درمان کیست سینه: ۲۵ موثرترین درمان خانگی کیست سینه

آیا شما در مورد این بیماری نگران و مضطرب هستید؟ نمی‌دانید چگونه باید از آن پیشگیری کنید یا آن را درمان کنید؟ نگران نباشید، این نوشتار به شما کمک خواهد کرد. ما برخی از داروهای خانگی موثر را برای درمان کیست سینه در این مطلب گردآوری کرده‌ایم. این روش‌های درمانی بسیار ساده و موثر هستند و می‌توانید آن‌ها را به راحتی در خانه انجام دهید. با این حال، قبل از پرداختن به این روش‌های درمانی، بیایید یک سری اطلاعات اساسی را در مورد بیماری کیست سینه مرور کنیم.

کیست چیست؟

کیست ها ساختارهایی هستند که در اکثر بافت های بدن به وجود می‌آیند. شکل گرفتن کیست سینه یک بیماری شایع در میان زنان است اما همه‌ی زنان نمی‌دانند که چه نوع کیستی در سینه‌شان وجود دارد. در واقع کیست سینه یک نوع بیماری خوش خیم است که در سینه اتفاق می‌افتد. ممکن است یک یا چند کیست در سینه به وجود بیاید. کیست‌های سینه معمولا گرد یا بیضی شکل با لبه‌های مشخص هستند. اساسا این بیماری تاثیر زیادی بر سلامت فرد ندارد. اگر چه کیست سینه یک بیماری خوش‌خیم است، اما داشتن اطلاعات در مورد علل بروز و درمان کیست سینه بسیار ضروری است. در این نوشتار ۲۵ موثرترین درمان خانگی کیست سینه را برای شما می گوییم.

کیست سینه چیست؟

طبق تعریف، کیست‌ سینه، کیست‌هایی هستند که در بافت سینه قرار دارند و حاوی مقداری مایع هستند. کیست سینه، پدیدار شدن غیر طبیعی یک یا چند کیسه‌ی حاوی مایع در سینه است. این کیست‌ها معمولا گرد یا بیضی شکل با لبه‌های مشخص هستند. بافت هر کیست می‌تواند حاوی مایع یا سفت باشد. کیست‌هایی که حاوی مایع هستند مانند انگور یا توپ‌های کوچک پر از آب هستند، اما کیست‌های جامد سفت و محکم هستند.

فقط زنان مبتلا به این بیماری می‌شوند. در زنان، بافت سینه همراه با کیست رشد می‌کند. وقتی چیزی غیر عادی با این پدیده رخ می‌دهد، ممکن است کیست به یک تومور تبدیل شود. اگر ناهنجاری‌هایی همراه با کیست رخ بدهد، می‌توان آن را کیست سینه نامید. کیست سینه در زنان بین سنین ۳۰ و ۴۰ سال رخ می‌دهد. این اختلال اصولا می‌تواند در هر سنی رخ دهد، اما به ندرت در زنان یائسه که از هورمون درمانی استفاده نمی‌کنند، رخ می‌دهد.

در اصل، کیست توده‌ای پر از مایع و یک نوع خوش‌خیم از تومور است که زندگی بیمار را تهدید نمی‌کند. احتمال سرطانی شدن کیست کم است، بنابراین به سلامت بیمار آسیب نمی‌رساند. فیبروز کیستیک عمدتا به علت تغییرات هورمونی در زنان که باعث اختلالات متابولیکی می‌شوند، رخ می‌دهد. با این حال، عوامل خارجی مانند رژیم غذایی، استراحت و حرکت بیمار هم می‌تواند منجر به بروز این بیماری شود.

از آن‌جایی که ماهیت کیست سینه معمولا خطرناک نیست (مگر این‌که یک تومور بدخیم در داخل کیست ایجاد شود)، نیازی هم به درمان وجود ندارد. با این حال، اگر بیماری عوارضی را در فرد نشان می‌دهد، پزشک عمل جراحی را مد نظر خواهد داشت. برای تومورهای بزرگ، پزشکان می‌توانند آسپیراسیون تومور را انجام بدهند تا رشد تومور متوقف شود، اما اگر تومور به رشد خود ادامه داد، خطر توسعه‌ی سرطان بسیار بالا خواهد بود.

علل شایع بروز کیست سینه چیست؟

برخی از علل اصلی بروز کیست‌ سینه عبارتند از:

– رشد بیش از حد غدد و بافت همبند با مجاری شیر

– وجود استروژن بیش از حد در بدن

هر طرف قفسه‌ی سینه حاوی ۱۵ تا ۲۰ لوب بافت غده است که مانند گلبرگ‌های گل مینا کنار هم قرار گرفته‌اند. لوب‌ها در طول بارداری و شیردهی به لوب‌های کوچک‌تر تقسیم می‌شوند. مجاری کوچک، شیر را به ناحیه‌ی نگهدارنده‌ی شیر زیر نوک سینه منتقل می‌کنند. پشتیبانی از این شبکه بر عهده‌ی یک لایه‌ی عمیق‌تر بافت همبند به نام استروما است. کیست‌های سینه زمانی ایجاد می‌شوند که رشد بیش از حد غدد و بافت همبند مجاری شیر را مسدود کنند و در نتیجه موجب بروز جمع شدن مایع در آن‌ها شوند.

