طرز تهیه خوراک گوشت تند و شیرین غذای خوشمزه چینی

شاید کم‌تر کسی وجود داشته باشد که از گوشت تند سرخ شده خوش‌اش نیاید، ولی این غذای وسوسه‌انگیز گزینه‌ی سالمی به شمار نمی‌رود. بنابراین، برای پختن سریع و دلپذیر گوشت، راه حل جایگزین پیدا کرده‌ایم که تقریبا به همان اندازه خوشمزه و سالم‌تر است. در این روش، گوشت را با چاشنی‌ها و ادویه‌ی تند خشک شده خوش‌طعم می‌کنیم و سپس، آن را در برگ‌های اسفناج می‌خوابانیم و سس دلچسب شیرین و تندی نیز روی آن می‌ریزیم. این روش محبوب، خوشمزه، سریع، و سالمی برای تهیه‌ی یک شام دوست‌داشتنی است که احتمالا بیش‌تر آدم‌ها از آن خوش‌شان خواهد آمد. در صورت تمایل، می‌توانید میزان شکر غذا را کم‌تر کنید. در ادامه این نوشتار با بخش آشپزی بازده همراه باشید تا طرز تهیه خوراک گوشت تند و شیرین غذای خوشمزه چینی را بدانید

خوراک گوشت تند و شیرین

  • زمان آماده‌سازی: ۳۰ دقیقه
  • زمان پخت: ۵ دقیقه
  • مناسب برای مصرف ۲ نفر
  • سطح دشواری: آسان

مواد مورد نیاز

برای تهیه سس شیرین و تند

الف. ۱ قاشق غذاخوری سس سویا
ب. ۴ قاشق غذاخوری آب لیمو
پ. ۲ قاشق غذاخوری آب پرتقال
ت. ۱ قاشق چای خوری روغن بادام زمینی  
ث. ۲ قاشق چای خوری پودر شکر
ج. ۱ قاشق غذاخوری عسل
چ. یک‌سوم یک عدد خیار، خرد شده
ح. یک عدد فلفل سبز تند، خرد شده

رپورتاژ
برای تهیه‌ی گوشت چیلی

خ. ۱ قاشق غذاخوری روغن بادام زمینی
د. ۲۵۰ گرم فیله‌ی گوساله، خرد شده به رشته‌های نیم سانتی‌‌متری
ذ. ۱ قاشق چای خوری سرکه سیب
ر. مقداری پوست خشک شده‌ی فلفل تند
ز. ۱ قاشق چای خوری سس سویا
ژ. مقداری پودر زنجبیل یا زنجبیل تازه‌ی رنده شده
س. به اندازه‌ی یک مشت برگ اسفناج، شسته شده
ش. ۱ عدد بروکلی شسته و خرد شده
ص. ۱ عدد انبه، بدون پوست و هسته، خرد شده

طرز تهیه

الف. برای تهیه‌ی سس، باید سس سویا، آب لیمو، آب پرتقال، روغن بادام زمینی، شکر، و عسل را داخل یک کاسه با هم ترکیب کنید. مواد را به خوبی به هم بزنید و سپس، خیار خرد شده (ریز) و فلفل سبز خرد شده را نیز اضافه کنید. مواد را مجددا به خوبی به هم بزنید و کنار بگذارید.

ب. برای آماده کردن گوشت، یک تابه‌ی وک را روی شعله‌ی زیاد قرار دهید و روغن بادام زمینی را داخل آن بریزید. گوشت را داخل تابه بندازید و به سرعت تفت دهید. سرکه سیب را به گوشت اضافه کنید و چند ثانیه‌ی دیگر نیز به آن حرارت دهید.

پ. پوست فلفل چیلی خشک شده، سس سویا، و زنجبیل را به گوشت اضافه کنید. بسته به سلیقه‌تان، می‌توانید گوشت را کم‌تر یا بیش‌تر بپزید.

ت. در ظرفی که می‌خواهید غذا را سرو کنید، مقداری برگ اسفناج و بروکلی خرد شده بگذارید. مقداری از گوشت چیلی را در وسط ظرف بگذارید، و سپس مقداری مناسبی از سس را روی آن بریزید. مقداری انبه‌ی خرد شده نیز در ظرف بریزید و غذای‌تان را نوش جان کنید.

نوشته‌های مرتبط