بهترین درمان اختلالات تنفسی

این روزها که ویروس کرونا در کشور بیداد می‌کند،یافتن بهترین درمان اختلالات تنفسی بیش از قبل حائز اهمیت شده است؛ چراکه اولین قسمت از بدن که با ویروس کرونا درگیر می‌شود ریه و سیستم تنفسی بدن است. مشکلات تنفسی نظیر تنگی نفس، آسم و آلرژی و… از مهم‌ترین مسائلی است که در صورت بروز، فرد را به فوق تخصص ریه نیازمند می‌کند. چنانچه اختلالات تنفسی به موقع درمان نشود سیستم ایمنی بدن به مراتب ضعیف می‌شود، درچنین شرایطی اگر فرد درگیر ویروسی مثل کرونا هم بشود درمان بسیار سخت خواهد شد. به همین جهت بهتر است با تشخیص به موقع یک فوق تخصص ریه خود را درمان کنید.

شایع‌ترین اختلالات تنفسی را بدانید!

در شرایط کنونی اگر بخواهید مشکلات جسمی خود را به موقع حل کنید لازم است مهم‌ترین و شایع‌ترین مشکلات تنفسی را به خوبی بشناسید. به طور کلی با بروز هر یک از اختلالات تنفسی زیر لازم است توسط یک پزشک فوق تخصص ریه ویزیت شوید:

  • تنگی نفس:

تنگی نفس یا همان کوتاهی نفس را می‌توان از شایع‌ترین اختلالات تنفسی دانست، عوامل بسیار زیادی از جمله بروز بیماری‌های آسم و آلرژی، بیماری‌های قفسه سینه، پارانشیم، کم خونی و… ممکن است سبب بروز تنگی نفس در افراد شوند. به بیان ساده‌تر افرادی که مبتلا به آسم و آلرژی و… هستند بیش از دیگران در معرض تنگی نفس هستند، به همین جهت درمان تنگی نفس در گرو رفع عامل بروز آن خواهد بود. زمانی که فرد با علائم تنگی نفس به فوق تخصص ریه مراجعه می‌کند، پزشک با بررسی و آزمایش عامل اصلی بروز این مشکل را یافته و منشاء بیماری را درمان می‌کند. به طور معمول برای درمان تنگی نفس اکسیژن و فعالیت‌های مناسب برای بیمار تجویز می‌‌شود.

  • سرفه:

اگر در میان اطرافیان خود، فردی را دیدید که از سرفه شدید رنج می‌برد، یقین داشته باشید که او به یکی از اختلالات تنفسی مبتلا است. زمانی که سرمه شدید و خشن باشد، نشانگر وجود یک مشکل در سیستم تنفسی بدن است، زمانی که ریه عفونی می‌شود سرفه بروز پیداکرده و موجب خروج ترشحات عفونی از داخل بدن خواهند شد. بنابراین سرفه برای رفع عفونت‌های ریه مفید است، اما سرفه‌های مکرر آزاردهنده بوده و فرد را کلافه می‌کند. لازم به ذکر است که آسم و آلرژی موجب بروز سرفه نیز می‌شوند، به همین جهت برای رفع این مشکل نیز می‌بایست به پزشک مراجعه کنید.

  • درد قفسه سینه:

درد قفسه سینه عارضه‌ای است که معمولاً با مشکلات قلبی، ریوی و معده همراه خواهد بود. افرادی که از درد قفسه سینه رنج می‌برند معمولاً حالتی مثل سوزش و تیر کشیدن قفسه سینه را تجربه می‌کنند. عواملی که منجر به درد ناحیه قفسه سینه می‌شوند بسیار زیاد هستند و تشخیص آن به راحتی امکان پذیر نیست، اما پزشک فوق تخصص ریه با عکسبرداری و بررسی‌های دقیق می‌تواند منشاء بیماری را پیدا کرده آن را درمان کند.

  • سینوس و مشکلات بینی:
رپورتاژ

به طور طبیعی رنگ مخاط بینی از دهان تیره‌تر و قرمزتر است، اما هنگامی که فرد به سرماخوردگی یا آنفولانزا مبتلا شود رنگ مخاط تغییر کرده و بینی و دهان متورم می‌شوند. زمانی که دچار عفونت‌های سینوسی، خوریزی بینی، درد صورت و گوش و… شدید حتما به یک پزشک مراجعه کنید. بروز چنین مشکلاتی نشان از وجود یکی از اختلالات تنفسی در بدن خواهدبود.

