تعبیر خواب درخت انجیر: 9 نشانه شناسی و تعبیر دیدن درخت انجیر در خواب

دیدن درخت انجیر در عالم خواب دارای واکنش‌ها و اثرات واقعی و هم‌چنین، ناشی از تخیل ذهنی افراد است. مثلا مشاهده‌ی درخت انجیر در خواب ممکن است نشانه‌ای از خوش شانسی باشد. چنان‌چه یک بیمار درخت انجیری را در خواب ببیند، احتمالا به زودی درمان خواهد یافت. هم‌چنین، اگر زنی درخت انجیری را در عالم خواب مشاهده کند، شاید در آینده‌ی نزدیک باردار شود. لطفا تا انتهای این متن با ما همراه باشید تا اطلاعات بیش‌تری درباره‌ی نمادشناسی و تعبیر خواب درخت انجیر به دست بیاورید.

ارزشمندی و اهمیت درخت انجیر

انجیر توانایی روانی انسان را بهبود می‌بخشد، و هم‌چنین ارتباط مستقیمی با شروع زندگی جسمانی دارد. درخت انجیر معابد همان درخت بودا است و از طرف بودایی‌ها و هندوها بسیار محترم شمرده می‌شود. گوتاما بودا زیر همین درخت به روشنایی رسید. گفته می‌شود عیسی مسیح نیز درختی انجیری را که میوه‌ای برای تغذیه‌ وی در اختیار نداشت، نفرین کرد و خشکاند.

۱. تعبیر کلی دیدن درخت انجیر در خواب

دیدن درخت انجیر در خواب معمولا به این حقیقت اشاره دارد که ما نسبت به گذشته که دانش آگاهانه‌ای به ضمیرمان نداشتیم، اکنون با آگاهی معنوی عمیق‌تری در تماس هستیم. از آن‌جا که میوه‌ی انجیر، در واقع، دارای ساختار خاصی است – یعنی در حقیقت میوه نیست، بلکه محفظه‌ای است پر از گل‌های کوچک که مقداری مواد قندی داخل آن قرار دارند – نمادی از بینش و خرد، کاربرد آن‌ها در زندگی روزمره است. این ویژگی‌ها آن را با درخت ممنوعه، آغاز ثنویت، و در نهایت با مردانگی و زنانگی مرتبط می‌سازند. انجیر معمولا به خاطر شکل ظاهری‌اش با تمایلات جنسی، باروری، مردانگی، و سعادت نیز در ارتباط است. خوردن انجیر در عالم خواب ممکن است به خوبی نشان دهد که باید جشنی برپا شود؛ هم‌چنین، این خواب نشان می‌دهد موقعیتی بیش‌تر از آن‌چه در نگاه نخست به نظر می‌رسد، دارای شرایط بالقوه است. از آن‌جا انجیر دانه‌های بسیاری را در خود جای داده است، به عنوان نمادی قدرتمند از باروری شناخته می‌شود. آمدن انجیر به خواب یک زن می‌تواند نشان‌دهنده‌ی قدرت باروری شریک زندگی وی، و از این رو، توانایی این مرد برای پدر شدن باشد. انجیر در خواب یک مرد، بیش‌تر با مردانگی وی در ارتباط است.

۲. قطع شدن درخت انجیر

دیدن خواب قطع شدن و افتادن درخت انجیر نشانه‌ی خوبی نیست و ممکن است نشان‌دهنده‌ی این حقیقت باشد که زندگی خوب پیش نخواهد رفت. هم‌چنین، دیدن انجیر در خواب می‌تواند به این معنی باشد که فرد به تازگی تمایلات قوی جنسی را تجربه کرده است. همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، خوردن انجیر در خواب نشان می‌دهد به زودی اتفاقی خواهد افتاد و به خاطر آن، جشنی برپا خواهد شد.

۳. خوردن انجیرهای خراب و گندیده

خوردن انجیرهای خراب و گندیده در عالم خواب نشان‌دهنده‌ی این است که در آینده ممکن است برای ادامه‌ زندگی‌تان مجبور شوید به دیگران تکیه کنید و برای حفظ معیشت‌تان نیز باید از دیگران کمک بخواهید؛ یعنی این‌که ممکن است استقلال مالی‌تان را از دست بدهید.

۴. چیدن انجیر از درخت

چیدن انجیر در خواب به شما می‌گوید، در آینده‌ی نزدیک، هنگام صحبت کردن با بزرگ‌ترها و افراد مافوق‌تان باید صبر و انرژی بیش‌تری به خرج بدهید. هم‌چنین، چیدن انجیر در بالای درخت در عالم خواب نشان‌دهنده‌ی این است که فرصتی برای به حقیقت پیوستن آرزوهای قدیمی‌تان در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

۵. دعوت کردن دیگران به خوردن انجیر

اگر در خواب ببینید انجیر می‌چینید و آن را به دیگران هدیه می‌دهید، احتمالا در آینده‌ای نزدیک دچار بدشانسی می‌شوید؛ بنابراین، باید در کارهای‌تان احتیاط به خرج دهید.

رپورتاژ

دعوت کردن دیگران به خوردن انجیر در عالم خواب نیز نشانه‌ی خوبی نیست؛ بنابراین، به آدم‌ها و اتفاقات اطراف‌تان توجه بیش‌تری داشته باشید.

نشانه شناسی درخت انجیر

۱. نماد تمایلات جنسی

درخت انجیر در عالم خواب معمولا نشان‌دهنده‌ی لمس آگاهی معنوی عمیق‌تری از وجودتان است؛ حقیقتی که پیش‌تر هیچ دانش خودآگاهی از آن نداشته‌اید. انجیر غالبا به خاطر شکل ظاهری‌اش با تمایلات جنسی، باروری، مردانگی، و کامیابی در ارتباط است.

۲. نماد باروری

انجیر در خواب نماد باروری است، و تصویر برگ‌های انجیر در مجسمه‌های باستانی که آلت تناسلی مردانه را پوشانده‌اند، به مرور زمان به نوعی نماد تمایلات جنسی تبدیل شده است. چنان‌چه زنی در خواب ببیند انجیر می‌خورد، احتمالا در معرض خطر تسلیم شدن در برابر وسوسه‌ای قرار می‌گیرد که ممکن است باعث پشیمانی‌اش شود.

۳. نماد تقدس

انجیر یک میوه‌ی باستانی است که برای قرن‌ها به دست انسان پرورش یافته و به خاطر مواد مغذی موجود در آن مورد تمجید قرار گرفته است – انجیر سرشار از فیبر، مس، ویتامین B6، و پتاسیم است. انجیر از نظر بسیاری از آدم‌ها به عنوان نمادی مقدس شناخته می‌شود؛ نمادی حتی قدیمی‌تر از درخت این میوه.

درخت انجیر سومین درختی است که در کتاب مقدس یهودیان از آن نام برده شده است. نخستین درخت در این کتاب درخت زندگانی و دومین درختی که در تورات از آن نام برده شده، درخت ممنوعه است. در باغ غزل غزل‌های سلیمان یک درخت انجیر وجود داشت، و این درخت در سال عشق زودتر از موعد میوه داد.

۴. نماد شادی

درخت انجیر نماد شادی، کامیابی، طول عمر، و خوش شانسی است؛ در معابد بودایی معمولا درخت انجیر به چشم می‌خورد. البته، با این‌که این درخت به خودی خود نشانه‌ی بدشانسی نیست، ولی از نظر برخی اقوام، رویش این درخت در نزدیکی خانه نشانه‌ی بدشانسی است.

شاید این مطالب هم برایتان جالب باشد

نوشته‌های مرتبط