درمان کیست سینه

این کپسول‌ها بسیار کوچک هستند اما می‌توانند در آزمایش‌های بصری مانند ماموگرافی یا سونوگرافی دیده شوند. کیست‌های بزرگ سینه می‌توانند روی بافت سینه‌ی دور خودشان فشار وارد کنند و موجب بروز درد و ناراحتی در قفسه‌ی سینه شوند.

در واقع، دانشمندان هنوز هم به دنبال پیدا کردن علت دقیق تشکیل کیست سینه هستند. با این حال، آن‌ها بر این باورند که توسعه‌ی کیست سینه ناشی از غدد اطراف مجاری است که باعث می‌شود آن‌ها در مایع غوطه‌ور شوند. اساسا، کپسول معمولا در ابتدا حس نمی‌شود، اما زمانی که رشد می‌کند، ممکن است وارد بافت‌های اطرف شده، و سبب بروز درد در قفسه‌ی سینه شود.

نشانه های کیست سینه چیست؟

افراد مبتلا به کیست سینه ممکن است برخی از علائم زیر را تجربه کنند:

– بیماران می‌توانند احساس کنند که در سینه‌شان یک یا چند تومور دارند. این تومورها کاملا نرم هستند، به راحتی حرکت می‌کنند و شکل گرد یا بیضی با لبه‌های مشخص دارند.

– سینه‌ی بیمار دردناک است، به خصوص در ناحیه‌ای که تومورها قرار گرفته‌اند.

– نوک سینه تمیز و به رنگ زرد یا قهوه‌ای تیره است.

– سایز سینه افزایش می‌یابد، یا بیمار قبل از دوره‌ی قاعدگی در سینه‌اش احساس درد دارد.

– سایز سینه به طور ناگهانی بعد از قاعدگی کاهش می‌یابد.

آیا کیست‌های داخل سینه روی شیر تاثیر می‌گذارند؟

بسته به بدن هر فرد،  شرایط بیماری متفاوت خواهد بود. تعداد کیست‌ها می‌تواند اثرات متفاوتی روی بدن زن داشته باشد. آیا بیماری سینه‌ی کیستیک بر شیر مادر تاثیر می‌گذارد؟ اگر تومور بزرگ شود، می‌تواند درد و سفتی در قفسه‌ی سینه ایجاد کند. بعد، کیست‌ها، روی مجراهای شیری فشار وارد می‌کنند. این امر، مقدار شیری که ترشح می‌شود را کاهش می‌دهد و بر مقدار شیری که نوزاد دریافت می‌کند، تاثیر می‌گذارد. بسیاری از افراد تب را هم تجربه می‌کنند. شیر آن‌ها مسدود می‌شود.

شیر در اثر کپسول نمی‌تواند جریان داشته باشد. در چنین مواردی، شما باید برای دریافت مشاوره، به متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید. همه‌ی زنان قبل از بارداری یا زایمان متوجه وجود کیست سینه نمی‌شوند و در نتیجه درمان‌های لازم را دریافت نمی‌کنند. به این ترتیب، پس از زایمان، کیست‌ها ممکن است بر شیر مادر تاثیر بگذارند. در این زمان، شما نمی‌توانید برای درمان سریع اقدام کنید زیرا این امر باعث می‌شود که شیر خشک شود یا به شدت کاهش بیابد. شما می‌توانید چندین و چند اقدام برای کاهش تاثیر کیست‌ها روی سینه انجام دهید.

چه کسانی در معرض خطر ابتلا به کیست سینه هستند؟

افرادی که بیش از بقیه در معرض خطر سرطان سینه قرار دارند، عبارتند از:

– زنان بین ۳۰ تا ۴۰ سال

– زنانی که بعد از ۵۵ سالگی يائسه می‌شوند یا زنانی که دوره‌ی قاعدگی‌شان قبل از ۱۰ سالگی آغاز شده باشد

– زنانی که فرزندی ندارند یا اولین فرزندشان را در سن بالاتر از ۳۵ سالگی به دنیا آورده‌اند یا به فرزندشان شیر نداده‌اند

– زنانی که در یک طرف کیست سینه داشته‌اند

– زنان مبتلا به سرطان تخمدان و سرطان آندومتر

– زناني كه اغلب در معرض مواد شيميايي و اشعه قرار دارند

– زنان دارای رژیم ناسالم: گوشت زیاد، چربی زیاد و سبزیجات کم

– زنانی که به طور مرتب سیگار می‌کشند، مشروبات الکلی می‌نوشند

– زنانی که پس از یائسگی چاق می‌شوند

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر وجود تومور جدید در سینه تشخیص داده شود، یا اگر یک تومور سینه که قبلا ایجاد شده، بزرگ شود یا تغییر کرده باشد، به پزشک مراجعه کنید تا آن را معاینه کند. علاوه بر این، اگر درمان‌هایی را که در این مقاله قید شده‌اند به مدت طولانی انجام دادید و هیچ گونه تغییر مثبتی را شاهد نبودید، برای معاینه و مشاوره به پزشک‌تان مراجعه کنید.

