بهترین کتاب گام به گام کدام است؟

برای اینکه بدانید بهترین کتاب گام به گام کدام است؟ در ابتدا بهتر است به نیاز خود در این زمینه توجه کنید.  در این نوع از کتاب‌های کمک آموزشی سعی می‌‌شود مفاهیم آموزشی از آسان به دشوار آموزش داده شود. می‎توان گفت با خرید آنها دیگر نیازی به تهیه سایر کتاب‌ها در این زمینه نخواهید داشت. نکته مهم این است که بتوانید براساس سطح علمی و توانایی خود مناسب‌ترین آنها را انتخاب کنید. برای این منظور لازم است تا تسلط کاملی بر روی فهرست کتاب درسی داشته باشید. از ویژگی‌های برتر کتاب‌های گام به گام این است که مطالب اصلی آموزشی را به خوبی پوشش داده باشد. به این ترتیب مطمئن خواهید شد، همه نکات به شما تدریس می‌شود. بنابراین قبل از خرید، حتما فهرست اصلی کتاب آموزشی را همراه خود داشته باشید.

کتاب های گام به گام منتشران

گروه انتشارات منتشران، کتاب‌های کمک درسی خود را در چندین سطح به مخاطبان ارائه داده است که از آن جمله می‎توان به کتاب‌های گام به گام،  قاصدک، شاپرک، کتاب کار، کتاب‌های جیبی و همشاگردی برتر اشاره کرد. کتاب‌های گام به گام مقطع ابتدایی، دوره اول و دوم متوسطه و پیش دانشگاهی  را پوشش می‌دهد. از جمله این کتاب‌ها می‌توان به کتاب گام به گام ششم دروس طلایی اشاره کرد.

ویژگی کتاب دروس طلایی چیست؟

این کتاب کمک براساس پاسخ و پرسش به مسائل کتابهای درسی طراحی شده است. در ابتدا مقدمه‎ایی در مورد فهرست، مطالب و ویژگی‌های کتاب در اختیار مخاطب قرار خواهد گرفت. ازویژگی‌های منحصر به فرد کتاب‌های دروس طلایی این است که همه کتاب‌های درسی را به طور یکجا در خود جای داده است، بنابراین با خرید یک کتاب، مجموعه درس‌های پایه ششم تحصیلی پوشش داده خواهد شد. تمامی فصل‌های کتاب به طور منظم و دقیق جداسازی شده‌اند، بنابراین به راحتی به عناوین دسترسی خواهید داشت.

از جمله بخش‌های این کتاب می‌توان به درس‌نامه، تست و تمرین اشاره کرد. در بخش درسنامه، مفاهیم آموزشی با زبانی ساده به دانش‌آموز تدریس می‌شود. مطالب درسی با توجه به ویژگی‌های آن، به طور خاص و ویژه ارائه شده است. برای مثال در درس ریاضی، پس از آموزش مفاهیم، بخش فعالیت‌ و کار در کلاس مورد بررسی قرار گرفته است و در ادامه به حل تمرینات پرداخته می‌شود. سعی شده است در پاسخ به هر سوال، نکات مهم آن نیز به دانش‌آموز منتقل شود.

در قسمت تمرین و تست، سطح سوالات به اندازه کتاب‌های درسی است، در واقع باید گفت سطح کتاب از متوسط به بالا است. در ارائه مطالب ابتدا سعی شده است، تمرینات و سوالات کتاب درسی به طور کامل حل شود، بنابراین سوالات ارزشیابی در آن کمتر دیده می‎شود. از آنجا که کتاب کمک درسی دروس طلایی، همه کتاب‌های پایه ششم را در بر می‌گیرد، حجم نسبتا زیادی دارد، به همین دلیل به تفهیم و حل سوالات کتاب‌های درسی بیشتر تاکید شده است. در پایان هر درس به منظور، بررسی میزان یادگیری دانش‌آموز، خودارزیابی‌های نوبت اول و دوم نیز خواهید دید. مطالعه این کتاب برای والدین نیز می‌تواند مفید باشد، در این صورت بهتر می‎توانید در دروس مختلف به فرزند خود کمک نمایید.

