تیرگی پوست: 24 درمان خانگی برای رفع تیرگی پوست که عالی هستند

در هنگام این‌که سن ما بالا می‌رود، پوست پرطراوت و جوان ما، آسیب می‌بیند، و به نظر می‌رسد که مراقبت از آن نیز دشوار شده‌است. ما اغلب تصور می‌کنیم که تنها تعداد معدودی از خانم‌های خوش‌ شانس هستند که می‌توانند آن پوست درخشان و بی‌عیب و نقص را داشته باشند. اما آیا می‌دانستید که تیرگی پوست می‌تواند نتیجه سبک زندگی و رژیم غذایی شما باشد؟

اگر می‌خواهید پوستی سالم و زیبا داشته باشید، باید مراقب چیزهای زیادی در رژیم غذایی و سبک زندگی‌تان باشید. اساسی‌ترین نکات در این باره عبارتند از یک سبک زندگی درست، میوه‌های سالم، سبزیجات، عادت خوردن میان‌وعده، ورزش، زمان‌بندی مناسب خواب و بیداری و زندگی بدون استرس.

در این نوشتار ما قصد داریم نکاتی را برای برای رفع تیرگی پوست به شما یاد بدهیم. این نکات ساده برای زیبایی زنان، به احتمال زیاد پوست شما را به طور کلی احیا و دوباره جوان می‌کنند.

با این وجود رویای داشتن یک پوست بی‌عیب و نقص و درخشان می‌تواند بر اثر یک سبک زندگی پرجنجال، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی مضر، آلاینده‌ها و حتی نور خورشید در هم پاشیده شود. تیرگی پوست فقط زمانی جان می‌گیرد که تغذیه شود هم به صورت داخلی و هم به صورت خارجی؛ و البته برخی از راه‌حل‌های خانگی وجود دارند که می‌توانند این مشکل را حل کنند!

بنابراین، قبل از اینکه به بازار بروید تا محصولات گران قیمت یا سی‌سی کرم و ب‌ب کرم بخرید، مدتی دست نگه دارید. وقتی که پوست شما با چند داروی خانگی ساده روشن و درخشان می‌شود، چرا باید پول خرج کنید؟ در این نوشتار با تعدادی از داروهای خانگی برای درمان تیرگی پوست آشنا خواهید شد. این روش‌های درمانی، امتحان شده و اثبات‌شده هستند و آن پوستی که رویایش را دارید به شما می‌دهند!

در ادامه درمان های خانگی برای رفع تیرگی پوست آمده است

مادر طبیعت چیزهای زیادی به ما داده‌است که می‌توانیم با استفاده از آنها وضعیت پوست‌مان را بهبود بدهیم. از لیمو گرفته تا بادام و شکلات، چیزهای بسیار زیادی وجود دارد که می‌توانند پوست شما را به صورت داخلی تغذیه کنند و آن موادی که برای زیبا به نظر رسیدن پوست لازم است، به بدن‌تان برسانند.

در این‌جا ۱۵ روش خانگی ساده را برای رفع تیرگی پوست می‌بینید:

۱. تمیز کردن پوست با استفاده از لیمو ترش

لیمو ترش به طور طبیعی غنی از ویتامین C است، آنتی‌اکسیدانی که از پیری زودرس جلوگیری می‌کند. لیمو همچنین دارای خواص سفیدکننده‌ی طبیعی پوست است و در بین کسانی که پوست کدر دارند بسیار محبوب است. روز خود را با یک لیوان آب لیمو شروع کنید تا سموم را از بدن‌تان خارج کنید. صورت‌تان را با آب لیمو تمیز کنید تا از خواص ضدعفونی‌کننده‌ی و ضد التهابی آن نیز بهره‌مند شوید. پوست این میوه‌ی آبدار و زرد رنگ را نیز می‌توانید بر روی گردن و صورت‌تان مالش دهید تا لکه‌های تیره‌ی پوست از بین بروند.

