه هستند ارتباط دارد؛ این موضوع کاملا روان‌شناختی است.

پژوهش‌هایی که در دانشگاه راتگرز و دانشگاه نیویورک انجام شده‌است، اثبات کرده‌است آدم‌هایی که زمانی آن‌ها را جذاب می‌دانستید، اکنون که وارد یک رابطه شده‌اید دیگر برایتان جذابیتی ندارند. علت‌اش این است که مغزتان ثبت می‌کند که از بودن در این رابطه شاد هستید، از این رو برای تولید هورمون سروتونین سیگنال می‌دهد، بنابراین توانایی ذهن شما در زشت نشان دادن یک فرد جذاب، ابزاری برای حفاظت از سلامت عمومی شما و احساس خوبی است که از بودن با همسرتان به شما دست می‌دهد.

۵۰ نشانه رابطه سمی که باید خودتان را نجات دهید

بنابراین هرچند این اصلی‌ترین عاملی است که شما یا همسرتان را از تجربه‌ رابطه با آدم‌های دیگر بازمی‌دارد، اما باید عوامل دیگری را نیز در خیانت زوج ها نظر بگیرید.

اگر عموما فردی شاد هستید، این به نحوی در رابطه‌تان بازتاب می‌یابد که شما می‌کوشید به همسر و رابطه‌تان انرژی مثبت دهید. اما اگر درگیر افسردگی یا اختلالات روان‌شناختی دیگر هستید، دائم جای دیگری به دنبال شادی می‌گردید، هرچند مشکل درون خودتان است، نه کسی که با او هستید.

رپورتاژ

به علاوه، آدم‌های از خود گذشته این را در تمام رابطه‌شان نشان می‌دهند، نهایتا محلی شاد می‌سازند که خودشان و همسرشان از بودن در آن لذت می‌برند، و هر فرد را بیش‌تر از انجام آن کار غیرمنتظره باز می‌دارد.

مهم است توجه داشته‌باشید که به آسانی می‌توانید تشخیص دهید همسرتان در یک رابطه شاد نیست. و معمولا هر دو طرف بی‌گناه هستند چون حتی در بهترین حالت مرحله‌ی ماه عسل به پایان می‌رسد. آغاز یک رابطه پر از لحظاتی است که دست یک‌دیگر را می‌گیرید، پر از بوسه‌های مدام، و احساس کلی شور و علاقه‌ی لایزال است. با این حال وقتی ۲ نفر با هم راحت‌تر می‌شوند، این احساس محو می‌شود، اما این مساوی با ناشاد بودن نیست.

۴ دلیل که ماندن در ازدواج سمی خطرناکتر از طلاق برای بچه ها است

کسانی که مدتی از رابطه‌شان می‌گذرد، از طرف مقابل کنده می‌شوند. کم‌تر صحبت می‌کنند، زمانی که با هم سپری می‌کنند کوتاه‌تر می‌شود، و ظاهرا حتی بودن در نزدیکی شریک زندگی‌تان دردآور می‌شود. همه‌ی این‌ها پرچم‌های قرمز هستند که نشان می‌دهد خیانت شروع شده‌است، بنابراین اگر نمی‌توانید این رابطه را ترمیم کنید، باید به آن پایان دهید.

در پایان، دلیل شماره‌ی ۱ این‌که رابطه‌تان عاری از خیانت است این است که شما هر دو واقعا از با هم بودن شاد هستید. مغزتان تلاش می‌کند جذابیت آدم‌های دیگر را کم‌تر از واقعیت نشان دهد تا به این طریق از احساسی که همسرتان به شما می‌دهد محافظت کند، و این به جلوگیری از روی دادن خیانت کمک فوق‌العاده‌ای می‌کند.

نشانه‌های یک رابطه سمی و ناشاد خیلی آشکار است و اغلب از تمایل شما یا همسرتان به خیانت خبر می‌دهد.

نوشته‌های مرتبط