تا بدین جای نوشتار،  اطلاعاتی در مورد کیست‌های سینه به دست آوردید، وقت آن رسیده‌است که بهترین راه‌حل‌های طبیعی را درمان برای کیست سینه یاد بگیرید. با ما همراه باشید!

 

۱. انتخاب سینه‌بند مناسب

سینه‌بند تنگ نپوشید. انتخاب سینه‌بند زیادی تنگ باعث می‌شود که برخی عضلات سینه فشرده شوند و روی برخی از بافت‌های سینه فشار وارد شود. این امر باعث می‌شود که پوست سینه نتواند نفس بکشد. البته این اتفاق علت مستقیم بروز کیست سینه نیست، اما برای سینه‌های شما ضرر دارد. با گذشت زمان، این عادت باعث تغییر شکل سینه، درد شانه‌ها و مشکلات تنفسی می‌شود.

شما باید سینه‌بندهایی را بپوشانید که به خوبی اندازه‌تان باشند و طوری ساختار یافته باشند که در هنگام تماس با سینه‌ها، در این ناحیه درد ایجاد نکنند. یک مطالعه نشان داد زنانی که به طور مرتب سینه‌بند بیش از حد تنگ می‌پوشند، در معرض خطر تشکیل کیست هستند. علاوه بر این، پوشیدن یک سینه‌بند در طول خواب شبانه نیز باعث افزایش خطر ابتلا به این بیماری می‌شود.

درمان کیست سینه ۲: کمپرس داغ

از میان داروهای خانگی برای درمان کیست سینه ، استفاده از کمپرس داغ یکی از موثر‌ترین‌ها است. کمپرس داغ باعث افزایش گردش خون، کاهش فشار کیست‌ها روی غدد اطراف بافت سینه و کمک به بهبود جریان شیر می‌شود.

برای اعمال این روش درمانی، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

روش ۱. کمپرس گرم با روغن‌های معطر

لطفا برای انجام این روش درمان کیست سینه ، مراحل زیر را دنبال کنید:

– ۱۰-۱۵ قطره روغن معطر اسطوخودوس، ۳ تا ۵ قطره روغن معطر و مقداری آب گرم را آماده کنید.

– تمام مواد را با هم مخلوط کنید.

– یک حوله‌ی گرم را در این ترکیب غوطه‌ور کنید و آن را مستقیما روی ناحیه‌ی سینه بگذارید.

این روش درمانی را دو بار در روز تکرار کنید تا به بهترین نتایج ممکن دست بیابید. هنگامی که این روش را انجام می‌دهید، باید توجه داشته باشید که درجه حرارت خیلی بالا نباشد و به مدت طولانی حوله را در این ناحیه نگه ندارید. زمان ایده‌آل برای نگه داشتن حوله‌ی گرم روی ناحیه‌ی سینه حدود ۲۰ دقیقه است.

روش ۲. کمپرس گرم با استفاده از برنج

برای انجام این روش، لطفا مراحل زیر را دنبال کنید:

– مقداری برنج سفید (به صورت خام) و یک کیسه‌ی پارچه‌ای را آماده کنید.

– برنج را داخل کیسه‌ی پارچه‌ای بگذارید و کیسه را در داخل فر یا تابه گرم کنید. باید حواس‌تان به درجه حرارت برنج باشد چرا که قرار نیست آن‌ها بپزند.

– کیسه‌ی برنج گرم را مستقیما روی ناحیه‌ی سینه قرار دهید.

درمان کیست سینه ۳: کلم

این مورد نیز یکی دیگر از موارد عالی در فهرست درمان‌های خانگی برای درمان کیست سینه است. برگ‌های کلم مانند آهن‌ربا هستند چرا که به طور کامل بیماری را از بدن خارج می‌کنند. کلم برگ علاوه بر این‌که منبع خوبی از مواد مغذی است، در درمان بسیاری از درد و آسیب‌ها نیز تاثیر زیادی دارد.

خواص کلم قرمز فایده کلم قرمز

استفاده از کلم به صورت بانداژ به کاهش درد و تورم سینه کمک می‌کند. محققان هنوز نتوانسته‌اند توضیح بدهند که چرا این روش موثر است، اما بعضی از آن‌ها ادعا می‌کنند که کلم حاوی مقدار زیادی پلی‌فنول (یک عامل ضد التهابی قوی) است، به همین دلیل گذاشتن کلم روی ناحیه‌ی سینه به طور روزانه کمک می‌کند تا درد تسکین بیابد و ناراحتی‌های دیگر نیز از بین بروند. به هر روی، هر دلیلی هم که داشته باشد، استفاده از کلم یک روش بدون خطر، موثر و غیر سمی است.

