فلفل کاین چیست: 13 شگفت انگیزترین خواص فلفل کاین

فلفل کاین چیست ؟ فلفل کاین یکی از تندترین مواد روی کره زمین است و چگونه ممکن است چنین چیزی فایده‌ای داشته باشد؟ خوب، جواب این سوال در این مطلب آمده است. این مطلب را بخوانید و آماده گنجاندن شگفت انگیزترین خواص فلفل کاین در زندگی خود شوید.

فلفل کاین چیست؟

فلفل کاین نوعی فلفل تند است که برای طعم دادن به غذا به کار می‌رود. این فلفل، باریک و قرمز است، بین ۱۰ تا ۲۵ سانتی‌متر طول دارد و نوک آن خمیده است. فلفل کاین که فلفل چیلی، فلفل آفریقایی، فلفل کاپسیکوم و فلفل زنجبار نیز گفته می‌شود، محصول کپسیکوم آنوئوم است ( که به فلفل هالوپینو، فلفل دلمه‌ای و پاپریکا مرتبط است).

فلفل کاین مقدار زیادی کپسایسین (بیشتر از آن چیزی که بخواهیم در مدت کوتاهی درباره آن صحبت کنیم) دارد که مسئول اکثر خواص آن است. کپسایسین، مسئول مزه تند و آتشین فلفل کاین نیز هست. میزان تندی این فلفل در مقیاس اسکوویل ( مقیاسی برای سنجش تندی فلفل تند) ۵۰۰۰۰-۳۰۰۰۰ است. و باید بگویم که این میزان از تندی بسیار بالاست.

حالا بیایید به تاریخچه آن نگاهی بیندازیم.

تاریخچه فلفل کاین چیست؟

فلفل کاین نام خود را از شهر کاین در گویان فرانسه گرفته است. گفته می‌شود که این فلفل بومی آمریکای مرکزی و جنوبی است و در آن‌جا به عنوان تزیین به کار می‌رفته است و البته در آن زمان، کسی از اهمیت این فلفل به عنوان ادویه‌ای برای آشپزی و به عنوان دارو اطلاعی نداشت.

کریستف کلمب در سفر خود به کاراییب این فلفل را کشف کرد و آن را به عنوان یکی از مواد فلفل سیاه (که در آن زمان گران بود) به اروپا آورد. و امروزه، فلفل‌کاین در تمام جهان کاشت می‌شود.

خوب، اما آیا این فلفل فوایدی دارد؟

آیا فلفل کاین برای شما خوب است؟

کپسایسین و تنها کپسایسین! این ترکیب موجود در فلفل‌کاین است که طعمی تند به آن می‌دهد و مسئول تمام خاصیت‌های خوب این فلفل است.

همچنین، مواد مغذی دیگری مانند ویتامین A و C نیز در این فلفل وجود دارند که در مفید بودن این فلفل موثر هستند.

خواص فلفل کاین، مانند تاریخچه آن، زیبا و با شکوه است. اما قبل از پرداختن به آن‌ها باید به این مسئله نگاهی بیندازیم که فلفل کاین از چه چیزی تشکیل شده است.

مواد مغذی موجود در فلفل کاین

ماده اصلی ارزش تغذیه‌ای درصد RDA
انرژی ۳۱۸ کیلوکالری ۱۶٪
کربوهیدرات ۵۶.۶۳ گرم ۴۳٪
پروتئین ۱۲.۰۱ گرم ۲۱٪
چربی کل ۱۷.۲۷ گرم ۵۷.۵۶٪
کلسترول ۰ میلی‌گرم ۰٪
فیبر رژیمی ۲۷.۲ گرم ۷۱٪
ویتامین‌ها
فولات ۱۰۶ میکروگرم ۲۶٪
نیاسین ۸.۷۰۱ میلی‌گرم ۵۴٪
پیریدوکسین ۲.۴۵۰ میلی‌گرم ۳۹٪
ریبوفلاوین ۰.۹۱۹ ۷۱٪
تیامین ۰.۳۲۸ میلی‌گرم ۲۷٪
ویتامین A ۴۱۶۱۰ واحد بین‌المللی ۱۳۸۷٪
ویتامین C ۷۶.۴ میلی‌گرم ۱۲۷،
ویتامین E ۲۹.۸۳ میلی‌گرم ۱۹۹٪
ویتامین K ۸۰.۳ میلی‌گرم ۶۷٪
الکترولیت‌ها
سدیم ۳۰ میلی‌گرم ۲٪
پتاسیم ۲۰۱۴ میلی‌گرم ۴۳٪
مواد معدنی
کلسیم ۱۴۸ میلی‌گرم ۱۵٪
مس ۰.۳۷۳ میلی‌گرم ۴۱٪
آهن ۷.۸۰ میلی‌گرم ۹۷.۵٪
منیزیم ۱۵۲ میلی‌گرم ۳۸٪
منگنز ۲.۰۰ میلی‌گرم ۸۷٪
فسفر ۲۹۳ میلی‌گرم ۴۲٪
سلنیوم ۸.۸ میکروگرم ۱۸٪
زینک ۲.۴۸ میلی‌گرم ۲۲.۵٪
فیتونوترینت‌ها
بتاکاروتن ۲۱۸۴۰ میکروگرم
آلفاکاروتن ۰ میکروگرم
بتاکریپتوزانتین ۶۲۵۲ میکروگرم
لوتئین – زئازانتین ۱۳۱۵۷ میکروگرم

