6 کتاب عالی که خواندن آنها به شدت توسط افراد موفق پیشنهاد شده است

موفقیت روش‌ها و رمزهایی دارد که دانستن آن‌ها بخش زیادی از مسیر را روشن خواهد کرد. برای اینکه بتوان به رازهای موفقیت دست پیدا کرد، نیاز است آثاری را مطالعه کنید که به ذهن شما آگاهی می‌دهند، جلوی تصمیم‌های اشتباه‌تان را می‌گیرند و کاری می‌کنند که با فکری باز دست به اقدامات درست بزنید. در این مقاله با شش کتاب عالی که افراد موفق خواندن آن‌ها را به شدت توصیه کرده‌اند آشنا خواهید شد. بعد از خواندن این کتاب‌ها آماده تغییر و تحولات بزرگ فکرتان باشید.

۱. آیین دوست یابی

ممکن است در نگاه اول، نام کتاب آیین دوست یابی، بیشتر از آنکه مفهوم موفقیت را به ذهن بیاورد، یادآور مهارت‌های اجتماعی باشد و نکته طلایی درست همین جاست چون نویسنده کتاب، «دیل کارنگی» که چهره‌ای شناخته شده در زمینه موفقیت است، با بررسی زندگی افراد موفق متوجه شد روابط اجتماعی تاثیر زیادی بر موفقیت آن‌ها داشته است. کارنگی متوجه شد حتی بعضی افراد موفق تخصص زیادی در زمینه کاری‌شان ندارند؛ بلکه دوستان و آشنایانی دارند که می‌توانند در پیش بردن کارها به آن‌ها کمک کنند. به همین دلیل هم  کتاب آیین دوست یابی یا «چگونگی دوست شدن و تاثیرگذاری روی دیگران» را نوشت. طولی نکشید که این کتاب بسیار پر فروش شد و همچنان هم در فهرست کتاب‌های پرفروش حوزه موفقیت قرار دارد. او در این کتاب به شما یاد می‌دهد چطور توجه و محبت دیگران را به خودتان جلب کنید، روابط‌تان را گسترش دهید و روی اطرافیان‌تان نفوذ پیدا کنید. جمع تمامی این موارد شما را به موفقیت نزدیکتر خواهد کرد.

۲. هنر شفاف اندیشیدن

تصمیم‌ها، تعیین کننده بقیه مسیر ما هستند؛ در عین حال مغز دچار بعضی خطاهای شناختی است که باعث می‌شود تصمیم گیری با مشکلاتی مواجه شود و حتی در نهایت تصمیم درستی گرفته نشود؛ برای اینکه بتوان این خطاهای شناختی را تشخیص داد و دچار آن‌ها نشد، باید آگاهی‌ها و مهارت‌هایی را به دست آورد که همگی در کتاب «هنر شفاف اندیشیدن» یا The Art of Thinking Clearly نوشته رولف دوبلی به شما معرفی می‌شوند.

دوبلی یکی از موفق‌ترین کارآفرین‌های سوئیس است که چکیده‌ای بسیار مفید از تجربیاتش را با هنر شفاف اندیشیدن در اختیار خواننده قرار می‌دهد؛ تجربیاتی که درست در بزنگاه‌های مهم حواس شما را جمع می‌کنند تا در انتخاب مسیر اشتباه نکرده و آگاهانه انتخاب کنید.

کتاب صوتی هنر شفاف اندیشیدن با صدای شیرین عادل فردوسی پور در دسترس علاقمندان قرار دارد و شما می‌توانید بعد از خرید نسخه آنلاین آن را دانلود کرده و در حین رانندگی یا کار کردن گوش کنید. عادل فردوسی پور، بهزاد توکلی و علی شهروز مترجمان این کتاب به زبان فارسی هستند.

۳. جادوی فکر بزرگ

می‌گویند هر کسی دنیا را از دریچه نگاه خودش می‌بیند؛ کسانی که فکر باز و بزرگی دارند اگر در مسیر درست قرار بگیرند و درست تلاش کنند، موفقیت‌های بزرگی هم به دست خواهند آورد و افرادی که به کم قانع هستند و هیچ قدمی برای رسیدن به موفقیت برنمی‌دارند، دستاوردهای بزرگی نخواهند داشت.

کتاب جادوی فکر بزرگ یا The Magic of Thinking Big نوشته دیوید شوارتز یکی از کتاب‌های بسیار مفیدی است که خواندن آن توسط افراد موفق توصیه شده و به شما آموزش می‌دهد چطور می‌توانید بزرگ فکر کنید و به دستاوردهای بزرگی هم برسید. اگر خودتان هم متوجه شده‌اید که مرتب افکارتان را محدود می‌کنید، از محدوده امن‌تان بیرون نمی‌آیید و زندگی‌تان از تصمیم‌های بزرگ و به موقع خالی است، خواندن این کتاب را به هیچ وجه از دست ندهید.