برای بهبود کیست‌های سینه، و همچنین تسکین درد ناشی از این بیماری با استفاده از کلم برگ، مراحل زیر را دنبال کنید:

– برگ‌های کلم را به مدت ۲۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا خنک شوند. شما می‌توانید هم کلم قرمز و هم کلم سبز استفاده کنید، اما کلم قرمز کمی رنگ به پوست و لباس‌تان پس می‌دهد.

– ۲ برگ کلم را بردارید و باقی را در یخچال قرار دهید.

– این دو برگ کلم را با آب سرد شستشو دهید.

– به دقت دمبرگ کلم را کوتاه کنید تا مطمئن شوید که سایز برگ کاملا مناسب سینه است.

– برگ‌های کلم را بر روی سینه قرار دهید و با گاز آن را در جای خود تثبیت کنید. علاوه بر این، شما به راحتی می‌توانید با استفاده از یک سینه‌بند این روش را انجام بدهید. به این ترتیب که سینه‌بند را بپوشید و برگ کلم را روی سینه بگذارید.

– پس از ۲۰ دقیقه، برگ کلم به تدریج گرم می‌شود و درد از بین می‌رود، بنابراین شما می‌توانید آن‌ها را دور بیندازید.

– اگر درد هنوز هم وجود دارد، می‌توانید از برگ‌های جدید استفاده کنید و این روند را مجددا تکرار کنید.

شما می‌توانید این روش درمانی را در طول روز یا شب انجام بدهید. این شیوه بسیار موثر و بدون خطر است. شما می‌توانید این روش را هر زمانی که در اثر کیست‌های سینه درد دارید،‌ تکرار کنید. همچنین اگر در هنگام شیر دادن به نوزادتان دچار درد در ناحیه‌ی سینه شدید، می‌توانید این درمان را انجام دهید.

۴. ماساژ سینه

این روش درمانی یکی از روش‌های موثر اما کم‌تر ‌شناخته‌شده برای کیست سینه است. به گفته‌ی دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا، فشار روی قفسه‌ی سینه می‌تواند غدد سینه را با الگوی رشد طبیعی تنظیم کند و از این طریق به جلوگیری از کیست‌های سینه کمک می‌کند. این آزمایش توسط محققان و با استفاده از ژل‌های حاوی سلول‌های اپیتلیال بدخیم انجام شد. فشاری که وارد می‌شود، درست از ابتدای توسعه‌ی سلول ‌تاثیر خود را می‌گذارد.

با گذشت زمان، نتایج مشاهده شده نشان می‌دهند که سلول‌های دچار نقص کم‌کم به صورت نرمال شروع به رشد می‌کنند. در عین حال، این سلول‌هایی که تحت فشار نیستند همچنان به طور غیرقابل کنترلی رشد می‌کنند و همین منجر به بروز سرطان یا مشکلات مربوط به غدد سینه می‌شود. این مطالعه رویکرد جدیدی را برای پیشگیری و درمان بیماری‌های مربوط به سینه با استفاده از ماساژ نشان داده‌است.

برای استفاده از این روش خانگی برای درمان کیست سینه، لطفا مراحل زیر را دنبال کنید:

– با استفاده از انگشت‌های‌تان به آرامی سینه را از ناحیه‌ی نوک به سمت بالا ماساژ بدهید. شما باید به آرامی این کار را انجام دهید و نیروی متوسطی اعمال کنید.

– با استفاده از دست‌های‌تان قفسه‌ی سینه را ماساژ بدهید. در این مرحله، باید نیروی کمی وارد کنید و حرکت‌ دست سریع‌تر باشد.

– سینه‌ها را در جهت عقربه‌های ساعت ماساژ بدهید، و سپس در جهت مخالف عقربه‌های ساعت آن‌ها را ماساژ بدهید. بر خلاف مرحله‌ی دو، در این مرحله باید نیروی کم و سرعت حرکت آهسته‌ای داشته باشید.

– از هر دو دست برای اعمال فشار استفاده کنید و نیروی متوسطی را به طور برابر در همه جا اعمال کنید.

انجام ماساژ سینه به طور منظم نه تنها در درمان کیست‌های سینه موثر است، بلکه به جلوگیری از سایر بیماری‌های مرتبط نیز کمک می‌کند.

درمان کیست سینه ۵: کمپرس سرد

درمان بعدی در فهرست درمان‌های خانگی کیست سینه، کمپرس سرد است. اگر چه این درمان کاملا ساده است اما نتایجی که در بر دارد، شما را شگفت‌زده خواهد کرد. کمپرس سرد باعث کاهش اسپاسم عضلانی برای بهبود گردش خون می‌شود، و به همین دلیل باعث کاهش درد ناشی از کیست سینه می‌شود. کمپرس سرد، عروق خونی را جمع می‌کند و جریان خون را کاهش می‌دهد، بنابراین حبس مایعات را در نواحی آسیب‌دیده کاهش می‌دهد. کمپرس سرد به کنترل میزان التهاب و تورم کمک می‌کند. با این حال، باید توجه داشته باشید که این روش درمانی می‌تواند درد را تسکین بدهد، اما نمی‌تواند علت اصلی را درمان کند.