استریدور ریه، سیانوز، کمبود اکسیژن، خلط خونی، برونشیت سینه و… از دیگر عوامل شایع وجود اختلالات تنفسی در بدن است. تشخیص به موقع اختلالات تنفسی منجر به بهبودی سریع و کامل فرد بیمار خواهد شد، اما تنها راه تشخیص درست ویزیت شدن توسط یک پزشک فوق تخصص ریه خواهد بود. جالب است بدانید مشکلات تنفسی ممکن است برای افراد اختلالات خواب نیز ایجاد کند؛ زیرا زمانی که سیستم تنفسی بدن به خوبی کار نمی‌کند فرد به راحتی به خواب نمی‌رود. اختلالات خواب نیز موجب بروز خستگی، ضعف بدن و… می‌شود که به خودی خود آزار دهنده است.

عملکرد فوق تخصص ریه چگونه است؟

زمانی که فرد با یکی از اختلالات تنفسی فوق به پزشک مراجعه می‌کند، پزشک فوق تخصص ریه با بررسی‌های دقیق شش‌ها و دستگاه تنفسی منشاء مشکلات را می‌یابد. به طور معمول پزشکان از طریق تست‌های آزمایشگاهی، رتدیوگرافی، برونکوسکوپی، آزمون عملکرد ریوی، ام آر آی و… مشکل بیمار را تشخیص داده و اقدامات لازم را برای درمان وی بکار می‌بندند.

یک پزشک خوب قبل از هر نوع تجویزی می‌بایست اضطراب و استرس را از بیمار دور کند و با آرامش کامل به درمان بیمار بپردازد. معمولاً افرادی که دچار اختلالات تنفسی می‌شوند با نگرانی به پزشک مراجعه می‌کنند، به همین جهت اولین اقدام یک فوق تخصص ریه آرامش دادن به مراجعه کننده است. اختلالات تنفسی معمولاً با روش‌های ورزشی، اکسیژن و دارو درمان می‌شود، اما گاهی برخی مشکلات حاد نیاز به عمل جراحی پیدا می‌کند. در چنین مواقعی فوق تخصص ریه شما را به یک جراح حاذق معرفی می‌کند تا ادامه‌ی روند درمانی خود را طی کنید.

بهترین فوق تخصص ریه شهر شما کیست؟

مهارت و توانایی پزشکان در ارائه روش‌های درمانی از جمله ویژگی‌هایی است که آن‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند. قطع به یقین اگر شما بیمار شوید به سراغ بهترین پزشک شهر خود خواهید رفت، حال اگر بیماری‌های شما نوعی اختلال تنفسی باشد می‎‎‌بایست نزد یک فوق تخصص ریه حاذق بروید. پیداکردن بهترین پزشک شهر از طریق پرس و جو کردن امکان خواهد داشت اما در شرایط کرونایی جامعه بهتر است از یک راه بهتر این کار را پیگیری کنید.

پزشک خوب را در اینترنت بیابید!

آیا می‌دانستید با مراجعه به وبسایت دکتر یاب (doctor-yab.ir) به راحتی می‌توانید نزدیک‌ترین پزشک متخصص به خود را بیابید. وبسایت دکتریاب که با هدف ارائه شماره تماس و آدرس بهترین پزشکان استان‌های مختلف کشور راه اندازی شده است، به شما این امکان را می‌دهد که با وارد کردن اطلاعات شهر و استان خود متخصص مورد نظر خود را پیدا کنید. امکان نوبت دهی از طریق وبسایت دکتریاب نیز از دیگر ویژگی‌های بارز این سایت خواهد بود. این وبسایت که دارای نماد اعماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت است عضو انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه‌های اینترنتی نیز می‌باشد.

عملکرد ویژه و بسیار خوب دکتریاب موجب محبوبیت این وبسایت نزد کاربران اینترنتی شده است، بنابراین اگر از اختلالات تنفسی رنج می‌برید بهترین فوق تخصص ریه شهر خود را از دکتریاب بخواهید. به عنوان مثال برای دسترسی به لیست پزشکان و اخذ نوبت فوق تخصص ریه در اصفهان از دکتریاب استفاده بفرمایید و هم چنین از قسمت پرسش و پاسخ سوالات خود را به صورت رایگان مطرح و پاسخ خود را دریافت کنید.


گروه خبری سایت کسب و کار بازده


 

نوشته‌های مرتبط