 

برخی از مواد مغذی مهم موجود در فلفل کاین، ویتامین C، B6، E، پتاسیم، منگنز و فلاونوئیدها هستند.

یک قاشق چایخوری فلفل کاین دارای موارد زیر است:

– ۱۷ کالری

– ۲ میلی‌گرم سدیم

– ۱ گرم چربی

– ۳ گرم کربوهیدرات

– ۱ گرم قند

– ۱ گرم فیبر رژیمی (۶٪ ارزش روزانه)

– ۱ گرم پروتئین (۱٪ ارزش روزانه)

– ۲۱۸۵ واحد بین‌المللی ویتامین A (۴۴٪ ارزش روزانه)

– ۶ میلی‌گرم ویتامین E (۸٪ ارزش روزانه)

– ۴ میلی‌گرم ویتامین C (۷٪ ارزش روزانه)

– ۱ میلی‌گرم ویتامین B6 (۶٪ ارزش روزانه)

– ۲ میکروگرم ویتامین K (۵٪ ارزش روزانه)

– ۱ میلی‌گرم منگنز (۵٪ ارزش روزانه)

– ۱۰۶ میلی‌گرم پتاسیم (۳٪ ارزش روزانه)

فلفل کاین، کلسترول ندارد.

دلیلی برای مصرف فلفل کاین وجود دارد. خواص آن را در این مطلب بخوانید تا دلیل آن را بفهمید.

خواص فلفل کاین

کپسایسین موجود در فلفل کاین خواص بسیاری دارد. این ماده، متابولیسم و سلامت قلب را افزایش می‌دهد و احتقان را رفع می‌کند. فلفل کاین به تسکین دردهای مفاصل و مشکلات التهابی دیگر نیز کمک می‌کند.

۱. افزایش متابولیسم

همه چیز درباره متابولیسم است نه؟ مطالعات نشان می‌دهند که فلفل کاین می‌تواند متابولیسم را افزایش داده و گرسنگی را نیز سرکوب کند. برای این مسئله ما باید از کپسایسین ( که ماده شیمیایی ترموژنیک نیز گفته می‌شود) تشکر کنیم. این ترکیب گرمای زیادی را در بدن تولید می‌کند و چربی‌ها و کالری‌ها را می‌سوزاند. تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف غذاهای سرشار از کپسایسین می‌تواند سرعت متابولیکی بدن را تا ۲۰ درصد افزایش دهد.

مطالعه‌ای در ۲۰۱۴ دریافت افرادی که فلفل قرمز را در هر وعده غذایی خود داشتند، تمایل به خوردن کمتر و احساس سیری بیشتری را تجربه کردند. این مورد به این معناست که افزودن کپسایسین به رژیم غذایی می‌تواند اشتهای شما را سرکوب کند. همچنین به این معناست که فلفل کاین به فرآیند کاهش وزن کمک می‌کند.

توجه کنید – ما فقط می‌گوییم که اضافه کردن فلفل کاین به رژیم غذایی به طرق مختلف به شما کمک می‌کند. لطفا فکر نکنید که باید بشقاب خود را فقط از فلفل کاین پر کنید!

۲. بهبود سلامت گوارشی

گفته می‌شود که میزان سلامتی شما به نحوه عملکرد دستگاه گوارش شما ربط دارد. و با فلفل کاین، از سلامت دستگاه گوارش شما مراقبت می‌شود.