۲. رویه‌سابی پوست با شکر

شاید شکر برای سایز کمرتان مناسب نباشد اما مطمئنا برای رفع تیرگی پوست تان به درد می‌خورد. ۱ قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای و ۱ قاشق غذاخوری شکر سفید را با هم مخلوط کنید و کمی آب به آنها اضافه کنید تا خمیر زبری حاصل شود. خمیر حاصل را بر روی صورت‌تان بمالید و به صورت دایره‌ای ماساژ دهید تا سلول‌های مرده‌ی پوست از بین بروند. در نهایت صورت‌تان را با آب ولرم بشورید تا پوستی سالم و نرم پدیدار شود.

۳. پوست خود را با استفاده از عسل روشن کنید.

عسل سرشار از آنتی‌اکسیدان، خواص ضدعفونی‌کننده، ضد التهابی و روشن‌کننده است. جای تعجب نیست که صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی از این ماده‌ی طبیعی در بسیاری از محصولات خود استفاده می‌کند.

از شر موهای ناخواسته‌ی صورت که می‌توانند باعث کدر شدن پوست شوند با مخلوط عسل و لیمو خلاص شوید. عسل و آب لیمو به میزان ۱ قاشق چایخوری از هر کدام مخلوط کنید و ترکیب را به آرامی روی صورت و مطابق با مسیر رشد موها مالش دهید. ۱۰ دقیقه صبر کنید و بعد آن را با آب شستشو دهید. در حالی که لیمو به عنوان یک عامل سفیدکننده عمل می‌کند، عسل پوست را نرم می‌کند و سبب درخشان شدن آن می‌شود.

شما می‌توانید پوست کدرتان را با ماسک عسل و جوی دوسر نیز روشن کنید. یک زرده‌ی تخم‌مرغ را با ۲ قاشق غذاخوری عسل و ۳ قاشق غذاخوری جوی دوسر پودر شده مخلوط کنید تا یک خمیر سفت حاصل شود. خمیر حاصل را به آرامی، از پایین به بالا روی پوست‌تان ماساژ بدهید، و پس از ۲۰ دقیقه آن را شستشو دهید. برای رسیدن به نتایج مطلوب می‌توانید این ماسک را دو بار در هفته استفاده کنید.

همچنین می‌توانید با استفاده از دارچین و عسل خمیر سفتی آماده کنید، و آن را بر روی صورت خود بمالید و روز بعد آن را با آب ولرم شستشو دهید تا پوستی روشن‌تر داشته باشید.

۴. شکلات بخورید یا ان را به صورت ماسک استفاده کنید.

نگران نباشید، شکلات سبب بروز آکنه نمی‌شود، اما شکر ممکن است این مشکل پوستی را برای شما ایجاد کند. تلخ‌ترین شکلات موجود در بازار را خریداری کنید. می‌توانید شکلاتی را خریداری کنید که بدون شکر افزوده است. خوردن این شکلات‌های خوشمزه آنتی‌اکسیدان فراوانی به بدن شما می‌رساند و سبب می‌شود که به طور طبیعی پوست‌تان بهبود بیابد. شما همچنین می‌توانید از ماسک کاکائوی خشک استفاده کنید. نصف قاشق غذا خوری پودر کاکائو را با نصف قاشق غذاخوری عسل، ۱ قاشق چایخوری پودر جوی دوسر، و ۲ قاشق چایخوری شیر، شیر سویا یا شیر نارگیل مخلوط کنید. ترکیب حاصل را به آرامی روی صورت‌تان ماساژ دهید و در نهایت وقتی که ماسک روی صورت خشک شد آن را با آب سرد بشویید.

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در کاکائو پوست را تمیز می‌کنند و سبب می‌شوند که پوستی پرطراوت و زنده داشته باشید. درمانی شیرین برای تیرگی پوست ، این‌طور نیست؟

۵. برای داشتن پوستی درخشان بادام را فراموش نکنید.

استفاده‌ی منظم از روغن بادام شیرین که سرشار از خواص مرطوب‌کننده و تغذیه‌کننده است می‌تواند رنگ چهره‌ی شما را به طور قابل‌توجهی بهبود بخشد، و در عین حال درخشش طبیعی آن را حفظ کند. شما همچنین می‌توانید از کره‌ی بادام استفاده کنید. پوست بادام را جدا کنید و آنها را له کنید و کمی شیر به آن اضافه کنید تا خمیر نرمی حاصل شود. این ماسک را هر روز صبح روی صورت و گردن‌تان بمالید. اجازه دهید خشک شود و در نهایت آن را با آب خنک شستشو دهید. خوردن تعدادی بادام به طور روزانه نیز پوست شما را از داخل تغذیه می‌کند.

