10 خاصیت شگفت انگیز انبه برای پوست

میوه به تازگی به ماده‌ای “مهم و پرطرفدار” در برنامه‌های مراقبت از پوست تبدیل شده‌است و با فواید بسیار زیادی که انبه برای پوست‌های دارای آکنه، پیری زودرس، لکه‌های تیره و کدری پوست دارد، چرا باید دنبال درمان دیگری باشید؟ انبه منبع فوق العاده‌ای از ویتامین‌ها و مواد معدنی است و نقش مهمی در تولید کلاژن برای استحکام پوست دارد.

استفاده انبه برای پوست چگونه است

خمیر، عصاره، کره و حتی پوست انبه، به عنوان موادی طبیعی برای محافظت، احیا و صاف کردن پوست استفاده می‌شوند. در اکثر موارد، عصاره انبه و کره انبه را در محصولات مراقبتی مشاهده می‌کنید.

عصاره انبه

خاصیت آنتی‌اکسیدانی موجود در عصاره انبه مانند گوشت یا پالپ انبه به آبرسانی پوست و بهبود رنگ پوست کمک می‌کند. عصاره انبه از پوست انبه تهیه می‌شود. این عصاره به صورت پودر است که می‌توانید به عنوان یک محصول طبیعی به مواد دیگر اضافه کنید.

کره‌‌‌ی انبه

کره‌ی انبه که از دانه‌های انبه تهیه شده، پر از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که پوست شما را به شدت مرطوب و درخشان می‌کنند. این ماده به علاوه، به دلیل آنتی‌اکسیدان‌هایی که از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند، به ترمیم سلول‌های پوست کمک می‌کند.

10 مزایای شگفت انگیز انبه برای پوست

انبه در کشورهای گرمسیری ریشه دارد که دارای گرما و رطوبت مناسبی برای رشد انبه‌ها هستند.

چهار تا شش سال طول می‌کشد تا درخت انبه بتواند بار بدهد. درخت انبه شکوفه می‌دهد و از همین شکوفه‌ها است که میوه رشد می‌کند. پس از شکوفه دادن درخت، 100 تا 150 روز طول می‌کشد تا میوه آماده چیدن شود.

1. انبه می‌تواند از بروز آکنه جلوگیری کند

استفاده از خمیر انبه روی پوست می‌تواند به پاکسازی منافذ و جلوگیری از پدیدار شدن جوش‌های سرسیاه و آکنه کمک کند. خمیر گوشت انبه را به مدت پنج تا ده دقیقه روی صورت‌تان بگذارید. سپس آن را بشویید و پوست‌تان را خشک کنید.

عصاره انبه ماده‌ای فوق‌العاده برای تهیه محصولاتی است که به جلوگیری از آکنه کمک می‌کنند زیرا انبه با خاصیت پاک‌کنندگی و قابض همراه است. ترکیبات انبه با پاک کردن هر گونه باکتری از پوست، آن را تمیز و سالم می‌کند. از محصولات دارای انبه به طور مرتب استفاده کنید تا از پدیدار شدن جوش و آکنه در آینده نیز جلوگیری شود.

کره انبه نیز برای مراقبت روزمره از پوست بسیار عالی است. این ماده به ویژه به عنوان یک مرطوب‌کننده‌ی عالی برای کسانی که پوست حساس دارند عمل می‌کند. به علاوه، کره انبه در واقع قادر است چربی اضافی پوست را حذف کند و جای آکنه را از بین ببرد.

2. مواد مغذی درون انبه سلامت پوست را بهبود می‌دهد

انبه ارزش غذایی فراوانی دارد، از ویتامین‌ها گرفته تا مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها. استفاده از انبه یک روش بی‌ضرر (مگر اینکه حساسیت داشته باشید) و طبیعی برای مراقبت از پوست و حفظ سلامت آن است. به این ترتیب، کدام مواد مغذی در انبه یافت می‌شود؟

ویتامین C – این ویتامین مهم صدمات ناشی از اشعه UV خورشید را کاهش می‌دهد، اگرچه ضد آفتاب نیست اما از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. تجویز ویتامین C به صورت موضعی (از طریق پوست) نسبت به مصرف خوراکی از آن تأثیر بهتری دارد. این ویتامین می‌تواند التهاب ناشی از آکنه را کاهش داده و باعث روشن شدن پوست شود.

ویتامین A – که به عنوان رتینول نیز شناخته می‌شود، با تحریک تولید کلاژن خطوط ریز را کاهش می‌دهد و باعث روشن شدن لکه‌های تیره‌ی پوست می‌شود.

ویتامین B6 – یک ویتامین محلول در آب است که باعث کاهش سبوم روی پوست (پوست روغنی) می‌شود.

مس – خطوط و چین و چروک‌های ریز را کاهش می‌دهد، پوست را روشن می‌کند و با آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند.

پتاسیم – سلول‌ها را برای مرطوب کردن پوست هیدراته نگه می‌دارد.

منیزیم – به کاهش چربی پوست، آکنه و روزاسه کمک می‌کند.

بتاکاروتن – ایمنی بدن را تقویت کرده و از پوست در برابر باکتری‌ها و سموم محافظت می‌کند.

ویتامین E – نوعی ویتامین محلول در چربی که به دلیل آبرسانی پوست مشهور است.

ویتامین K – ویتامین محلول در چربی که به کاهش علائم کشیدگی و رگ‌های عنکبوتی کمک می‌کند.