برای انجام این روش درمانی خانگی، لطفا مراحل زیر را دنبال کنید:

– یک حوله و مقداری آب سرد آماده کنید.

– حوله را در آب سرد خیس کنید و بعد آن را روی سینه‌تان بگذارید.

– وقتی که حوله گرم شد، دوباره آن را در آب سرد فرو کنید و برای بار دوم این روند را تکرار کنید.

– اگر می‌توانید سرما را تحمل کنید، یک تکه یخ را داخل یک کیسه‌ی پارچه‌ای بپیچید، سپس این پارچه را روی سینه‌تان قرار دهید.

– برای به دست آوردن نتایج مورد انتظار می‌توانید این روش درمانی را دو بار در روز انجام بدهید. اگر این روش درمانی را به طور منظم انجام بدهید، درد ناشی از کیست سینه دیگر شما را آزار نخواهد دارد. همچنین باید توجه داشته باشید که هرگز بیش از ۲۰ دقیقه کمپرس سرد را استفاده نکنید.

هنگامی که این روش درمانی را به کار می‌برید، باید به نکات زیر توجه کنید:

– هرگز یخ را مستقیما روی سینه نگذارید. بلکه آن را لای تکه پارچه بپیچید و بعد استفاده کنید.

– پس از قرار دادن کیسه‌ی یخ بر روی سینه، رنگ پوست این ناحیه را چک کنید. اگر به رنگ صورتی تبدیل شده بود، پارچه را بردارید. زمانی که رنگ پوست به حالت نرمال برگشت، دوباره یخ را روی سینه بگذارید.

– همچنین باید توجه داشته باشید که هرگز بیش از ۲۰ دقیقه یخ را روی سینه قرار ندهید.

۶. چای و نوشیدنی‌های حاوی کافئین ننوشید.

شاید زمانی که پای درمان‌های خانگی کیست به میان می‌آید،‌ این مورد عجیب و غریب به نظر برسد، این‌طور نیست؟ در حال حاضر شواهدی وجود ندارد که مصرف چای و نوشیدنی‌های دارای کافئین با کیست مرتبط است. با این حال، بسیاری از زنان متوجه شده‌اند که ترک مصرف چای و نوشیدنی‌های دارای کافئین علائم درد سینه را به طور قابل‌توجهی بهبود می‌دهد. می‌توان گفت که چای و کافئین در فرآیند تولید کیست‌های سینه دخیل نیستند اما بر روند بهبود زخم تاثیر می‌گذارند. بنابراین، نوشیدن چای و نوشیدنی‌های کافئین‌دار را متوقف کنید تا از فرایند درمان کیست‌های سینه پشتبانی کنید.

درمان کیست سینه ۷:  کاهش نمک در رژیم غذایی روزانه‌تان

رپورتاژ

مکانیسم این نکته بدین صورت است: سدیم به میزان فراوانی در نمک وجود دارد. مصرف سدیم سبب می‌شود که آب اضافی داخل بدن بالاتر از حد نرمال برود. درنتیجه، مصرف کم‌تر سدیم می‌تواند میزان مایعی که در کیست تشکیل می‌شود را کاهش دهد. این امر به کاهش دردناشی از کیست‌های سینه کمک می‌کند و در عین حال روند بهبودی را مورد حمایت قرار می‌دهد.

بنابراین، مقدار نمک موجود در رژیم غذایی‌تان را محدود کنید. البته نباید تصور کنید که فقط کاهش میزان مصرف نمک در غذاهایی که می‌پزید، کافی است. مواد غذایی کنسرو شده و غذاهای آماده نیز حاوی مقادیر زیادی نمک هستند. هنگام خوردن این غذاها مراقب باشید یا اصلا آن‌ها را نخورید تا مطمئن شوید که تاثیر مثبتی در روند بهبودی این بیماری خواهید داشت.

۸. مصرف مواد غذایی حاوی ید را افزایش دهید

مطالعات صورت گرفته در زمینه‌ی اثرات ید بر روی بدن نشان داده‌است که ید نه تنها ن برای تولید هورمون تیروئید توسط بدمورد استفاده قرار می‌گیرد، بلکه برای سلامت سینه نیز ضرورت دارد. هنگامی که مقدار ید در بدن کم است، غده‌ی تیروئید ممکن است بزرگ شود و ریزگره‌ها یا فولیکول‌های تیروئید را تولید کند و در نتیجه به عنوان کم‌کاری تیروئید بروز کند. در این مرحله، بدن بر دریافت ید برای غده‌ی تیروئید تمرکز می‌کند و همین منجر به کمبود ید در سراسر بدن می‌شود. در نتیجه، سینه نیز ممکن است رشد کند و گره‌هایی در آن ایجاد شود، که باعث ایجاد بیماری در سینه می‌شوند.