۶. پوست‌تان را با روغن نارگیل مرطوب کنید.

روغن نارگیل غنی از مواد مغذی است که می‌توانند پوست شما را هیدراته نگه دارند. پوست خشک می‌تواند ظاهری کدر و بی‌روح داشته باشد. کافی بودن میزان رطوبت در پوست شما ظاهر و سلامتی آن را بهبود می‌دهد. شما می‌توانید روغن نارگیل ولرم را به طور روزانه روی صورت و بدن‌تان ماساژ بدهید و به این ترتیب آنها را عمیقا مرطوب نگه دارید.

شما همچنین می‌توانید با استفاده از روغن نارگیل یک ماسک صورت تهیه کنید.

روغن نارگیل و عسل را هر کدام به میزان ۲ قاشق غذاخوری با هم مخلوط کنید و ترکیب حاصل را روی صورت بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه با آب ولرم شستشو دهید. خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد باکتری روغن نارگیل به بهبود پوست آسیب‌دیده کمک می‌کند. این روغن همچنین پوست را نرم می‌کند، و راه را برای برگرداندن شفافیت و درخشش طبیعی به پوست هموار می‌سازد. عسل موجود در این ماسک صورت دارای خواص روشن‌کننده‌ی پوست است، و به پوست شما درخششی تازه می‌دهد.

۷. اسکراب گردو

برای داشتن پوست سالم و درخشان، هر روز مقداری گردو بخورید. گردو سرشار است از اسیدهای چرب ضروری که رطوبت پوست را حفظ می‌کنند. آهن و روی موجود در این مغز، کلاژن پوست را حفظ می‌کند، در حالی که اسیدهای چرب امگا ۳ به انعطاف‌پذیری پوست کمک می‌کنند. همراه با صبحانه‌تان ۶ گردو بخورید. شما همچنین می‌توانید مخلوطی از پودر پوسته‌ی گردو، گوشت پاپایا و آب لیمو را روی صورت‌تان به عنوان یک عامل لایه برداری استفاده کنید.

۸. رقص خیار و پرتقال!

در حالی که خیار بدن شما هیدراته می‌کند، پرتقال آنتی‌اکسیدان‌های مورد نیاز بدن‌تان را تامین می‌کند. و هنگامی‌که این دو به هم می‌پیوندند، اثرات هم‌نیروبخشی آنها شگفت‌انگیز است. استعمال آب خیار می‌تواند لکه‌های تیره را روشن کند. با اضافه کردن ۲ قاشق چایخوری آب پرتقال و آب خیار به ۱ قاشق غذاخوری آرد برنج یک اسکراب آماده کنید. با استفاده از این اسکراب سلول‌های مرده را از بین ببرید و درخشش پوست‌تان را پدیدار کنید. برای جوان‌سازی فوری پوست نیز می‌توانید خیار رنده شده را روی صورت‌تان بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه آن را بشوید.

آب پرتقال را روی صورت‌تان بمالید و پس از ۱۰ دقیقه شستشو دهید تا درخششی طلایی روی پوست‌تان پدیدار شود شما همچنین می‌توانید پودر پوست پرتقال را با آب خیار مخلوط کنید و آن را به عنوان ماسک یا اسکراب روی پوست‌ صورت‌تان استفاده کنید تا تیرگی پوست تان رفع شود.

مطلب مرتبط: ۶ فن آسان برای جوانسازی پوست

۹. آب آلوئه‌ورا بنوشید تا بدرخشید!

