طرز تهیه کالزونه گوشت و قارچ با اسفناج خوشمزه و خانگی

کمی از وقت اضافه‌تان را در طول هفته برای تهیه‌ی مقدار زیادی از این کالزونه‌ها اختصاص دهید. سپس آن‌ها را داخل فریزر نگهداری کنید؛ به این ترتیب، خیال‌تان راحت خواهد بود که در روزهای پرمشغله‌ی هفته، غذای سالم و خوشمزه‌ای برای ناهار یا شام‌تان در فریزر دارید. اگر به این خوراکی خوشمزه و خوشرنگ و بو علاقمند هستید در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه کالزونه گوشت و قارچ با اسفناج خوشمزه و خانگی را بدانید.

کالزونه گوشت و قارچ

زمان آماده‌سازی: ۳۰ دقیقه
زمان پخت: ۶۰ دقیقه
مناسب برای مصرف ۱۲ نفر
سطح دشواری: آسان

مواد مورد نیاز

الف. ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون فرا بکر
ب. ۴۵۰ گرم گوشت چرخ کرده‌ی کم چرب گوساله
پ. یک‌چهارم قاشق چای خوری پوست خرد شده‌ی فلفل تند
ت. ۲۲۰ گرم قارچ، خرد شده (حدود ۱ فنجان)
ث. ۴ حبه سیر، خرد شده
ج. نمک
چ. ۶ فنجان اسفناج (حدود ۱۴۰ گرم)
ح. ۸۰۰ گرم گوجه فرنگی پخته و له شده
خ. حدود یک کیلو و سیصد گرم خمیر پیتزای معمولی یا با گندم کامل
د. اسپری روغن پخت‌وپز
ذ. آرد معمولی یا گندم کامل برای پاشیدن روی سطح کار
ر. دو و یک‌چهارم فنجان پنیر موزارلای خرد شده
ز. ۱ عدد تخم مرغ بزرگ، زده شده

دستورالعمل

رپورتاژ

الف. یک ظرف مخصوص پیتزا یا سینی فر را در یک‌سوم پایینی فر قرار دهید، و فر را به دمای ۲۲۰ درجه‌ی سانتی‌گراد برسانید.

ب. یک و نیم قاشق غذاخوری روغن را داخل یک تابه‌ی بزرگ نچسب بریزید و روی شعله‌ی نسبتا بالا حرارت دهید. گوشت چرخ کرده، سه‌چهارم قاشق چای خوری نمک و نیمی از پوست فلفل چیلی را داخل تابه بریزید و تفت دهید؛ با استفاده از یک قاشق چوبی گوش چرخ کرده را به قطعه‌های بزرگ تقسیم کنید؛ حدود ۳ دقیقه به گوشت حرارت دهید تا همه‌ جای آن به رنگ قهوه‌ای در بیاید. قارچ، دوسوم سیر، و سه‌چهارم قاشق چای خوری نمک را نیز به گوشت اضافه کنید و ۳ دقیقه‌ی دیگر نیز به آن حرارت دهید. اسفناج را نیز به مواد بیفزایید و حدود ۱ دقیقه آن را حرارت دهید تا پخته و پژمرده شود (ترکیب این مواد باید نسبتا خشک باشد). این ترکیب را به یک کاسه‌ی بزرگ منتقل کنید و اجازه دهید کاملا خنک شود.

پ. شعله‌ی زیر تابه را کم کنید (روی حالت متوسط قرار دهید). باقی‌مانده‌ی روغن، سیر، و پوست فلفل را داخل تابه بریزید؛ مواد را حدود ۱ دقیقه به هم بزنید تا سیر به رنگ قهوه‌ای روشن در بیاید. اکنون گوجه فرنگی و سه‌چهارم قاشق چای خوری نمک را نیز به مواد اضافه کنید؛‌ اجازه دهید این سس حدود ۶ دقیقه به آرامی حرارت ببیند تا غلیظ شود. آن را نیز کنار بگذارید.