از روی مطالعات صورت گرفته توسط کارشناسان می‌توان تأیید کرد که مکمل‌های ید برای بیماران مبتلا به کیست‌ سینه ضروری هستند. غذاهای دارای ید عبارتند از سیب‌زمینی، جلبک دریایی، غذاهای دریایی، تخم‌مرغ، گیاهان دارویی، سبزیجات تیره‌ی برگ سبز … این غذاها را به طور منظم به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید تا این بیماری و سایر بیماری‌های مرتبط با آن را بهبود دهید.

درمان کیست سینه ۹: میوه و سبزیجات را به میزان فراوانی مصرف کنید

این مورد هم یکی دیگر از داروهای خانگی شناخته‌شده برای درمان کیست سینه است. بیماران مبتلا به کیست سینه باید به میزان فراوانی میوه و سبزیجات سبز بخورند. این منبع ویتامین C، E و کاروتن (پیش‌سازهای ویتامین A) دارای اثر آنتی‌اکسیدانی است و به جلوگیری از بروز سرطان کمک می‌کند. سبزیجات و غلات همچنین منبع مهمی از فیبر هستند. فیبر به هضم غذا کمک می‌کند، باعث حرکت بیش‌تر روده می‌شود و همچنین سموم را در روده برای از بین بردن آن‌ها توسط مدفوع، جذب می‌کند، و به این ترتیب باعث کاهش غلظت سموم در بدن می‌شود. سبزیجاتی که باید به میزان زیادی مصرف کنید، عبارتند از گل کلم، کلم کالی، سبزیجات سبز و غیره.

۱۰. غلات صبحانه را به میزان بیش‌تری بخورید

آخرین، اما مهمترین نکته در فهرست داروهای خانگی درمان کیست سینه این است که غلات صبحانه را به میزان بیش‌تری مصرف کنید. بیماران مبتلا به کیست سینه باید غلات کامل بخورند مانند برنج، جو، ذرت، کاساوا، لوبیا و مخصوصا سویا. سویا به میزان فراوانی ایزوفلاون دارد، ماده‌ای که می‌تواند از تاثیر مقادیر اضافی استروژن در بدن جلوگیری کند. زیاد بودن استروژن در بدن باعث عدم تعادل هورمونی و سبب ایجاد کیست سینه می‌شود. بنابراین، خوردن غلات صبحانه، به ویژه سویا، به میزان زیاد برای بیماران مبتلا به کیست سینه بسیار مفید است.

۱۱.  فیبر بسیار زیادی مصرف کنید

داشتن رژيم غذایی سرشار از فیبر عملکرد درست دستگاه گوارش‌ و بهبود عمل اجابت مزاج که استروژن‌های اضافی – یعنی عامل اصلی تشکیل کیست – را از بدن‌تان خارج می‌سازد تضمین می‌کند. شما باید خوراکی‌های سرشار از فیبر مصرف کنید مثل برنج قهوه‌ای، غلات کامل، و تخم کتان. به علاوه، سبزیجات و میوه‌های فراوانی را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید. این خوراکی‌ها برای رها سازی بدن از سموم مفید هستند. در نتیجه به پیشگیری از تشکیل کیست کمک می‌کنند.

۱۲. از روغن کرچک استفاده کنید

روغن کرچک حاوی خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی است. همچنین به کاهش خارش  التهاب ناشی از کیست‌ها نیز کمک می‌کند. این روغن همچنین در بهبود جریان خون و افزایش تعداد گلبول‌های سفید خون بسیار کارساز است.

مواد لازم:

– روغن کرچک

– یک عدد لیف کوچک

دستورالعمل:

ناحیه‌ی مبتلا به کیست را با استفاده از یک صابون ملایم و آب تمیز کنید. لیف را به چند قطره روغن کرچک آغشته کنید و روی ناحیه‌ی آسیب دیده بگذارید. بعد، کمپرس گرم روی این لیف بگذارید تا به باز کردن منافذ و نفوذ روغن به اعماق بافت‌های سینه کمک کند. آن را بردارید و با استفاده از آب بعد از ۵ تا ۸ دقیقه خوب بشویید. این درمان‌ را تا زمان دستیابی به نتایج رضایت بخش روزی دو بار انجام بدهید.

عوارض جانبی:

روغن کرچک وقتی روی پوست مالیده می‌شود ممکن است باعث واکنش‌های آلرژیک در بعضی از افراد شود. در نتیجه، پیش از استفاده، سعی کنید مقدار اندکی از آن را روی یک قسمت کوچک از پوست‌تان امتحان کنید.