یک فنجان آب آلوئه‌ورای خالص و بدون شکر را هر روز صبح با معده‌ی خالی بنوشید تا پوستی با طراوت داشته باشید. آلوئه‌ورا سرشار است از خواص آنتی‌اکسیدانی، ضدعفونی‌کننده، ضد باکتری، ضد التهابی و ضد پیری، و تمام این خواص سبب می‌شود که از شر تیرگی پوست خلاص شوید. اگر پوست شما به علت چرب بودن، کدر باشد، یک ماسک آلوئه‌ورا و عسل می‌تواند نجات‌بخش شما باشد. کمی برگ آلوئه‌ورای بدون خار را در آب به مدت ۱۰ دقیقه خیس بگذارید و بعد آنها را له کنید تا یک خمیر نرم و یکدست آماده شود. این خمیر را با حدود ۲ قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید و ترکیب حاصل را روی صورت بمالید و پس از خشک شدن، آن را بشویید. این ماسک را یک بار در هفته استفاده کنید تا پوست چرب و کدرتان را درمان کنید.

۱۰. پوست‌تان را با استفاده از زردآلو روشن کنید.

زردآلو می‌تواند برای درمان تیرگی پوست شگفتی بیافریند. زردآلو که سرشار از ویتامین آ است علاوه بر این‌که پوست را روشن می‌کند، می‌تواند آن را نرم و انعطاف‌پذیر کند. زردآلو همچنین می‌تواند به عنوان یک عامل رویه‌ساب برای از بین بردن منافذ بسته‌ی پوست استفاده شود. زردآلوهایی که به مدت یک شب در آب خالص خیس خورده باشند را له کنید و با اضافه کردن چند قطره روغن زیتون یک ماسک صورت آماده کنید. ماسک را روی صورت‌تان بمالید و از پایین به بالا ماساژ بدهید. به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید که خشک شود و بعد آن را با آب شیر بشویید.

رپورتاژ

۱۱. با توت‌فرنگی درخشان شوید!

توت‌فرنگی غنی از فیبر است و قند کمی دارد، به همین دلیل می‌تواند یک میان‌وعده‌ی عالی باشد. این میوه‌ی خوش عطر و طعم همچنین ویتامین C فراوانی دارد، آنتی‌اکسیدانی که برای دور نگه داشتن چین و چروک، خطوط ظریف و لکه‌های تیره و در عین حال حفظ انعطاف‌پذیری و کشسانی پوست ضروری است. اسید آلفا هیدروکسیل موجود در این توت‌های خوشمزه می‌تواند به حذف سلول‌های مرده‌ی پوست کمک کند و راه را برای ایجاد سلول‌های تازه فراهم کند. توت‌فرنگی تازه را له کنید و چند قطره عسل به آن اضافه کنید. ماسک حاصل را روی صورت‌تان پخش کنید و پس از ۲۰ دقیقه صورت‌تان را با آب سرد بشویید شما همچنین می‌توانید گلاب را با توت‌فرنگی له شده برای افزایش درخشش پوست استفاده کنید.

۱۲. با ماست به تیرگی پوست بدرود بگویید.

ماست یک جزء ضروری از برنامه‌ی مراقبت از پوست در هند است. ماست به عنوان یک کرم ضد آفتاب و عامل پاک‌کننده‌ی طبیعی، می‌تواند پوستی ابریشمی و صاف برای‌تان فراهم کند. این ماده‌ی خوراکی را به عنوان بخشی از رژیم روزانه‌ی خود مصرف کنید و اجازه دهید کار خود را انجام دهد. یا می‌توانید با اضافه کردن حدود ۱ قاشق چایخوری ماست و عسل به نصف یک موز له شده یک ماسک آماده کنید. آن را روی صورت‌تان پخش کنید و پس از ۱۵ دقیقه شستشو دهید.

۱۳. با استفاده از آب لیموی شیرازی پوست‌تان را سم‌زدایی کنید.

صورتی که سم‌زدایی شده، درخشش طبیعی و برق قابل مشاهده‌ای را حفظ می‌کند. آب لیموی شیرازی، مانند آب لیمو، خواص ضد باکتری و ضدعفونی‌کننده دارد. گفته می‌شود که آب این نوع لیمو روزنه‌های پوست را می‌بندد و سلول‌های مرده‌ی پوست را از بین می‌برد. یک لیوان آب لیمو به طور روزانه مصرف کنید تا از فواید آن بهره‌مند شوید. استفاده‌ی موضعی از آب لیموی شیرازی همراه با آب آلوئه‌ورا و گوشت انبه سبب می‌شود که پوستی درخشان و سالم داشته باشید.

