خواص گوشت شترمرغ: ۷ دلیل برای مصرف گوشت شترمرغ و فواید آن

حتما تاکنون چیزهایی درباره خواص گوشت شترمرغ شنیده‌اید. در وصف خوبی‌ها و خواص گوشت شترمرغ این که، در قرن بعد، نخستین گوشت انتخابی انسان‌ها خواهد شد. سایت بازده قصد دارد در این نوشتار به فواید و خواص گوشت شترمرغ برای سلامتی بپردازد. با ما همراه باشید.

گوشت شترمرغ جایگزین خوب و سالمی برای دیگر انواع گوشت قرمز مانند گوشت گاو و گوسفند است. از جمله خواص گوشت شترمرغ این است که بسیار مغذی است. میزان کلسترول و چربی آن بسیار پایین‌تر از دیگر گوشت‌های قرمز است. گوشت شترمرغ چربی کمی دارد، به راحتی قابل هضم است، طعم خوبی دارد و جایگزین خوبی برای گوشت گوسفند و مرغ است. گوشت شترمرغ برای مبتلایان به بیماری‌های قلبی بسیار مناسب است.

در ادامه جدول مقایسه‌ی ارزش مواد مغذی موجود در انواع گوشت آمده است:

جدول مقایسه‌ی ارزش مواد مغذی موجود در انواع گوشت (میلی گرم بر ۱۰۰ گرم گوشت)
شترمرغ گوسفند گاو مرغ بوقلمون
چربی ۱.۱۲ ۸.۷۹ ۴.۶ ۴.۳ ۱.۱۹
کلسترول ۴۹.۵ ۷۸ ۵۹ ۶۹ ۴۵
آهن ۲.۷۵ ۱.۸ ۲.۲ ۰.۹ ۰.۶۵
روی ۳ ۲.۸۹ ۳.۹ ۰.۸۵ ۱.۴۵
سدیم ۳۸.۷ ۵۹.۵ ۶۳ ۷۷ ۴۸.۵
ویتامین B6 ۰.۲۲۵ ۰.۲۲ ۰.۱۲۵ ۰.۳۵ ۰.۵
ویتامین B12 ۱.۲۵ ۱ ۱.۵ ۱.۵
ویتامین E کمتر از ۰.۱ ۰.۰۷۵ ۰.۱ ۰.۱

 

خرید گوشت شترمرغ از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است، هزینه‌ای که بابت خرید گوشت شترمرغ پرداخت می‌کنید صرفا برای گوشت آن است، نه چربی، پوست یا استخوان. لطافت و بافت گوشت شترمرغ باعث شده است بتوان آن را به روش‌های مختلفی تهیه کرد. زمان پخت گوشت شترمرغ کمتر از دیگر گوشت‌های قرمز است و در دمای پایین‌تری پخته می‌شود.

۷ دلیل برای مصرف و بهره‌گیری از خواص گوشت شترمرغ:

۱. پروتئین بالا (به‌ویژه برای ورزشکاران)

ورزشکاران برای عضله‌سازی و ترمیم عضلات‌شان که در زمان ورزش آسیب دیده‌اند به پروتئین نیاز دارند. همچنین، پروتئین موجب بهینه‌سازی ذخیره‌ي کربوهیدرات به شکل گلیکوژن است. پروتئین منبع ایده‌آلی برای سوخت و ساز زمان ورزش به حساب نمی‌آید، ولی زمانی‌که رژیم غذایی‌مان کربوهیدرات کافی را در خود جای نمی‌دهد، می‌توان از آن استفاده کرد.

اگر می‌خواهید عضله‌سازی را سرعت ببخشید، فراهم کردن منبع خوبی از پروتئین در طول روز ضروری است. پروتئین از آمینو اسید تشکیل شده است. این آمینو اسیدها هستند که عضلات و ذرات بدن را تشکیل می‌دهند. بدون آمینو اسید، ایجاد، حفظ و ترمیم بافت‌ها و عضلات کاری غیرممکن است.

۲. سدیم پایین

گوشت شترمرغ در مقایسه با دیگر انواع گوشت از سدیوم کمتری برخوردار است. سدیوم از جمله عناصری است که در بسیاری از خوراکی‌ها و حتی آب نیز وجود دارد. بدن ما به میزان اندکی سدیوم در رژیم غذایی‌مان نیاز دارد تا بتوان حجم و فشار خون را کنترل کرد. بااین‌حال، بسیاری از افراد چندین برابر میزان مورد نیازشان سدیم مصرف می‌کنند. افرادی که شرایط پزشکی خاصی دارند، مانند فشار خون بالا، سنگ کلیه، و بیماری‌ها قلبی، بهتر از از گوشت شترمرغ استفاده کنند و از خواص گوشت شترمرغ بهره بگیرند.

رپورتاژ

۳. سرشار از آهن

گوشت قرمز به‌طور کلی سرشار از آهن است و در میان انواع گوشت‌ها بیشترین میزان آهن به گوشت شترمرغ تعلق دارد. ولی افراد به دلیل بالا بودن میزان چربی موجود در انواع گوشت از مصرف کافی آن برای تأمین نیاز آهن بدن‌شان امتناع می‌کنند. ولی این موضوع (بالا بودن میزان چربی) درباره گوشت شترمرغ صحت ندارد. به راحتی می‌توانید از گوشت شترمرغ استفاده کنید و آهن مورد نیاز بدن‌تان را تأمین کنید.

۴. سرشار از ویتامین‌های A، B6، B12، D، E و اسید فولیک

گوشت شترمرغ منبع غنی انواع ویتامین‌های B6، B12، و اسیدفولیک است. ویتامین‌های B6 و B12 در استفاده از اسید فولیک به بدن کمک می‌کنند. ویتامین B12 برای شکست چربی و کربوهیدرات نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. کمبود هر یک از این ویتامین‌ها ممکن است به کم‌خونی منجر شود. پس با استفاده از این گوشت از خواص گوشت شترمرغ بهره مند شوید.

دیگر خواص گوشت شترمرغ برای سلامتی:

۵. چربی اشباع کم

۶. چربی بسیار کم در مقایسه با دیگر انواع گوشت

۷. کلسترول پایین

نکته:

گوشت شترمرغ، به لطف تعادل pH خود، باکتری‌هایی مانند سالمونلا و اشریشیا کلی ‌را که بسیار خطرناک هستند، جذب نمی‌کند.

خواص روغن شترمرغ: ۲۱ فایده شگفت‌انگیز روغن شترمرغ برای سلامتی، پوست و مو

منبع scijourno gourmetostrich pubs.sciepub
نوشته‌های مرتبط