۱۳. از روغن درخت چای استفاده کنید

استفاده از روغن درخت چای روشی بی خطر و بی‌نظیر برای رهایی طبیعی و سریع از کیست‌های سینه است، چون حاوی خواص ضد التهابی، ضد میکروبی، و ضد باکتریایی است. نحوه‌ی استفاده از روغن درخت چای برای درمان کیست سینه به قرار زیر است:

مواد لازم:

– دو قطره روغن درخت چای

– یک گلوله‌ی پنبه

دستورالعمل:

از صابون و آب برای شستن ناحیه‌ی مبتلا به کیست استفاده کنید. گلوله‌ی پنبه را به روغن درخت چای آغشته سازید. بعد، آن را روی کیست بگذارید و برای محکم کاری از باند هم استفاده کنید. به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه منتظر بمانید و بعد گلوله‌ی پنبه را بردارید و آن قسمت را با آب ولرم بشویید. برای حصول نتایج بهتر، این فرایند را روزی یک بار انجام دهید.

عوارض جانبی:

احتمالا برای اکثر آدم‌ها استفاده از روغن درخت چای بر روی پوست بی‌خطر است. با این حال، می‌تواند باعث ورم و حساسیت پوستی بشود. گاهی می‌تواند به خشکی، خارش، قرمزی، و سوزش پوست در افراد مبتلا به آکنه (جوش) منجر شود.

۱۴. می‌توانید از سرکه سیب استفاده کنید

سرکه‌ی سیب حاوی خواص دارویی بسیار زیادی است، که آن را به درمانی بی نظیر برای بسیاری از بیماری ها از جمله کیست‌ سینه تبدیل می‌کند. این ماده حاوی اسید آستیک است که به از بین بردن باکتری‌هایی که باعث عفونت می‌شوند کمک می‌کند. به علاوه، به خلاص شدن از التهاب چرک کیست کمک می‌کند.

مواد لازم:

– یک قاشق چایخوری سرکه سیب

– ۱ فنجان آب

– یک قاشق چایخوری ملاس

دستورالعمل:

ابتدا، سرکه‌ سیب را به آب اضافه کنید و سپس ملاس را به آن بیفزایید. بعد، آن را خوب هم بزنید تا یک محلول درست شود. بعد، برای مدت حدودا یک ماه روزی دو فنجان از این محلول بنوشید.

عوارض جانبی:

مصرف سرکه‌ی سیب با بعضی از داروها مانند انسولین، مدرها، و مسهل‌ها واکنش نشان می‌دهد. اگر بیماری دیابت دارید، از مصرف سرکه سیب اجتناب کنید.

۱۵. از نمک اپسوم استفاده کنید

نمک اپسوم دارای خواص ضد التهابی است. علاوه بر آن، برای خارج ساختن کثیفی‌ها و چرک جمع شده در کیست مفید است.

مواد لازم:

– ۲ قاشق چایخوری نمک اپسوم

– یک چهارم فنجان آب

دستورالعمل:

نمک اپسومی را که آماده کرده‌اید به آب اضافه کنید و به طور کامل هم بزنید تا نمک تماما در آن حل شود. بعد، این محلول را روی کیست بمالید و بگذارید خشک شود. این درمان را ۴ تا ۵ بار در روز تکرار کنید تا به نتایج سریعی دست پیدا کنید.

عوارض جانبی:

مانند هر مکمل یا داروی دیگری، نمک اپسوم می‌تواند به واکنش آلرژیکی مانند راش، ورم، یا خارش، کهیر و تنگی نفس منجر شود. هر کس یکی از این علائم را در خود دید باید بلافاصله به پزشک مراجعه کند.

۱۶. از آب زنجبیل استفاده کنید

زنجبیل حاوی عوامل ضد التهابی است در نتیجه می‌تواند به شما برای رهایی از کیست‌ و درد آن کمک کند.

مواد لازم:

– یک تکه زنجبیل

– یک دوم فنجان آب سیب

– چند ساقه کرفس

– سه چهارم یک آناناس

دستورالعمل:

تکه‌ی زنجبیل را به قطعات ریز خرد و آناناس، آب سیب، و ساقه‌های کرفس را به آن اضافه کنید. بعد همه را داخل آب میوه گیری بریزید و آب آن‌ها را بگیرید. بعد برای دستیابی به نتایج مد نظرتان هر روز از این محلول بنوشید. همچنین، می‌توانید ۲ تا ۳ فنجان در روز چای زنجبیل بنوشید.

عوارض جانبی:

زنجبیل عموما عوارض جانبی ندارد، با این حال ممکن است بعضی از افراد با استفاده‌ی آن به سوزش خفیف سر دل، ناراحتی معده، و اسهال مبتلا شوند. افرادی که سنگ صفرا دارند باید قبل از مصرف زنجبیل با پزشک مشورت کنند.

۱۷. تخم کتان

تخم کتان منبعی سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳، ویتامین‌های E و B، پروتئین‌ها و مواد معدنی است. این تخم کتان برای سلامتی سینه و کاهش بیماری‌های متعددی از جمله تومور سینه مفید است.

باور بر این است که کیست سینه به خاطر عدم تعادل هورمون استروژن به وجود می‌آید و تخم کتان به تعادل سطح این هورمون کمک می‌کند. بنابراین، مصرف هر روزه‌ی تخم کتان برای از بین بردن کیست سینه مفید است.

۱۸. ویتامین B6

ویتامین B6 یا پیریدوکسین ویتامینی است که برای تعدادی از آنزیم‌های بدن لازم است.