۱۴. پوستی درخشان با استفاده از آناناس

با بالا رفتن سن یا بیش از اندازه قرار گرفتن در معرض شرایط نامناسب، پوست می‌تواند کدر شود. آناناس دارای آنزیمی است که می‌تواند سلول‌های مرده را از بین ببرد. در حالی که ویتامین C موجود در آب این میوه به مبارزه با آکنه کمک می‌کند و منافذ را پاک‌سازی می‌کند، آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن به صورت آشکاری سبب درخشان و جوان شدن پوست می‌شود. یک تکه پنبه را در آب آناناس تازه خیس کنید و آن را روی صورت‌تان بمالید. اجازه دهید خشک شود و سپس صورت‌تان را آبکشی کنید. مخلوطی از آب آناناس و هویج، به نسبت ۱ به ۱، نیز می‌تواند پوست کدر را روشن کند.

۱۵. درخششی بی‌نظیر با استفاده از چریش

چریش یک تونر طبیعی پوست و عامل ضد آکنه است. این گیاه دارویی نه تنها درمان موثری برای رفع لکه‌ها و نقاط تیره‌ی روی پوست ارائه می‌دهد، بلکه از پوست نیز محافظت می‌کند. استفاده از روغن چریش پوست را تمیز می‌کند و سبب روشن شدن آن می‌شود. ترکیبی از پودر ریحان هندی خشک‌شده و برگ چریش همراه با ۱ قاشق چایخوری عسل و ۱ قاشق چایخوری پودر چوب صندل می‌تواند به عنوان یک ماسک صورت استفاده شود. خیلی ساده این ماسک را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست بگذارید، بعد کمی پوست را ماساژ بدهید و در نهایت صورت‌تان را بشویید. این ماسک پوست را لایه برداری می‌کند و سبب روشن شدن آن می‌شود، و در عین حال پودر چوب صندل موجود در آن سبوم بیش از حد پوست را جذب می‌کند. عسل پوست را روشن‌تر می‌کند و ریحان هندی به آن درخشش می‌دهد.

یک سبک زندگی درست و مناسب برای مبارزه با تیرگی پوست

برای داشتن پوستی سالم که از داخل می‌درخشد، تغییرات زیر را در سبک زندگی‌تان اعمال کنید و تفاوت را ببینید!

۱. هیدراتاسیون

برای خشک و کدر یا سالم بودن پوست، آب مهم‌ترین نقش را ایفا می‌کند. اگر پوست به طور مناسبی هیدراته نشده باشد، خشک و کدر می‌شود، اما پوستی که به طور مناسبی هیدراته شود، سفت و درخشان است. بزرگسالان باید دست کم هشت لیوان آب در روز بخورند تا رطوبت کافی را به همه‌ی ارگان‌های بدن برسانند.

بزرگ‌ترین ارگان بدن انسان و همچنین قابل رویت‌ترین ارگان پوست است. بنابراین اگر پوست‌تان را به اندازه‌ی کافی هیدراته نکنید، احتمالا یک پوست خشک و کدر خواهید داشت. در طول روز به میزان زیادی آب بنوشید تا پوستی انعطاف‌پذیر و مرطوب داشته باشید. البته یادتان باشد که بهتر است در طول روز کم‌کم آب بخورید تا این‌که به یک باره میزان زیادی آب بنوشید.

۲. با استفاده از آب میوه‌ها و سبزیجات، پوستی نازپرورده داشته باشید!