فلفل کاین، توانایی عجیبی در تقویت عملکرد قلب و گردش خون – از طریق تسریع فرآیند گوارش – دارد. این ماده توانایی معده برای مقابله در برابر عفونت‌ها را بهبود بخشیده و تولید شیره گوارشی را افزایش می‌دهد. این فلفل، رسیدن آنزیم‌های مهم به معده را نیز بهبود می‌بخشد همه این‌ها، سلامت دستگاه گوارش را افزایش می‌دهند.

اجازه دهید دقیق‌تر بگوییم. کپسایسین موجود در فلفل کاین می‌تواند به درمان زخم معده کمک کند. البته، مصرف بیش از حد غذاهای تند می‌تواند باعث افزایش زخم معده شود. اما مقصر این اتفاق، کپسایسین نیست.

این فلفل می‌تواند گاز روده، درد معده، اسهال و ناراحتی معده را نیز درمان کند.

۳. کاهش فشار خون

برخی منابع می‌گویند که کپسایسین موجود در فلفل کاین می‌تواند در عرض یک شب فشار خون شما را پایین بیاورد. خوب این مسئله کمی از نظر ما بعید به نظر می‌رسد (مطمئن نیستیم) اما چیزی که حقیقت دارد این است که فلفل کاین می‌تواند به مشکل فشار خون کمک کند.

فلفل، عروق خونی را باز می‌کند و در نتیجه باعث افزایش جریان خون می‌شود. زمانی که سرعت جریان خون در بدن افزایش یابد، فشار خون شما به طور طبیعی پایین می‌آید.

کپسایسین بر عصب‌های حسی که با دستگاه‌های عصبی – هورمونی کار می‌کنند نیز تاثیر می‌گذارد که این مسئله، فشار خون را پایین می‌آورد. اما فلفل کاین، جایگزینی برای داروی فشار خون شما نیست. بلکه فقط یک مکمل است.

فقط یک قاشق چایخوری فلفل کاین را با نصف لیوان آب ولرم مخلوط کنید و شب قبل از خواب بنوشید.

۴. کاهش درد

با استناد به مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، کپسایسین می‌تواند درد را کاهش دهد. این ترکیب خواص تسکین دهنده درد دارد و اگر بر ناحیه درد گذاشته شود، تاثیر قابل توجهی دارد. این مسئله از نظر علمی ثابت شده است که کپسایسین، مقدار ماده P ( ماده شیمیایی که پیام درد را به مغز می‌رساند) را کاهش می‌دهد. در نتیجه، دردتان تسکین می‌یابد. به همین دلیل است که بسیاری از پمادهای مسکن، حاوی کپسایسین هستند

گذاشتن کپسایسین بر پوست باعث می‌شود مغز هورمون دوپامین که مسئول احساس لذت و خوشحالی است را آزاد کند.

فلفل کاین برای میگرن هم خوب است. مصرف خوراکی آن، ماده P را کاهش می‌دهد و انتقال پیام درد را متوقف می‌کند. مسئله مهم‌تر این‌که این ماده، عامل تجمع پلاکت که PAF نام دارد و باعث میگرین می‌شود ( با محدود کردن جریان خون در سر) را کاهش می‌دهد.

این فلفل برای درمان گرفتگی‌ها نیز مفید است. کپسایسین می‌تواند ارتباط عصب به ماهیچه را با شوک دادن به بدن، بازسازی کند. برخی منابع می‌گویند که فلفل کاین می‌تواند درد عصب را نیز تسکین دهد که البته تحقیقات در این زمینه کافی نیستند

۵. جلوگیری از سرطان

برخی مطالعات به این نتیجه رسیده‌اند که کپسایسین توانایی ایجاد آپوپتوز ( مرگ سلول‌های سرطانی) را دارد. در واقع، گردش سلول‌های سرطانی در بدن را محدود می‌کند.

نتایج یک مطالعه، حاکی از این است که کپسایسین می‌تواند سرطان پروستات را کنترل کند. و یک مطالعه آمریکایی دیگر نیز نشان می‌دهد که کپسایسین خاصیت ضد تومور دارد. این ترکیب می‌تواند برای درمان سرطان‌های ریه، سینه، روده و پروستات مفید باشد.

۶. محافظت از قلب

می‌دانیم که فلفل کاین، سلامت عروق خونی را بهبود بخشیده و فشار خون را پایین می‌آورد، بنابراین برای قلب نیز مفید است.