ت. خمیر پیتزا را به ۱۲ چانه تقسیم کنید. سطح سینی فر را به وسیله‌ی اسپری به روغن آغشته کنید. روی یک سطح صاف و تمیز، به اندازه کافی آرد بپاشید؛ هر کدام از این چانه‌های خمیر را به دایره‌ای با قطر ۱۵ الی ۱۷ سانتی‌متر و ضخامت ۴ میلی‌متر تبدیل کنید. در نیمه‌ی پایینی هر یک از این دایره‌ها، یک‌چهارم فنجان ترکیب خنک شده‌ی گوشت چرخ کرده را بریزید و روی آن را نیز با ۳ قاشق غذاخوری موزارلا بپوشانید. اکنون، نیمه‌ی بالایی خمیر را بلند کنید و به سمت پایین تا بزنید تا کاملا مواد موجود در پخش پایینی آن را بپوشاند؛ سپس لبه‌های خمیر را با انگشت فشار دهید تا کاملا به یکدیگر بچسبند. این کالزونه‌ها را به وسیله‌ی کفگیر با احتیاط به سینی فر منتقل کنید. روی کالزونه‌ها را با استفاده از قلم‌مو به تخم مرغ زده شده آغشته کنید. به علاوه، روی سطح کالزونه‌ها دو شکاف کوچک ایجاد کنید تا هنگام پختن مواد داخل خمیر، بخارات آن‌ها بتوانند از طریق این شکاف‌ها خارج شوند.

ث. نیمی از کالزونه‌ها را داخل یخچال بگذارید. باقی‌مانده‌ی کالزونه‌ها را با استفاده از یک کفگیر به ظرف مخصوص پیتزا یا سینی فر (که قبلا داخل فر گذاشته بودید) منتقل کنید و حدود ۲۲ دقیقه بپزید تا سطح آن‌ها به رنگ قهوه‌ای طلایی در بیاید. به ترتیب، همین کار را با کالزونه‌های باقی‌مانده نیز انجام دهید. هنگام مصرف، سس گوجه فرنگی را مجددا گرم کنید روی کالزونه‌ها بریزید.

ج. برای نگهداری از کالزونه‌ها داخل فریزر، اجازه دهید کالزونه‌های پخته شده کاملا خنک شوند، سپس هر یک از آن‌ها را با دقت داخل یک کیسه‌ی پلاستیکی و سپس داخل یک فویل آلومینیومی بپیچید. در نهایت، آن‌ها را داخل کیسه‌ی فریزر بگذارید و داخل فریزر قرار دهید. این کالزونه‌ها را می‌توانید تا یک ماه به این شکل داخل فریزر نگهداری کنید. سس را نیز می‌توانید داخل کیسه‌ی فریزر بریزید و به مدت یک ماه داخل فریزر نگه دارید.

چ. هنگام مصرف، جهت گرم کردن مجدد کالزونه‌ها، آن‌ها را از فریزر خارج کنید و اجازه دهید به مدت ۱ الی ۲ ساعت در هوای اتاق بمانند تا یخ‌زدایی شوند. فویل و کیسه‌ی پلاستیکی را از دور آن‌ها باز کنید، و سپس داخل یک ظرف قابل استفاده در مایکروویو قرار دهید. آن‌ها را به مدت ۱ دقیقه در مایکروویو بگذارید، سپس جا به جای‌شان بکنید و ۲ الی ۴ دقیقه دیگر نیز در مایکروویو نگه دارید. برای گرم کردن مجدد سس، آن را در یک کاسه‌ی قابل استفاده در مایکروویو بریزید و به مدت ۳۰ ثانیه داخل مایکروویو قرار دهید؛ سس را به هم بزنید و در صورت نیاز، مدت بیش‌تری در مایکروویو قرار دهید.

نوشته‌های مرتبط