انواع مختلفی از مایعات بنوشید – نه فقط آب! هرچند نوشیدن ۱۰ تا ۱۲ لیوان آب بسیار ضروری است، اما باید پوست‌تان را با مصرف نوشیدنی‌های پر از مواد مغذی، نیز تغذیه کنید. چای سبز، آب میوه‌های تازه، آب‌میوه‌ّهای سبز، آب سبزیجات و آب نارگیل نرسیده – همگی برای هیدراته نگه داشتن پوست و تغذیه‌ی آن به صورت داخلی ایده‌آل هستند. با این حال، در مصرف چای و قهوه اعتدال را رعایت کنید، زیرا مصرف بیش از حد این نوشیدنی‌ها می‌تواند پوست شما را خشک و کدر کند. آب و سایر مایعات، هنگامی ‌که بدون قند افزوده باشند، به دفع سموم از بدن کمک می‌کنند، و سبب می‌شوند که پوستی روشن داشته باشید. خواص ضد التهابی و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این مایعات از پیری زودرس هم جلوگیری می‌کند.

شما همچنین می‌توانید یک قاشق چایخوری پودر زردچوبه را با یک فنجان شیر گرم مخلوط کنید و برای داشتن پوستی درخشان و مرطوب آن را هر روز صبح بنوشید.

۳. برنامه‌ی غذایی درستی داشته باشید.

شما همان چیزی هستید که می‌خورید- چیزی از این درست‌تر تا به حال گفته نشده‌است! رژیم غذایی مناسب سبب می‌شود که پوستی روشن داشته باشید. دست از خوردن نودل و بیسکویت بردارید. در عوض، میوه‌های تازه‌ی سرشار از فیبر و آنتی‌اکسیدان، از جمله ویتامین C و ویتامین A را مصرف کنید. مزایای مصرف میوه‌ها سبزیجات عبارتند از: حذف سموم از بدن، از بین رفتن رادیکال‌های آزاد، و ترمیم سلول‌ها و بافت‌های آسیب‌دیده. به طور خلاصه، پوست‌تان یک فرآیند جوان‌سازی و تجدید حیات کامل را سپری خواهد کرد و در نتیجه پوستی نرم، انعطاف‌پذیر، و درخشان خواهید داشت.

۴. خوب بخوابید.

خوب بخوابید تا ظاهر خوبی داشته باشید. هرچند آدم‌ها با هم فرق دارند، اما به طور متوسط، شما به ۸ ساعت خواب در روز نیاز دارید. در روزهایی که پر از موعد تحویل کار و تعهدات اجتماعی است، پیدا کردن ۸ ساعت زمان برای خواب شاید غیر ممکن به نظر برسد، اما شما باید برای داشتن پوستی زیبا و درخشان هر کاری که لازم است را انجام بدهید. صبر کنید! ۸ ساعت به این معنا نیست که می‌توانید در ساعت ۳ صبح به رخت‌خواب بروید و ساعت ۱۱ صبح از خواب بیدار شوید.

به موقع بخوابید، یعنی نهایتا تا ساعت ۱۱ شب به رخت‌خواب بروید و صبح پرطراوت و پرانرژی از خواب بیدار شوید. سلول‌های پوست هم زمانی را برای آرامش و جوان‌سازی خود نیاز دارند. هنگامی‌که خواب هستید، پوست آسیب‌دیده‌ی شما مشغول کار است تا سلول‌هایی جدید و سالم ایجاد کند. یک لیوان شیر گرم را همراه با عسل بخورید یا خیلی ساده دوش بگیرید و مانند بک بچه بخوابید. به طور کامل ریلکس کنید، ۱۰ دقیقه مراقبه کنید و بعد بخوابید.

۵. الکل مصرف نکنید.

الکل می‌تواند پوست شما را خشک کند، و سبب شود که کدر و بی‌روح به نظر برسد. سیگار کشیدن نیز می‌تواند منجر به نتایج مشابهی شود. بنابراین یکی از نکات مهم برای داشتن پوستی سالم و درخشان عدم مصرف الکل و ترک سیگار است.

۶. به طور منظم ورزش کنید.

اگر می‌خواهید آن درخشش زیبا را به پوست‌تان بدهید، ورزش یک ضرورت است. ورزش کردن به طور منظم، گردش خون را بهبود می‌دهد. یک رژیم تناسب اندام خوب، جذب مواد مغذی و خروج ناخالصی‌ها را از طریق تعریق بهبود می‌بخشد. هنگامی‌که بدن شما به طور درونی تغذیه می‌شود، پوست‌تان زیبایی خود را آشکار می‌کند. بدن که رها از سموم است نیز به طور خودکار درخشان خواهد بود. فرقی نمی‌کند که یوگا کار کنید یا انواع ورزش‌های دیگر را انجام بدهید، این بستگی به خودتان دارد. اگر امکان ورزش کردن را ندارید، یک پیاده‌روی سریع ۴۵ دقیقه‌ای به طور روزانه می‌تواند مزایای مشابه ۲۰ دقیقه راه رفتن روی تردمیل را به شما برساند.