سطح غیر عادی استروژن و پروژسترون نیز ازعوامل درد و حساسیت پستان است.

مطالعات نشان می‌دهند که مصرف روزانه‌ی ویتامین B6 به حفظ سطح این هورمون‌ها کمک می‌کند، و در نتیجه برای تصحیح اختلال به وجود آمده مفید است و درمان طبیعی کیست سینه به شمار می‌رود.

برای افزایش میزان این ویتامین، یا می‌توانید مکمل مصرف کنید یا خوراکی‌هایی مانند سیب زمینی، سبزیجات نشاسته دار، ماهی و … بخورید.

۱۹. روغن زنجبیل

این واقعیتی شناخته شده است که ماساژ باعث تسکین تقریبا تمام انواع درد و بر طرف شدن ناراحتی می‌شود.

طبق مطالعات انجام شده روغن زنجبیل یکی از بهترین روغن‌های ماساژ است. برای کیست سینه، این روغن را بر روی ناحیه‌ی مبتلا مدتی ماساژ بدهید و سپس روی آن کمپرس داغ بگذارید.

این کار را دوبار در روز انجام دهید تا از حجم توده‌ی موجود در پستان کاسته شود.

۲۰. ویتامین E

ویتامین ها برای بدن حیاتی هستند. ویتامین E از آسیب ناشی از استرس اکسیداتیو پیشگیری می‌کند و به طور گسترده برای بسیاری از بیماری‌های دیگر نیز استفاده می‌شود.

مطالعات علمی زیادی وجود ندارد که کارآمدی این ویتامین را برای بیماری سینه تایید کند، اما از زمان‌های دور این ماده به عنوان درمانی برای کیست سینه استفاده می‌شده است.

نکته: پیش از مصرف این مکمل‌ها با پزشک مشورت کنید.

۲۱. ویتامین A

ویتامین A یکی از بهترین ویتامین‌ها برای سلامت پستان است. مطالعات همچنین اثبات کرده‌اند که این ترکیب حیاتی می‌تواند بیماری‌های خوشخیم سینه را در صورتی که به شکل مکمل مصرف شود درمان کند.

می‌توانید روزانه یک قرص ۱۵.۰۰۰ واحدی بخورید تا وضعیت‌تان بهبود پیدا کند.

۲۲. ید

ید ترکیب مهمی است که برای تبدیل غذا به انرژی و عملکرد نرمال تیروئید ضروری است. مطالعات متعددی اثبات کرده‌اند که مصرف ید ورم را کاهش می‌دهد، ساختار بافت را حفظ می‌کند، و نهایتا ناراحتی را درمان می‌کند و درمانی طبیعی برای کیست سینه به شمار می‌رود.

از تمام انواع یدها، ید مولکولی موثرترین آن‌ها است.

۲۳. کاهش مصرف چربی

برای زدودن تمام انواع بیماری از بدن‌مان، ضروری است که مقدار مناسبی چربی و کربوهیدرات در آن موجود باشد.

مطالعات بسیاری وجود ندارند که تاثیر کاهش مصرف چربی و افزایش کربوهیدرات بدن را برای درمان درد سینه اثبات کرده باشند، اما این‌ کارها اکثرا موثر هستند.

۲۴. روغن گل پامچال

از این روغن برای درمان بیماری‌های مختلف زنان مانند علائم یائسگی، سندرم پیش از قاعدگی و … استفاده شده است.

اثبات شده است استفاده از روغن گل پامچال برای پیشگیری از کیست سینه نیز مفید است. این روغن با کاهش اسیدهای چرب به سطح نرمال این کار را انجام می‌دهد.

این روغن سرشار از اسید گاما-لینولئیک است، که ترکیب ضروری دیگری برای سلامت پستان به شمار می‌رود. می‌توانید به مدت ۶ ماه هر روز ۳ گرم از این روغن را مصرف کنید تا ناراحتی‌تان درمان شود.

۲۵. روغن تخم گل گاو زبان

این ناراحتی را می‌توان با ترکیبی به نام اسید گاما-لینولئیک درمان کرد.

از آنجایی که روغن تخم گل گاو زبان سرشار از اسید گاما-لینولئیک است، اثبات شده است که درد سینه را کاهش می‌دهد. فقط کافی است این روغن را روی سینه‌تان بمالید و مدتی ماساژ بدهید.

ادعا می‌شود که روش‌های درمانی خانگی که در این نوشتار برای درمان کیست سینه ذکر شده‌اند، نشانه‌های این بیماری را کاهش می‌دهند. بعضی از آن‌ها را انتخاب کنید و شاهد نتایج مثبتی که به بار می‌آورند باشید. اگر در مورد این مقاله «۲۵ درمان کیست سینه در خانه» نظری دارید، تردید نکنید و در بخش نظرات آن را با ما در میان بگذارید.

بهترین درمان اختلالات تنفسی

منبع effectiveremedies trueremedies homeremedyhacks
نوشته‌های مرتبط