رپورتاژ

۳. سیستم ایمنی را تقویت می‌کند

ریز مغذی‌ها مانند فنل و آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند درون سلول‌ها بروند تا از بدن در برابر بیماری‌های خود ایمنی و دژنراتیو محافظت کنند. سیستم ایمنی بدن شما در صورت مشکل داشتن سلول‌ها به خطر می‌افتد، بنابراین برای سالم نگه داشتن سلول‌های خود، انبه را در رژیم غذایی‌تان قرار بدهید. و انبه حتی به صورت موضعی در تمام اشکال خود به کار گرفته می‌شود تا با نفوذ به پوست و کار روی نقاط دارای مشکل، از سیستم ایمنی به روشی متفاوت حمایت کند.

۴. DNA را ترمیم می‌کند

DNA شما قلب ترکیب بدن است. اگر DNA شما در اثر بالا رفتن سن، بیماری، رژیم غذایی ضعیف یا استرس اکسیداتیو آسیب ببیند، تغییر می‌یابد و می‌تواند با بیماری‌های مختلفی از جمله سرطان و بیماری‌های خود ایمنی واکنش نشان دهد. نگه داشتن DNA در وضعیت مناسب، مهم‌ترین چیز برای داشتن زندگی طولانی و سالم است.

۵. انبه می‌تواند التهاب پوست را تسکین دهد

مانگیفرین که در دانه‌ها، پوست و هسته انبه یافت می‌شود یک آنتی‌اکسیدان قدرتمند است. این آنتی‌اکسیدان به کاهش التهاب ناشی از آکنه و سایر اختلالات التهابی پوست کمک می‌کند.

از انبه به عنوان یک درمان روزانه برای التیام بخشیدن به پوست‌تان که در اثر جوش و آکنه ملتهب شده، استفاده کنید. می‌توانید از آن به اشکال مختلف به عنوان یک درمان زیبایی طبیعی استفاده کنید:

– روغن دانه انبه

– پالپ انبه له شده برای تهیه پوره را می‌توانید با دیگر مواد مخلوط کرد تا یک ماسک خوب برای صورت آماده شود.

– پودر عصاره انبه (که از پوست آن تهیه شده‌است) می‌تواند به مواد مفید دیگر برای پوست اضافه شود تا یک مرطوب‌کننده، ماسک یا پاک‌کننده قدرتمند آماده شود.

۶. تولید کلاژن را تحریک می‌کند

ویتامین‌های A و C با تولید پروتئین‌های کلاژن به حفظ سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند. پروتئین‌های کلاژن به صورت رشته‌ای مشاهده می‌شوند و بافتهای همبند بدن را تشکیل می‌دهند. آنها از سلامتی و تندرستی کلی شما مراقبت می‌کنند.

۷. سلول‌های مرده پوست را حذف می‌کند

آلفا هیدروکسی اسید موجود در انبه برای لایه‌برداری شیمیایی بسیار عالی است و  به شما کمک می‌کند پوست خشک و کدر را از بین ببرید تا پوست تازه و پرطراوت زیر آن بیرون بیاید. خمیر میوه انبه پوست را جوان می‌کند، به آن درخشش زیبایی می‌دهد و به عنوان یک مرطوب‌کننده طبیعی برای پوست‌های خشک عمل می‌کند.

۸. نقاط تیره را کاهش می‌دهد و پوست را یکدست می‌کند

عصاره پوست انبه می‌تواند باعث کاهش لکه‌های تیره و یکدست شدن رنگ پوست شود. می‌توانید پودر پوست انبه را با مواد دیگر ترکیب کنید و از ماسک به دست آمده برای پاکسازی پوست به طور منظم استفاده کنید.

برای ساختن پودر پوست انبه ابتدا باید پوست آن را خشک کنید. پوست انبه را جدا کنید و بعد آن را داخل فر خشک کنید. اگر در جایی زندگی می‌کنید که هوا به شدت گرم است می‌توانید پوست انبه را در مقابل آفتاب خشک کنید. بعد از خشک شدن پوست، آن را پودر کنید.

۹. انبه مانع پیری زودرس پوست می‌شود

انبه حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و فیتوکمیکال‌هایی است که از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد مضر برای پوست و عامل پیری زودرس پوست، محافظت می‌کنند. استفاده از خمیر انبه به عنوان یک درمان مرطوب‌کننده، می‌تواند کمک‌تان کند که پوستی جوان‌تر و پرطراوت‌تر داشته باشید.

۱۰. پوست را درخشان می‌کند

بعد از استفاده از کره انبه، خمیر حاصل از انبه یا مرطوب‌کننده حاوی انبه، متوجه خواهید شد که پوست شما بسیار تمیز و درخشان شده‌است. انبه شامل AHA و آنتی‌اکسیدان‌هایی است که می‌توانند:

– با پاک کردن آلودگی و چربی منافذ را پاکسازی کنند

– با آسیب رادیکال‌های آزاد مبارزه کنند

– از پوست در برابر پیری زودرس محافظت کنند

– به ساخت کلاژن کمک کنند

به جرات می‌توان گفت که انبه به دلیل ویتامین‌ها، مواد معدنی و سایر ترکیبات قدرتمندی که دارد، می‌تواند درمانی طبیعی برای پوست شما باشد. با فواید بسیار زیادی که انبه برای سلامتی پوست دارد، واقعا نیازی به هیچ درمان دیگری برای بهبود سلامت پوست‌تان نخواهید داشت.

نوشته‌های مرتبط