۷. چربی‌های سالم را مصرف کنید.

اسیدهای چرب امگا برای سلامتی ما مفید هستند، اما ما نمی‌توانیم خودمان آنها را تولید کنیم بنابراین مجبوریم این چربی‌های امگا را از یک منبع خارجی دریافت کنیم. منابع طبیعی اسیدهای چرب امگا عبارتند از ماهی سالمون، گردو، نارگیل، تخم کتان و آووکادو.

این اسیدهای چرب نقش مهمی را برای سلامت پوست و مغر ایفا می‌کنند و می‌توانند پوست و مویی سالم را برای ما به ارمغان بیاورند. آنها همچنین خواص ضد التهابی دارند و پوست را مرطوب، نرم و سالم نگه می‌دارند. اسیدهای چرب امگا «چربی‌های سالم» نامیده می‌شوند، زیرا این اسیدهای چرب نه تنها چرب هستند، بلکه مزایای مثبتی نیز برای سلامتی ما دارند.

۸. پوست‌تان را رویه‌سابی کنید.

داشتن پوستی درخشان آن‌طورها هم که فکر می‌کنید کار دشواری نیست. یک رویه‌سابی ساده‌ی پوست نیز می‌تواند به شما در از بین بردن سلول‌های مرده‌ی پوست و رفع تیرگی پوست کمک کند. شما می‌توانید از یک کرم اسکراب یا حتی یک لیف نرم برای لایه‌برداری پوست‌تان استفاده کنید که می‌توانند سلول‌های مرده‌ی پوست را که در سطح پوست انباشته می‌شوند، از بین ببرند. سلول‌های مرده‌ی پوست نیز می‌توانند ظاهر پوست را کدر کنند و مانع از این شوند که پوستی سالم و درخشان داشته باشید.

بنابراین، باید دست کم یک بار در هفته پوست‌تان را رویه‌سابی کنید تا لایه‌ی رویی سلول‌های مرده‌ی پوست برداشته شوند. رویه‌سابی همچنین می‌تواند رشد سلول‌های جدید را تحریک کند و به شما کمک کند تا پوستی درخشان و براق داشته باشید.

۹. از مرطوب‌کننده استفاده کنید.

مرطوب کردن پوست به طور منظم نیز بسیار مهم است زیرا استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده پس از حمام کردن به حفظ درخشش پوست ما کمک می‌کنند. البته بسیار مهم است توجه داشته باشید که استفاده از کرم‌های دارای کیفیت خوب بسیار بهتر است زیرا برای انواعی از پوست‌ها با رنگ‌های متفاوت، مناسب خواهند بود. مرطوب کردن پوست کمک می‌کند که پوست درخشان باشد، و به این ترتیب اعتماد به نفس را در بانوان بالا می‌برد.

امیدواریم نکات قید شده در این نوشتار برای درمان تیرگی پوست بتواند به شما کمک کند چهره‌ای پرطراوت و درخشان به‌دست بیاورید. همچنین یادتان باشد که باید پوست صورت‌تان را یک یا دو بار در هفته ماساژ دهید تا جریان گردش خون در این ناحیه بهبود بیابد. و همین‌طور می‌توانید از یک دستگاه بخور برای تمیز کردن پوست به طور کامل، استفاده کنید. استفاده از بخور باعث می‌شود که پوست از شر سموم و لوازم آرایشی که می‌توانند آسیب‌رسان باشند، خلاص شود.

یک پوست زیبا و پرانرژی حالا به راحتی در دسترس شما است، پس منتظر چه هستید؟ اجازه دهید پوست‌تان از این روش‌های درمانی خانگی بهره‌مند شود و درخشش خود را آغاز کند.

نوشته‌های مرتبط