فلفل کاین از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند و همین ویژگی، آن را برای جلوگیری از حمله قلبی، موثر می‌کند. کپسایسین، لیپیدهای جمع شده در عروق را رفع می‌کند.

مطالعات نشان می‌دهد که فلفل کاین در درمان مشکلات مربوط به گردش خون، آریتمی قلب ( ضربتن قلب نامنظم) و طپش قلب نیز موثر است.

ممکن است باور کردنی نباشد اما یک گزارش نشان می‌دهد که فلفل کاین می‌تواند در ۳۰ ثانیه، حمله قلبی را متوقف کند. در واقع، گیاه شناس معروف، دکتر جان کریستوفر به این شهرت داشت که بیماران خود را فقط با خوراندن آب گرم حاوی فلفل کاین از حمله قلبی نجات می‌داد.

فلفل کاین برای جلوگیری از بیماری قلبی ناشی از دیابت نیز مفید است. جالب این‌که، فلفل کاین می‌تواند به کاهش پلاک‌ها کمک کند (و ممکن است کلسترول را نیز پایین بیاورد). این ماده، شبکه‌های فیبرین که باعث نگه‌داشتن پلاک می‌شوند را با کاهش تجمع پلاک‌ها، می‌شکند.

۷. رفع احتقان

اگر به احتقان سیسنوس دچارید، فلفل کاین می‌تواند به شما کمک کند. کپسایسین موجود در فلفل کاین می‌تواند مخاط را رقیق کرده و سینوس‌ها را تحریک کند. این کار به جریان هوا کمک کرده و شما را تسکین می‌دهد. خوردن غذاهای حاوی فلفل کاین می‌تواند به رفع احتقان کمک کند.

کپسایسین بر رینیت  – بیماری با علائمی مانند آبریزش از عقب بینی و احتقان – نیز تاثیر می‌گذارد. اگرچه ما به تحقیقات بیشتری نیاز داریم، اما آینده این مسئله، روشن به نظر می‌رسد.

یکی از بهترین راه‌های استفاده از کپسایسین، خریدن اسپری بینی مربوطه است. همچنین می‌توانید کاین را به صورت خوراکی مصرف کنید. می‌توانید یک قاشق چایخوری فلفل را به یک فنجان آب گرم اضافه کرده و سه بار در روز بخورید. این کار، عروق خونی بینی را رقیق می‌کند، ترشح را تحریک کرده و سینوس را خالی می‌کند.

فلفل کاین به رفع احتقان ناشی از برونشیت نیز کمک می‌کند. این فلفل به درمان عفونت‌های سینوسی، گلودرد و لارنژیت (می‌توانید از آن به صورت غرغره استفاده کنید) کمک می‌کند. همچنین به درمان سرماخوردگی و آنفولانزا و دیگر آلرژی‌های مربوط نیز کمک می‌کند.

۸. کمک به سم‌زدایی

سم‌زدایی مانند شارژ دوباره باطری برای تقویت شدن است. و می‌توانید برای این منظور از فلفل کاین استفاده کنید.

یکی از رایج‌ترین رژیم‌های غذایی سم‌زدایی شامل فلفل کاین و لیمو می‌شود. این رژیم غذایی در ۱۹۴۰ توسط استنلی بارو، یک متخصص سلامتی، تهیه شد. این رژیم غذایی بر کاهش کالری دریافتی تاکید دارد.

رژیم سم‌زدایی ۱۰ روز طول می‌کشد و شما باید در روز ۱۲ لیوان نوشیدنی حاوی آب، آبلیمو، شیره افرا و فلفل کاین را بنوشید. و هیچ غذای جامدی مصرف نکنید. شما باید ۶۵۰ تا ۱۳۰۰ کالری در روز دریافت کنید. در این‌جا، کاهش وزن به سرعت اتفاق می‌افتد و ممکن است در یک هفته، ۱.۵ کیلوگرم وزن کم کنید، البته بیشتر این وزن، وزن آب است.

به هرحال، ما توصیه نمی‌کنیم که این رژیم را دنبال کنید. زیرا ما انسان‌ها برای سالم ماندن به مواد مغذی زیادی نیاز داریم و این رژیم غذایی سم‌زدا مواد مغذی زیادی را تامین نمی‌کند. اگرچه برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که این رژیم غذایی، فرد را سالم‌تر و پر انرژی‌تر می‌کند، اما تحقیق خاصی در این مورد وجود ندارد. در واقع، سیستم سم‌زدایی طبیعی بدن برای حفظ سلامت شما کافی است. این نوشیدنی سم‌زدا می‌تواند گاهی وقت‌ها جایگزین خوبی برای نوشیدنی‌های قندی باشد.