کتاب گام به گام شاه کلید کلاغ سفید

رپورتاژ

از دیگر کتاب‌های کمک آموزشی می‌توان به شاه کلید گام به گام هشتم کلاغ سفید اشاره کرد. این کتاب تک جلدی بوده و تمامی دروس پایه هشتم تحصیلی را پوشش می‎دهد. محتوای کتاب به‌گونه‌ایی طراحی شده است که کلیه نکات درسی به خوبی آموزش داده می‌شود.  از این نظر می‎توان گفت، مرجع کاملی در اختیار دانش‌آموز قرار گرفته است. از جمله ویژگی‌های بارز این کتاب  پاسخ‌دهی کامل به پرسش‌ و تمرینات کتاب درسی است. مطالب به صورت پیوسته و در عین حال مرتب به دانش‌آموز ارائه شده است، این امر سبب می‎شو تا مطالعه و یادگیری به خوبی انجام شود.

در واقع می‌توان از این کتاب به عنوان یک معلم خصوصی نام برد که در روزهایی کرونایی، به خوبی میتواند خلا آموزشهای حضوری را برطرف نمایند. مولفان سعی کرده‎اند مفاهیم را از آسان به سخت طبقه‎بندی کنند. کلیه تمرینات و فعالیت‌های کتاب درسی مورد بررسی قرار گرفته‎اند، به همین دلیل می‌توان گفت این کتاب نیز گزینه‌ایی مناسب برای والدین خواهد بود. راه‎حل تمرینات به‎گونه‎ایی ارائه شده است تا مروری بر نکات مهم درسی نیز شده باشد. این امر سبب میشود تا مطالب در حافظه بلند مدت دانش‌آموزان ثبت شود، به این ترتیب احتمال فراموشی آن به حداقل خواهند رسید.

کتاب کمک آموزشی گام به گام درس یار منتشران

کتاب کمک آموزشی گام به گام درس یار منتشران، در یک جلد دروس این پایه تحصیلی را پوشش می‎دهد. مولفان سعی کرده‌اند مفاهیم آموزشی را همراه با نکات اصلی به دانش‎آموز تدریس کنند. از این نظر می‎توان گفت، دانش‌آموز با هیچ مشکلی مواجه نخواهد شد  و با مطالعه این کتاب کمک آموزشی، به راحتی از عهده مفاهیم درسی بر خواهد آمد. از جمله ویژگی‌های این کتاب گام به گام نهم، می‎توان به ارائه نکات مهم درسی در طی حل تمرینات اشاره کرد. در بسیاری از کتاب‌های کمک آموزشی، صرفا به حل تمرین  و مسئله پرداخته می‎شود، این شیوه نمی‎تواند منجر به یادگیری موثر شود. ارائه نکات در حین حل تمرین، یکی از شیوه‌های مهم آموزشی است. همچنین در این کتاب سعی است تا طبقه‎بندی درستی از مطالب به دانش آموز ارائه شود.  از جمله ویژگی‌های این کتاب به موارد زیر اشاره شده است:

  • آموزش با استفاده از روش پرسش‌های امتحانی از خط به خط کتاب درسی
  • پاسخ دادن به کلیه آزمایشها و گفتگوها و مسئله‎ها
  • پاسخ کامل به سوالات ، فعالیت‎ها و تمرینات کتاب درسی
  • ارائه آزمون‎های نوبت اول و دوم

کدام کتاب کمک درسی گام به گام برای شما مناسب است؟

کتاب‌های کمک آموزشی همگی به دنبال یک هدف هستند: آموزش مطالب و نکات درسی با ساده‌ترین  و موثرتر روش. برای این منظور مولفان سعی می‎کنند با بیانی ساده و در عین حال حل تمرینات متنوع دانش‌آموز درک درستی از مفاهیم را داشته باشد. همچنین سعی می‎شود به سوالات و اشتباهات احتمالی دانش‌آموزان پاسخ داده شود. بنابراین برای اینکه بدانید بهترین کتاب گام به گام کدام است؟ باید به مطالب ارائه شده در کتاب کمک آموزشی، سطح علمی و شیوه یادگیری خود دقت داشته باشید.


گروه خبری سایت کسب و کار بازده


 

نوشته‌های مرتبط