رپورتاژ

۴. چهار اثر از فلورانس اسکاول شین

یکی از عجیب‌ترین کتاب‎هایی که درباره موفقیت منتشر شده است و تاکنون زندگی هزاران نفر را تحت تاثیر قرار داده، چهار اثر از فلورانس اسکاول شین است که خوشبختانه به زبان فارسی هم ترجمه شده است. این کتاب مجموعه‌ای از چهار اثر نویسنده و شامل بهترین نکاتی است که منجر به بالا رفتن آگاهی ذهن نسبت به زندگی و محیط اطراف می‌شود و به فرد کمک می‌کند با آرامش و ذهنی مثبت به سمت خواسته‌هایش حرکت کند.

اسکاول شین در این کتاب مثال‌هایی عینی از قوانین نانوشته دنیا برای خوانندگانش زده است؛ برای مثال او نقش باورها و اعتقادات را در رسیدن به خواسته‌های قلبی به خوبی بررسی می‌کند، به شما خواهد گفت که قبل از برآورده شدن خواسته‌تان باید با ایمان به برآورده شدن آن، مقدماتش را فراهم کنید یا به اصطلاح خودش برای بارانی که در راه است گودال بسازید.

چهار اثر فلورانس اسکاول شین از آن کتاب‌هایی است که خوب است هر بار در مواجهه با سختی‌ها به آن مراجعه کنید. پیشنهاد ما این است که چهار اثر از فلورانس را به صورت کتاب صوتی تهیه کنید و هرازگاهی بخش‌هایی از آن را در حین رانندگی یا انجام کارهای روزمره بشنوید تا به مرور ملکه ذهن‌تان شود. خوبی نسخه‌های صوتی کتاب‌ها امکان دانلود رایگان بعضی از آن‌ها و خرید بعضی دیگر با هزینه‌ای بسیار مناسب‎تر نسبت به نسخه‌های چاپی است.

۵. گاو بنفش

واقعیت این است که در دنیای امروز کسب و کارهای زیادی مشغول فعالیت هستند و بسیاری از آن‌ها کاری جز کپی کردن بقیه انجام نمی‌دهند؛ در حالی که برد با کسی است که بتواند برای کسب و کارش تمایزی ایجاد کند که در ذهن مشتری بماند و باعث شود مشتری از بین صدها کسب و کار دیگر همچنان به او وفادار بماند؛ اما چطور می‌توان متفاوت بود؟ کتاب «گاو بنفش» Purple Cow به شما روش‌های طلایی این کار را یاد می‌دهد.

ست گادین نویسنده این کتاب مثال می‌زند که اگر یک مزرعه پر از گاوهای یکسان را ببینید شاید در ابتدا توجه کنید؛ اما قطعا بعد از مدتی دیگر حواس شما به صورت آگاهانه به آن‌ها توجه نخواهد کرد؛ مگر اینکه ناگهان گاو متفاوتی ببینید؛ مثلا یک گاو بنفش؛ گاوی که برای همیشه در ذهن شما باقی خواهد ماند. کاری که باید در مورد کسب و کارتان هم انجام دهید، همین است؛ ایجاد تفاوتی خاص که به راحتی از ذهن پاک نشود.

۶. نقطه کانونی

گاهی حجم کارهایی که باید انجام دهیم آنقدر زیاد می‌شود که ممکن است فرد از استرس دست به هیچ کاری نزند، تمرکزش را از دست دهد و دچار افت بازده کاری شود؛ برای مثال بسیاری از افرادی که شاغل هستند ممکن است در شغل‌شان با حجم زیادی از کارهایی مواجه شوند که به نظر می‌رسد زمان کافی برای انجام آن‌ها ندارند؛ درست در همین نقطه است که کتاب «نقطه کانونی» یا Focal Point نوشته برایان تریسی راهکارهایش را ارائه می‌دهد.

این کتاب که یکی از بهترین و پرفروش‌ترین کتاب‎های موفقیت است به شما آموزش می‌دهد زمان‌تان را مدیریت کنید و با اولویت بندی کارها بتوانید روی آن‌ها تمرکز بالایی داشته باشید. برایان تریسی در این کتاب به شما خواهد گفت چطور می‌توانید با درست متمرکز شدن روی یک کار مشخص، در کوتاهترین زمان ممکن به نتیجه دلخواه‌تان برسید. علاوه بر این کتاب می‌توانید مطلبی که در اینجا آورده شده است را مطالعه کنید و برخی از روش‌های مدیریت زمان را یاد بگیرید.


گروه خبری کسب و کار بازده


 

نوشته‌های مرتبط