بهترین راه این است که برای کمک به سم‌زدایی، مقداری فلفل کاین را به غذای خود اضافه کنید.

۹. تسکین درد مفاصل

رپورتاژ

از خواص مسکن درد کپسایسین آگاه شدیم. مطالعات نشان داده‌اند که گذاشتن کرم‌های حاوی کپسایسین بر مفاصل دردناک، وضعیت آن‌ها را بهبود بخشیده است.

به گفته موسسه آرتریت، کپسایسین خواص ضد التهابی دارد که به تسکین آرتریت و درد مفاصل کمک می‌کند. کپسایسین موضعی می‌تواند برای درد پوکی استخوان و فیبرومیالژیا نیز موثر باشد.

۱۰. خواص ضد میکروبی

فلفل کاین به دلیل خواص ضد میکروبی خود از ایجاد عفونت در موارد جراحت جلوگیری می‌کند. فلفل کاین خواص ضد قارچی نیز دارد.

۱۱. تقویت ایمنی

اگرچه مطالعات زیادی در این مورد وجود ندارد اما آنتی اکسیدان‌های موجود در فلفل کاین می‌توانند دستگاه ایمنی فرد را تقویت کنند. خوردن فلفل دمای بدن را بالا می‌برد و گفته می‌شود که این مسئله، سیستم ایمنی را تقویت می‌کند

۱۲. درمان دندان‌درد

استفاده از فلفل کاین برای دندان‌درد یک درمان سنتی و قدیمی بوده اما تاثیرگذار است. فلفل مانند یک عامل ضد تحریک عمل می‌کند و درد دندان را کاهش می‌دهد. همچنین جریان خون در آن قسمت را افزایش می‌دهد.

۳. افزایش سلامت پوست و مو

اگرچه تحقیات انجام شده در این زمینه کم است اما برخی مطالعات نشان می‌دهند که فلفل کاین برای پوست و مو مفید است. کپسایسین موجود در این فلفل می‌تواند قرمزی پوست را کاهش دهد ( به دلیل خواص ضد التهابی) و تغییر رنگ ناشی از آکنه را نیز درمان کند. اما فلفل را به تنهایی به کار نبرید. یک قاشق فلفل را با مقداری پودر کاکائو و نصف یک آووکادوی رسیده ترکیب کنید تا به شکل خمیر درآید. آن را بر صورت گذاشته و پس از ۱۵ دقیقه بشویید.

ویتامین موجود در فلفل کاین می‌تواند سلامت موها را نیز بهبود بخشد. مقداری فلفل را با عسل ترکیب کرده و بر پوست سر بگذارید. سر خود را با سلفون بپوشانید. پس از ۳۰ دقیقه بشویید.

می‌توانیم سه عدد تخم مرغ را نیز به این مواد اضافه کرده و این کار را انجام دهیم تا موهایی قوی‌تر داشته باشیم. این درمان می‌تواند موها را حجیم و براق کند.

خواص فلفل کاین را گفتیم. حالا می‌خواهیم کمی فلفل را انتخاب کنیم. اما چگونه باید این کار را انجام داد؟ و فلفل را باید در کجا نگه‌داری کرد؟

 

انتخاب و نگه‌داری فلفل کاین

ما باید فلفل کاین کاملا رسیده با رنگ روشن و یکدست را انتخاب کنیم. فلفل‌های رسیده معمولا سبز یا قرمز هستند.

می‌توانید آن‌ها را در ظرف شیشه‌ای بدون هوا و دور از نور مستقیم آفتاب نگه دارید.

گنجاندن فلفل کاین در رژیم غذایی، کار ساده‌ای است.

نحوه گنجاندن فلفل کاین بیشتر در رژیم غذایی

استفاده‌های این فلفل زیاد است و می‌توانید آن را در غذاهای مختلف بریزید.

– می‌توانید فلفل کاین را به مخلوط ادویه‌ها مانند کاری اضافه کنید.

– می‌توانید فلفل کاین را به مواد ماریناد خود اضافه کنید.

– با استفاده از فلفل کاین می‌توانید سس درست کنید. می‌توانید سرکه، روغن، فلفل و هر ادویه‌ای که دوست دارید را با هم ترکیب کنید.

بله، می‌توانید با فلفل کاین، خوراکی درست کنید.

خوراکی با فلفل کاین

۱. تخم کدوی بوداده فلفلی

مواد لازم

– ۱ فنجان تخم کدوی سبز خام

– ۴/۱ قاشق چایخوری فلفل کاین

– ۱ قاشق چایخوری پودر چیلی

– ۲/۱ قاشق چایخوری نمک دانه درشت

– ۲ قاشق چایخوری آبلیموی تازه

طرز تهیه

۱. فر را از قبل روی حرارت ۳۵۰ درجه فارنهایت تنظیم کنید.

۲. در یک ماسه متوسط، مواد را مخلوط کنید.

۳. آن‌‌ها را تا زمانی که پف کنند و قهوه‌ای شوند بپزید

۴. میل کنید

۲. چای فلفل کاین

مواد لازم

– آب

– زنجبیل

– لیمو، عسل، فلفل کاین به مقدار لازم

طرز تهیه

۱. همه مواد به غیر از آب را در ظرفی بریزید

۲. آب جوش را روی آن‌ها ریخته و ۵ دقیقه بگذارید بماند

۳. هم زده و میل کنید.

روش‌های دیگری برای استفاده از فلفل کاین

– می‌توانید شیشه فلفل کاین را روی میز غذاخوری خود بگذارید و روی هر چیزی که می‌خواهید بپاشید.

– فلفل کاین، اگر با کمی آبلیمو ترکیب شود می‌تواند بهترین طعم را به غذاهای تلخ و بی‌مزه دهد.

– این فلفل، طعم خوبی به کاکائوی داغ سنتی می‌دهد

– می‌توانید سس فلفل کاین نیز درست کنید تا بر روی تکه‌های نان بمالید و به سوپ اضافه کنید

می‌دانید فلفل کاین را باید از کجا تهیه کنید؟

خرید فلفل کاین

می‌توانید آن را از نزدیک‌ترین فروشگاه بخرید. یا حتی آن را به صورت آنلاین تهیه کنید. همچنین می‌توانید قرص فلفل کاین نیز استفاده کنید اما در این مورد به مشورت با پزشک نیاز دارید.

صبر کنید. هنوز تمام نشده است. نمی‌خواهید چیزهای جالبی درباره این ادویه تند هم بدانید؟

واقعیت‌های جالب درباره فلفل کاین

– فلفل کاین حداقل برای ۹۰۰۰ سال، در غذاهای بومی‌های آمریکایی به کار رفته است.

– همه جا در دسترس است

– گیاه فلفل کاین می‌تواند به طول ۶۰ تا ۱۲۰ سانتی‌متر برسد.

– فلفل کاین نرسیده سبز است و باز هم فلفل تند نام دارد

– از نظر گیاه‌شناسی، فلفل یک میوه توتی است.

– بیشتر فلفلی که در بازار می‌بینید، پودر فلفل کاین است

این ادویه تند، قسمت تاریکی نیز دارد. بیایید به آن هم نگاهی بیندازیم

عوارض جانبی فلفل کاین

تحریک

فلفل کاین می‌تواند در برخی افراد باعث ایجاد تحریک شود. مانند تحریک پوستی، تحریم چشم، معده، گلو و بینی.

هرگز فلفل را روی پوست آسیب دیده یا ترک برداشته نگذارید.

– آسیب کبد یا کلیه

مصرف بیش از اندازه و خوراکی فلفل کاین می‌تواند باعث آسیب کلیه یا کبد شود.

بارداری و شیردهی

استفاده از فلفل کاین  روی پوست بی‌خطر است. اما مصرف خوراکی آن در این دوران خطرناک است. از آن پرهیز کنید.

تاثیر بر کودکان

کودکان زیر ۲ سال نباید فلفل کاین مصرف کنند

مشکلات خونریزی

کپسایسین می‌توانید خونریزی در زمان عمل جراحی و بعد از آن را افزایش دهد. بنابراین، حداقل از دو هفته قبل از عمل جراحی از مصرف آن خودداری کنید.

نتیجه

با گنجاندن فلفل کاین در رژیم غذایی، هم خوراکی خوش‌طعمی می‌خورید و هم به سلامت خود کمک می‌کنید.

 

نوشته‌های مرتبط